Roma en Scooby krijgen nu al een paar maanden ong. 3 dagen in de week carnibest. Nu doe ik het altijd zo. Ik haal een dag van te voren de staaf van 1 kg uit de vriezer en leg die in de koelkast om te ontdooien.
's avonds verdeel ik die staaf in 3 stukken (ze krijgen 1/3 kg per dag) en voor ik naar bed ga, haal ik het vlees voor de volgende ochtend er vast uit. Anders is het 's ochtends veel te koud voor ze. Het vlees is dan nog niet helemaal ontdooid. De volgende dag haal ik weer de staaf voor de dag erna uit de vriezer en leg die weer in de koelkast enz....
Dit kan toch zo op deze manier? Of is het niet verstandig om het vlees al de avond tevoren uit de koelkast te halen?
Ik vraag het maar even, omdat iemand tegen me begon te zeuren dat er dan teveel bacteriën in komen en dat dat gevaarlijk is

Is dat zo?
Volgens mij is dat onzin, het vlees ligt max. 9 uur buiten de koelkast en dan verdwijnt het in de hondenmagen. Ze zijn er iniedergeval nooit ziek van geweest. Sterker nog, ze zijn juist nooit meer ziek

Wat ik me wel kan voorstellen is dat het in de zomer met hoge temperaturen misschien niet verstandig is, hoe ik het dan moet doen weet ik nog niet

Maarre wie helpt mij even hiermee?