Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Hier in de polder waar ik dagelijks loop staan twee stieren en wat koeien gebroederlijk in de wei. Ze zijn erg vriendelijk naar elkaar. Vandaag waren er een aantal koeien vruchtbaar. Geen onvertogen woord tussen de broeders.
Prachtig dat dit kan.
En blijkbaar kunnen twee volwassen stieren prima samen in de wei. Want het vertekend misschien een beetje maar het zijn echt hele flinke jongens.
Jammer van de kwaliteit want het was super slecht weer.
Nanna schreef:Wat apart. Hoe weet de eigenaar dan welke stier welke koe gedekt heeft? Of zouden ze daar ook met DNA werken?
Geen idee eerst liep er een en die was heel sloom. Toen liep ik te wandelen met de honden zette hij er gewoon nog zo'n bakbeest bij. Hup uit de trailer en de wei in. Ik heb een uur gekenen en sindsdien zijn ze samen heel hitsig om en om koeien aan het dekken. Eerste de iets grotere en daarna de andere. In een kwartier hadden ze samen allebei twee koeien gedekt. Dus wie weet werkt dat goed.
Wie de pa is is denk ik dan 50-50 en ze slachten ze toch. Maalt misschien niks uit. Geen idee.
Die koeien zijn superblije koeien dus ik probeer elke zomer te achterhalen van wie ze zijn. Ze schijnen vlees van die koeien te verkopen. Die kudde is wel 30 koeien en 30 kalfjes en dan 2 stieren. Super puur natuur in een prachtige grote polderwei. Beter dan een stukje vlees uit de supermarkt.
En verschillende rassen ook. Charolais en limousin.
Vaak worden de vaarzen door een stier gedekt, maar bij zoogkoeien ook wel de volwassen koeien.
Deze Stieren zijn overigens nog niet volwassen.
Floortje schreef:
Weet je dat zeker? Want die met de ring in de neus is minstens 5 jaar oud. Die andere is misschien iets jonger maar ik zou het zeker geen kleine jonge stieren willen noemen. Het zijn enorme bakbeesten. Die koeien zijn ook niet jong dus ook flink. Wanneer is een stier volwassen?
Ik ben 2 keer een stier 'tegen gekomen' in de polder, beide aan de ketting en één briesend en tierend toen ik op zo'n 15 meter afstand, met een sloot
ertussen, langs liep met Puchu. Zelfs met sloot ertussen en aan de ketting, vond ik het erg indrukwekkend
Overigens wel schitterende foto's, wat een bonk spier zeg
A good dog never dies...
Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Ik ben 2 keer een stier 'tegen gekomen' in de polder, beide aan de ketting en één briesend en tierend toen ik op zo'n 15 meter afstand, met een sloot
ertussen, langs liep met Puchu. Zelfs met sloot ertussen en aan de ketting, vond ik het erg indrukwekkend
Overigens wel schitterende foto's, wat een bonk spier zeg
Alles hangt of staat ook wel met de manier van verzorgen denk ik. Deze dieren hebben een enorme weide en ook een stuk wilgenbos. Ze drinken uit een meertje en de moederkoeien houden hun kalfjes gewoon bij zich. De grootste stier met de ring in de neus staat er het hele jaar bij. In de winter gaan ze overigens wel op stal. Dus over een paar weken zijn ze weg en ergens in de lente komen ze weer. Ik herken veel dieren want ik loop er al 5 jaar elke dag.
Deze zijn dus happy en blijkbaar daarom lief. Soms snuffelen ze zelfs aan Guus en ook tegen mij zijn ze vriendelijk. Kan ze gewoon aaien.
Floortje schreef:
Weet je dat zeker? Want die met de ring in de neus is minstens 5 jaar oud. Die andere is misschien iets jonger maar ik zou het zeker geen kleine jonge stieren willen noemen. Het zijn enorme bakbeesten. Die koeien zijn ook niet jong dus ook flink. Wanneer is een stier volwassen?
Nee, dat weet ik niet zeker natuurlijk. Met een jaartje of 5 zijn ze denk ik echt volwassen, als in uitgezwaard.Tot die tijd wisselen ze zelfs nog tanden.
Ik vind deze er niet helemaal volgroeid uitzien, maar een foto kan vertekenen natuurlijk. Of kunnen het kruisingen zijn, veel gebruiksvee zijn kruisingen.
Wel mooi om te zien dat ze zo lekker met de kudde bij elkaar lopen