Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jatten van voedsel
Moderator: moderatorteam
- tutjehola
- Actief
Jatten van voedsel
Onze teck heeft de neiging om bij kinderen alles uit de handen te gritsen. Hij weet precies wie er nieuw bij ons in huis komt, de rest loopt nml. al met koekjes boven het hoofd. De kinderen moeten van mij aan tafel eten, doen dit ook. Maar op straat, of bij vreemde kinderen die niet allert genoeg zijn, blijft Willem koekjes en alles jatten.
Op zich wet hij prima dat dat niet de bedoeling is, maar toch weet hij weer regelmatig wat te jatten.
We hebben laatst met de kinderen een picknick gehad, en konden gewoon op de grond zitten met al het voedsel, hij heeft niets gejat, maar intussen struint hij wel het strand af op zoek naar (kleine) slachtoffertjes
Heeft iemand tips om dit gedrag af te leren?
(de kinderen bij wie hij jat zijn wel erg klein, kunnen dus zelf niet corrigeren)
Op zich wet hij prima dat dat niet de bedoeling is, maar toch weet hij weer regelmatig wat te jatten.
We hebben laatst met de kinderen een picknick gehad, en konden gewoon op de grond zitten met al het voedsel, hij heeft niets gejat, maar intussen struint hij wel het strand af op zoek naar (kleine) slachtoffertjes
Heeft iemand tips om dit gedrag af te leren?
(de kinderen bij wie hij jat zijn wel erg klein, kunnen dus zelf niet corrigeren)
Willem, Nixs, Noppes.
Moeilijk om hem af te leren, hij krijgt toch steeds eigenlijk zijn beloning doordat hij het lekkers te pakken krijgt. Als je het echt heel vervelend vindt moet je er gewoon voor zorgen dat je je hond geen moment uit het oog verliest. Dat volgens mij de enige manier om hem dit af te leren. Zorgen dat hij bij jou in de buurt is. Desnoods aan de lange lijn tijdens een picknick. Je kan niet van je hond verwachten dat hij meteen weet dat hij niet bij kinderen mag 'jatten', dit heeft nogal wat training nodig.
- M@ri@nne
- Zeer actief
- tutjehola
- Actief
Snap ik , ik had hem ook alleen maar afgelopen woensdag los, toen het zo,n verschrikkelijk mooi weer was en wij alleen op het strand waren!M@ri@nne schreef:En op het strand je hond dus aanlijnen.
Want niet iedereen is er van gediend dat je hond het eten uit een hanf jat.
Het punt is ook dat al dat lekkers zo voor zijn bekkie hangt, ik neemt het wel af, maar dan ben ik al te laat.
Bij het avondeten gaat meneer in de bench, dat kan ik tijdens ander eten waar vriendjes bij zijn ook wel doen, dan heeft iedereen rust, en meestal zijn we met een halfuurtje klaar met eten.
Enne, ik hou WIllem wel in de gaten, maar als er 6 koters binnen zijn tussen de 3 en 6 jaar, geloof maar dat meneer altijd wel iets weet te snaaien

Willem, Nixs, Noppes.
En zolang zal hij het ook blijven proberen. Al heeft hij maar 1 keer in de zoveel tijd succes, al zitten er maanden tussen, zal hij blijven proberen.
Je zult dan thuis echt toch een regel moeten invoeren voor de kleine kinderen aan tafel eten, want zolang hij succes heeft, zul je het hem nooit af kunnen leren. Een hond is nl. zeeeeeeeer geduldig.
Je zult dan thuis echt toch een regel moeten invoeren voor de kleine kinderen aan tafel eten, want zolang hij succes heeft, zul je het hem nooit af kunnen leren. Een hond is nl. zeeeeeeeer geduldig.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Je hond goed onder commando krijgen en dat geld dan ook voor afstand. Mijn hond kan kinderen met lekkers op het commando negeer heel goed negeren, maar negeren is geen gemakkelijk commando om aan te leren en zal even duren, maar daarna heb je profijt. Houdt tot die tijd je hond binnen commando afstand en waarschuw kinderen

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Luka zit soms naast me in de zetel als ik een koek eet, dan komt hij wat dichterbij, gaat met ze'n hoofd naar beneden gluren wat ik eet, maar hij komt er nooit aan.
Hij krijgt ook nooit wat van tafel. Dat heeft even geduurd maar nu gaat hij in ze'n mand liggen als we eten of in de zetel.
Misschien als hij een keer iets jat dat hij niet lekker vind, kaas met straffe mosterd of zo, hij het niet meer riskeert.
Sanneke
Hij krijgt ook nooit wat van tafel. Dat heeft even geduurd maar nu gaat hij in ze'n mand liggen als we eten of in de zetel.
Misschien als hij een keer iets jat dat hij niet lekker vind, kaas met straffe mosterd of zo, hij het niet meer riskeert.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- tutjehola
- Actief
Iets wat hij niet lust???Mama Sanneke schreef:Luka zit soms naast me in de zetel als ik een koek eet, dan komt hij wat dichterbij, gaat met ze'n hoofd naar beneden gluren wat ik eet, maar hij komt er nooit aan.
Sanneke

Bestaat dat dan?
Willem, Nixs, Noppes.