Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lastig, reu tegen reu.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Lastig, reu tegen reu.

Ongelezen bericht door Pemba »

Mijn dochter heeft 2 honden, reu en teef.
Ze komt hier vaak en wij pasten vaak op de teef.
Sinds het voorjaar is er een reu bij gekomenen die is nu 9 maand.
Mijn reu van 11 jaar kan buiten uitstekend met die van dochter maar hier in de tuin en binnen is het minder.
Hij houdt hem in de gaten en duikt er af en toe op om te corrigeren.
Hij mag eigenlijk gewoon niks behalve stil liggen, hij vindt hem te druk.
Haar hond doet nu nog niks terug
Ik snap best dat het een "vreemde" reu in zijn huis is maar ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan.
Dochter komt nu minder en anders laat ze haar honden thuis.
Moet ik accepteren dat het niet meer gaat of mijn reu aanpakken?
We lopen ze nu continu in de gaten te houden en leuk ontspannen is dat niet.
Afbeelding
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Lastig, reu tegen reu.

Ongelezen bericht door dre »

Nou ja als ik juno niet op een bepaald moment stop blijft die ook bij bepaalde honden alles blokken en afsnauwen.

Je mag best even vertellen dat het jouw huis is, maar daarna is het klaar. Dan mag je best chaggerijnen als ze bij jou komen kijken als je ergens ligt, maar er wordt niet meer bewust opgezocht, dat kap ik af.

Ik zou het gedrag dus afkappen als de hond op regelmatige basis bij jullie is, bij binnenkomst mag je even de regels uitleggen en daarna is het duidelijk.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik denk dat ik het eerst zou proberen om een aantal keren...( en dan na een paar keer echt pas kijken ) samen te gaan lopen, en dan echt goed kijken hoe de interactie tussen de beide heren dan is... dat kan best wat duidelijk maken, botert het dan ook niet dan zou ik haar toch vragen hem thuis te laten.... is er dan geen probleem dan zou ik in huis toch even de touwtjes wat aantrekken ... best kans van dat t dan over is... is er echt gebleken tijdens de wandelingen dat er gewoon al spanning is tussen de heren, dan zou ik er geen zin in hebben
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 28 okt 2018 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Pemba schreef:Mijn dochter heeft 2 honden, reu en teef.
Ze komt hier vaak en wij pasten vaak op de teef.
Sinds het voorjaar is er een reu bij gekomenen die is nu 9 maand.
Mijn reu van 11 jaar kan buiten uitstekend met die van dochter maar hier in de tuin en binnen is het minder.
Hij houdt hem in de gaten en duikt er af en toe op om te corrigeren.
Hij mag eigenlijk gewoon niks behalve stil liggen, hij vindt hem te druk.
Haar hond doet nu nog niks terug
Ik snap best dat het een "vreemde" reu in zijn huis is maar ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan.
Dochter komt nu minder en anders laat ze haar honden thuis.
Moet ik accepteren dat het niet meer gaat of mijn reu aanpakken?
We lopen ze nu continu in de gaten te houden en leuk ontspannen is dat niet.
Wat bedoel je met dat het buiten (tijdens wandelingen?) uitstekend gaat tussen die twee reuen?
Hebben ze gewoon contact of bemoeien ze zich niet met elkaar?
Hoe vaak zien ze elkaar?

Als het contact buiten normaal is zou ik doen wat Tara schrijft.
Als ze elkaar dan eigenlijk ook al niet zo gezellig vinden kunnen de honden beter thuisblijven.
Tenzij je goed duidelijk kunt maken dat er verder niet gedonderd wordt.
Elk een plaats aanwijzen en daar blijven is best een mogelijkheid als ze daarvoor goed zijn uitgelaten.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Pemba
Zeer actief

Aan de lijn snauwt Senghe wel tegen hem maar als we naar een hondenspeeltuin gaan zoekt hij hem juist op om te spelen.
Daar kunnen we rustig een uur zijn en dan zijn ze heel ontspannen.
Maar hier binnen loert hij echt op hem, die van 9 maand is ook nog best druk.
Als hij gewoon gaat liggen is het goed.
Afbeelding
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

En als je dochter nou eens zorgt dat haar hond goed moe en uitgeraasd is voor ze naar jou komt? Dat de stuiter er een beetje uit is?
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Honden die elkaar buiten prima kunnen velen en zelfs spelen.. dat wil nog helemaal niet zeggen dat die elkaar in hun eigen huis ook prima kunnen hebben. Dat is echt een wereld van verschil en het zegt eigenlijk gewoon helemaal niets ;-(

Suzanne
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Nanna schreef:
Pemba schreef: Maar hier binnen loert hij echt op hem, die van 9 maand is ook nog best druk.
Als hij gewoon gaat liggen is het goed.
Dan zorg je dat ie gewoon gaat liggen. Desnoods aangelijnd. Je eigen reu hoeft natuurlijk niet in zijn eigen huis lastiggevallen te worden.
ja eens, maar als ie gewoon rondloopt zonder de hond des huizes lastig te vallen had die laatste toch pech hoor. Je gaat maar gewoon iets voor jezelf doen.

Pom doet dit ook wel trouwens, dan mag de visite ineens niet door het huis lopen. Dikke doei :D
~Suzanne~
Zeer actief

Voor mij gaat de eigen hond altijd voor. Het is prima als die geen indringers op zijn terrein wil. Dan is de bezoekende hond diegene die zich mag verwijderen wat mij betreft. Zou even lekker worden dat een hond dat niet zelf mag bepalen... kunnen wij als mensen wel vinden dat hij zich heeft te gedragen en alle andere honden moet accepteren maar zo werkt het nou eenmaal niet.

Suzanne
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Is de hond van je dochter heel erg druk in huis?
Wellicht nog een bench een idee om deze hond af en toe rust te laten nemen met bijvoorbeeld wat lekkers
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

~Suzanne~ schreef:Voor mij gaat de eigen hond altijd voor. Het is prima als die geen indringers op zijn terrein wil. Dan is de bezoekende hond diegene die zich mag verwijderen wat mij betreft. Zou even lekker worden dat een hond dat niet zelf mag bepalen... kunnen wij als mensen wel vinden dat hij zich heeft te gedragen en alle andere honden moet accepteren maar zo werkt het nou eenmaal niet.

Suzanne
nou tot op zekere hoogte wel, vind ik. Als ze elkaar echt naar het leven zouden staan niet, of het was iets eenmaligs, ik zit er ook niet op te wachten dat iedereen hier met hond binnen komt kachelen. Maar als het de hond van mijn dochter was dan wen je er maar aan.
S@ndr@
Zeer actief

nou,.. als er echt spanning is ... dan moet je dat zelf maar leuk vinden, van mij hoeft het dan alvast niet. jammer dan.. hoe lullig ook, eigen hond woont er ook, hij heeft niet zo heel veel te willen, maar t moet wel voor hem ook een veilige plek zijn en blijven..
~Suzanne~
Zeer actief

sbientje schreef:
~Suzanne~ schreef:Voor mij gaat de eigen hond altijd voor. Het is prima als die geen indringers op zijn terrein wil. Dan is de bezoekende hond diegene die zich mag verwijderen wat mij betreft. Zou even lekker worden dat een hond dat niet zelf mag bepalen... kunnen wij als mensen wel vinden dat hij zich heeft te gedragen en alle andere honden moet accepteren maar zo werkt het nou eenmaal niet.

Suzanne
nou tot op zekere hoogte wel, vind ik. Als ze elkaar echt naar het leven zouden staan niet, of het was iets eenmaligs, ik zit er ook niet op te wachten dat iedereen hier met hond binnen komt kachelen. Maar als het de hond van mijn dochter was dan wen je er maar aan.
Ik snap dat dat voor JOU zo voelt... maar als dat voor jouw hond niet zo is, wat dan? Je kunt honden toch niet gaan dwingen om, in hun eigen veilige haven, een andere hond te accepteren? Ook als dat de hond van je dochter is. Althans, dat is mijn idee dan he? ;-)

Suzanne
Pemba
Zeer actief

Ik vind het gewoon jammer.
Ze heeft een reu genomen omdat mijn eigen teef normaal niet zo tolerant is maar met mijn reu had ik geen problemen verwacht.
Teef trekt af en toe ook wel een lipje op, ik denk dat ze hem allebei wat druk vinden.
Het zijn natuurlijk ook senioren met 10 en 11 jaar.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

zouden ze er bezwaar tegen hebben om dan in een andere kamer gewoon een dutje te doen..... misschien gewoon eerst wandelen met t hele spul en dan even apart tukken...( niet iedere hond wil of kan dat als er een andere hond in huis is.... maar t zou een optie kunnen zijn )
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

~Suzanne~ schreef:
sbientje schreef:

Suzanne
Ik snap dat dat voor JOU zo voelt... maar als dat voor jouw hond niet zo is, wat dan? Je kunt honden toch niet gaan dwingen om, in hun eigen veilige haven, een andere hond te accepteren? Ook als dat de hond van je dochter is. Althans, dat is mijn idee dan he? ;-)

Suzanne
haha nou mijn idee is dat dus wel maar misschien is dat ook inherent aan het soort honden dat ik heb, dat zou kunnen.
Yindi2015
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Tibetaan en Spaans mixje

Ongelezen bericht door Yindi2015 »

Het is mijn reu, dat jonge ding. Er zit geen kwaad in, maar is altijd blij en dartelt vrolijk rond. Hij vindt de reu van mn ouders mega interessant en volgt hem, kijkt elke keer wat hij aan het doen is. Reu van mijn ouders is daar niet van gediend, wat ik ook begrijp. Hij houdt niet van onrust in huis. En het is inderdaad zijn huis. Bij mij thuis moppert ie ook wel op mijn jonge hond, maar wel minder. Mijn reu is bij mij thuis rustiger dus het is echt stukje opwinding op "vreemd" terrein dat ie veel rond blijft lopen
Omdat we het niet willen laten escaleren komen de honden nu weinig bij elkaar over de vloer. Maar aan de andere kant, ze zijn eigenlijk alle 4 best zachtaardig van karakter dus ik heb het idee als ze vaker wennen aan elkaar zou het samen zijn wel beter kunnen gaan.

Als jullie zeggen dat jullie het zelf wel duidelijk maken dat jullie de baas zijn, wat bedoelen jullie daar dan mee?
Geven jullie een keer een brul, of lijnen jullie er 1 aan. En maakt dat laatste de situatie niet juist meer gespannen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik begrijp dat hele gedoe niet dat hond of honden mee moeten als je ergens op bezoek gaat. Het veroorzaakt niet alleen onrust bij mensen die zelf honden hebben, maar ook mensen die geen honden hebben stellen dat meestal niet op prijs.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Yindi2015 schreef:Het is mijn reu, dat jonge ding. Er zit geen kwaad in, maar is altijd blij en dartelt vrolijk rond. Hij vindt de reu van mn ouders mega interessant en volgt hem, kijkt elke keer wat hij aan het doen is. Reu van mijn ouders is daar niet van gediend, wat ik ook begrijp. Hij houdt niet van onrust in huis. En het is inderdaad zijn huis. Bij mij thuis moppert ie ook wel op mijn jonge hond, maar wel minder. Mijn reu is bij mij thuis rustiger dus het is echt stukje opwinding op "vreemd" terrein dat ie veel rond blijft lopen
Omdat we het niet willen laten escaleren komen de honden nu weinig bij elkaar over de vloer. Maar aan de andere kant, ze zijn eigenlijk alle 4 best zachtaardig van karakter dus ik heb het idee als ze vaker wennen aan elkaar zou het samen zijn wel beter kunnen gaan.

Als jullie zeggen dat jullie het zelf wel duidelijk maken dat jullie de baas zijn, wat bedoelen jullie daar dan mee?
Geven jullie een keer een brul, of lijnen jullie er 1 aan. En maakt dat laatste de situatie niet juist meer gespannen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
ik zou zorgen dat de jouwe wat meer rust nam, kleedje mee en dat is je plek (en dan niet meteen beginnen met uren lang, maar gewoon een half uurtje ofzo) of desnoods een bench. Of een puppyren hekje.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Toen we Keetje met hadden heeft Lizzie ook even echt flauw gedaan. Dat ze gromt als ze lastiggevallen wordt snap ik, maar op en gegeven moment mocht keetje niet eens voorbij de bank lopen. Toen heb ik Lizzie wél even afgekapt en aangegeven dat ik bepaal wie er wel of niet langs de bank loopt en wie niet. Toen was het ook meteen goed.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Miezemuis schreef:Toen we Keetje met hadden heeft Lizzie ook even echt flauw gedaan. Dat ze gromt als ze lastiggevallen wordt snap ik, maar op en gegeven moment mocht keetje niet eens voorbij de bank lopen. Toen heb ik Lizzie wél even afgekapt en aangegeven dat ik bepaal wie er wel of niet langs de bank loopt en wie niet. Toen was het ook meteen goed.
Ja, maar dat gaat om 2 eigen honden! Hier is sprake van een bezoekende hond van een uitwonende dochter. Dat maakt het wel anders ;-)

Suzanne
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

~Suzanne~ schreef:
Miezemuis schreef:Toen we Keetje met hadden heeft Lizzie ook even echt flauw gedaan. Dat ze gromt als ze lastiggevallen wordt snap ik, maar op en gegeven moment mocht keetje niet eens voorbij de bank lopen. Toen heb ik Lizzie wél even afgekapt en aangegeven dat ik bepaal wie er wel of niet langs de bank loopt en wie niet. Toen was het ook meteen goed.
Ja, maar dat gaat om 2 eigen honden! Hier is sprake van een bezoekende hond van een uitwonende dochter. Dat maakt het wel anders ;-)

Suzanne
Die honden weten toch niet of het bezoek is of dat een hond blijft?
De hond van mijn moeder is hier ook regelmatig. Zij is klein en geen partij voor de poedels maar die moeten gewoon normaal doen tegen haar. Daar doen ze ook. Ik weet niet wat ik zou doen als er echt een probleem was. Maar ik zou iig de hond niet zonder meer alles laten bepalen.

Maar gelukkig zijn mijn dames eigenlijk heel oke met bezoek. Zolang ze niet het idee hebben dater iemands blijft :wink:
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Paco en Gait gaat ook niet goed. Buiten geen probleem, binnen (hier of bij m'n schoonouders) wel. Bottomline: Gait vertrouwt Paco niet. Dus momenteel laten m'n schoonouders Paco thuis en wij laten Elco en Gait thuis. Ook samen wandelen en dan naar binnen is geen optie. Zodra we binnen zijn, begint Gait weer. De laatste keer dat we Paco hier hadden, hebben we de kamer in tweeën gedeeld met een hondvrije corridor. Wel in dezelfde ruimte, maar ze konden niet bij elkaar komen. Eigenlijk hoop ik dat Gait over een jaartje ofzo over dit gedrag heen is, als hij echt volwassen geworden is
Yindi2015
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Tibetaan en Spaans mixje

Ongelezen bericht door Yindi2015 »

Precies, behalve dat ik mijn ouders graag zie zijn we ook dol op elkaars honden. Mijn teefje kwam heel veel bij hen en ik merk dat zij het contact ook echt mist met zowel de honden als mijn ouders.
Dus ja als we het met enige begeleiding zouden kunnen laten slagen zouden alle partijen blij zijn :)
En inderdaad ik wil mijn honden niet veel alleen thuis hebben.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Mila doet ook zo tegen bezoekende honden die druk en aanwezig zijn. Bezoekende honden die rustig zijn, zijn nooit een probleem.
Maar als Mila eenmaal echt een paar dagen samen is geweest met een dergelijke drukke hond, is het geen probleem meer. Het is een combinatie van het drukke gedrag in huis dat ze eigenlijk niet accepteert en dat de hond nog niet helemaal vertrouwd is, waardoor zij ook niet geheel ontspannen is. Is die hond eenmaal wel vertrouwd, dan zal dat drukke gedoe haar een worst wezen (hooguit tenzij het echt de spuigaten uit loopt).
Ik zeg er overigens wel wat van als ze zo onhebbelijk doet. Prima dat ze laat weten dat ze op de plek waar ze ligt niet lastiggevallen wil worden, maar ze hoeft zich niet te bemoeien met wat een hond aan de andere kant van de kamer aan het doen is.
Pemba
Zeer actief

DeDiana schreef:Mila doet ook zo tegen bezoekende honden die druk en aanwezig zijn. Bezoekende honden die rustig zijn, zijn nooit een probleem.
Maar als Mila eenmaal echt een paar dagen samen is geweest met een dergelijke drukke hond, is het geen probleem meer. Het is een combinatie van het drukke gedrag in huis dat ze eigenlijk niet accepteert en dat de hond nog niet helemaal vertrouwd is, waardoor zij ook niet geheel ontspannen is. Is die hond eenmaal wel vertrouwd, dan zal dat drukke gedoe haar een worst wezen (hooguit tenzij het echt de spuigaten uit loopt).
Ik zeg er overigens wel wat van als ze zo onhebbelijk doet. Prima dat ze laat weten dat ze op de plek waar ze ligt niet lastiggevallen wil worden, maar ze hoeft zich niet te bemoeien met wat een hond aan de andere kant van de kamer aan het doen is.
Eind december gaan we vanwege het vuurwerk een paar dagen samen weg en zullen de honden elkaar veel zien.
Misschien dat het daarna wel beter gaat :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”