Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een paar vraagjes door een newbie

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

MadDog
Vaste gebruiker

Een paar vraagjes door een newbie

Ongelezen bericht door MadDog »

Ik ben dus een jongen van 17 en ik ben allergisch voor dieren met haren. Alleen het punt is ik zou zo graag een hondje willen hebben. Nu ben ik ook op wat andere forums bezig. En daar is een vrouw die heeft een Jack Russel en die heeft geen last van haar allergie (ook allergisch voor dieren). Weten jullie hier meer over? Ook wil ik graag weten, omdat mijn ouders beide een baan hebben (fulltime en 28 uur parttime). HOe lang zon beestje alleen kan zitten en of het echt 3x per dag MOET uitgelaten worden. Want 's ochtens zou ik op zich niet zo erg vinden en 's avonds ook niet maar ik denk dat ik soms 's middags er niet ben...

Aub ik ben me nog maar aan het orienteren en ik wil veel informatie, ervaringen met jullie "delen". Dus plz lets get started :ok: . Tnx alvast :P
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Hoi MadDog,

Je zegt dat je allergisch bent voor dieren met haren; ben je al weleens gestest op hondenharen? Ken je iemand met een hond? Als je zo iemand kent zou je eens kunnen proberen om telkens wat langer in contact te komen met die hond zodat je weerstand kunt opbouwen.
Familieleden van mij zijn zeer allergisch voor van alles en nog wat waaronder honden en katten. Toch zijn ze minder allergisch geworden voor honden door er regelmatig mee in contact te komen bij de buren.
Ze hebben het nu zo ver dat ze vorig jaar 3 weken zonder ernstige problemen mee zijn geweest op vakantie waar de honden ook bij waren.
Verder zou je eens kunnen kijken naar een ras dat weinig verhaart, zoals een Poedel! Poedels zijn heel leuke beesten hoor!
Aan de andere kant hebben jullie klaarblijkelijk weinig tijd voor een hond,en daar zit ook een knelpunt.
Drie keer per dag uitlaten ( waarvan 1 keer zeker een lekkere wandeling moet zijn) is echt het minimale om geen hond te krijgen die knettergek wordt.
En........ook niet onbelangrijk: zijn je ouders het ermee eens dat er een hond komt? Tenslotte komt een deel van de opvoeding EN de kosten van het onderhoud voor hun rekening.
Heb je al wel eens gedacht aan wat een hond kan kosten? Dan denk ik nog niet eens alleen aan aanschaf maar ook aan de dierenarts. En dat kan aardig oplopen hoor. Tenzij je verzekerd bent.
Succes met je zoektocht!
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
MadDog
Vaste gebruiker

Nou vroeger moest ik door onze dieren (katten vooral) opgenomen worden in het ziekenhuis. En sindsdien ben ik niet veel in contact gekomen met dieren eventjes maar met honden en daar heb ik nooit echt last van. Maar van katten nog steeds erg.

Over de tijd ik vind het helemaal geen punt om met dat beest een flink eind te lopen maar 's ochtends is dat moeilijk omdat je toch rekening moet houden met school enz. en ik weet niet hoe mijn rooster zal zijn op mijn vervolgopleiding dat heb ik ook nagevraagd dus daar verwacht ik ook nog een respons op. Mijn ouders willen ook heel graag een hond, alleen ze zijn bang dat het beestje te lang alleen zit en voor onze allergie. En een poedel sorry maar die nooit van mijn leven :mrgreen: . Ik wil echt een jack russel en die vrouw had een langharige (was ook geen pure jr). Maar die had ook weinig haaruitval. Maar het gaat meestal bij mensen met deze allergie om de huidschilvers van de beesten. Dus dat was het.... en ik zeg al dat het nog orienteren is. Er is een grote kans dat er geen hond komt, maar ik ben gewoon alles aan het afwegen.
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

Wat betreft je allergie, zou ik er nog maar eens goed over nadenken of je uberhaupt wel een hond kan hebben in je omgeving. Zoals die vrouw reageert, hoef jij niet te reageren. Het is niet te zeggen dat jij op een bepaald ras niet zal reageren. Lijkt mij niet eerlijk voor de hond als hij na een tijdje weer weg moet omdat blijkt dat jij er toch niet tegen kan.

Je zegt dat jij graag een hond wilt, maar je ouders moeten hem gaan uitlaten?? Zien je ouders dat wel zitten? Houd er rekening mee, dat het niet enkel het uitlaten is wat je moet je hond moet doen; spelen, in- en uitwendige verzorging en eventuele training komen er ook nog eens bij.

Hoe lang een hond alleen kan zitten is afhankelijk van hoe je het de hond geleerd hebt. Dus, je zal het de hond moeten aanleren, dit gaat niet vanzelf en heeft vrij veel tijd nodig om het de hond goed aan te leren (paar maanden en niet dagen).
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
MadDog
Vaste gebruiker

Nee natuurlijk moeten mijn ouders hem niet uitlaten. Ik zal het zelf doen en wat hulp van mijn ouders zou ook fijn zijn, maar dat zijn zaken die we als we uberhaupt wel serieus over een hond nemen gaan denken bespreken.

En natuurlijk gaan we niet eerst een hond kopen om die vervolgens na een week weg te doen omdat ik er last van heb. Er zijn altijd wel manieren om dit te testen. En ik zou me ook te snel hechten aan zon beestje als hij dan weer weg gaat zal het janken geblazen zijn denk ik :jank:.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Als je een jack russel wilt zal ik een ruwharige nemen. Die haren bijna niet maar moeten dan wel geplukt worden. Maar dan zou ik eens zo'n hond in huis nemen, bijvoorbeeld als er iemand een paar weken op vakantie gaat.

Maar waarom wil je per se een jack russel dan?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
MadDog
Vaste gebruiker

Omdat het mooie lieve sterke beestjes zijn. Ik ben zelf ook een pittig persoon, of hoe je het ook noemt ik hou van discussies etc. Maar ik ken niemand die een hond heeft die bij ons kan komen of die een JR heeft, maar dat is nu ff niet het probleem denk ik.
~Kimske
Actief

Ongelezen bericht door ~Kimske »

Het ligt er aan hoe hevig je allergie is denk ik, maar mijn neef heeft een neusspray die hij dagelijks moet nemen en dat gaat goed met dieren, hij heeft er geen tot minimaal last van. Leuk dat een jongen van jouw leeftijd zo graag een hondje wilt, de meeste leeftijdsgenoten lopen hele andere dingen te doen, om maar stoer te zijn.
Als jullie echt een hond aan gaan schaffen, zou ik aan een uitlaat service gaan denken, hoewel die wel aan de hoge kant zijn. Maar als je weet dta je minimaal tijd hebt voor beweging/ wandelen, dan zou ik zeker niet voor een JR gaan, die staan er om bekend dat ze hyper worden als ze niet genoeg beweging krijgen.

Wil je een pupje of eentje uit het asiel??? Asieldieren zijn vaak al iets ouder, en kunnen het beter hebben als je eens een dagje weinig tijd hebt.

Mijn complimenten dat je zo goed alles afweegt, en niet zomaar een hond aanschaft en er vervolgens achter komt dat het toch geen goed plan was!!! :ok:
Afbeelding
MadDog
Vaste gebruiker

Zou je voor mij dat medicijn eens kunnen opzoeken kan ik eens navragen, alle beetjes helpen. Als mijn allergie geen punt meer is ben ik al een stap verder he :ok: . Mja breek me bek niet open. PATSERS ZIJN HET :). Nee ik hoef dat allemaal niet heb je toch neits aan. En ik wil een leuk vriendje. Uitlaat service is niet een optie denk ik ik vind het niet erg om dat beestje uit te laten alleen dat ik er 's middags nei ben kan een probleem zijn :(. Maar een JR is het enige mooie en leuke beestje wat ik ken eigenlijk. Ik wil een compact beestje wat van wanten weet. En die anderen honden (heb alle rassen bekeke) zijn of te groot of niet mijn type....
MadDog
Vaste gebruiker

heeft er iemand ervaring met chihuaha's. Want daar zitten ook hele mooie beestjes bij. Iemand die me meer kan vertellen??
nici
Actief

Ongelezen bericht door nici »

tja, geen ervaring maar het ze staan er om bekent dat het kleine hondjes met een heel groot karkater zijn. Wat jack russels betrefd die moeten echt beweging hebben. Medecijnen zijn er inderdaad tegen allergie. Heb je trouwens weleens over een chineese naakthond gedacht :p:
ze zien er misschien heel raar uit en zo maar zijn erg goede honden voor mensen die allergisch zijn

Afbeelding

Afbeelding
doggies for ever
MadDog
Vaste gebruiker

Nou meestal is de allergie op huidschilfers dus dat maakt niet uit. En ik wil wel een hondje dat ik leuk vind hoor!! Enne kan je die medicijnen misschien eens opnoemen dan ka ik het eens vragen aan mijn dokter. Maar volgens mij heb jij ook een chihuahua maar iig zijn ze makkelijk. Want ik las dat ze ook van korte wandelingetjes houden en graag in het huis zijn of in de tuin. Dat zou ideaal zijn want we hebben een redelijke tuin en ik wil lekker met hem kroelen :D
nici
Actief

MadDog schreef:Nou meestal is de allergie op huidschilfers dus dat maakt niet uit. En ik wil wel een hondje dat ik leuk vind hoor!! Enne kan je die medicijnen misschien eens opnoemen dan ka ik het eens vragen aan mijn dokter. Maar volgens mij heb jij ook een chihuahua maar iig zijn ze makkelijk. Want ik las dat ze ook van korte wandelingetjes houden en graag in het huis zijn of in de tuin. Dat zou ideaal zijn want we hebben een redelijke tuin en ik wil lekker met hem kroelen :D
haha ik heb geen chihuahua hoor. Ik vind het wel grappige beestjes. Ik heb een welsh corgi en een kruising welsh corgi X jackrussell. ik kijk even voor die medicijnen, misschien kan ik wat vinden
doggies for ever
nici
Actief

ik heb iets gevonden. het zijn niet de medicijnen, daar ben ik nog naar aan het zoeken.

Een allergische reactie voor dieren komt door het inademen van het stof van haren, schilfers, veren, maar ook door directe aanraking van dieren. Overal waar dieren zijn, bevinden zich huidschilfers met haren en veren als fijn stof in de lucht. Bij het inademen hiervan kunnen allergische reacties ontstaan. Men kan voor meerdere dieren allergisch zijn. Door middel van een huidtest kan het allergeen aangetoond worden. Het vermijden van allergieveroorzakende dieren is de beste manier om de allergie te voorkomen.
Adviezen en tips

Kledingstukken die tijdens het contact met dieren gedragen zijn, niet in de slaapkamer wisselen, maar bijvoorbeeld in de badkamer
Iedere avond douchen en haren wassen, zodat geen allergie veroorzakende stoffen op het hoofdkussen terechtkomen
Verwijder alles wat met dierenhaar/veren te maken heeft uit huis en vooral uit de slaapkamer

Ik ben allergisch voor mijn hond. Wat kan ik doen om te
zorgen dat ik er minder last van heb?
De allergische reactie op dieren wordt veroorzaakt met name veroorzaakt door
hun huidschilvers en speeksel (die via het wassen op hun vacht terechtkomt).
Deze allergenen kunnen overal in huis terechtkomen.
Om te zorgen dat U zo min mogelijk allergenen in huis krijgt kunt U het volgende
proberen:
- probeer uw dier uit de slaapkamers te houden.
- was uw handen nadat u uw huisdier aangeraakt heeft.
- gebruik een stofzuiger met een speciale anti-allergie filter (Hepa-filter).
- probeer uw huisdier zoveel mogelijk van stoffen voorwerpen zoals kussens,
bankstel, etc. te houden.
- borstel en was uw huisdier regelmatig. Hierdoor zit er minder huidschilvers en
speeksel in zijn vacht. Doe dit buiten en gebruik eventueel een mondkapje en handschoenen.
- Was de dekentjes en kussens waarop U huisdier ligt regelmatig.
- Ventileer uw huis meer.
- Laat Uw hond 's nachts in de garage slapen.

die garage dan wel verwarmt he. dit is natuurlijk niet wat je precies zoekt maar misschien helpt het alvast een beetje. voor later dus
Laatst gewijzigd door nici op 22 mar 2004 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
doggies for ever
MadDog
Vaste gebruiker

ja dit had ik ook al een keer gelezen. Maar om nou een chihuahua in de garage te laten slapen gaat me te ver hoor vind dat beetje zielig ;)
nici
Actief

haha inderdaad

maar nu heb ik denk ik wel handige info voor je. het gaan over een kuur.

Huisdieren: niet het dier, maar de allergie de deur uit!!!
Al te veel huisdieren verliezen ook nu nog dagelijks hun vertrouwde plek in huis en gezin, of moeten zelfs het leven laten, alleen omdat in de geneeskunde nog steeds de onomstotelijke stelling geldt dat elk schepsel dat haar of veren draagt voor alle mensen een gevaar is die ook maar in de verste verten naar allergie neigen.
Toegegeven, allergieën voor dieren zijn talrijk. Wereldwijd zijn er miljoenen mensen die bij contact met bepaalde dieren lichte tot zeer ernstige allergische symptomen vertonen. Medische mogelijkheden de betroffenen daadwerkelijk te helpen waren tot voor enkele jaren uiterst beperkt.
Wiens immuunsysteem bij contact bij paarden, honden, cavia's, katten of vogels in opstand kwam kon er wel van uitgaan tot levenslange vermijding van het contact met het dier te zijn gedoemd.
Voor veel huisdieren betekende dit verbanning uit het gezin, of zelfs de doodstraf.
Ontelbare drama's hebben zich op deze manier afgespeeld en spelen zich nog steeds af, en natuurlijk is het dier altijd de verliezer.
Het is niet meer nodig uit angst voor allergieën van dat zo gewenste huisdier van zijn of haar dromen af te zien.
Sinds enige jaren staat ons een totaal nieuwe behandelingsmethode ter beschikking. Het is een fysische methode die het mogelijk maakt op verbluffend eenvoudige manier allergieën betrouwbaar, zonder bijwerkingen en blijvend op te ruimen.
Met behulp van deze BICOM Bioresonantietherapie, zoals de methode wordt genoemd, zijn in principe alle voorkomende allergieën te behandelen.
Ook de vaak moeilijk toegankelijke voedingsmiddelen allergieën vormen hierop geen uitzondering. Allergie voor dieren houdt ook in een allergie voor van dieren afkomstige materialen, zoals schapenwol, ganzen- en eendendons, maar ook dat kleine beestje de huisstofmijt, en dan niet zelden ernstig verlopende allergieën voor bijen- en wespensteken.
Tot voor kort voor arts en patiënt een aanzienlijk medisch en praktisch probleem.
Des te gelukkiger zijn wij een therapie methode aan te kunnen bieden die, voor allen die met allergie te maken hebben, en niet op de laatste plaats ook voor de onschuldige dieren, een eenvoudige en betrouwbare oplossing van het probleem inhoudt:
Niet het dier, maar de allergie de deur uit!!!

de site is http://www.bioresonantie.nl/ misschien kan je hier eens kijken de kans om te slagen is best groot las ik.
doggies for ever
nici
Actief

hier heb je nog een boek misschien handig om te lezen in verband met tips over de medicijnen. Allergie voor dieren
Auteur: Peter Schumacher

over de medicijnen zelf kon ik niks vinden, ze bestaan wel hoor.
doggies for ever
MadDog
Vaste gebruiker

bedankt joh als je meer vind send it in !!!
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

al eens gehoord van een labradoodle? die zijn gefokt voor mensen met een allergie. http://www.labradoodle.nl/

of van de Perro de Agua Español. http://www.hondenplaza.nl/page/rasspaansewaterhond.php

schijnd ook geschikt te zijn voor mensen met een allergie.

alleen geen idee of jij ze mooi vind. :mrgreen:
MadDog
Vaste gebruiker

ja speciaal voor allergie. Die labradoodle is op zich wel mooi zeker als puppie, alleen later zijn ze beetje te groot vind ik. en te mja langharig. Dus ik weet nie of er nog varianten daarin zijn. Maar iig bedankt das zeker iets om over na te denken. Als iemand meer weet over labradoodles plz inform me.
~Kimske
Actief

Ongelezen bericht door ~Kimske »

Ik heb gehoord dat de Yorkshire Terrier haren en huidschilfers ong dezelfde structuur hebben als die van de mensen, misschien is dta ook ene optie??
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

je kan die mensen van die site mailen/bellen. :mrgreen:
MadDog
Vaste gebruiker

Ik heb de mensen gemaild. En een yorkshire vind ik een beetje te tuttig :D. Ik vind een Chi wel gaaf alleen die kan je schijnbaar neit trimmen.
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

ik heb ook gehoord dat polusan van dr. Vogel goed hielp bij allergie voor honden. Een goede homeopaat kan misschien ook helpen.

Elvira
Cyntha
Actief

Ongelezen bericht door Cyntha »

Hoi, hopelijk heb je wat aan de tips van de rest.

Wel wilde ik even het volgende vertellen, mijn vriend is zwaar allergisch voor honden en we hebben zelf een Newfoundlander 8O !

Hoe dat kan? Ik zal even het een en ander uitleggen: Zijn ouders hebben een boxer, mijn ouders hadden een Berner Sennen en hij merkte dat hij bij hem thuis meer last had als bij ons thuis....
Nou zeiden ze in het ziekenhuis dat je bij kortharige honden (buiten verwachting ) meer last kan hebben.Dit doordat de haartjes meer overal aan blijven steken-plakken en van langharige honden vind je alleen hier en daar een pluk haar..

En echt waar bij ons heeft hij er geen last van!! Niet dat je hier wat aan hebt, maar ik vond het zelf een erg vreemd verhaal, maar het is toch echt zo ( hier dan )!!!!Vandaar dat ik het hier vertel.

Succes met je keuze!!!!!
Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

MadDog schreef:Ik heb de mensen gemaild. En een yorkshire vind ik een beetje te tuttig :D. Ik vind een Chi wel gaaf alleen die kan je schijnbaar neit trimmen.
Je hebt kort- en langharige Chi's. Dat zijn hele leuke speelse kameraadjes. Staan bekend als het type schoothond, maar dat zijn ze om de dooie dood niet. Lekker pittig en speels, zo ken ik er een aantal.
MadDog
Vaste gebruiker

Ja ik hou wel van pittige beestjes daarom vind ik ze ook zo leuk.
MadDog
Vaste gebruiker

En over die newfoundlander zijn wel lieve lobassen jah. Maar zijn weer zo groot en dat is ook een punt waar ik elke keer tegen aan loop. Weet jij misschien of er ook kleine soorten ervan zijn die klein blijven?
little-wolf
Zeer actief

tja wat is te groot?

er zijn zat langharige honden.

langharige teckel. heeft ook pit geloof ik.
langharige d.herder of een witte/canadese herder
drentse patrijs heeft wat lang haar
friese stabij heeft wat lang haar
pekingees
(dwerg ) keeshond
kooikerhondje heeft wat lang haar
vlinderhondje Epagneul en pappilon
MadDog
Vaste gebruiker

mja ik ben 1.85 dus met een chihuahua is wel beetje maatverschil :d. maar iig rond de size van een jack russel misschien. En die keeshondjes ik weet niet het zijn gewoon niet mijn hondne kan het niet uitleggen sorry..
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”