Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Wat een ellende is die zooi zeg. Ik vermijd het wandelen in het natuurgebied nu ook wel moet ik zeggen, krijg die dingetjes met de grootste moeite uit zijn vacht geplukt en vind ze dagen later nog overal terug in huis.
Vorige week, na het zwemmen, hadden mijn 3 honden ze ook in de vacht.
Leuk, met 2 showborders.
De werklijn had bijna niets in de vacht, maar Meagan heb ik flink geknipt,
Ik kreeg ze er niet uit.
Ik heb het plukkruid gedoopt. Het is het eerste jaar dat ik het tegenkom en ik kan je precies vertellen waar een hele populatie van dat gifzaad te vinden is. Ik noem het plukkruid omdat, door deze kák-dingen, ik Sofi moet plukken omdat ik haar halve vacht stuk heb gekamd waardoor ze er nu uitziet als een aftandse zwerver
Oh, ik schrap meteen een langharige hond van mijn lijstje. . . Wat een pokkezaadjes met een langharige hond.
Je hebt ook van die kleine klittebal ronde zaadjes, weet effe niet meer hoe de plant daarvan heet. Had onze dwergpoedel vroeger wel eens in de vacht.
Die kreeg je er met wat gepulk wel uit. Maar waren ook rot dingen.
Yep ik ken ze ook. Shep heeft ze ook weleens in haar lange haren gehad. Vooral in haar broek was een drama. Na 3 kwartier eraan plukken heb ik in de broek toch maar een paar keer de schaar gezet.
Die hoop ik met Mila inderdaad niet tegen te komen Zij Lucca en Dalí alles wel weer helemaal kwijt?
Boutje schreef:Helaas... de shelties zijn er ook al in geweest en... nog erger... Poppy. Uren werk. Die mag er nooit meer in! Vrees voor Do'tje later.
Kleefkruid bolletjes zijn ook lastig.
En bij een echt langharige hond met onderwol zoals Poppy zijn distelbollen ook een drama.
Als het echt neit lukt: nat maken, heel veel conditioner voor mensen er in, even wachten en uitkammen.
Inderdaad, distelbollen en een langharige collie is ook echt een rampzalige combinatie
Deze zaadjes ken ik gelukkig niet.
Senghe zat laatst in de auto heel raar te doen, met zijn kop langs de ramen schuren en te piepen.
Had hij zo'n distelbal aan de haren van zijn bek zitten en hij kon zijn bek daardoor niet meer open doen.
Ik ben het hier pas 1 x tegengekomen, toen zaten de leggings en (tulen ) rokjes van de kinderen ermee vol, de honden waren zo slim om erlangs te lopen.
Geen idee van welke plant hij komt, maar ik pluk ze altijd heerlijk weg. Stuk minder vervelend dan de pluis allen in de staart.
Vind sis ook. Soort van relatietherapie I naast haar te zitten en dit gwklit uit haar vacht te halen.
Oh die krengen had ik hier vorige week ook voor het eerst! Heb duizendmaal liever kleefkruid dan deze rotdingen En Morris en Ayla ook. Wat een drama om deze zooi er weer uit te krijgen.
Emma schreef:Oh, ik schrap meteen een langharige hond van mijn lijstje. . . Wat een pokkezaadjes met een langharige hond.
Je hebt ook van die kleine klittebal ronde zaadjes, weet effe niet meer hoe de plant daarvan heet. Had onze dwergpoedel vroeger wel eens in de vacht.
Die kreeg je er met wat gepulk wel uit. Maar waren ook rot dingen.
Ben opeens weer erg blij met onze kort haren
Ja joh, Izzy heeft er 0,0 last van. Heerlijk, die vacht van haar.
Sofi wordt er písnijdig van en begint ze zelf uit haar vacht te trekken/bijten. Haar zullen ze niet hebben. Echt heel fanatiek. Maar goed, dan bijt ze de helft van die pluk haar kapot en ziet het er niet meer des shows uit natuurlijk. Niet dat we naar een show gaan.
Verder is het met een Sofi-vacht/karakter echt niet héél erg hoor Je kamt het in een kwartier redelijk eruit en daarna hangt ze me om de nek als beloning. Ik gok zomaar dat het aan alle kanten trekt als de neten dus ze is écht intens blij als ze vrij is.
Lothian schreef:Oh nee, Sofi en de showborders van Odi toen ik Lucca leeg probeerde te plukken bedacht ik al dat dit vast vreselijk was met een lang(er)harige hond.
In 16 jaar hondenbezit was ik ze nog nooit tegengekomen.
Meagan heeft hele lange haren.
Maar ik show niet, dus ik heb flink geknipt en de vacht is nu een stuk korter
Groeit wel weer aan.
Fred heeft een kale plek op zijn neus vanwege een klis des hels. Ik kreeg hem met de beste wil ter wereld niet uitgeplukt zonder hem langdurig pijn te doen. Dus de schaar was echt de enige optie.
Barkley schreef:Fred heeft een kale plek op zijn neus vanwege een klis des hels. Ik kreeg hem met de beste wil ter wereld niet uitgeplukt zonder hem langdurig pijn te doen. Dus de schaar was echt de enige optie.