Inderdaad. De dierenarts had eerst op giardia moeten testen voordat de AB voorgeschreven werd en de rest is een non-argument om AB te geven.sirene schreef:Marieke23 schreef:1. Da weet wat er heerst en finidiar zou niet voldoende zijn.
2. Het duurt al te lang, vanaf zondagavond tot vrijdagavond, zondag zag ik al dat ze stilketjes was, maar nog geen echte diarree. De dagen er tussen in, vaker poepen , maar ook geen diarree maar wel duidelijk niet lekker.
3. Da heeft hondje uitgebreid onderzocht.
4. Weekenddienst zit hier erg ver weg maar dat is natuurlijk geen reden.
5. Hondje is ziek.
6. Giardia , ze krijgt metrobac , volgens mij voor bacteriele infectie en protozoa? Da denkt niet aan giardia maar wil het voor mij wel onderzoeken, maar eerst moet ze opknappen. Vlg week verder.
7. En die is van mijzelf, hondje is 5 kg. Ontlasting was waterdun en veel. Kleine hondjes kunnen dan heel snel ...... vul zelf maar in.
8. Loopsheid, kan, maar nog totaal gern voortekenen daarvan.
En ze is nu al wat vlugger.....merkt de kat ook.,lol.
Aub niet oordelen wat da doet die de hond heeft gezien en die ik ken en vertrouw. .ik ben ook niet blij met ab, maar als het moet, moet het. En er moest wel iets gebeuren.Sorry hoor maar bij mij valt dit onder abmisbruik.Marieke23 schreef:Dank jullie wel. Terug vd dierenarts. Antibiotica kuur gekregen, zijn ze normaal niet scheutig mee natuurlijk. En voor even dieetvoeding, zakje van een paar kilo, daArna weer haar eigen brokjes. Ze is dus echt niet lekker volgens da, ik vind haar, de hond, best levendig en niet ziek aandoen. Wel wat rustiger. Komt dus niet vd brokjes maar het heerst dus erg hier. Morgen geen hondentraining.
1. da weet wat er heerst maar je hond is niet ziek. Als er griep heerst krijg ik ook geen ab kuur van de ha als ik een beetje verkouden ben. Ten eerste omdat ab niet helpt, ten tweede omdat ikzelf dus geen griep heb.
2. een hondje die af en toe dunne poep heeft is niet ziek, die heeft gewoon af en toe dunne poep
6. metrobac is oa tegen giardia. Normaal onderzoek je dat eerst voordat je metrobac geeft (en bovendien is Panacur dan de eerste optie, geen ab)
Ik oordeel wel over de da en ik vind dat de da inderdaad eerst Finidiar had moeten geven en veel te snel naar medicatie grijpt.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ervaringen met renske super premium brok?
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Ervaringen met renske super premium brok?
Dank jullie wel, knap dat jullie zonderr de hond gezien te hebben een diagnose kunnen stellen. Van mij mag hier een slotje op, ik reageer niet meer. Op dit topic.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij geven helemaal geen diagnose. Net als je da. Die geeft ab zonder diagnose. Of omdat er "iets heerst".
Slotjes doen we op dit forum niet aan gelukkig.
Slotjes doen we op dit forum niet aan gelukkig.
- dagmar88
- Zeer actief
Als je toch die antibiotica geeft, geef er dan probiotica bij.Marieke23 schreef:Dank jullie wel, knap dat jullie zonderr de hond gezien te hebben een diagnose kunnen stellen. Van mij mag hier een slotje op, ik reageer niet meer. Op dit topic.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Voor deze symptomen zou ik niet eens ab in mn hond willen. Weet nog dat ik t ook kreeg aangeboden een paar jaar geleden bij een pup met kennelhoest. Alleen kuchen geen snot of andere rare dingen. Nou nee dat wil ik niet hoor. Meteen paar dahen hoestsiroop en honing was t over. Ab voor wat smeuige diarree....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi