Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Djalu | Eerste stappen Hoopers

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Djalu | Eerste stappen Hoopers

Ongelezen bericht door Eilfy »

Djalu is nu een ruime 2 maanden wekelijks bezig met hoopers. Deels als voorbereiding op de agility, deels ook als echt aparte sport. Het is grappig om te ervaren hoe het is om een hond echt tegelijk in beide sporten op te leiden (hoopers en agility). Sommige vaardigheden vullen elkaar prima aan, andere vaardigheden moet ik iets meer puzzelen om het voor beide sporten optimaal te krijgen.

Eerste stappen
We zijn begonnen met introductie van een hoop, een ton, een gate en een tunneltje. Alles los, deels ook door ruimtegebrek :-P Relatief veel tijd tussen de "trainingen" omdat we zo af en toe wat deden. Het grappige is dat dit voor Djalu juist goed werkt, hij pikte het heel snel op!
Introductie hoops:
Hoops & tonnen:
Afstand opbouwen:

Sinds half augustus trainen we wekelijks, focus ligt met name op het vertrouwen krijgen in het vooruit werken, het aanleren van de losse vaardigheden die nodig zijn (wegsturen, kort draaien) en af en toe het lopen van korte parcoursen
Training 1:
Training 2:
Training 3:

En onze eerste 2 parcoursen! Nog in trainingsetting en zeker met het Xtreme parcours meer helpen dan dat strikt mag
Parcours 1:
Parcours 2:

Zoals het er nu uitziet hoop ik begin 2019 ergens ons wedstrijddebuut te maken. In theorie zou hij 1 december met de XDH wedstrijd mee kunnen doen, maar daar vind ik hem nog net te jong voor. Waarschijnlijk gaan we wel NHN Speed lopen, als hij oud genoeg is voor een licentie
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
ninnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever en border collie
Aantal honden: 2

Re: Djalu | Eerste stappen Hoopers

Ongelezen bericht door ninnie »

Knappe Lou

Verstuurd vanaf mijn SNE-LX1 met Tapatalk
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Re: Djalu | Eerste stappen Hoopers

Ongelezen bericht door veertje »

Had deze even gemist, al heb ik op facebook wel het een en ander voorbij zien komen :wink: Dat gaat volgens mij wel goedkomen met jullie wedstrijddebuut, aan de basis gaat het alvast niet liggen :D :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”