Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke hondenjas voor Doutze?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Welke hondenjas voor Doutze?
Ik ben op zoek naar een goede, warme jas voor Doutze.
Ze heeft slechts een dunne ruwe toplaag en geen ondervacht waardoor ze het nu al best koud heeft.
Helaas zijn de jassen die ik voor haar had te kort geworden en deze blijven ook niet goed zitten op haar rug dus ik ben op zoek naar een nieuwe, goede winterjas.
Doutze draagt haar staart hoog.
Als het even kan zou het fijn zijn als de jas over haar tuig heen kan.
Zeker nu blijf ik het tuig verstellen omdat ze 's ochtends wel een jas aanheeft, maar smiddags niet (dus tuigje weer wat strakker, anders loopt ze eruit) en bij de laatste ronde weer wel.
En dan moet het tuig weer ruimer.
Ik heb de Pomppa jassen gevonden maar die zijn uitverkocht in haar maat.. Deze spreken me wel aan omdat het filmpje me heeft overtuigd dat het goed blijft liggen op haar rug, zonder elastiekjes.
Rogz heeft ook een mooie winterjas die wel over haar tuig kan. Twijfel alleen of die rits haar wel goed droog gaat houden..
Ze kan behoorlijk ruig spelen en Aismee legt haar nog wel eens op haar rug bij het stoeien dus de jas moet wel echt goed waterdicht zijn en tegen een stootje kunnen.
Graag hoor ik tips over welke jas haar goed warm en droog gaat houden.
Mocht je tips hebben over waar deze te koop zijn hoor ik dat ook graag.
Karen
Ze heeft slechts een dunne ruwe toplaag en geen ondervacht waardoor ze het nu al best koud heeft.
Helaas zijn de jassen die ik voor haar had te kort geworden en deze blijven ook niet goed zitten op haar rug dus ik ben op zoek naar een nieuwe, goede winterjas.
Doutze draagt haar staart hoog.
Als het even kan zou het fijn zijn als de jas over haar tuig heen kan.
Zeker nu blijf ik het tuig verstellen omdat ze 's ochtends wel een jas aanheeft, maar smiddags niet (dus tuigje weer wat strakker, anders loopt ze eruit) en bij de laatste ronde weer wel.
En dan moet het tuig weer ruimer.
Ik heb de Pomppa jassen gevonden maar die zijn uitverkocht in haar maat.. Deze spreken me wel aan omdat het filmpje me heeft overtuigd dat het goed blijft liggen op haar rug, zonder elastiekjes.
Rogz heeft ook een mooie winterjas die wel over haar tuig kan. Twijfel alleen of die rits haar wel goed droog gaat houden..
Ze kan behoorlijk ruig spelen en Aismee legt haar nog wel eens op haar rug bij het stoeien dus de jas moet wel echt goed waterdicht zijn en tegen een stootje kunnen.
Graag hoor ik tips over welke jas haar goed warm en droog gaat houden.
Mocht je tips hebben over waar deze te koop zijn hoor ik dat ook graag.
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Welke hondenjas voor Doutze?
Waarom moet die jas over dat tuig? Geen kritiek hoor, maar ik vraag me af wat je aan een tuig hebt als er een jas overheen zit? Dan kun je toch beter het tuig gewoon uit doen? Als de jas ruim genoeg is kan het toch over ieder tuig? Of zijn er jassen met een speciale opening om nog een riem aan het tuig te doen ofzo?
Doggear heeft ook jassen zonder sluitingen die prima blijven zitten (die trek je aan als een trui). Petizo verkoopt ze.
De nieuwe waterdichte fleece is warm zat.
Doggear heeft ook jassen zonder sluitingen die prima blijven zitten (die trek je aan als een trui). Petizo verkoopt ze.
De nieuwe waterdichte fleece is warm zat.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze heeft de jas nodig tijdens wandelingen, dus ik wil inderdaad een riem aan dat tuig hebben.
De jas die ze nu heeft moet ook onder haar tuig, dus dat kan ook best. Denk wel dat ze dan een 2e tuig gaat krijgen want steeds weer verstellen is niet zo geweldig.
Het tuig moet echt goed zitten want Doutze is heel fel op katten, ze mag echt niet uit haar tuig kunnen wurmen bij het zien van een kat.
Ik ga de Doggear zeker even opzoeken.
De jas die ze nu heeft moet ook onder haar tuig, dus dat kan ook best. Denk wel dat ze dan een 2e tuig gaat krijgen want steeds weer verstellen is niet zo geweldig.
Het tuig moet echt goed zitten want Doutze is heel fel op katten, ze mag echt niet uit haar tuig kunnen wurmen bij het zien van een kat.
Ik ga de Doggear zeker even opzoeken.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
maar heb je dan jassen gezien met speciaal een opening voor de lijn aan het tuig?
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb tot nu toe 1 jas gevonden met een rits op de rug zodat de jas over een tuig gedragen kan worden, en je dus ook een opening hebt om de hond toch gewoon aan te kunnen lijnen.
Dat is de Rogz Snowskin.
Die rits is dan denk ik ook meteen het zwakke punt, want bij een hevige regenbui kan ik me haast niet voorstellen dat de rug dan droog blijft als ze aangelijnd loopt. Vrees dat de regen dan gewoon via de riem naar binnen loopt.
Petizo heb ik gevonden, de doggear jassen zien er comfortabel uit. Ze mag graag rennen en springen en zeker als haar tuig eroverheen moet is zo'n niet al te dikke jas wel veel fijner.
Dat is de Rogz Snowskin.
Die rits is dan denk ik ook meteen het zwakke punt, want bij een hevige regenbui kan ik me haast niet voorstellen dat de rug dan droog blijft als ze aangelijnd loopt. Vrees dat de regen dan gewoon via de riem naar binnen loopt.
Petizo heb ik gevonden, de doggear jassen zien er comfortabel uit. Ze mag graag rennen en springen en zeker als haar tuig eroverheen moet is zo'n niet al te dikke jas wel veel fijner.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Okee. Ja,zo'n rist lijkt me inderdaad een zwakke plek bij regen. En wellicht ook kans dat de rits snel kapot gaat.
Kan ze niet gewoon een halsband aan? Vooral als je haar toch los gaat laten lopen?
Kan ze niet gewoon een halsband aan? Vooral als je haar toch los gaat laten lopen?
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Jup, de meeste ruffwear-tuigen bijvoorbeeld. Dit is de Quinzee:sirene schreef:maar heb je dan jassen gezien met speciaal een opening voor de lijn aan het tuig?

En in jouw geval klinkt de Ruffwear Vert het meest geschikt:
https://ruffwear.com/collections/appare ... ert-jacket
Wel warm, maar niet heel warm. Ook een opening voor het tuigje.
https://cdn.shopify.com/s/files/1/1577/ ... 1541778623
Hier is hij waarschijnlijk het goedkoopst (niet gecontroleerd, maar deze winkel is met ruffwear meestal het gunstigst): Ze zijn helaas wel heel duur.
https://www.hondenoutlet.nl/hond-kledin ... enregenjas
Ik heb zelf de Aira en die bevalt uitermate goed. Ninthe's jas is naar Kleine Boris gegaan, en die past hem ook zeer goed. Maar voor jou is die minder geschikt omdat deze zonder voering is.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Lastige met een jas dat over een tuig kan is dat dat nog niet betekent dat de opening voor het tuig ook op de juiste plek zit. Als je een jas en tuig van hetzelfde merk hebt zou je het wel mogen verwachten maar anders kan dat dus wel tegenvallen.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Hier een dikke jas van Ruffwear, veel te stug en weinig flappen aan de achterkant en hals.
Sinds gisteren een hurtta ultimate en die is super! Lekker warm, blijft goed liggen ondanks het niet gebruiken van de elastieken en het tuig kan eronder.
Daarbij is het een heel soepele jas.
Met 3 verschillende tuigen zit de opening voor het tuigje toch telkens goed.
https://www.hondenoutlet.nl/hond-kledin ... -raspberry
Sinds gisteren een hurtta ultimate en die is super! Lekker warm, blijft goed liggen ondanks het niet gebruiken van de elastieken en het tuig kan eronder.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Welke heb je van ruffwear? Dan weet ik welke ik niet moet hebben.Desi&Bibi schreef:Hier een dikke jas van Ruffwear, veel te stug en weinig flappen aan de achterkant en hals.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt voor alle input. Super fijn.
Prijs is voor mij minder belangrijk. Doutze is nog maar 1,5 jaar dus ik koop nu liever een goede jas die meerdere jaren mee gaat dan elk jaar weer opnieuw opzoek te moeten.
Haar tuig was ook niet bepaald goedkoop, maar nog geen seconde spijt van gehad.
Karen
Prijs is voor mij minder belangrijk. Doutze is nog maar 1,5 jaar dus ik koop nu liever een goede jas die meerdere jaren mee gaat dan elk jaar weer opnieuw opzoek te moeten.
Haar tuig was ook niet bepaald goedkoop, maar nog geen seconde spijt van gehad.
Karen

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Dit model: https://www.actievehonden.com/p/functio ... uw--2/1848Domor schreef:Welke heb je van ruffwear? Dan weet ik welke ik niet moet hebben.Desi&Bibi schreef:Hier een dikke jas van Ruffwear, veel te stug en weinig flappen aan de achterkant en hals.
Ik vind hurtta echt veel fijner. Langere hals, langere flappen bij de billen/heupen en daardoor blijft ie beter liggen. En veel soepeler materiaal.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
De doggear trui is een matig succes, door haar hoge staart zit ie aan het einde van de rug niet heel mooi en het aantrekken is iets waar we aan moeten wennen.
Op zich ben ik wel tevreden met het materiaal en hij zit op zich ook wel mooi, behalve dat allerlaatste stukje dan.
Daarom verder gaan kijken en nu een PerusPomppa voor haar aangeschaft. Deze zit haar goed en is volgens mij ook lekker warm.
Ook een ander tuigje erbij zodat ik gewoon een goed passend tuigje kan pakken, afhankelijk van of ze wel of geen jas aan heeft.
Geen hele beste foto maar geeft een idee.

Karen
Op zich ben ik wel tevreden met het materiaal en hij zit op zich ook wel mooi, behalve dat allerlaatste stukje dan.
Daarom verder gaan kijken en nu een PerusPomppa voor haar aangeschaft. Deze zit haar goed en is volgens mij ook lekker warm.
Ook een ander tuigje erbij zodat ik gewoon een goed passend tuigje kan pakken, afhankelijk van of ze wel of geen jas aan heeft.

Geen hele beste foto maar geeft een idee.

Karen

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Staat haar goed! Heel fijne jas ook, hij bevalt hier ook goed.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Fijn dat je geslaagd bent, lijken me fijne jasjes
.