Hoi allemaal,
Volgend jaar krijgen wij een friese stabij puppy.
Ik ben mij vast een beetje aan het oriënteren voor een bench.
De bedoeling is dat hij er alleen als pup in zit voor zindelijkheid training etc.
Welke maat raden jullie ongeveer aan?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke benchmaat?
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Aantal honden: 1
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Re: Welke benchmaat?
Zo groot als dat je kwijt kan bij voorkeur.
In mijn ogen is dit de minimale benchmaat: aan alle kanten 5-10cm om een volledig ontspannen platliggende hond. En zo hoog dat de hond terwijl hij staat met zijn kop omhoog niet met zijn oren de bovenkant van de bench raakt.

Bij een hele jonge pup is dat al snel aan de orde, maar zodra de pup begint te groeien al heel snel niet meer. Mijn middenslag poedel van 40cm heeft al een 100x60 bench nodig om zo te kunnen liggen. Ondertussen gebruik ik geen bench meer, maar ik had zelf een bench van 120x80 en die kon ze goed hebben. Ja, als pup was dat aan de grote kant, ik had een mand-kant en een speelkant (dus eigenlijk 2x 80x60), maar alsnog waren ze daar niet onzindelijker in dan de reservebenches van 60x60 en 50x70.
Noa is op deze foto 10 maanden, de bench is 120x80. Zo kunnen liggen kan alleen als de bench echt groot genoeg is.
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5C8431EA
In mijn ogen is dit de minimale benchmaat: aan alle kanten 5-10cm om een volledig ontspannen platliggende hond. En zo hoog dat de hond terwijl hij staat met zijn kop omhoog niet met zijn oren de bovenkant van de bench raakt.

Bij een hele jonge pup is dat al snel aan de orde, maar zodra de pup begint te groeien al heel snel niet meer. Mijn middenslag poedel van 40cm heeft al een 100x60 bench nodig om zo te kunnen liggen. Ondertussen gebruik ik geen bench meer, maar ik had zelf een bench van 120x80 en die kon ze goed hebben. Ja, als pup was dat aan de grote kant, ik had een mand-kant en een speelkant (dus eigenlijk 2x 80x60), maar alsnog waren ze daar niet onzindelijker in dan de reservebenches van 60x60 en 50x70.
Noa is op deze foto 10 maanden, de bench is 120x80. Zo kunnen liggen kan alleen als de bench echt groot genoeg is.
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5C8431EA
Zindelijk gaat alleen inderdaad als je oplet. Een bench is handig als je even de kamer uit moet of even weg moet en voor veiligheid van de pup even in de bench. Slapen in de bench, maar hij leert er niet door zindelijk te zijn.
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
in ieder geval groot genoeg dat ie er lekker languit in kan liggen,
heb voor Lana direct de allergrootste gekocht, wel heb ik hem toen ze nog pup was verkleind, dmv een krat erin te zetten,
vond de bench ideaal, niet speciaal voor het zindelijk maken, dat moet je toch echt zelf doen,
maar meer om een veilig plekje voor haar te hebben waarin ze kon slapen en zich terug kon trekken als ze moe was, ivm veel de kleinkinderen over de vloer,
en voor haar eigen veiligheid zodat ze, als we even weg moesten, niet aan kabels of iets dergelijk kon kauwen.
Lana heeft het nooit een probleem gevonden, die lag er graag in, ook later toen ze ouder werd, gewoon met het deurtje open.
heb voor Lana direct de allergrootste gekocht, wel heb ik hem toen ze nog pup was verkleind, dmv een krat erin te zetten,
vond de bench ideaal, niet speciaal voor het zindelijk maken, dat moet je toch echt zelf doen,
maar meer om een veilig plekje voor haar te hebben waarin ze kon slapen en zich terug kon trekken als ze moe was, ivm veel de kleinkinderen over de vloer,
en voor haar eigen veiligheid zodat ze, als we even weg moesten, niet aan kabels of iets dergelijk kon kauwen.
Lana heeft het nooit een probleem gevonden, die lag er graag in, ook later toen ze ouder werd, gewoon met het deurtje open.
-
- Zeer actief
Eens met NannaNanna schreef:Als je de pup zindelijk wilt krijgen is het zaak om de pup te observeren en niet om in een kooi te zetten![]()
Begint ie te drentelen? Naar buiten. Wordt ie wakker? Naar buiten. Na het eten? Naar buiten.
Als je dat rigoreus aanpakt is je pup binnen de week zindelijk. Een pup die nodig moet pist ook wel in de bench.
Ik zeg niet dat een bench niet handig kan zijn maar als hulpmiddel voor het zindelijk worden acht ik hem waardeloos.

-
- Zeer actief
Ook eens met NeeltjeNeeltje schreef:Zindelijk gaat alleen inderdaad als je oplet. Een bench is handig als je even de kamer uit moet of even weg moet en voor veiligheid van de pup even in de bench. Slapen in de bench, maar hij leert er niet door zindelijk te zijn.

Voor mijn twee hondjes heb ik de grootste maat bench.
Ik gebruik de bench om bovenstaande redenen die Neeltje aangeeft.