Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Halsbanden afdoen met spelen!!!!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Scarlett
Actief

Halsbanden afdoen met spelen!!!!

Ongelezen bericht door Scarlett »

Wij hebben overdag altijd de halsbanden van onze honden om, zodat we ze makkelijk kunnen pakken.
Nou..... doet ik NOOIT meer!
Zojuist hier, hele grote paniek. Onze honden spelen oa door tegen elkaar op te springen en dan naar de halzen te happen.

Opeens hoop gegil, zit Jody met haar onderkaak vast/gedraaid in de band van Charley. Charley stikt dus, en Jody komt niet los. Ron en ik hier de honden dicht bij elkaar zodat ze niet kunnen trekken en er geen spanning op de band van Charley komt. Ondertussen probeerde iemand voorzichtig de onderkaak van Jody los te krijgen, maar haar hoektand zat ook nog eens in het oog waaran je ze vastklikt. Mijn vader kwam eraan met een grote schaar om alles door te knippen. De banden zelf hadden we uiteraard al los, maar van Charley bleef hangen.
Enfin, honden zijn los. Charley is héél erg timide, bang voor Jody en kruipt onder mijn bureau. Jody is alleen wat kalmer.
Zal allemaal wel goedkomen, maar de schrik zit er hier behoorlijk in!

Dus wij doen binnen in huis of de tuin GEEN halsbanden meer. Wij hebben ons lesje geleerd! Zal wel veel commentaar krijgen dat ik het niet wist, maar voor degenen die net dom zijn als ik, is het een waarschuwing!
Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door antoinette »

Jeetje dat is niet zo mooi :? Hopelijk veroorzaakt dit incident geen blijvend wantrouwen tussen die 2.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

8O Dat is schrikken zeg, gelukkig is het goed afgelopen ;)
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Tjonge, kan me voorstellen dat jullie geschrokken zijn.
Moet zeggen dat mijn hond in huis en in de tuin nooit een band om heeft. Alleen als we uitgaan. Dan stoeit hij er ook wat op los met een band om, maar er is gelukkig nog nooit iets gebeurd.
:ok: Goed van je dat je het meldt.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Inderdaad goed dat je het meld. Nu Tom een half check heeft doe ik hem altijd af als hij binnen is, maar vroeger vergat ik het nog wel eens! Dus bedankt voor je tip! Je verhaal doet me trouwens wel meteen weer denken aan die keer dat Tom met zijn kaken klem kwam te zitten in de bench. Afschuwelijk was dat. Het is dat na vijf minuten mijn man thuis kwam, want alleen had ik hem er niet uit gekregen. En Tom maar janken....dat gaat werkelijk door merg en been heen! Pfft....heb wel even een traantje gelaten van de schik!
Scarlett
Actief

Ongelezen bericht door Scarlett »

Nou... ben ook zo verdrietig.
Charley is zo wantrouwend naar Jody. Hij snauwt en hapt naar haar, vreselijk gewoon. Ja... hij durft wel vanaf mijn benen.
Jody snapt er niets van... haar vriendje wil niet meer spelen, haar lust en leven. Honden kennen helaas geen sorry of per ongeluk.
Hoop dat het nog goedkomt. Ze waren 4 poten op 1 buik!
Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Denk dat het wel goed komt hoor. Tom is een keer heel erg geschokken toen er vlak bij mij een ballon knapte. Toen ik daarna dicht bij hem kwam begon hij helemaal te bibberen. Ik ook meteen in de stress natuurlijk, maar de volgende dag was hij het weer vergeten gelukkig.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja heb hier ook altijd de halsbanden af, niet omdat het hier zo druk met elkaar speelt, maar het spaart de vacht ook nog! Zeker met langharige honden (onze schotse collie) krijg je nogal eens klitten onder de halsband. ik vind het ook gewoon lekker vrij voor de honden. En tja ik heb het geluk dat mijn honden haar hebben om beet te pakken als het misgaat

Hopenlijk kunnen ze toch snel weer vrolijk met elkaar spelen!
Afbeelding
Roos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roos »

Jeetje wat een toestand zeg. Ik denk dat het wel weer in orde komt tussen Charley en Jody hoor, ze zijn gewoon allebei flink geschrokken. Charley wat meer dan Jody, hij stikte ook zowat. Brr eng hoor.

Ik doe de halsbanden hier ook altijd meteen af na het uitlaten na een verhaal wat ik hoorde van mijn buren. De hond van vrienden van hun maakte altijd deuren open en dat deed hij dus een keer toen ze weg waren, maar hij bleef met z'n halsband aan de deurknop hangen en heeft zich op deze manier opgehangen. Vonden ze hun hond bij thuiskomst dood aan de deurknop :cry:
Afbeelding
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

IEKS wat een eng verhaal. Ik laat of beter gezegd liet de banden altijd aan. Zijn gewone leren banden maar ik doe ze nu maar af
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik doe de band altijd meteen af als we terugkomen. Ik heb ze vroeger bij m'n eerste kat omgehouden, maar daar heeft ze dus mooi wel 'n verminderde haargroei gekregen waar het bandje zat. Sindsdien heb ik dat dus nooit meer gedaan.
natasja broeken
Actief

Re: Halsbanden afdoen met spelen!!!!

Ongelezen bericht door natasja broeken »

Gelukkig is het goed afgelopen.

Wat moeten jullie en de honden erg geschrokken zijn.
Hopenlijk kunnen de honden het ookweermet elkaar vinden.

Natasja
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

ik heb zo'n zelfde verhaal eens gehoord over 2 honden in de auto. 1 hond heeft het niet overleefd en de andere z'n kaak was helemaal ontzet. Maar dit zelfde geld voor los lopen in bos/park e.d. Ik doe altijd alles af. Bij jachtproeven is het diskwalificatie als je de halsband erom laat i.v.m. het gevaar van ophangen, ook bij het waterwerk. Dus niet alleen in huis, maar ook buiten en in de auto.

Elvira
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

heb het hier ook meegemaakt

zelf doe ik al sinds ik honden heb alleen de halsband om als ze aangelijnd mee moeten en ik ben er ook heel zeurderig over naar anderen als hun honden met mijn honden spelen, altijd ff halsbanden af om ongelukken te voorkomen
alleen 1 keer was ik het zat, ik had het al meerdere malen tegen mijn buurman gemeld en was het zat, dus zijn hond hield zn halsband (leren half-check) om,
tijdens het spelen met mijn reu ontstond er een strubbeling, in die strubbeling kwam zijn hond vast met zn voorpoot tussen de halsband en beet hij dus van zich af, alleen zat daar niet mijn hond, maar het kettinkje, gevolg, een tand kwijt....................

die jongen laat ze nog steeds met andere honden los MET halsband :evil:

met zwemmen kan het inderdaad ook gevaarlijk zijn als bv een van de poten er onder komt
lies
Zeer actief

Ongelezen bericht door lies »

is dat schrikken zeg!
ik heb ook nooit halsbanden om in huis (en buiten ook niet, ivm het jachtgedrag van vooral amy) maar je bericht bevestigd maar weer dat het maar goed is ook dat ik dat niet doe.
-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

Hier heb ik in huis ook geen halsbanden om, maar toen Yuta nog iets jonger was dan nu (toen ik der net had dus :mrgreen: ) tja ze moet toch wennen aan de halsband

Maar tijdens het spelen met Basco ging meneer dus slim Yuta vast houden bij de halsband, dus niet meer, dan alleen maar de halsband met wandelen :ok: .

Trouwens als ze los lopen hebben ze eigenlijk wel de halsbanden om hier, maar ja basco rent dus altijd door struiken en dergelijke met Yuta achter zich aan dus eigenlijk gevaarlijk, want hij kan zo maar blijven hangen :?

Dus voortaan alleen aangelijnd met wandelen de halsband om en anders niet :ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik heb binnen nooit geen banden om, zou niet weten waarom... ja alleen puppies die we net hebben om ze te leren wennen aan een bandje, maar dat is toch alleen als we erbij zijn.
buiten hebben ze met trainen etc. een slipketting om, als ze ergens los mogen een leren band... in een slip kunnen ze toch met de poten vast komen te zitten of zichzelf wurgen in takken etc. met een leren band die redelijk strak zit is dit risico al een heel stuk minder. Ik wil dat ze hun identificatie zichtbaar om hebben als er eens iets gebeurd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
taffie
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door taffie »

Mijn pup heeft de halsband nu voortdurend om, maar idd ivm het wennen. Toch heel goed dat je dit hier neer zet hoor, want het lijkt verder geen kwaad te kunnen dus ik had er niet bij stil gestaan om es te kijken of het alweer zonder kan! dus thanx voor dit verhaal.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”