Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een paar vraagjes door een newbie

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

en de teckel, vlinderhondje, pekingees?
MadDog
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door MadDog »

heb je fotos?
MadDog
Vaste gebruiker

ik heb ff gezocht kon toch wat vinden. Maar dit zijn ook al niet mijn types :(. Het zijn allemaal van die "dames" honden. Daarom val ik ook op de bepaalde chi's (de donkere kortharige), omdat die nie zo vrouwelijk is.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Misschien dat je de komende tijd eens naar wat tentoonstellingen moet gaan en daar wat info vragen aan verschillende mensen??
Mama Sanneke
Zeer actief

Re: Een paar vraagjes door een newbie

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

MadDog schreef:Ik ben dus een jongen van 17 en ik ben allergisch voor dieren met haren. Alleen het punt is ik zou zo graag een hondje willen hebben. Nu ben ik ook op wat andere forums bezig. En daar is een vrouw die heeft een Jack Russel en die heeft geen last van haar allergie (ook allergisch voor dieren). Weten jullie hier meer over? Ook wil ik graag weten, omdat mijn ouders beide een baan hebben (fulltime en 28 uur parttime). HOe lang zon beestje alleen kan zitten en of het echt 3x per dag MOET uitgelaten worden. Want 's ochtens zou ik op zich niet zo erg vinden en 's avonds ook niet maar ik denk dat ik soms 's middags er niet ben...

Aub ik ben me nog maar aan het orienteren en ik wil veel informatie, ervaringen met jullie "delen". Dus plz lets get started :ok: . Tnx alvast :P
Hoi, Tineke is allergisch aan huisstofmijt, pollen etc...
Getest voor cavia's, was negatief.
Tineke mocht van de kinderarts geen hond, de psychiater was er niet mee akkoord.
dan maar een hond die geen haar verliest, namelijk onze poedel Luka, tot hiertoe heeft ze er geen last van.
Jack Russel verliest wel veel haar, Luka helemaal niet.
In het begin zul je toch minstens drie keer per dag uitmoeten met een puppy, zelfs nog meer. Dan zeker in een lange vakantie beginnen.
En over pittig gesproken, gisteren was Tineke haar vriendinnetje hier met Bengo de Jack Russel, beestje was heel wat rustiger dan onze Luka.
Luka is ook een echte lieverd, we laten hem wel niet opscheren zoals een opgetutte Lola.
sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
MadDog
Vaste gebruiker

Mja ik ben niet echt weg van poedels. En je hebt het over het haar maar het gaat meestal over de huidschilfers, dus misschien dat kleine hondjes daar minder last van hebben...
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

MadDog schreef:Mja ik ben niet echt weg van poedels. En je hebt het over het haar maar het gaat meestal over de huidschilfers, dus misschien dat kleine hondjes daar minder last van hebben...

Kleine honden hebben niet minder schilfers dan grotere honden,maar de afstand tot je lichaam is gewoon groter......
Kijk eens op doggynet.nl ; daar staan heel veel foto's van honden en ook fokkersadressen.
Verder kun je natuurlijk ook in asiels gaan neuzen, want daar zitten vaak enorm leuke honden die een andere baas verdienen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Mama Sanneke
Zeer actief

MadDog schreef:Mja ik ben niet echt weg van poedels. En je hebt het over het haar maar het gaat meestal over de huidschilfers, dus misschien dat kleine hondjes daar minder last van hebben...
Ik heb onlangs gelezen dat bij de Poedel effectief is vastgesteld dat allergische mensen er bijna of geen last van hebben.
Ik begrijp je wel, mijn zoon van 16 vind Luka geen hond, enkel de grotere exemplaren. Hij wou ook een Jack Russel.
Maar je zult toch goed moeten informeren, wat als je dan toch je droomhond hebt en enkele maanden later er echt ziek van word.
Informeer eerst bij een goede dierenarts, wat hij/zij je aanraad.
Bel er desnoods enkele op, ze zullen je vast en zeker raad kunnen geven.
Wij hebben dat ook gedaan en de dierenarts heeft dan enkele rassen opgegeven die minst allergie kunnen uitlokken.

Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
MadDog
Vaste gebruiker

Mja ik zal eens kijken. Want ik wil juist een lief klein beestje waar ik been kan knuffelen. Maar dan krijg je weer met mijn grootte (1.85) zegt me ma dat het voor schut is als ik met zon klein beestje rondloop. :cry2: Life is complicated :jank:
Mama Sanneke
Zeer actief

MadDog schreef:Mja ik zal eens kijken. Want ik wil juist een lief klein beestje waar ik been kan knuffelen. Maar dan krijg je weer met mijn grootte (1.85) zegt me ma dat het voor schut is als ik met zon klein beestje rondloop. :cry2: Life is complicated :jank:
Ja men zoon is ook 1m80.
Gaat alleen met Luka wandelen als ik het echt nadrukkelijk vraag.
Maar wie knuffelt er met Luka, ja hij hoor.
Zeker nu blijkt dat LUka geen dwergpoedel blijkt te zijn maar een middenslag. Je hebt ook de Koningspoedel, die zijn vrij groot.
Misschien zijn er wel grote honden waar je ook niet erg op kunt reageren (allergie dan).
Hoop voor je dat je een dikke vriend vind.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
MadDog
Vaste gebruiker

hehe maar dat is het hem nou juist, kijk ik zou me neit schamen voor mijn hond. Maar ik wil juist geen grote hond omdat je er neits mee kan. Lijkt me geweldig om lekker rustig te zitten met mijn chihuahua op schoot en genieten maar. En een jack russel is wat groter maar die wil bewegen en bewegen en ik denk dat ik hem dat gewoon niet genoeg kan geven (niet ivm niet willen maar met niet kunnen dat het is grootste probleem)
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

MadDog schreef:Mja ik zal eens kijken. Want ik wil juist een lief klein beestje waar ik been kan knuffelen. Maar dan krijg je weer met mijn grootte (1.85) zegt me ma dat het voor schut is als ik met zon klein beestje rondloop. :cry2: Life is complicated :jank:

Ik heb een zwager die 130 kg weegt. Die liep tot een paar jaar geleden te wandelen met DWERGteckel :mrgreen:
Die DWERGteckel had het idee dat ie een Bouvier was of zo want hij trok zich geen bliksem aan van het formaat hond dat op hem afkwam :mrgreen:
En wat is nou belangrijker : WEL een hond waar je niet allergisch voor bent, of helemaal GEEN hond? Ik kan me je bezwaar tegen kleine honden wel voorstellen,maar ik denk dat je toch moet kijken naar wat je fysiek aan kunt.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
MadDog
Vaste gebruiker

Ja dat heb ik ook. Maar nu het andere ding dan hoe lang vinden jullie dat een hond alleen kan zijn. Het is een moeilijke vraag met verschillende antwoorden. Maar op een chihuahua site staat in het forum dat er meerdere mensen hun hondje een vrij lange tijd alleen laten en geen problemen hebben.
Mama Sanneke
Zeer actief

MadDog schreef:hehe maar dat is het hem nou juist, kijk ik zou me neit schamen voor mijn hond. Maar ik wil juist geen grote hond omdat je er neits mee kan. Lijkt me geweldig om lekker rustig te zitten met mijn chihuahua op schoot en genieten maar. En een jack russel is wat groter maar die wil bewegen en bewegen en ik denk dat ik hem dat gewoon niet genoeg kan geven (niet ivm niet willen maar met niet kunnen dat het is grootste probleem)
Nu alle honden hebben veel beweging nodig, maar misschien inderdaad een chihuahua minder. Ik weet niet of er hier op het forum nog mensen zijn die dit ras hebben.
Trouwens Luka is geen schootzitter, alleen de laatste tijd komt hij wel es vragen of hij schoot mag zitten.
Daarvoor ging hij netjes in de hoek van de zetel liggen.
Als je niet zoveel tijd hebt om hem uit te laten en jij alleen daarvoor zorgt zou ik inderdaad daarmee rekening houden.
Wij gaan nu zo'n drie keer per dag uit (Luka is bijna een jaar oud), 's ochtends een stevige wandeling, 's middags een uitje en de laatste keer rond half vijf gaat Tineke ermee wandelen.
Voor de rest gaat hij in de tuin. Ook 's avonds de laatste keer.
sanneke
Laatst gewijzigd door Mama Sanneke op 23 mar 2004 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

maxcola schreef:

Ik heb een zwager die 130 kg weegt. Die liep tot een paar jaar geleden te wandelen met DWERGteckel :mrgreen:
Die DWERGteckel had het idee dat ie een Bouvier was of zo want hij trok zich geen bliksem aan van het formaat hond dat op hem afkwam :mrgreen:
En wat is nou belangrijker : WEL een hond waar je niet allergisch voor bent, of helemaal GEEN hond? Ik kan me je bezwaar tegen kleine honden wel voorstellen,maar ik denk dat je toch moet kijken naar wat je fysiek aan kunt.
Daar ben ik het ook mee eens
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
MadDog
Vaste gebruiker

Ik weet dus niet of ik echt weinig tijd zal hebben. 's Ochtends zou misschien een probleem zijn, maar ik heb nagevraagd hoe mijn rooster eruit zal zien maar nog geen response (rooster op mijn verdere opleiding). Maar nu ga ik dus om 9 uur weg naar school en kom om half 3-3 uur thuis. Is dat dan al geen mogelijkheid?? En mijn moeder is om de dag rond 2 uur ook thuis dus wat vinden jullie daarvan?
Mama Sanneke
Zeer actief

MadDog schreef:Ja dat heb ik ook. Maar nu het andere ding dan hoe lang vinden jullie dat een hond alleen kan zijn. Het is een moeilijke vraag met verschillende antwoorden. Maar op een chihuahua site staat in het forum dat er meerdere mensen hun hondje een vrij lange tijd alleen laten en geen problemen hebben.
Het langste bij LUka was 4 uur. Langer bij een pup vind ik niet aan te raden. Je hebt honden die er geen probleem mee hebben om langer alleen te blijven.
Maar ik voel mezelf er dan niet goed bij.
Ik ben soms al om half acht op stap, als ik wakker ben om half zeven laat ik hem vlug in de tuin, want dan is het grote nood bij Luka.
Volgende keer is om 12 u, tussendoor kan hij dan soms wel buiten als ik er ben.
Het hangt ervan af, Luka staat er in het weekend ook om half zeven, dan moet hij al dringend, er zijn echter honden die veel langer slapen.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

MadDog schreef:Ik weet dus niet of ik echt weinig tijd zal hebben. 's Ochtends zou misschien een probleem zijn, maar ik heb nagevraagd hoe mijn rooster eruit zal zien maar nog geen response (rooster op mijn verdere opleiding). Maar nu ga ik dus om 9 uur weg naar school en kom om half 3-3 uur thuis. Is dat dan al geen mogelijkheid?? En mijn moeder is om de dag rond 2 uur ook thuis dus wat vinden jullie daarvan?
Hangt er ook vanaf of je een pup wil of een oudere hond.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
MadDog
Vaste gebruiker

Mja een pup vind ik toch wel het leukst, omdat hij nog geen geschiedenis heeft. Maar zou je geen pups kunnen kopen die al zindelijk zijn?
Mama Sanneke
Zeer actief

MadDog schreef:Mja een pup vind ik toch wel het leukst, omdat hij nog geen geschiedenis heeft. Maar zou je geen pups kunnen kopen die al zindelijk zijn?
Denk van niet hoor.
Luka is bij ons gekomen op 3m1/2 en het heeft toch een paar maanden geduurd.
Wat ik ook nog wou zeggen, Tineke neemt al twee jaar Pollinosan van Dr. Vogel, Homeopatisch en geschikt voor allergie voor huisstofmijt, pollen, haren en huidschilfers. Misschien daarom dat ze geen last heeft, dat kan ik echter niet met zekerheid zeggen.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
MadDog
Vaste gebruiker

Ja dat heb ik ook al gehoord van iemand moet ik toch eens naar informeren.. maarre ik heb dan over een tijdje grote vakantie dus 8 weken ofzo. En dat zou dan goed zijn om een beestje te nemen, maar zou ze dan zindelijk zijn want dan begint het allemaal weer...
-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

MadDog schreef:Mja een pup vind ik toch wel het leukst, omdat hij nog geen geschiedenis heeft. Maar zou je geen pups kunnen kopen die al zindelijk zijn?

Maddog:

ik denk dat je eerst eens goed moet nadenken of je werkelijk een hond wil. elke hond heeft beweging nodig ook een chiwauwa (hoe schrijf je dat?? :mrgreen: )
oftewel minimaal 3 x per dag wandelen en dan niet 10 min. per keer.

En wat wil je met je hond gaan doen???
gewoon pure huishond en lekker wandelen en kroelen, of wil je misschien in de toekomst wel met de hond een sport gaan doen ofzo?

En een pup kan niet meteen zindelijk zijn ( sommige zijn wel sneller zindelijker dan andere pups) en lang alleen zijn. Je zult dan in het begin zeker een week of 3 thuis moeten zijn om het zindelijkheid te leren, maar voornamelijk het leren alleen zijn.

Er kunnen tien mensen zeggen dat hun chiwauwau goed en behoorlijk lang alleen kan zijn, maar dan kan de jouwe precies het tegenovergestelde zijn en dus niet alleen kunnen zijn.
Elke hond heeft zijn eigen persoonlijkheid en kan het ene beter dan het andere.
MadDog
Vaste gebruiker

Ja ik snap dat allemaal wel en ik hoor elke keer van zou je er wel aan beginnen. Ik ben er toch nog niet aan begonnen en waarom zit ik hier en ben zo actief niet om bezig te zijn, maar om te onderzoeken OF het wel geschikt is. Ik bedoel ook nie dat er een pup uit komt rollen die al gelijk weet wat te doen. maar ik bedoel een wat oudere pup ipv niet die meteen uit het nest komt maar eentje die bijv een maandje of 2 oud is. Kan toch zijn dat die al zindelijk zijn en wat verder en toch heb je een pup. En 's ochtends zal ik niet veel tijd hebben om te lopen denk ik omdat je gewoon klaar moe maken voor alles. Maar als ik dan thuis ben wil ik best een end met mijn hondje gaan lopen natuurlijk das ook leuk en kom ik ook weer eens in beweging. En het is idd gewoon een huishond lekker plezeier er mee hebben en die sport niet vind dat onzin.
-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

MadDog schreef:Ja ik snap dat allemaal wel en ik hoor elke keer van zou je er wel aan beginnen. Ik ben er toch nog niet aan begonnen en waarom zit ik hier en ben zo actief niet om bezig te zijn, maar om te onderzoeken OF het wel geschikt is. Ik bedoel ook nie dat er een pup uit komt rollen die al gelijk weet wat te doen. maar ik bedoel een wat oudere pup ipv niet die meteen uit het nest komt maar eentje die bijv een maandje of 2 oud is. Kan toch zijn dat die al zindelijk zijn en wat verder en toch heb je een pup. En 's ochtends zal ik niet veel tijd hebben om te lopen denk ik omdat je gewoon klaar moe maken voor alles. Maar als ik dan thuis ben wil ik best een end met mijn hondje gaan lopen natuurlijk das ook leuk en kom ik ook weer eens in beweging. En het is idd gewoon een huishond lekker plezeier er mee hebben en die sport niet vind dat onzin.
Maddog voel je niet aangevallen ozo, is niet de bedoeling. :ok:

Je bent er inderdaad goed bezig door info. te zoeken,enz.
Mama Sanneke
Zeer actief

MadDog schreef:Ja ik snap dat allemaal wel en ik hoor elke keer van zou je er wel aan beginnen. Ik ben er toch nog niet aan begonnen en waarom zit ik hier en ben zo actief niet om bezig te zijn, maar om te onderzoeken OF het wel geschikt is. Ik bedoel ook nie dat er een pup uit komt rollen die al gelijk weet wat te doen. maar ik bedoel een wat oudere pup ipv niet die meteen uit het nest komt maar eentje die bijv een maandje of 2 oud is. Kan toch zijn dat die al zindelijk zijn en wat verder en toch heb je een pup. En 's ochtends zal ik niet veel tijd hebben om te lopen denk ik omdat je gewoon klaar moe maken voor alles. Maar als ik dan thuis ben wil ik best een end met mijn hondje gaan lopen natuurlijk das ook leuk en kom ik ook weer eens in beweging. En het is idd gewoon een huishond lekker plezeier er mee hebben en die sport niet vind dat onzin.
Een pup word zeker niet vroeger meegegeven dan vanaf 8-9 weken.
Of waren er het er nu 12, weet het niet zo goed meer.
Ik ken er geen enkele die dan al zindelijk is, je mag toch op een maand of twee rekenen, maar er zijn altijd uitzonderingen.
Een pup mag in het begin ook nog niet te lang gaan lopen, je moet dat geleidelijk opbouwen.
Ik wist ook niet dat het bij Luka zo lang ging duren.
Sinds een maand is hij nu zindelijk overdag en s'nachts, maar Luka is dan wel een late. Hij was al 10 maand.
Je weet het eigenlijk nooit op voorhand.
Vind het wel heel goed van je dat je eerst goed informeerd.
Sanneke
Laatst gewijzigd door Mama Sanneke op 23 mar 2004 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

MadDog schreef:Ja dat heb ik ook al gehoord van iemand moet ik toch eens naar informeren.. maarre ik heb dan over een tijdje grote vakantie dus 8 weken ofzo. En dat zou dan goed zijn om een beestje te nemen, maar zou ze dan zindelijk zijn want dan begint het allemaal weer...
Acht weken om je mee bezig te houden lijkt me wel goed hoor.
Maar of hij zindelijk zal zijn, dat weet je niet op voorhand.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
nici
Actief

Ongelezen bericht door nici »

toen wij breezer kregen hebben we haar al na twee dagen echt lang alleen gelaten. het kon gewoon niet anders, natuurlijk werden we niet boos om de onzindelijkheid. maar breezer had natuurlijk ook gezelschap van lassie. de eerste nacht hebben wij dus ook geen slapeloze gehad, me moeder werd alleen wakker van lassie die zat te blaffen. Breezer en lassie worden om 6 uur uitgelaten door me vader en dan mogen ze tussen 7 en kwart over 8 als ze willen naar buiten. als mijn moeder thuis is dan mogen ze de hele dag naar buiten als ze willen.
doggies for ever
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

een pup gaat meestal vanaf de 8 weken naar de nieuwe baas.

een gehoorzaamheids curssus kan geen kwaad hoor! :-D
MadDog
Vaste gebruiker

Ik weet niet of zon cursus echt nodig is misschien wel kijk wel... Daar maak ik me nog niet druk om er zijn 2 belangrijke dingen waar ik oplossing voor moet zoeken.
1) kan ik er tegen voor een langere tijd
2) is er genoeg tijd
nici
Actief

Ongelezen bericht door nici »

MadDog schreef:Ik weet niet of zon cursus echt nodig is misschien wel kijk wel... Daar maak ik me nog niet druk om er zijn 2 belangrijke dingen waar ik oplossing voor moet zoeken.
1) kan ik er tegen voor een langere tijd
2) is er genoeg tijd
1) tja uitproberen he, misschien vrienden en familie met een hond waarbij je even op visite bij gaat en dat zeggen goh lieve hond, en wat als jullie op vakantie gaan??? :-D
2) hmm, hoe bedoel je eigenlijk (ben een beetje dom)
doggies for ever
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”