Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Herdershond richt wederom slachting aan.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Herdershond richt wederom slachting aan.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
Re: Herdershond richt wederom slachting aan.
is toch al een topic over open
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Volgens mij gaat dat over een andere herder die doodgeslagen is.S@ndr@ schreef:is toch al een topic over open
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
ne topic lekker dan over herder van mede eigenaar van honden school die schapen moltWolfsblut schreef:Volgens mij gaat dat over een andere herder die doodgeslagen is.S@ndr@ schreef:is toch al een topic over open
JaS@ndr@ schreef:is toch al een topic over open
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Lekkere reclame voor die hondenschool.
-
- Zeer actief
- dagmar88
- Zeer actief
Echt, ik snap dat het heel naar is en dat het geld kost, maar die hond doet niks raars en is geen moordenaar. Dan snap je niet wat moord inhoudt. Het is een hond. Waar een touwtje om had moeten zitten en die maar liefst drie kwartier op schapen heeft kunnen jagen.
Leg dat even lekker niet bij dat dier neer, maar bij de baas.
En zet ze zelf verantwoord neer, op een manier die past bij een overvol landje waar niet luisterende weekendhonden aan de orde van de dag zijn.
Naap bijt ook een wegrennend schaap dood als hij de kans krijgt.
Leg dat even lekker niet bij dat dier neer, maar bij de baas.
En zet ze zelf verantwoord neer, op een manier die past bij een overvol landje waar niet luisterende weekendhonden aan de orde van de dag zijn.

-
- Zeer actief
Ohw, hij ging dus achter een ree aan.... ja dat kan je een keer overkomen, misschien, liever niet natuurlijk.. in een bosrijk gebisd moet je daar even rekening mee houden dat het zou kunnen ... maar ik zou er toch maar iets omheen slingeren de komende maanden..
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
blondie schreef:https://www.dvhn.nl/drenthe/Herderin-do ... 35608.html
Een hek van zes meterVolgens de herderin is het niet de eerst keer dat de herdershond van zich afbeet. ,,Zes weken geleden vloog die een van mijn honden aan en sprong die over een hek van zes meter en ging achter mijn schapen aan. Toen heb ik de eigenaresse aangesproken en ze zou de hond aanlijnen. Dat is hond nu weer schapen aanvalt, maakt me erg boos.”

- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
Die oelewapper van een baas lijkt niet te begrijpen dat je zulk leed niet even met wat centen kunt goedmaken.
Is niet de eerste keer dat die bewuste hond bij Caroline en Ron in de kudde klapt.
Wat iemand al schrijft hierboven, goeie reclame voor je hondenschool
Is niet de eerste keer dat die bewuste hond bij Caroline en Ron in de kudde klapt.

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Hij was al een keer achter de schapen aan geweest en had dus niet meer los mogen lopen.S@ndr@ schreef:Ohw, hij ging dus achter een ree aan.... ja dat kan je een keer overkomen, misschien, liever niet natuurlijk.. in een bosrijk gebisd moet je daar even rekening mee houden dat het zou kunnen ... maar ik zou er toch maar iets omheen slingeren de komende maanden..
Eerst maar eens aan de lange lijn oefenen op betrouwbaar hier komen.
Want of het een schaap of een ree is dat zal die hond niets uitmaken.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
LangDeDiana schreef:blondie schreef:https://www.dvhn.nl/drenthe/Herderin-do ... 35608.htmlEen hek van zes meterVolgens de herderin is het niet de eerst keer dat de herdershond van zich afbeet. ,,Zes weken geleden vloog die een van mijn honden aan en sprong die over een hek van zes meter en ging achter mijn schapen aan. Toen heb ik de eigenaresse aangesproken en ze zou de hond aanlijnen. Dat is hond nu weer schapen aanvalt, maakt me erg boos.”

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Nee hoor.Wolfsblut schreef:Volgens mij gaat dat over een andere herder die doodgeslagen is.S@ndr@ schreef:is toch al een topic over open
https://www.hondenforum.nl/plaza/viewto ... ovensmilde
-
- Zeer actief
Ja, dat vind ik ook nogal laf. Er was laatst nog een topic over dat soort excusesHeavy schreef:Het is natuurlijk vreselijk en de hond kan er niks aan doen maar om dan met het excuus te komen dat het een herplaatser is en dat hij nog getraind moet worden

Verschrikkelijk dat dit gebeurd is. Dit is echt mijn grootste nachtmerrie, daarom heb ik Manu vast als ik niet weet of er schapen in de buurt staan. Hij zou het ook doen vrees ik. Op Texel heb ik ook met geknepen billen gelopen, toen droeg hij een muilkorf voor de zekerheid en zijn we van het gebied gebleven waar de schapen konden lopen.
Manu heeft ook dieren gedood, ik schaam me daar nog steeds voor. Die hond volgt gewoon zijn instinct, jij als baas moet die dieren veilig houden voor jouw hond.
- dagmar88
- Zeer actief
Naap z'n moeder had vlak naast de basisschool een gans in één hap doodgebeten.Manuma schreef: Manu heeft ook dieren gedood, ik schaam me daar nog steeds voor. Die hond volgt gewoon zijn instinct, jij als baas moet die dieren veilig houden voor jouw hond.
Ze had er zelfs nooit naar gekeken, liep er iedere dag braaf langs en opeens rats, gebroken nek.

-
- Zeer actief
Ik heb dat ook met Manu ervaren, nooit e ergens naar kijken, los op slechts een paar meter afstand langslopen. Jarenlang. En dan is er dat ene moment dat hij toch ineens die waas voor ogen krijgt en duidelijk wil moorden. Ik neem dus al een hele poos geen risico meer.dagmar88 schreef:Naap z'n moeder had vlak naast de basisschool een gans in één hap doodgebeten.Manuma schreef: Manu heeft ook dieren gedood, ik schaam me daar nog steeds voor. Die hond volgt gewoon zijn instinct, jij als baas moet die dieren veilig houden voor jouw hond.
Ze had er zelfs nooit naar gekeken, liep er iedere dag braaf langs en opeens rats, gebroken nek.
Als ik er zelf bij geweest was had ik er niet om kunnen lachen.
Nu ik het tot in het extreme stuur merk ik ook een bepaalde rust in hem. Ik moet het eigenlijk niet zeggen, maar het gaat al een hele tijd heel erg goed. Ook niet meer die debiele waas gezien.
-
- Zeer actief
kan me best voorstellen dat als je 5 kilometer verder loopt in eens soort van bos dat je er niet bij stilstaat dat als je hond achter een ree aangaat dat hij bij de schapen uit zou kunnen komen( voor een herder is 5 kilometer helemaal niets natuurlijk) ...zoiets scenario.. vind het wel een beetje jammer dat je dan de schuld bij de hond legt, hou hem even aan de lijn de eerste tijd tot je beeld hebt.. ik kom ook wel eens voor een verrassing te staan hoor somsSassy schreef:Die oelewapper van een baas lijkt niet te begrijpen dat je zulk leed niet even met wat centen kunt goedmaken.

- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
Maar dat was in dit geval niet het scenario....die hond heeft blijkbaar ook al de honden van de herder aangevallen terwijl die bij haar kudde was.S@ndr@ schreef:kan me best voorstellen dat als je 5 kilometer verder loopt in eens soort van bos dat je er niet bij stilstaat dat als je hond achter een ree aangaat dat hij bij de schapen uit zou kunnen komen( voor een herder is 5 kilometer helemaal niets natuurlijk) ...zoiets scenario.. vind het wel een beetje jammer dat je dan de schuld bij de hond legt, hou hem even aan de lijn de eerste tijd tot je beeld hebt.. ik kom ook wel eens voor een verrassing te staan hoor somsSassy schreef:Die oelewapper van een baas lijkt niet te begrijpen dat je zulk leed niet even met wat centen kunt goedmaken.
Wat iemand al schrijft hierboven, goeie reclame voor je hondenschool.. gelukkig meestal geen brokken ... maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat er nooit iets onverwachts gebeurt
En zelfs op dat moment reageerde de eigenaar van bewuste hond niet zoals je zou mogen verwachten.
Als ik zie wat er momenteel allemaal voorbijkomt op FB over dit geval is het duidelijk niet de eerste (of tweede) keer, en is de herder het nu zo kotsbeu dat deze muis een hele lange staart krijgt.
Die gaan het er dit keer (na het zoveelste incident met dezelfde hond) niet meer bij laten zitten.
Dit was (helaas) geen gevalletje van een keer in de fout gaan en een eigenaar die zijn verantwoording neemt.
-
- Zeer actief
bij zoiets moet je gelijk actie ondernemen.( als ik boer of herder was en de eigenaar zegt dikke middelvinger dan deed ik melding,... alle keren weer- zodat er eens iemand gaat praten met zo`n figuur) .. maar zoals gezegd ik kan me voorstellen dat als je in het bos loopt dat je niet gelijk aan schapen denkt... en ik steek hand in eigen boezem.. er gebeurt mij ook wel eens iets..

-
- Zeer actief
als de eigenaar je een dikke middelvinger geeft dat zeg je toch niet van ach laat maar zitten
... zeker niet als er nog meer incidenten dan deze waren( en dat lees ik toch een beetje uit het verhaal.).. dat is het gelijk zaak dat er iemand heen gaat om te zeggen dat het wel heel serieus is lijkt me.. ze worden echt niet gelijk in de boeien geslagen en de cel in gesmeten of zo

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
vreselijk zeg, hopelijk niet nog wat dode lammeren binnenkort 

- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik vraag me ook serieus af waar de eigenaar dan liep als de hond 2 km bij de schapen vandaan achter een ree aanging. Reeën lopen niet in het dorp en aan de andere kant van de kudde is militair oefenterrein.