Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Doe ik mijn oude hond een plezier met een vest of trui??
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Doe ik mijn oude hond een plezier met een vest of trui??
Mijn Bumper wordt deze winter 11, nog aardig fit maar de leeftijd begint zich toch wel te tonen. Grijs koppie, blauwe ogen etc.
Ik ben normaal niet zo'n fan van honden met kleding. Maar ik wil haar ook graag een comfy oude dag bezorgen. Nu slapen de honden hier in de garage/bijkeuken. Die is verwarmd maar in de winter toch vrij fris. Zeker tijdens de nacht als de kachel uit is.
Tot op heden merk ik niet dat ze daar last van hebben. Maar toch..
Dusssss een truitje voor de nacht?? Of onzin voor een lab?
Ik ben normaal niet zo'n fan van honden met kleding. Maar ik wil haar ook graag een comfy oude dag bezorgen. Nu slapen de honden hier in de garage/bijkeuken. Die is verwarmd maar in de winter toch vrij fris. Zeker tijdens de nacht als de kachel uit is.
Tot op heden merk ik niet dat ze daar last van hebben. Maar toch..
Dusssss een truitje voor de nacht?? Of onzin voor een lab?
blablabla 

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Doe ik mijn oude hond een plezier met een vest of trui??
Volgens mij doe je een Lab geen plezier met een vest of een trui, die heeft genoeg haar van zichzelf.
(ze zijn immers gefokt voor de kou)
(ze zijn immers gefokt voor de kou)
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Voor de nacht zou ik denk ik kiezen voor een lekker warme ligplek waar ze zich een beetje in kan nestelen als ze wil. Ik denk dat het prettig is voor een hond op leeftijd dat ze niet te veel afkoelt, maar met een trui aan kunnen ze niet meer kiezen op het moment dat het eigenlijk niet echt nodig is.
Een trui of jas zou ik zeker wel gebruiken bij een oudere hond, maar dan vooral buiten. Vaak verliezen ze dan wat spek en spiermassa en stevig doorlopen gaat ook niet meer, dus dan wordt met dit weer de overgang tussen buiten en binnen wel wat groot.
Een trui of jas zou ik zeker wel gebruiken bij een oudere hond, maar dan vooral buiten. Vaak verliezen ze dan wat spek en spiermassa en stevig doorlopen gaat ook niet meer, dus dan wordt met dit weer de overgang tussen buiten en binnen wel wat groot.
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Inderdaad gewoon een lekker warm plekje geven met bijvoorbeeld een dekbed waar ze in kan nestelen. Mijn hond is 12 maar die ga ik echt niet blij maken met een trui. Maar ja haar vacht is ook niet te vergelijken met die van een lab. Ze heeft een flinke ondervacht.

-
- Zeer actief
precies, t spul ligt hier de hele dag en nacht voor de kachel als het half kan, en dat kan.. soms met zijn 5 en tegelijk
een trui of kleding zou ik dan weer niet zo gauw doen

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
De mijne is 12 met artrose en zwemt nog graag als het vriest
Ze is het er ook niet mee eens dat de deur niet meer de hele dag openstaat. Ik heb wel altijd dekentjes in de mand liggen maar Gol schopt ze eruit. De andere twee vinden het wel lekker.
Nou snap ik wel dat de ene hond de andere niet is maar ik zou haar wel de keuze geven. Dus extra dekens ofzo.

Ze is het er ook niet mee eens dat de deur niet meer de hele dag openstaat. Ik heb wel altijd dekentjes in de mand liggen maar Gol schopt ze eruit. De andere twee vinden het wel lekker.
Nou snap ik wel dat de ene hond de andere niet is maar ik zou haar wel de keuze geven. Dus extra dekens ofzo.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Ik zou de ze ook naar de huiskamer ''verhuizen''.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
lekker in de huiskamer laten liggen.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dit, en mik dan een dekbed bij de mand.Nanna schreef:Haal ze uit die garage en laat ze gewoon in een mand in de huiskamer slapen. Daar is het allicht warmer.
-
- Zeer actief
Verhuizen naar de woonkamer maakt weinig verschil en is eigenlijk ook geen optie. Bumper is zo lek als een mandje (pillen helpen bijna niet meer) en mag daardoor niet op de bank. En dat doet ze uiteraard wel als ze de kans krijgt.
Guus sloopt dus ook die heb ik liever niet los in de kamer.
Daarbij wordt ook de woonkamer koud dus die toegevoegde waarde is sowieso beperkt.
Guus sloopt dus ook die heb ik liever niet los in de kamer.
Daarbij wordt ook de woonkamer koud dus die toegevoegde waarde is sowieso beperkt.
blablabla 

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Gewooon een lekkere bak met stro. Heerlijk warm. Als Xavi uit zn nachthok met stro komt is hij warmer dan de honden die binnen liggen 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Wat is vrij fris?
De doorsnee labrador doe je meer plezier met een frisse ruimte dan met een warme woonkamer, ook de oudere lab
Als er maar een goede warme ligplek is, zodat ze daar de keus in heeft.
De doorsnee labrador doe je meer plezier met een frisse ruimte dan met een warme woonkamer, ook de oudere lab
-
- Zeer actief
Als er niemand thuis is en snachts staat de thermostaat op 15 ofzo. Dus dat is de ondergrens.jome schreef:Wat is vrij fris?
blablabla 

- dagmar88
- Zeer actief
Peter27 schreef:Als er niemand thuis is en snachts staat de thermostaat op 15 ofzo. Dus dat is de ondergrens.jome schreef:Wat is vrij fris?

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Kijk naar je hond. Merk je dat ze zich 's ochtends minder fijn voelt bij het opstaan dan de rest van de dag? Dan is het tijd om iets te veranderen (fijner bed/meer kleden/thermostaat wat hoger laten/jas of trui aan).
-
- Zeer actief
O joh, niks mis met 15 graden
Gewoon lekker zo houden
En dan idd wat Zamunda zegt
Merk je verandering of mogelijk ongemak dan schakelen
Gewoon lekker zo houden
En dan idd wat Zamunda zegt
Merk je verandering of mogelijk ongemak dan schakelen
-
- Zeer actief
Ik ben daar iets makkelijker in. Als mijn hond in de garage zou moeten slapen (waarom eigenlijk, mij een raadsel) en dat is op enig moment te koud voor die hond, dan doe ik daar wat aan. Of ik maak daar een "hok" en vrij van de grond, of ik laat ze toch in de woonkamer op een kleed oid.
Ras maakt mij dan weinig.. als een hond het in de nacht koud heeft dan doe je daar wat aan. WAt dan ook.. maar ik zou beginnen met "vrij van de grond" en dan iets met een kist oid en een dekbed?
Suzanne
Ras maakt mij dan weinig.. als een hond het in de nacht koud heeft dan doe je daar wat aan. WAt dan ook.. maar ik zou beginnen met "vrij van de grond" en dan iets met een kist oid en een dekbed?
Suzanne
- Galga's
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
- Aantal honden: 6
Mijn 4 hebben 's nachts een pyjama aan en slapen onder een fleece deken, op een kussen op een stretcher. Anders zijn ze zo onrustig 's nachts, dat ze mij wakker houden. Maar die van mij hebben een volledig andere vacht dan een labrador.
Heb je de mogelijkheid om een extra warmere slaapplek te maken? Dan kan zij zelf kiezen of zij daar gaat liggen of in de eigen mand.
Heb je de mogelijkheid om een extra warmere slaapplek te maken? Dan kan zij zelf kiezen of zij daar gaat liggen of in de eigen mand.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Gait lag vanochtend bovenop z'n slaapzak ipv erin. Had het blijkbaar te warm om erin te liggen. Nou, ik vond het bar koud op de slaapkamer, zo boven de dekens. Ben blij dat ze kunnen kiezen waar ze willen liggen: op de grond, op hun matras en op hun slaapzak of op hun matras en in hun slaapzak, en dan kunnen ze ook nog kiezen hoe diep ze wegkruipen. Jasje doe ik inderdaad niet snel
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Je kunt het prima aan je hond zien of ze extra warmte nodig heeft of niet. Zoekt ze warme plekken? Gaat ze juist op de koele vloer liggen? Ligt ze opgekruld met haar staart voor haar neus (koud!) of plat op haar buik op de tegels?
Ik kan me niet voorstellen dat je je labrador een vest aan moet trekken. Een zachter bed is wel fijn als je ouder en strammer wordt. Of gewoon naar binnen als ze het koud heeft.
Ik kan me niet voorstellen dat je je labrador een vest aan moet trekken. Een zachter bed is wel fijn als je ouder en strammer wordt. Of gewoon naar binnen als ze het koud heeft.
-
- Zeer actief
Nou zoals ik al schreef is Bumper niet waterdicht helaas. Sinds haar castratie is ze incontinent waar ze enurace voor krijgt. Maar dit helpt niet voor de volle 100%. En aangezien ze op de bank kruipt als ze de kans krijgt is dat nogal onhandig.~Suzanne~ schreef:Ik ben daar iets makkelijker in. Als mijn hond in de garage zou moeten slapen (waarom eigenlijk, mij een raadsel) en dat is op enig moment te koud voor die hond, dan doe ik daar wat aan. Of ik maak daar een "hok" en vrij van de grond, of ik laat ze toch in de woonkamer op een kleed oid.
Suzanne
En Guus sloopt dus die heb ik liever ook nog niet los in de kamer.
Er staat in de bijkeuken een grote mand en een er ligt een dik kussen. Dus plek zat om te snurken.
Verder merk ik op dit moment niets aan haar.
blablabla 

-
- Zeer actief
Zachte bedden liggen er al. Dus da's geen probleem. En zover ik kan zien ligt ze gewoon uitgestrekt op haar zij te slapen.sirene schreef:Je kunt het prima aan je hond zien of ze extra warmte nodig heeft of niet. Zoekt ze warme plekken? Gaat ze juist op de koele vloer liggen? Ligt ze opgekruld met haar staart voor haar neus (koud!) of plat op haar buik op de tegels?
blablabla 

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik zou niks veranderen. 15 graden is warm zat. In onze slaapkamer is het een stuk kouder iig.
Je hebt een zacht kussen dus prima.
Je hebt een zacht kussen dus prima.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Lana ligt op een kleed heerlijk in huis bij de verwarming, en ze is nog jong,
maar onze vroegere bouvier, lag het liefst in de schuur, ook toen ze ouder was,
die wilde niet in huis,
wel zorgde ik dat ze vrij van de grond kon liggen, kussen in een houtenbak op een kleine verhoging.
maar onze vroegere bouvier, lag het liefst in de schuur, ook toen ze ouder was,
die wilde niet in huis,
wel zorgde ik dat ze vrij van de grond kon liggen, kussen in een houtenbak op een kleine verhoging.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
als ze warm en van de grond af ligt, dan zou ik me er niet al te druk om maken. Even voelen als ze net 'uit bed is', hoe ze aanvoelt.
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Je schrijft dat er aan je hond niets te merken is, dan zal het wel goed zijn toch. Mijn oudje ligt de helft van de tijd op haar dekbed in haar mand en de andere helft languit op het laminaat. Kunnen ze echt wel zelf bepalen waar ze behoefte aan hebben. 's Avonds ligt ze bij mij op de bank, vaak begint ze dan op een gegeven moment te hijgen en vertrekt weer naar de vloer, teken voor mij dat ze het blijkbaar warm heeft gekregen.

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Hier is 15 graden te warm voor mevrouwdagmar88 schreef:Peter27 schreef:Als er niemand thuis is en snachts staat de thermostaat op 15 ofzo. Dus dat is de ondergrens.jome schreef:Wat is vrij fris?
Als er maar een goede warme ligplek is, zodat ze daar de keus in heeft.Nou. Het is hier nooit warmer.

Ik heb de kachel 's nachts uit, het is binnen dan ook ongeveer 15 graden. Het eerste wat Gol vanmorgen wilde is in de tuin liggen, het is nu 2 graden hier buiten.
Volgens mij zou ze het liefste buiten slapen maar dat durf ik niet.
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever.
Timmer een ligbank, zo'n 15cm van de vloer, met een dekbed/dikke deken of stapel een paar pallets. Zorg voor een ligkleed op de vloer zodat je oudje het zichzelf comfortabel kan maken .. Met een trui of vest doe je haar echt geen plezier.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Onze hond slaapt op ons bed en geloof me, de slaapkamer is een stuk kouder dan 15 graden
Ik denk dat je het prima doet zo.

Ik denk dat je het prima doet zo.