Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond grijpt vrouw
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Hond grijpt vrouw
Goed. Als de volgende weet wat hij in huis heeft vind ik het best. Zullen vast mensen zijn die met zo'n hond willen leven. Maar liever niet bij mij in de buurt dan.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Precies, dit dus. Ik snap de gedachtegang gewoon niet van een gedragstest na een dergelijk buitensporig incident.laeken schreef:Ik vraag me altijd af wat ze precies meer willen weten dan wat die vrouw in het ziekenhuis kan laten zien? Ik hoef niks meer van mijn hond te zien als hij iemand helemaal verminkt heeft. Straks krijgt die hond het predikaat poeslief.... Wat zijn ze nu precies aan het uitzoeken? En waarvoor? Niemand gaat die hond nemen en het baasje heeft bewezen er niet goed voor te kunnen zorgen. Klaar.
-
- Zeer actief
het zal het idee zijn dat hij recht heeft op een eerlijk proces ........ zoals dit is de procedure... dat is meestal wat mensen doen die de regels volgen 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Enige dat ik kan bedenken is dat ze verwijtbaarheid willen aantonen voor een rechtzaak. Als die hond poeslief is normaal gesproken dan kan je de eigenaar niks verwijten. Verzekeringskwestie? Meer kan ik niet bedenken.DeDiana schreef:Precies, dit dus. Ik snap de gedachtegang gewoon niet van een gedragstest na een dergelijk buitensporig incident.laeken schreef:Ik vraag me altijd af wat ze precies meer willen weten dan wat die vrouw in het ziekenhuis kan laten zien? Ik hoef niks meer van mijn hond te zien als hij iemand helemaal verminkt heeft. Straks krijgt die hond het predikaat poeslief.... Wat zijn ze nu precies aan het uitzoeken? En waarvoor? Niemand gaat die hond nemen en het baasje heeft bewezen er niet goed voor te kunnen zorgen. Klaar.
-
- Zeer actief
het proces van testten enzo, dat is gewoon de procedure, eigenaar mag hem in laten slapen, de rest moet regels volgens.. die zijn beschreven en dat is procedure...... stel je even voor dat ze bij lief hadden gezegd, ja hond heeft gebeten hop dood- wij weten het zeker dus we voeren het gelijk maar even uit.... dat kan dus niet
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Nanna schreef:Klaarblijkelijk is het in NL zo dat het leven van zo’n joekel voorrang krijgt op het leven van een mens.DeDiana schreef:Ja, die kwispelende staartjes zeggen mij niets, Amy kwispelt ook als ze een gans of konijn vermoordt.Rocco schreef:Probleem is deze honden zijn zeer onvoorpselbaar en moeilijk te lezen en ineens omslaan ze kunnen met kwispelende staartjes zomaar een arm amputeren tot erger dan krijgen we weer zo,n expert die geen gevaar in in de hond ziet en voila wachten op het volgende incident etcetra, etcetra
Maar waar gaat een expert naar kijken als een hond zoiets op zijn conto heeft? Je kunt toch nooit garanderen dat zoiets nooit meer opnieuw zal gebeuren?
In dit soort gevallen hoort het gewoon one strike out te zijn.
Maar nee, allerlei peuten moeten eerst hun zere hoofdjes daarover buigen
Exact dit is nu precies wat er mis is in Nederland teveel zgn experts -deskundigen/regeltjes en te weinig echte daadkracht op allerlei niveaus...
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
- Aantal honden: 1
Toch vind ik de gedachte niet eens zo slecht.Nanna schreef:Een eerlijk procesS@ndr@ schreef:het zal het idee zijn dat hij recht heeft op een eerlijk proces ........ zoals dit is de procedure... dat is meestal wat mensen doen die de regels volgen. Het is een hond die iemand zwaar verwond heeft en dat vanuit het niets. Die krijgt een eerlijke rit naar de dierenarts.
De D66 gaat trouwens te veld. Weer eens een proefballonnetje![]()
D66 Kampen wil dat het college van burgermeester en wethouders maatregelen neemt om ernstige bijtincidenten in de toekomst te voorkomen. De fractie van D66 heeft hierover schriftelijke vragen gesteld aan het Kamper college van B&W.
bron
Tsjonge. Nou, dát zal zoden aan de dijk zetten
Volgens fractievoorzitter Wijnja moeten we niet wachten tot het volgende bijtincident maar inzetten op preventie.
Tóe maar! Heel flink.
Handhavers kunnen nu pas wat als het fout is gegaan.
De wet regelt dan de aansprakelijkheid en rechters kunnen dan grote schadevergoedingen uitspreken.
Honden kunnen dan in beslag worden genomen, etc.
Maar dat is altijd achteraf.
In deze tijd van mobieltjes is het mogelijk om potentiëel gevaarlijke situaties vast te leggen en daar dan gericht actie op te laten ondernemen.
Maar dan moet dat dus eerst worden geregeld in een wet/protocol.
Bij voorkeur landelijk, maar per regio/gemeente is ook al een begin.
Wiel
-
- Zeer actief
dat komt omdat het eigen is.... ik moet ook geen vreemd volk in huis als ik er niet ben,,,,, waarom zou dat ook moeten..... ze zullen niets doen denk ik ,... maar met een waak en verdedigingsras, is het nooit 100 % zeker- en ik hou van mijn honden dus opzouten, niet t huis in.
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 23 aug 2018 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
inderdaad, al hoorde ik gisteren ook een vreemd verhaalNanna schreef: Hoe in de hemel is het mogelijk dat daar niet meteen een spuit in wordt gezet? In de hond dan hè
een staff via een stichting, 7 jaar oud en 7de baasjes
nu haar moeder serieus gebeten en gaat naar de andere (volwassen) gezinsleden ook agressie vertonen
eigenaresse wil hem in laten slapen, dierenarts is akkoord, stichting niet, wil dat hij eerst door een erkende (bestaat niet, maar goed) gedragstherapeut beoordeeld wordt.
nu hebben ze de stichting de keuze gegeven om hem dan maar terug te nemen, de stichting heeft een week te tijd gekregen daarvoor (verloopt vandaag of morgen) maar de stichting heeft geen plaats....ze moeten het maar uitzingen
tot wanneer? tot hij niet een volwassene maar een kind toetakelt
in het contract staat 150 euro boete bij contractbreuk, ze zijn inmiddels zo ver dat ze die boete boven op de euthanasie kosten voor lief nemen als dat het is om de hond rust te geven
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Zo ik ook, en anders zou ik min rechtsbijstandsverzekering er op zetten. Zijn die nou helemaal.....Nanna schreef:Ik bond hem daar mooi aan de deur. Veel plezier ermee.crutz schreef: nu hebben ze de stichting de keuze gegeven om hem dan maar terug te nemen, de stichting heeft een week te tijd gekregen daarvoor (verloopt vandaag of morgen) maar de stichting heeft geen plaats....
- dagmar88
- Zeer actief
Ben jaren terug een mevrouw tegengekomen die een hoofdband om had. Heeft wel indruk gemaakt...crutz schreef:inderdaad, al hoorde ik gisteren ook een vreemd verhaalNanna schreef: Hoe in de hemel is het mogelijk dat daar niet meteen een spuit in wordt gezet? In de hond dan hè
een staff via een stichting, 7 jaar oud en 7de baasjes
nu haar moeder serieus gebeten en gaat naar de andere (volwassen) gezinsleden ook agressie vertonen
eigenaresse wil hem in laten slapen, dierenarts is akkoord, stichting niet, wil dat hij eerst door een erkende (bestaat niet, maar goed) gedragstherapeut beoordeeld wordt.
nu hebben ze de stichting de keuze gegeven om hem dan maar terug te nemen, de stichting heeft een week te tijd gekregen daarvoor (verloopt vandaag of morgen) maar de stichting heeft geen plaats....ze moeten het maar uitzingen
tot wanneer? tot hij niet een volwassene maar een kind toetakelt
in het contract staat 150 euro boete bij contractbreuk, ze zijn inmiddels zo ver dat ze die boete boven op de euthanasie kosten voor lief nemen als dat het is om de hond rust te geven
Die liet even zien dat het geen fashion statement was, maar ze over haar hele voorhoofd was opengereten.
Een dobermann van een stichting, hond was al meerdere malen de fout in gegaan, maar dat hadden ze even niet verteld.
Was niets met dat beest aan de hand, ze had die dag nog met een groepje kinderen op een veldje gespeeld. 's Avonds wilde die mevrouw haar nog zoals altijd een aai geven voor ze naar bed ging, boog wat voorover over de mand en rats.
De stichting wilde haar opnieuw herplaatsen, die mevrouw heeft de hond tegen hun wil in zelf in laten slapen.
Ze werd al misselijk van het idee dat de hond net zo goed op die kinderen in had kunnen hakken.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Daar ging gerust de spuit in hoor . En die boete konden ze hun reet mee afvegen.Nanna schreef:Ik bond hem daar mooi aan de deur. Veel plezier ermee.crutz schreef: nu hebben ze de stichting de keuze gegeven om hem dan maar terug te nemen, de stichting heeft een week te tijd gekregen daarvoor (verloopt vandaag of morgen) maar de stichting heeft geen plaats....
Wat je zegt ben je zelfffff 

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
rechtsbijstand/juridisch loket werd inderdaad gisteren ingeschakeld en geloof dat hij als ze hem niet terug nemen (wat de huidige eigenaar ook liever niet heeft, maar dat dan ter zijde) wordt hij voor het weekend ingeslapen, dan heeft de hond in elk geval zijn rust en kan er verder over gebakkeleid worden zonder dat er ongelukken kunnen gebeurenMiezemuis schreef:Zo ik ook, en anders zou ik min rechtsbijstandsverzekering er op zetten. Zijn die nou helemaal.....Nanna schreef:Ik bond hem daar mooi aan de deur. Veel plezier ermee.crutz schreef: nu hebben ze de stichting de keuze gegeven om hem dan maar terug te nemen, de stichting heeft een week te tijd gekregen daarvoor (verloopt vandaag of morgen) maar de stichting heeft geen plaats....
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij is gelukkig niet meer. Wel nog met verklaring van hondenschool eigenaar die de stichting bleek te kennen en wiens visie ze dus accepteerden.Angelique. schreef:Echt niet, wie weet wat er dan gebeurt met die hond, nee echt never nooit.Nanna schreef:Ik bond hem daar mooi aan de deur. Veel plezier ermee.crutz schreef: nu hebben ze de stichting de keuze gegeven om hem dan maar terug te nemen, de stichting heeft een week te tijd gekregen daarvoor (verloopt vandaag of morgen) maar de stichting heeft geen plaats....
Ik handel dat mooi zelf af (ik had ze al niet eens benaderd maar goed) ik laat hem inslapen en willen ze een boete geven doen ze dat maar, die neem ik op de koop toe, dan heeft die hond rust en ik hoef me niet af te vragen wat er allemaal met hem uitgekuurd word op adres no 8.
- Tony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
- Aantal honden: 3
TELEGRAAF
KAMPEN - De hond die de zwangere Marissa de Lange (20) uit Kampen ernstig toetakelde in augustus, wordt afgemaakt. Dat heeft het Openbaar Ministerie besloten. Het baasje van ’Royce’ laat het er niet bij zitten.
De zwangere Kampense kwam groot in het nieuws na de aanval van de American Stafford. „Ik heb 20 tot 30 hechtingen in mijn gezicht, 7 in mijn arm, een gat in mijn wang en twee gebroken tanden”, vertelde ze na afloop van de aanval, in het huis van kennissen.
De burgemeester van Kampen, Bort Koelewijn, bevestigt tegenover RTV Oost het vonnis over de hond. Het baasje gaat in beroep tegen de beslissing.
Marissa de Lange is wel blij en opgelucht, laat ze weten, hoewel het besluit haar als dierenvriend pijn doet. „Ook omdat het gezin, waarin Royce woont, drie kinderen heeft. Kijk, er zijn de verhalen dat Royce niet vals is, maar dan was hij ook wel door de testen gekomen.”
Blij nieuws
De aanstaande moeder heeft verder goed nieuws: ze maakt het goed, en op de dag dat ze is uitgerekend, wordt ze 21 jaar. „Rond kerst”, vertelt ze tegen de tv-zender. „Met wat geluk wordt het dus een kerstkindje.”
Bron: https://www.telegraaf.nl/c/2832188/
RTV OOST
De hond Royce, die in augustus de zwangere Marissa de Lange (20) uit Kampen ernstig toetakelde, moet worden afgemaakt. Dat heeft het Openbaar Ministerie bepaald. Het baasje van de American Stafford gaat tegen de beslissing in beroep.
door Jan Colijn en Ties van der Heide
Dat heeft burgemeester Bort Koelewijn van Kampen desgevraagd tegenover RTV Oost bevestigd. De burgemeester heeft zich de afgelopen tijd uitgebreid met de kwestie bemoeid omdat er in de buurt onrust was ontstaan voor het geval de hond terug mocht keren.
Landelijk nieuws
De affaire rond hond Royce was eind augustus landelijk in het nieuws. Marissa was op bezoek bij kennissen toen de American Stafford vanuit het niets de aanval opende. Het slachtoffer werd van achteren aangevallen en vol in haar achterhoofd gebeten.
Marissa werd door Royce door het huis gesleurd, waarna het beest uiteindelijk de aanval staakte en ontsnapte via de achterdeur. Marissa liep tientallen hechtingen in haar gezicht en arm op, een gat in haar wang, twee tanden werden afgebroken en haar lange blonde haren moesten worden afgeknipt.
In beslag genomen
Het dier werd later verderop in Kampen achterhaald en door justitie in beslag genomen.
Vervolgens is het door deskundigen onderzocht op z’n gedrag om zo na te gaan of het dier terug kon keren in de wijk zonder dat het gevaar zou opleveren. Het oordeel is nu dat Royce moet worden geëuthanaseerd, zoals dat heet.
In beroep tegen afmaken
Het baasje is tegen het besluit van justitie in beroep gegaan.
Opgelucht
Marissa reageert opgelucht op het nieuws, hoezeer het haar als dierenvriend pijn doet dat de hond nu moet worden afgemaakt. "Ook omdat het gezin, waarin Royce woont, drie kinderen heeft. Kijk, er zijn de verhalen dat Royce niet vals is, maar dan was hij ook wel door de testen gekomen."
Kerstkindje
Het gaat overigens goed met de aankomende moeder. Op de dag dat ze is uitgerekend, wordt ze 21. "Dat is rond Kerst. Met wat geluk wordt het dus een kerstkindje."
Bron: RTV Oost
KAMPEN - De hond die de zwangere Marissa de Lange (20) uit Kampen ernstig toetakelde in augustus, wordt afgemaakt. Dat heeft het Openbaar Ministerie besloten. Het baasje van ’Royce’ laat het er niet bij zitten.
De zwangere Kampense kwam groot in het nieuws na de aanval van de American Stafford. „Ik heb 20 tot 30 hechtingen in mijn gezicht, 7 in mijn arm, een gat in mijn wang en twee gebroken tanden”, vertelde ze na afloop van de aanval, in het huis van kennissen.
De burgemeester van Kampen, Bort Koelewijn, bevestigt tegenover RTV Oost het vonnis over de hond. Het baasje gaat in beroep tegen de beslissing.
Marissa de Lange is wel blij en opgelucht, laat ze weten, hoewel het besluit haar als dierenvriend pijn doet. „Ook omdat het gezin, waarin Royce woont, drie kinderen heeft. Kijk, er zijn de verhalen dat Royce niet vals is, maar dan was hij ook wel door de testen gekomen.”
Blij nieuws
De aanstaande moeder heeft verder goed nieuws: ze maakt het goed, en op de dag dat ze is uitgerekend, wordt ze 21 jaar. „Rond kerst”, vertelt ze tegen de tv-zender. „Met wat geluk wordt het dus een kerstkindje.”
Bron: https://www.telegraaf.nl/c/2832188/
RTV OOST
De hond Royce, die in augustus de zwangere Marissa de Lange (20) uit Kampen ernstig toetakelde, moet worden afgemaakt. Dat heeft het Openbaar Ministerie bepaald. Het baasje van de American Stafford gaat tegen de beslissing in beroep.
door Jan Colijn en Ties van der Heide
Dat heeft burgemeester Bort Koelewijn van Kampen desgevraagd tegenover RTV Oost bevestigd. De burgemeester heeft zich de afgelopen tijd uitgebreid met de kwestie bemoeid omdat er in de buurt onrust was ontstaan voor het geval de hond terug mocht keren.
Landelijk nieuws
De affaire rond hond Royce was eind augustus landelijk in het nieuws. Marissa was op bezoek bij kennissen toen de American Stafford vanuit het niets de aanval opende. Het slachtoffer werd van achteren aangevallen en vol in haar achterhoofd gebeten.
Marissa werd door Royce door het huis gesleurd, waarna het beest uiteindelijk de aanval staakte en ontsnapte via de achterdeur. Marissa liep tientallen hechtingen in haar gezicht en arm op, een gat in haar wang, twee tanden werden afgebroken en haar lange blonde haren moesten worden afgeknipt.
In beslag genomen
Het dier werd later verderop in Kampen achterhaald en door justitie in beslag genomen.
Vervolgens is het door deskundigen onderzocht op z’n gedrag om zo na te gaan of het dier terug kon keren in de wijk zonder dat het gevaar zou opleveren. Het oordeel is nu dat Royce moet worden geëuthanaseerd, zoals dat heet.
In beroep tegen afmaken
Het baasje is tegen het besluit van justitie in beroep gegaan.
Opgelucht
Marissa reageert opgelucht op het nieuws, hoezeer het haar als dierenvriend pijn doet dat de hond nu moet worden afgemaakt. "Ook omdat het gezin, waarin Royce woont, drie kinderen heeft. Kijk, er zijn de verhalen dat Royce niet vals is, maar dan was hij ook wel door de testen gekomen."
Kerstkindje
Het gaat overigens goed met de aankomende moeder. Op de dag dat ze is uitgerekend, wordt ze 21. "Dat is rond Kerst. Met wat geluk wordt het dus een kerstkindje."
Bron: RTV Oost
Laatst gewijzigd door Tony op 23 nov 2018 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
De hond Royce uit de beginpost heeft in opslag gezeten (want in beslag genomen) waar hij werd verzorgd tot het oordeel.
Ik weet niet goed wat daar ingewikkeld aan is...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ja, dat is inderdaad bijzonder, alsof die man geen vader was.Nanna schreef:Waarom is het van belang dat het een vrouw was? Dan kun je alles wel weglaten "hondachtige grijpt mens".Cleva schreef:Waarom is het eigenlijk van belang dat ze zwanger was? Is het dan erger?
Wel bijzonder dat als er vrouwen in het spel zijn er vaak bij vermeld moet worden dat ze 'moeder van drie kinderen' was, en bij een vader is dat opeens totaal niet aan de orde.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Beest viel natuurlijk wel 2 mensen aan.Nanna schreef:Ik denk dat we er zelfs van zouden opkijken.gonnie schreef:Ja, dat is inderdaad bijzonder, alsof die man geen vader was.Nanna schreef:Waarom is het van belang dat het een vrouw was? Dan kun je alles wel weglaten "hondachtige grijpt mens".Cleva schreef:Waarom is het eigenlijk van belang dat ze zwanger was? Is het dan erger?
Wel bijzonder dat als er vrouwen in het spel zijn er vaak bij vermeld moet worden dat ze 'moeder van drie kinderen' was, en bij een vader is dat opeens totaal niet aan de orde.
"In het Ootmarsterdiep is de auto aangetroffen van een al twee weken vermiste man, vader van drie" Dat alleen 'drie' ook hè. Pa is dus niet drie jaar oud, néé, hij heeft drie bloedjes. Schat zomaar dat iedereen dan denkt wat kan mij dat nou schelen. En bij een moeder van drie vinden we het opeens doodzielig
Wat als die hond haar buik aan gort had getrokken met zo'n bungelende foetus eruit . Had er ook niet gestaan van hond viel ongeboren kind aan.

Hond valt ongeboren kinderen aan als een man in zijn zak word gebeten.

Wat je zegt ben je zelfffff 

- Tony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
Hmm... Ik lees nergens dat er iets ingewikkelds zou zijn !?wolvster schreef:De hond Royce uit de beginpost heeft in opslag gezeten (want in beslag genomen) waar hij werd verzorgd tot het oordeel.
Mijn opmerking was naar aanleiding van:
Nog eens teruglezend zag ik dat het een reactie was op een ander onderwerp binnen deze topic en dat het dus niet om de hond uit de beginpost ging...crutz schreef:Hij is gelukkig niet meer. Wel nog met verklaring van hondenschool eigenaar die de stichting bleek te kennen en wiens visie ze dus accepteerden.
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
- Tineke
- Zeer actief
Wat mij opvalt is dat wanneer een man vermoord wordt er wel altijd vermeld wordt wat hij achterlaat aan vrouw en kinderen, als die er zijn. Klaarblijkelijk moet je vermoord worden als man om dat vermeld te krijgen 

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl