Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke KVV bevalt jullie goed?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Kimmie

Re: Welke KVV bevalt jullie goed?

Ongelezen bericht door Kimmie »

ahv breda,ik voer dit nu 15 jaar en nog steeds zijn de honden er gek op,ik heb nog geen hond hier gehad welke het niet wilde eten , altijd mooie kwaliteit en honden doen het er echt heel goed op.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dogmeat, Degomeat en Lotgering. Ik voer er nog meer maar deze zijn het makkelijkst leverbaar en worden uitstekend verdragen.
Ik ga geen €6,- per kg betalen voor hondenvoer. Daarnaast heb ik 2x ter afwisseling eens een duur merk geprobeerd. Tot 2x toe flubberpoep terwijl ze dat nooit hebben normaal gesproken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier Lotgering. Tegenwoordig levert mijn leverancier elke donderdagavond in deze regio, eerder was dat elke maand, toen elke twee weken en nu dus wekelijks. Elco kreeg het als pup al bij z'n fokker. Nooit problemen met de kwaliteit gehad, goed betaalbaar, flinke afwisseling in smaken/diersoorten, ze eten het met veel plezier en doen het er uitstekend op. Met name Elco eet fijner gemalen kvv's niet graag, dus kom ik steeds weer terug op Lotgering
ninnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever en border collie

Ongelezen bericht door ninnie »

Momenteel hier Kivo, niet de standaard (vlees compleet of vis compleet) maar momenteel de kip/vis, paard/konijn en eend variant. Door allergie van Nikon altijd uitdaging om 5 diersoorten te voeren, maar bij Kivo lukt dat wel zonder giga hoofdprijs te betalen :)
En ik kan het kopen bij de locatie waar ik train, dus ook superhandig
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Lotgering en dan de wildmix en de variant met pens en lam, dat vinden ze toch het lekkerst. En vaak koop ik wat snacks erbij, wat kauwbotten, eendenekken o.i.d., pens.
Tegenwoordig (in ieder geval in deze regio, maar volgens mij door het hele land) bezorgen ze dagelijks. Dus ene dag bestellen, de andere dag geleverd. Zelfs als ik het rond 18.00 uur bestel.
Ik vind de prijs prima, en de honden eten het graag. De ontlasting is goed, niet teveel en stevig. En de vacht van de honden ziet er ook prima uit. Ook de ouwe dibbes hier zit goed in haar vacht.
En voor een hondje dat eigenlijk alleen maar kuipjes van Lidl vrat, ze is wel wat aangekomen, dat dan weer wel :oeps:
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Soooof »

Hier ook Lotgering. Veel afwisseling in smaken (Rex lust alles :mrgreen: ) en ook de (makkelijke) optie om allerhande snacks bij te bestellen vind ik handig.
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Nanna schreef:Ik geef zelf Kivo. Bevalt goed en wordt gratis bezorgd boven een aantal kilo's. Bij andere merken val ik toch wel een beetje over soms 15 euro bezorgkosten ongeacht het aantal bestelde kilo's :oeps:
Ja, mee eens, de bezorgkosten is de reden dat wij het afhalen, maar dat kan alleen omdat man en ik vaak in de buurt moeten zijn voor werk.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Nanna schreef:Ik geef zelf Kivo. Bevalt goed en wordt gratis bezorgd boven een aantal kilo's. Bij andere merken val ik toch wel een beetje over soms 15 euro bezorgkosten ongeacht het aantal bestelde kilo's :oeps:
Daarom bestel ik niet bij Lotgering zelf, maar bij een dierenwinkel met bezorgservice. Niet alleen heb ik dan meer verschillende smaken in 1 pakket (bij Lotgering 6, bij Geus Diervoeding 9), maar vanwege de bezorgkosten via Lotgering ben ik nu goedkoper uit (38 euro voor 35 rollen, gratis thuis of 35,40 voor 34 rollen + 1 kg kraakbeen, 9 euro verzending, dus totaal 44,30). En ik heb er weinig moeite mee dat het maar 1 keer per week bezorgd wordt.
Heb wel gehad dat er een smaak niet leverbaar was, kreeg toen een van de luxere smaken extra. En een keer dat ze 1 smaak gewoon vergeten waren in te pakken (5 rollen!) en die kreeg ik bij m'n volgende bestelling alsnog. Als ik erop gestaan had, hadden ze het ook wel de week erna bezorgd, maar dat vond ik niet nodig. Kortom, ook de service van m'n leverancier bevalt me prima
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Petman Barf in one doen ze het hier domweg geweldig op. Alle varianten al mag Guus absoluut geen rundvlees want dan krabt hij zichzelf helemaal kapot. Hert, haas, zalm, kip en paard krijgen ze. Twee glimmende spierbundels waar conditioneel helemaal niks op aan te merken is. Ben super blij met dat voer en raad het ook echt gewoon iedereen aan die me vraagt wat mijn honden eten haha.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Kivo voer ik ook maar vind t te papperig voor dagelijks. Je kunt t bijna door een rietje drinken. Ik laat eigenlijk nog maar weinig bezorgen. Ik koop alles bij verkooppunten in de buurt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Gowill, dogmeat, kivo qua prijs gunstig en goed op doen. Lot gering vind ik een droog smerig zooitje. Honden deden het er goed op, maar ik wil wel wat kwaliteit zien in wat ik betaal.
Duurdere merken die ik standaard geef zijn raw4dogs en tammenga.
Daarnaast koop ik nog van wat diverse merken hier en daar een rol die ik dan bij het weekend ter afwisseling geef. Eigenlijk doen ze het op alle merken en vlees soorten goed. Door de week geef ik de goedkopere merken. En in het weekend eten ze dan wat chiquer.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

malinois schreef:Kivo voer ik ook maar vind t te papperig voor dagelijks. Je kunt t bijna door een rietje drinken. Ik laat eigenlijk nog maar weinig bezorgen. Ik koop alles bij verkooppunten in de buurt.
Dat papperige is maar af en toe en die doos heb ik gewoon weer op laten halen.
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik voer Kivo paard maar die is niet altijd leverbaar dus nu weer de belgische Naturis.
Beiden worden gratis thuis gebracht.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Dogmeat. Heb daar echt nooit een mindere partij bij gehad, prima prijs, veel keuze en gratis bezorging boven de 100 euro.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:Gowill, dogmeat, kivo qua prijs gunstig en goed op doen. Lot gering vind ik een droog smerig zooitje. Honden deden het er goed op, maar ik wil wel wat kwaliteit zien in wat ik betaal.
Daarnaast koop ik nog van wat diverse merken hier en daar een rol die ik dan bij het weekend ter afwisseling geef. Eigenlijk doen ze het op alle merken en vlees soorten goed. Door de week geef ik de goedkopere merken. En in het weekend eten ze dan wat chiquer.
Voer jij geen Degomeat? Dat komt toch uit Belgie begreep ik?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pemba schreef:
malinois schreef:Kivo voer ik ook maar vind t te papperig voor dagelijks. Je kunt t bijna door een rietje drinken. Ik laat eigenlijk nog maar weinig bezorgen. Ik koop alles bij verkooppunten in de buurt.
Dat papperige is maar af en toe en die doos heb ik gewoon weer op laten halen.
Ik voer t eens per week en dat heb ik nu al ruim 3 jaar :mrgreen:
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik voer al 11 jaar kivo en heel soms heb je een iets nattere versie , en dat is dan bij de kip compleet versie
Maar anders nooit hoor , en dan nog . Ze eten t toch wel
Doe ik vleessoepje maken , vinden ze heerlijk
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

malinois schreef:
maart schreef:Gowill, dogmeat, kivo qua prijs gunstig en goed op doen. Lot gering vind ik een droog smerig zooitje. Honden deden het er goed op, maar ik wil wel wat kwaliteit zien in wat ik betaal.
Heb er een paar rollen van, voor in het weekend, maar de echt prijs gunstige heb ik bij dogmeat ook, dus ik vind het niet interessant genoeg om er veel van te voeren.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ik ben niet merkvast maar let wel op of er echt bot in het KVV verwerkt is en er geen premixen in zitten. Liever ook geen andere toevoegingen zoals olie.

Verder wissel ik af, beetje afhankelijk van de verkrijgbaarheid. De laatste weken was dat Haaksbarf, Darf, Bandit en Carnibest.
Daarbij geef ik ook regelmatig 'tafelresten' (groente, rijst, pasta, aardappel). Ook af en toe vis van de markt (panharing, zalmkop) en een paar rauwe eieren per week.

"Vroeger" ook echt zelf samengesteld (vleesbot, orgaan, groente, spiervlees etc..) maar de kleine hondjes hebben moeite met vleesbot (helaas). En ook Silka heeft met haar 17 jaar wat minder kracht in de kaken.
Voor het kluifwerk dus gedroogd spul (bullepees, runderoor, kophuid etc..)
Afbeelding
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Peter27 »

Ik heb geen grote vriezer en voer sowieso in combi met brok. Dus ik wissel een beetje af tussen smuldier en Rodi. Honden vinden het lekker en ik merk eigenlijk weinig van slechte kwaliteit ofzo.
blablabla :)
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik voer Lou in de basis haaksbarf, shaweca en darf. Alledrie heel constant in kwaliteit.
Daarbij krijgt ze nog wel eens wat kivo, naturis, bandit en country hunter (die laatste alleen als ik in Duitsland kom).

Ik heb het voordeel dat Lou maar weinig krijgt op een dag dus daardoor kan ik ook de wat duurdere kvv's voeren.
Als ik dat Shib had moeten voeren, was ik failliet geweest. :mann:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Ik voer: darf, dogmeat, shaweca, natudog, daily meat. En nog een aantal merken.
Heb het voordeel dat ik verkooppunt ben, dus heb meestal alles op voorraad en kan kiezen wat ik wil.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Zeiksnor Flora eet het liefst Smuldier (behalve de pens variant) en Rodi (behalve die met erwtjes erin)
Vind het zelf wat te goedkoop maarja, van alleen andere merken gaat ze mieren :roll:

Mies vreet alles en krijgt dus ook van alles. Ik geef wel zo goed als alleen rollen met meerdere diersporten in 1 mix of met een premix. Ze eet maar 100 gram per dag dus voldoende afwisselen met enkelvoudige rollen vind ik te veel gedoe en snijwerk en ik heb geen plek voor een grote vriezer. Ze krijgt ook Rodi en Smuldier en spul wat de locale dierenwinkels hebben liggen.

Voorkeursmerken:
Kiezebrinken mixen vind ik een mooie prijs/kwaliteit verhouding. Meestal bestel ik de 2 volledige mixen. De sensitive kan Flora meestal ook wel bekoren.
Raw4dogs is wat duurder maar de 5 barf mix is inclusief zalm dus geef ik regelmatig zodat ze ook vis krijgt.

Ik bestel samen met iemand anders bij http://www.animalfoodexpress.nl zodat de bezorgkosten verdeeld kunnen worden. Bezorgen is 10 euro.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:
malinois schreef:
Heb er een paar rollen van, voor in het weekend, maar de echt prijs gunstige heb ik bij dogmeat ook, dus ik vind het niet interessant genoeg om er veel van te voeren.
Ok... ik heb er ook 2 soorten van maar begreep van t verkoopount dat de bezorgkosten zo enorm hoog worden ook bij zeer grote hoeveelheden dat ze ermisschien mee stopt. Vindt t wel mooi vlees over t algemeen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik ben van de Herby, boven bepaald bedrag ook gratis geleverd, en ik heb dan altijd de eend versie, worst.. en t word heel graag gegeten hier...
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

haaksbarf en dogmeat. Dogmeat krijg ik gratis thuisbezorgd vanaf 16 euro.
margriet5
Actief
Mijn ras(sen): Irish softcoated wheaten terrier

Ongelezen bericht door margriet5 »

Hier Tammenga in combinatie met Dog Lovers Gold classic.
Tammenga bestel ik bij iemand één dorp verderop. Goed betaalbaar, ze vinden het lekker en ze doen het er goed op.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Charlie krijgt smuldier. Makkelijk verkrijgbaar, leuke prijs, ze vindt het heerlijk en ze doet 't er goed op. Ik ben wel blij met de nieuwe smaken, gewoon omdat wat meer afwisseling toch wel fijn is. Voorheen deed ik dat met andere merken bij de dierenwinkel verkrijgbaar.

Ik heb ook wel eens Duck in huis gehad om wat af te wisselen naar wat is dat een ranzig spul, leek wel spaanplaat en het rook ook muf. Charlie vond het ook niet lekker.
Afbeelding
Galga's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Galga's »

Kivo. Het wordt thuis bezorgd in overleg als ik thuis ben. Ideaal.

Lotgering vind ik stinken, de buitenkant van de worst is altijd uitgedroogd en de verpakking altijd lek.

S@ndr@ schreef:Ik ben van de Herby, boven bepaald bedrag ook gratis geleverd, en ik heb dan altijd de eend versie, worst.. en t word heel graag gegeten hier...
Herby klinkt goed en een mooie prijs. Gratis levering ga ik redden. Hoe laat op dinsdag wordt het bezorgd ongeveer? Of is dat elke keer weer anders?
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Elmo is een beetje een muts met eten, maar ik ben pas een muts qua eisen :mrgreen:
Hier dus een combinatie van heel wat merken momenteel.

Carnibest, Runner, Daily Meat, Farm Food, Raw4dogs, Natures Menu Country Hunter, Bandit en af en toe wat verdwaalde Naturis, Barfmenu of CarniVoer. Pas ook een doos Darf gevoerd, maar ik wil liever geen geit voeren dus daar vallen al heel veel smaken van af. Ik werk bij een verkooppunt dus ik kom er heel makkelijk aan zonder bezorgkosten. Prijs maakt me weinig uit, sommige van bovenstaande merken betaal ik ook €6 per kilo of net iets meer. Wel een reden dat ik afwissel, Daily Meat betaal ik bv €2,95 voor, dus dat haalt de kosten weer wat omlaag.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”