9 en vol met kanker.Miezemuis schreef:Oh Kees ik wist helemaal niet dat loesje overleden was. Die was helemaal niet zo oud toch?bouvierpoedel schreef:Juist als het lullen en uitjanken bij je partner niet werkt gaat het ook niet werken met wildvreemden die 1 gedeelde overeenkomst hebben een dooie hond.Miezemuis schreef:Iedereen ervaart zoiets toch anders. Ik was echt 1,5 dag verdrietig. Brullen jongens, niet normaal. Toen ze eenmaal gecremeerd was, was het ook over. Het verdrietig ging vooral over het afscheid en hoe dat gelopen was. Daarna was het klaar. Ik voel me wel eens schuldig, maar ik heb écht geen verdriet meer. En dat had ik dus al heel snel niet meer. Ook niet het gevoel van gemis trouwens. Ik denk dat ik dan ook niet kan levellen met iemand die 6 maanden na dato nog steeds heel veel moeite heeft. Niet omdat ik dat niet snap of heel raar vindt, maar wel omdat ik het zelf gewoon anders ervaar.
Heb er in 2012 2 verloren. Daarna ieder jaar 1 en nu dit jaar 2 Dina en Loesje terwijl juist net daarvoor mijn PTSS weer eens getriggerd was. Loesje mijn hulphondje. Heb nog nooit zo gejankt maar hé leven gaat door dus kom op met de grappen en leuke herinneringen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wandelen na het verlies van je hond
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Wandelen na het verlies van je hond
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Och wat verdrietig. Daar lijkt me dan wel weet extra klote. En hond die voor je gevoel voor zijn tijd gaat.bouvierpoedel schreef:9 en vol met kanker.Miezemuis schreef:Oh Kees ik wist helemaal niet dat loesje overleden was. Die was helemaal niet zo oud toch?bouvierpoedel schreef:Juist als het lullen en uitjanken bij je partner niet werkt gaat het ook niet werken met wildvreemden die 1 gedeelde overeenkomst hebben een dooie hond.Miezemuis schreef:Iedereen ervaart zoiets toch anders. Ik was echt 1,5 dag verdrietig. Brullen jongens, niet normaal. Toen ze eenmaal gecremeerd was, was het ook over. Het verdrietig ging vooral over het afscheid en hoe dat gelopen was. Daarna was het klaar. Ik voel me wel eens schuldig, maar ik heb écht geen verdriet meer. En dat had ik dus al heel snel niet meer. Ook niet het gevoel van gemis trouwens. Ik denk dat ik dan ook niet kan levellen met iemand die 6 maanden na dato nog steeds heel veel moeite heeft. Niet omdat ik dat niet snap of heel raar vindt, maar wel omdat ik het zelf gewoon anders ervaar.
Heb er in 2012 2 verloren. Daarna ieder jaar 1 en nu dit jaar 2 Dina en Loesje terwijl juist net daarvoor mijn PTSS weer eens getriggerd was. Loesje mijn hulphondje. Heb nog nooit zo gejankt maar hé leven gaat door dus kom op met de grappen en leuke herinneringen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vind dat er wel vervelend gereageerd wordt. Als iemand het anders doet dan jij kun je daar toch ook respect voor hebben? De ene persoon schiet volledig in de rouw als de hond dood is en weer een ander is opgelucht en er valt een last van de schouders. Waarom mogen deze mensen het wandelen en buiten zijn niet missen? Ik zou het ook vreselijk missen.
Ik vind het jammer dat er zo weinig ruimte is voor mensen en hun eigen manieren. Niet jouw manier. Prima. Maar dan hoef je er toch niet over te zeuren en het het belachelijke in te trekken? Wie zegt dat je eigen manier gezond is?
En ik zeg dat niet omdat ik zelf iets nodig hebt als er een hond dood gaat maar meer omdat ik vind dat respectloos gedrag naar je medemens afkeurenswaardig is. Laat mensen nou eens een keer in hun waarde. Hoe moeilijk is dat?
Ik vind het jammer dat er zo weinig ruimte is voor mensen en hun eigen manieren. Niet jouw manier. Prima. Maar dan hoef je er toch niet over te zeuren en het het belachelijke in te trekken? Wie zegt dat je eigen manier gezond is?
En ik zeg dat niet omdat ik zelf iets nodig hebt als er een hond dood gaat maar meer omdat ik vind dat respectloos gedrag naar je medemens afkeurenswaardig is. Laat mensen nou eens een keer in hun waarde. Hoe moeilijk is dat?
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Eens.laeken schreef:Ik vind dat er wel vervelend gereageerd wordt. Als iemand het anders doet dan jij kun je daar toch ook respect voor hebben? De ene persoon schiet volledig in de rouw als de hond dood is en weer een ander is opgelucht en er valt een last van de schouders. Waarom mogen deze mensen het wandelen en buiten zijn niet missen? Ik zou het ook vreselijk missen.
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
- Aantal honden: 1
Ook helemaal mee eens. Doel van het topic is ook helemaal niet wat iedereen van zo'n wandeling vindt. Het is om mensen uit te nodigen die daar wellicht ook behoefte aan hebben. Als je daar geen behoefte aan hebt kun je er ook voor kiezen gewoon helemaal niet te reageren in plaats van alles zo af te kraken.laeken schreef:Ik vind dat er wel vervelend gereageerd wordt. Als iemand het anders doet dan jij kun je daar toch ook respect voor hebben? De ene persoon schiet volledig in de rouw als de hond dood is en weer een ander is opgelucht en er valt een last van de schouders. Waarom mogen deze mensen het wandelen en buiten zijn niet missen? Ik zou het ook vreselijk missen.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ook eens, soms lijkt hier op het forum een strijd gaande van hoe botter hoe beter.LongFields schreef:Eens.laeken schreef:Ik vind dat er wel vervelend gereageerd wordt. Als iemand het anders doet dan jij kun je daar toch ook respect voor hebben? De ene persoon schiet volledig in de rouw als de hond dood is en weer een ander is opgelucht en er valt een last van de schouders. Waarom mogen deze mensen het wandelen en buiten zijn niet missen? Ik zou het ook vreselijk missen.
Jammer die tendens, we zijn geen libelle forum en dat hoeft ook niet maar een beetje respect voor hoe iemand zijn verdriet beleefd is toch niet verkeerd dunkt me.
Gr. Aniek

-
- Zeer actief
ook eensch... ik vind dat soms lotgenoten prima kunnen werken, en de rest komt vanzelf goed
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Ik ben nog steeds verdrietig over het verlies van mijn Bobby, ik wil hem terug!!

Het ligt inderdaad aan je manier van verwerken of je zo'n wandeling op prijs zou stellen. Voor mij zou het contraproductief zijn omdat ik het overlijden van een huisdier vrij snel verwerk ('verwerk' als in: klaar met brullen) en dan graag door wil met de leuke dingen & mooie herinneringen.
Ik wandel vooral heel veel omdat ik het heerlijk vind om mijn honden te zien rennen en spelen en dat uitzicht wil ik absolúut niet verruilen met de verdrietige gezichten van wildvreemden die om hun eigen hond rouwen, honden die ik nooit gekend heb, waar ik dus geen beeld van kan maken en geen band mee had. Maar er zal zeker een doelgroep voor zijn die daar wel iets uit kan halen.
Ik wandel vooral heel veel omdat ik het heerlijk vind om mijn honden te zien rennen en spelen en dat uitzicht wil ik absolúut niet verruilen met de verdrietige gezichten van wildvreemden die om hun eigen hond rouwen, honden die ik nooit gekend heb, waar ik dus geen beeld van kan maken en geen band mee had. Maar er zal zeker een doelgroep voor zijn die daar wel iets uit kan halen.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
EensBudkes schreef:Ook eens, soms lijkt hier op het forum een strijd gaande van hoe botter hoe beter.LongFields schreef:Eens.laeken schreef:Ik vind dat er wel vervelend gereageerd wordt. Als iemand het anders doet dan jij kun je daar toch ook respect voor hebben? De ene persoon schiet volledig in de rouw als de hond dood is en weer een ander is opgelucht en er valt een last van de schouders. Waarom mogen deze mensen het wandelen en buiten zijn niet missen? Ik zou het ook vreselijk missen.
Jammer die tendens, we zijn geen libelle forum en dat hoeft ook niet maar een beetje respect voor hoe iemand zijn verdriet beleefd is toch niet verkeerd dunkt me.