Zo weet ik niet goed voor welk geslacht we zouden moeten gaan. Mijn eerste gedachten gaan uit naar een teefje. Dat lijkt me de meest natuurlijke situatie, een reu en een teef bij elkaar.
Reu + reu lijkt me moeilijker en heb je dan niet meer risico op spanningen. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, dat snap ik.
Stel dat we een teefje zouden nemen, hoe doe je dat dan als ze loops wordt? Tom is niet gecastreerd of gesteriliseerd en mijn voorkeur zou er in de eerste plaats naar uit gaan om dat ook bij mijn volgende hond niet te doen. Maarre....hoe doe je dat dan? Kan ze moeilijk continu apart houden toch? Dus dan komt de casteratie toch om de hoek kijken? Of is daaar een andere oplossing voor?
En de combinatie reu+reu? Bij mijn zus die twee reuen heeft zie ik dat er veel spanningen zijn, en aangezien Tom toch best een 'stoere vent' is denk ik dat hij niet zonder slag of stoot een lagere postitie aan zal nemen.
Maar als we er zo'n dondersteen bij zetten is de kans natuurlijk groot dat die net zo arogant uit de hoek komt als Tom. Het blijven toch terriers met een grote ego, en ik denk dat we wel graag weer voor een klein terrier ras willen kiezen.
Nou ja, voorlopig wel genoeg vragen. Kan iemand me ermee helpen?