Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poep eten op uitlaatveld

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

DogoDonna
Actief

Poep eten op uitlaatveld

Ongelezen bericht door DogoDonna »

Nu begin ik er toch stevig van te balen. Donna is helemaal gefixeerd op de verse drollen op het uitlaatveld en eet ze smakelijk op. Ik ga daar extra heen omdat ze op dat veld de mogelijkheid heeft om lekker te rennen en te spelen zodat ze haar energie eens flink de vrije loop kan laten gaan, heerlijk!!!! Maar in plaats daarvan gaat ze verse drollen zoeken én opeten, grgrgrggr.

Ik ging dan naar haar toe en gaf d'r een dreun met de riem, dan schrok ze en riep ik haar met een vriendelijke stem zodat we weer verder gingen lopen of spelen. Ze ging dan ook niet meer naar de drol terug. Maar nu weet ze dat ik dat doe en zodra ik in de buurt kom grijpt ze die hele drol in haar bek en loopt ze snel een eindje verder om het heerlijke maaltje :kotz: weg te proppen. Als ze de drol op heeft en ik roep komt ze meteen. Maar hoe kan ik het haar nou echt afleren????
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

het kan zijn dat ze wat mist in haar voeding.
je kunt ff met de zoekfunctie gaan zoeken.
is al meer over geschreven. ;)

succes!!
DogoDonna
Actief

honiahaka-kuckunniwi schreef:het kan zijn dat ze wat mist in haar voeding.
Dat schijnt achterhaald te zijn, een citaat van de website van Denkadog:

Als een hond poep eet, heeft hij dan ergens tekort aan?
ONZIN! Een hond eet poep omdat hij het soms lekker vindt. Soms eet een hond alleen maar poep, als hij ziek is. Niet omdat hij dat dan nodig heeft, maar omdat door zijn ziekte, zijn smaak tijdelijk veranderd is. Verder eet een hond alles wat hij lekker vindt. Ook al is dat vergiftigde worst of vette patat.

Donna krijgt 450 gr. brokken per dag en haar eetlust is goed. Ze is gezond, mara heeft altijd al poep gegeten, ze is nu 8 maanden.
Suzanne19
Actief

Ongelezen bericht door Suzanne19 »

Wodan de oudste hond heeft altijd de drollen van me ouders kleinste hond op gegeten :kotz: Dus aan de voeding ligt het idd niet.
Afbeelding

Groetjes Suzanne
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

Ik ken je probleem! Chaya is precies zo!
En niks wat ik er bij haar aan kan doen..
Groetjes Rob
DogoDonna
Actief

Hee bedankt :ok:
Heb iets gevonden:
"Bij mijn hond zijn de Veendrenkstof, yoghurt en biergist de wondermiddeltjes gebleken. En de pens natuurlijk, niet vergeten. "

Dat ga ik eens proberen!!!

Nogmaals bedankt
DogoDonna
Actief

Tarz schreef:Ik ken je probleem! Chaya is precies zo!
En niks wat ik er bij haar aan kan doen..
Ik heb inderdaad je berichtjes gelezen, :kotz: smerig hè, maar ik heb nu ook zoiets van 'eet maar' dan blijft de wandeling tenminste gezellig :?

Maar toch dacht ik nog even navragen hier want ik heb het toch liever niet, en gan nu nog at proberen, wat ik hierboven beschreven heb. Als dat niet helpt geen ik het echt op :mrgreen:
lies
Zeer actief

Ongelezen bericht door lies »

hier net zo hoor! en ik heb ook alles geprobeerd, het enige wat ik kan is op ze letten, en ze waarschuwen...ozzy bv. als ik vermoed dat hij een hap drol wil nemen en ik roep hey! dan piest hij er maar over heen....beter dan opeten, maar af en toe in een onbewaakt ogenblik, tja dan is het niet te versmaden...... :kotz:
DogoDonna
Actief

Ik loop altijd aangelijnd het veld op en als er geen andere honden zijn of er lopen al honden los, doe ik de riem af. Ze heeft dan al drollen ontdenkt en scheurt keihard terug naar die drollen en gaat eten. Ze is dan zó gefixeerd op die drollen dat ze de straf die erop volgt (tijdens het drollen eten, maar kom een fractie later omdat Donna net iets harder kan rennen dan ik :mrgreen:) , voor lief neemt. Ik straf dus ook maar niet meer en zoek nu naar een andere oplossing.

Hhmmm....ik bedenk me nu iets.....in huis werkt een werp ketting perfect om haar streken af te leren. Ik kan natuurlijk een cattepult maken en iets op haar 'schieten', dan kan ik op een grotere afstand raken. Ik weet zeker dat het dan zo afgelopen is. Ze snapt waarschijnlijk ook niet dat het van mij afkomt., dat zou helemaal perfect zijn. Maar wat zou ik dan als 'minutie' gebruiken???

Iemand suggesties 8)
little-wolf
Zeer actief

drollen! :mrgreen:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Houd je wel rekening met al die mensen die de dierenbescherming bellen omdat je je hond staat te beschieten? :mrgreen:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

DogoDonna schreef:Ik loop altijd aangelijnd het veld op en als er geen andere honden zijn of er lopen al honden los, doe ik de riem af. Ze heeft dan al drollen ontdenkt en scheurt keihard terug naar die drollen en gaat eten. Ze is dan zó gefixeerd op die drollen dat ze de straf die erop volgt (tijdens het drollen eten, maar kom een fractie later omdat Donna net iets harder kan rennen dan ik :mrgreen:) , voor lief neemt. Ik straf dus ook maar niet meer en zoek nu naar een andere oplossing.

Hhmmm....ik bedenk me nu iets.....in huis werkt een werp ketting perfect om haar streken af te leren. Ik kan natuurlijk een cattepult maken en iets op haar 'schieten', dan kan ik op een grotere afstand raken. Ik weet zeker dat het dan zo afgelopen is. Ze snapt waarschijnlijk ook niet dat het van mij afkomt., dat zou helemaal perfect zijn. Maar wat zou ik dan als 'minutie' gebruiken???

Iemand suggesties 8)
Als je een beetje kunt gooien kom je met een werpketting al gauw een metertje of 20. Bij veel honden is het al voldoende als de ketting bij hun in de buurt valt. Het geluid op zich is voldoende om het ongewenste gedrag af te breken. Als je dit wilt proberen raad ik je aan om helemaal niks te zeggen in de trant van Foei, of Pas op... Gewoon, niks zeggen, goed mikken, en afwachten. Probeer je eens een beetje van de domme te houden, de andere kant op kijkend probeer je in de buurt van je hond te blijven, en als hij zijn bek opent om te happen gooi jij, raak, hopelijk.

Je hebt al gemerkt dat als je korrektie rechtstreeks van jouw afkomt dat je hond dan leert om je te ontwijken. Het is ook handig om meerdere kettinkjes op zak te hebben, zodat je niet na één worp moet toezien hoe hij er weer vantussen gaat met een bek vol... Zorg dat je géén geluid maakt met de kettinkjes tot het moment waarop je gooit. En bedenk hierbij dat je hond een heel goed gehoor heeft. Ga ook niet meteen je kettinkje ophalen. Probeer je hond het idee te geven dat jij er niets mee te maken hebt. Kijk daarom ook de andere kant op op het moment van schrik, wanneer je hond naar jouw kijkt.

Om succesvol te zijn moet het gebruik van een werpketting aan een aantal voorwaarden voldoen, ga daarom niet maar een beetje in het wilde weg lopen smijten met zo´n "opvoedkundig" instrument.
little-wolf
Zeer actief

Wil de hond schreef:
DogoDonna schreef:Ik loop altijd aangelijnd het veld op en als er geen andere honden zijn of er lopen al honden los, doe ik de riem af. Ze heeft dan al drollen ontdenkt en scheurt keihard terug naar die drollen en gaat eten. Ze is dan zó gefixeerd op die drollen dat ze de straf die erop volgt (tijdens het drollen eten, maar kom een fractie later omdat Donna net iets harder kan rennen dan ik :mrgreen:) , voor lief neemt. Ik straf dus ook maar niet meer en zoek nu naar een andere oplossing.

Iemand suggesties 8)
Als je een beetje kunt gooien kom je met een werpketting al gauw een metertje of 20. Bij veel honden is het al voldoende als de ketting bij hun in de buurt valt. Het geluid op zich is voldoende om het ongewenste gedrag af te breken. Als je dit wilt proberen raad ik je aan om helemaal niks te zeggen in de trant van Foei, of Pas op... Gewoon, niks zeggen, goed mikken, en afwachten. Probeer je eens een beetje van de domme te houden, de andere kant op kijkend probeer je in de buurt van je hond te blijven, en als hij zijn bek opent om te happen gooi jij, raak, hopelijk.

Je hebt al gemerkt dat als je korrektie rechtstreeks van jouw afkomt dat je hond dan leert om je te ontwijken. Het is ook handig om meerdere kettinkjes op zak te hebben, zodat je niet na één worp moet toezien hoe hij er weer vantussen gaat met een bek vol... Zorg dat je géén geluid maakt met de kettinkjes tot het moment waarop je gooit. En bedenk hierbij dat je hond een heel goed gehoor heeft. Ga ook niet meteen je kettinkje ophalen. Probeer je hond het idee te geven dat jij er niets mee te maken hebt. Kijk daarom ook de andere kant op op het moment van schrik, wanneer je hond naar jouw kijkt.

Om succesvol te zijn moet het gebruik van een werpketting aan een aantal voorwaarden voldoen, ga daarom niet maar een beetje in het wilde weg lopen smijten met zo´n "opvoedkundig" instrument.
wordt hij op den duur niet bang als je de ketting weer om wilt doen?
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Je moet, om te voorkomen dat hij bang wordt van zijn halsketting, en stukje schakelketting gebruiken van een ander type ketting. Dus niet een slipketting gebruiken. Of je sleutelbos. Het is ook niet zo dat je persé een zware ketting gebruikt, hoewel dit van de gevoeligheid van de hond in kwestie afhangt. Gewoon een stukje dunne ketting van een centimeter of 40/50. De meeste honden reageren erg goed( ligt er aan hoe je het bekijkt) op een lichte ketting. Het is niet zo zeer de bedoeling om de hond pijn te doen, eerder om hem te laten schrikken. Ongevoelige honden hebben een iets zwaardere ketting nodig. Wel is het aan te bevelen om de hond gelijk de eerste keer goed te laten schrikken. Dus niet zachtjes beginnen en langzaam opbouwen. Daarme kweek je ongevoeligheid. Bij voor keur de eerste keer gelijk goed raak gooien, en hard.

Klinkt allemaal een beetje hondonvriendelijk, maar soms kom je met zoete broodjes bakken niet ver genoeg. Bijvoorbeeld wanneer je hond andere broodjes staat te eten die hij o zo lekker zoet vindt. En zo erg is het volgens mij ook allemaal weer niet, een hond eens een keertje goed laten schrikken moet kunnen, mits het opvoedkundig verantwoord is.
little-wolf
Zeer actief

yep mee eens.

bedoelde dat als de hond de ketting op zich krijgt, dat hij het niet associeerd ( hoe schrijfie dat? ) met zijn eige ketting.
( tenzij die een nylon of een leren band draagt, dan geet het zowieso niet op. 8) )
DogoDonna
Actief

Wil de hond schreef:Als je een beetje kunt gooien kom je met een werpketting al gauw een metertje of 20. Bij veel honden is het al voldoende als de ketting bij hun in de buurt valt. Het geluid op zich is voldoende om het ongewenste gedrag af te breken. Als je dit wilt proberen raad ik je aan om helemaal niks te zeggen in de trant van Foei, of Pas op... Gewoon, niks zeggen, goed mikken, en afwachten. Probeer je eens een beetje van de domme te houden, de andere kant op kijkend probeer je in de buurt van je hond te blijven, en als hij zijn bek opent om te happen gooi jij, raak, hopelijk.

In huis hebben we al zoveel onwenselijk gedrag eruit gekregen mbv de werpketting (ik zeg er dan ook nooit wat bij), welke inderdaad een andere is dan de halsketting. Ze reageerd super op zo'n werpketting.

Buiten is het alleen lastig omdat ze meteen wegstormt naar de drollen. Maar ik zal ze eens dicht bij een verse drol loslaten, de kans dat ik dan raak gooi is veel groter. Ik moet bij Donna trouwens echt één keer flink raken dan heb ik meteen effect. De ketting in de buurt gooien heeft geen effect, ze is erg slim en beseft schijnbaar dat het maar een geluid is, raakt dat 'geluid' haar dan baalt ze wel stevig.

Dus ik ga straks met de ketting aan de slag :ok:
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Ik weet niet hoe groot het veldje is, maar ik zou gewoon eerst even alleen heen gaan en de bewuste drollen voorzien van een lekker laagje sambal oid. In ieder geval iets wat ze verschrikkelijk smerig vindt. Daarmee haal je meteen de beloning weg die ze zelf krijgt door jou te negeren en die lekkere drolletjes te gaan eten. Want de beloning van een lekkere drol eten is wel heel moeilijk om met een negatieve bestraffing tegen te gaan.
DogoDonna
Actief

Chatterbox schreef:Ik weet niet hoe groot het veldje is, maar ik zou gewoon eerst even alleen heen gaan en de bewuste drollen voorzien van een lekker laagje sambal oid. In ieder geval iets wat ze verschrikkelijk smerig vindt. Daarmee haal je meteen de beloning weg die ze zelf krijgt door jou te negeren en die lekkere drolletjes te gaan eten. Want de beloning van een lekkere drol eten is wel heel moeilijk om met een negatieve bestraffing tegen te gaan.
Dat probleem voorzie ik dus ook en daarom baal ik er zo van, het werkt ongehoorzaamheid in de hand. Ik heb haar gedrag tot zo ver zoveel kunnen verbeteren en dan nu dit :? daar baal ik dan van.

Het veld is jammergenoeg te groot om iets met de drollen te doen, maar ik ga van die veendrenkstof proberen, ik heb het gister besteld. Ze vreet ook rotte bladeren enzo, ze krijgt thuis echt genoeg te eten :pffff:

Vanavond na het eten ga ik naar het bos, daar doet ze het een stuk minder, ja er liggen natuurlijk ook niet zoveel drollen.
miekmiek

Tja, misschien moet je je er gewoon bij neerleggen en de situatie proberen te vermijden zover dat mogelijk is. Er zijn zoveel honden die poep vreten, je hond is geen uitzondering. En voor ons is het vies en onsmakelijk...honden denken daar nou eenmaal anders over.
Wel goed in de gaten houden of ze geen wormen krijgt natuurlijk, want de kans op een besmetting is wel groot zo.
DogoDonna
Actief

miekmiek schreef:Tja, misschien moet je je er gewoon bij neerleggen en de situatie proberen te vermijden zover dat mogelijk is.
Dat is alleen te vermijden als ik haar aan de lijn hou, dat vindt ik echt geen oplossing. Me erbij neerleggen al helemaal niet, het kan me niet zoveel schelen dat ik het smerig vind, ik snap ook wel dat honden een andere smaak hebben :kotz: . Maar zoals ik al zei het werkt ongehoorzaamheid in de hand. Ze is er zo sterk op gefixeerd dat mijn 'commando' bijv. 'hier' niet uitgeoefend wordt.
En daar ga ik me niet bij neerleggen :pffff:
miekmiek

Altijd je hond aan de lijn houden lijkt me ook geen optie, dat is wel het laatste wat ik als advies zou willen geven. Het lijkt me gewoon een moeilijk trainbare situatie. Ik vermoed zelf (en misschien ben ik daarin te pessimistisch) dat in dit soort gevallen de hond het toch wel zal blijven doen. Of je moet je hele leven werpkettingen bij je dragen om het steeds maar te blijven gooien. Wat als je stopt met het trainen met de ketting? Dan is die beloning van die verse drol er toch weer, en ik denk dat dat voor een hond het snel door heeft dat er geen ketting meer gegooit wordt. Maar misschien heb ik het mis hoor, misschien dat je hond de werpketting echt zo vervelend vind dat hij het niet meer waard vind om drollen op te zoeken. Ik heb er een beetje een hard hoofd in...
DogoDonna
Actief

Het zal inderdaad wel zo zijn dat ik een hele tijd de ketting bij me draag voor het geval dat ze weer een poging doet.

Over het algemeen zit een hond zo in elkaar, dat wanneer hij ergens met regelmaat een onlustgevoel van krijgt, hij die situatie zal vermijden omdat hij weet wat de gevolgen zijn, namelijk wéér dat onlustgevoel. Op die manier zal het er dus wel uitgetraind kunnen worden. Maar ik moet er wel erg consequent in gaan zijn, en het liefst meteen flink raak gooien, alleen dan heeft het effect. Een hond is een gewoonte dier, dus door steeds consequent die ketting te werpen en een onlustgevoel oproepen bij mijn hond, zal hij het wel gaan laten.
miekmiek

Ik hoop het in ieder geval voor je! Ben je al aan het trainen? Hoe gaat het tot nu toe?
DogoDonna
Actief

Ik ben wel met Donna aan het trainen, en had ook al wat geprobeert om het poepeten te stoppen, het werkte eerst goed. Maar ze ging het toch weer doen :jank:

Verder is ze heel goed te trainen, ze werkt graag voor me en ik vind dat ze al erg goed luisterd met haar 8 maandjes :pffff: We trainen bij Henk Cuppen en ik heb zaterdag voorlopig de laaste les. Dan even rustig zo doortrainen en dan wil ik wel exames gaan doen, bij Henk kan dat niet, dus ik moet eerst nog een goede hondeschool zoeken.

We hebben haar vanaf 8 weken en de eerste maanden was ze echt een ADHD-hondje, niet kapot te krijgen, sterker nog door veel met haar te doen werd ze alleen maar drukker en ongecontroleerd en totaal niet onder de indruk van mijn correcties. Als ik in procenten uit zou moeten drukken hoe haar gedrag verbeterd is dan is dat 80%!!!

Ik ben een heel eind maar het kan en wordt nog veel beter ;)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”