Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Niet plassen/poepen in nieuwe omgeving

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Fatima
Vaste gebruiker

Niet plassen/poepen in nieuwe omgeving

Ongelezen bericht door Fatima »

Onze Yoep van 4 maanden vertikt het om buiten zijn eigen terrein te plassen en/of te poepen. Heeeeeel af en toe plast hij buiten z'n eigen terrein, maar meestal niet.

Heeft iemand nog suggesties? Of moet ik wachten totdat hij zijn poot gaat optillen, dat hij het dan door heeft?

Alvast bedankt,
Greetz van Lesley&Edwin
Miauw van Snoepey, Mickey en Ricky
Poot van Yoep
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Hem niet meer de kans geven op eigen terrein zijn ontlasting te doen (patroon doorbreken) en als ie het buiten zijn eigen terrein doet ontzettend enthousiast belonen.
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

qyan had dat ook als pup, en daar gingen we toch overal mee naartoe.
maar die hield het dus net zo lang op totdat we weer thuis waren en in de wijk langs het water ed gingen wandelen.
hij plaste overigens wel, maar ergens anders poepen, echt niet ;)
naarmate we langer gingen wandelen, ging hij het wel op andere plekken doen, dan moest ie wel, zeker als hij het echt niet meer kon houden.
volgens mij (wat vergeet je die dingen snel zeg, hij is pas 19 maanden :? )
heb ik er niet echt veel aan gedaan :? en is het zo'n beetje vanzelf gegaan.
maar hier help ik je ook niet echt mee geloof ik he :mrgreen:
Fatima
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Fatima »

Ja gebeurd ook, maar laatst heeft hij het van 21.30 uur tot 14.00 de volgende dag opgehouden!!!!! 8O
Greetz van Lesley&Edwin
Miauw van Snoepey, Mickey en Ricky
Poot van Yoep
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Fatima schreef:Ja gebeurd ook, maar laatst heeft hij het van 21.30 uur tot 14.00 de volgende dag opgehouden!!!!! 8O
zowel plassen als poepen 8O
en als je voorlopig niet meer op eigen terrein gaat lopen, maar iets uit de buurt (indien dat mogelijk is en indien je een auto hebt natuurlijk)
zodat ie op een gegeven moment wel moet.
vindt het wel lanng hoor 8O
taffie
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door taffie »

mijn pup had dat ook, hij is nu 14 weken en het gaat al wat beter.
Hij moest vaak al poepen tijdens het eten, dus wat deed ik: eten en meteen meenemen naar een veldje (wel niet goed om meteen te wandelen maar nood brak wet). Toen hij eenmaal de eerste keer in den vreemde had gepoept ging het al beter, ik denk dat ie nu 50% thuis en 50% buiten doet. Maar goed soms kom ik thuis van een wandeling en besef dat ik vergeten ben om hem te laten poepen (dus lekker wandelen en kletsen, maar niet ff gaan staan en kijken of ie wat wilde doen) nou ja dan magt ie in de tuin , moet baasje volgende keer maar slimmer zijn!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”