Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Springpups p.30 laatste keer samen
Moderator: moderatorteam
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Spring en de 7 puppies
Nee he, die choco is in elk geval cacao, niet arena.LongFields schreef:Owwwwwwwwww.....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kan het zijn trouwens dat de naam niet bij iedere foto klopt?
Streep lijkt black & tan brindle?
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Daar is er maar eentje van.Lizzie. schreef:oh die choco's![]()
Wel 2 foto's ervan, vandaar de verwarring denk ik.
-
S@ndr@
- Zeer actief
ik val altijd op streepjes , denk dat ik streep heel graag wil volgen
...maar goed eerst maar eens een beetje groter worden
ze zijn nog zo vers
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik ook... (verliefd geloof ik, maar dat is nu echt nog te vroeg).dagmar88 schreef:
Nee he, die choco is in elk geval cacao, niet arena.
Ik zou het wel weten trouwens, als ze qua karakter past.
Ga toch echt op karakter kiezen als we mogen kiezen. Dat is me met Mojo erg goed bevallen (hoewel ik hem in het nest qua uiterlijk echt de minst aantrekkelijke vond).
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb al bandjes klaargelegd voor als we weer foto's maken. Ik hou niet van bandjes maar het is wel zo leuk voor jullie als je kan zien wie wie is.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Als de namen bij de foto's staan lukt het ook wel hoor. 
-
Zyntia
- Zeer actief
Prachtige pups 
-
nomo
- Zeer actief
Wat een ontzettend leuk nest! Ben heel benieuwd hoe ze eruit zien als het 'echte' hondjes zijn
Veel foto's plaatsen hoor 
-
Lizzie.
- Zeer actief
Echt waarLongFields schreef:Ik ook... (verliefd geloof ik, maar dat is nu echt nog te vroeg).dagmar88 schreef:
Ga toch echt op karakter kiezen als we mogen kiezen. Dat is me met Mojo erg goed bevallen (hoewel ik hem in het nest qua uiterlijk echt de minst aantrekkelijke vond).

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Persistence
- Zeer actief
Nou zééég zie ik ze nu pas, maar wat een mooi nestje zeg, en fijn dat er een naaktloper bijzit, al vind ik persoonlijk de behaarde vooral om op te vreten.
Hoeveel mensen van het forum worden in elk geval de trotse eigenaar van zo'n hummeltje? Twee tot nu toe?
Hoeveel mensen van het forum worden in elk geval de trotse eigenaar van zo'n hummeltje? Twee tot nu toe?
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
3 Sowieso, Sirene zelf natuurlijk en daarnaast Hanneke1991 en ik.Persistence schreef: Hoeveel mensen van het forum worden in elk geval de trotse eigenaar van zo'n hummeltje? Twee tot nu toe?
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Heel erg gefeliciteerd met het geweldige zevental, Sonja
Fijn voor Spring en jullie dat alles zo soepeltjes is gegaan en dat er in ieder geval 1 nakertje voor je bij zit. Het is een bijzonder joch met dat gouden kuiffie
Ik ben benieuwd hoeveel pups er uiteindelijk bij forummers terechtkomen. Vanuit het sportwereldje zal er denk ik ook wel interesse zijn voor deze combi?
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ja, hij was een vetje als pup, had een saai grijsachtig kleurtje en lag meer te pitten dan dat hij wakker was. Maar hij is inderdaad heel erg mooi opgedroogd.Lizzie. schreef: Echt waardan is hij prachtig opgedroogd want ik vind hem echt mooi
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Ik kan me de pupfoto's van Mojo nog goed herinneren. Tegenwoordig zit ie inderdaad ietsje strakker in het pakLongFields schreef:Ja, hij was een vetje als pup, had een saai grijsachtig kleurtje en lag meer te pitten dan dat hij wakker was. Maar hij is inderdaad heel erg mooi opgedroogd.Lizzie. schreef: Echt waardan is hij prachtig opgedroogd want ik vind hem echt mooi
-
Persistence
- Zeer actief
Leuk! Ik bedoelde eigenlijk ook buiten Sirene zelfLongFields schreef:3 Sowieso, Sirene zelf natuurlijk en daarnaast Hanneke1991 en ik.Persistence schreef: Hoeveel mensen van het forum worden in elk geval de trotse eigenaar van zo'n hummeltje? Twee tot nu toe?
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ja maak het nog even moeilijkersirene schreef:En voor mensen die twijfelen of zeggen dat het nu de tijd nog niet is voor een pup. Dat is dom![]()
Ik heb met al mijn teven maar één nestje gedaan (of geen) en met Churandy wordt een nestje lastig. Leuker als dit wordt het niet
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Mooi nestje, Sonja! Ben benieuwd hoe ze straks op de pootjes komen 
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kijk maar:Lizzie. schreef:Echt waarLongFields schreef:Ik ook... (verliefd geloof ik, maar dat is nu echt nog te vroeg).dagmar88 schreef:
Ga toch echt op karakter kiezen als we mogen kiezen. Dat is me met Mojo erg goed bevallen (hoewel ik hem in het nest qua uiterlijk echt de minst aantrekkelijke vond).dan is hij prachtig opgedroogd want ik vind hem echt mooi

-
Lizzie.
- Zeer actief
Zodan zeg, dat is inderdaad een verschil, lekkere bolle pup zeg en nu 1 bonk spier 

- Joyce112
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt voor alle superleuke reacties en felicitaties!
Er is wel wat interesse door behendigheidslopers maar niet zoveel hoor. De meeste fanatiekere lopers gaan toch voor de geijkte rassen. Wacht maar, tot ze straks mijn goudhaartje zien lopen
Oh ik hoop dat Ren lichte ogen krijgt
Dankjewel voor je lieve berichtje!Tamara/Bayko schreef:Heel erg gefeliciteerd met het geweldige zevental, SonjaFijn voor Spring en jullie dat alles zo soepeltjes is gegaan en dat er in ieder geval 1 nakertje voor je bij zit. Het is een bijzonder joch met dat gouden kuiffie
Ik ben benieuwd hoeveel pups er uiteindelijk bij forummers terechtkomen. Vanuit het sportwereldje zal er denk ik ook wel interesse zijn voor deze combi?
Er is wel wat interesse door behendigheidslopers maar niet zoveel hoor. De meeste fanatiekere lopers gaan toch voor de geijkte rassen. Wacht maar, tot ze straks mijn goudhaartje zien lopen
Ja, het is gewoon zoZamunda schreef: Ja maak het nog even moeilijker![]()
![]()
.
Sterker nog, choco is altijd met lichte ogen en neus. Anders kan niet toch?Nanna schreef:Ik vind die donkere wel mooi, of die sables. Choco lijkt wel leuk maar die hebben vaak van die lichte ogen en neus en dat blief ik niet.
![]()
En heel fijn dat er tenminste één nakie voor Sirene bij zit
Oh ik hoop dat Ren lichte ogen krijgt
Ja, maar bij het uitzoeken gaan ze door elkaar en we wisten het dus zelf ook niet meer. Ik zie het alleen aan de borstvlekjes. Maar er is al best een verschil in tan. Morgen ga ik het bestuderen.LongFields schreef:Als de namen bij de foto's staan lukt het ook wel hoor.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kijk nu al weer uit naar de foto's van morgen en de ontwikkeling van de kleur van de pups!
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
-
Sandra&co
Nog gefeliciteerd, wat een prachtig nest (natuurlijk)!
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Gefeliciteerd.. wat een prachtig nest.
Het is dat er hier en plekje voor een toekomstige pup van taxi is gereserveerd anders was dit ook nog een mooie geweest. Ben heel benieuwd Hoe ze uitgroeien
Het is dat er hier en plekje voor een toekomstige pup van taxi is gereserveerd anders was dit ook nog een mooie geweest. Ben heel benieuwd Hoe ze uitgroeien
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- lotje&famke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
Geweldig! 7 prachtige pups
Ik vind het een hele leuke combinatie van ouders, het lijken me qua karakter hele fijne honden (en mooi!). Wauw, wat is het goed gegaan. Veel puppie plezier!

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Vannacht was een dramanacht. Spring leek wel verward, gedesoriënteerd. Ze was op zoek naar pupjes naast de kist terwijl ze er allemaal gewoon waren. Ze ging met puppen zeulen die moesten ineens buiten de werpkist liggen.
Ik ben de hele nacht in de weer geweest. Iedere keer als het rustig was en ik in slaap viel werd ik wakker van een Spring die aan het piepen was of een pup aan het krijsen, die werd dan verhuist. Om 4uur hoorde ik Jeep gaan plassen toen heb ik hem gevraagd over te nemen. Vanmorgen toen ik opstond was het nog hetzelfde. Met vlagen heel onrustig en met pupjes in haar bek willen rondlopen zodra ze een piepje geven.
Ik heb extra calcium gehaald in de vorm van kippennekken en Yerseymelk gehaald (ze krijgen altijd al standaard geitenmelk, eitjes etc na de bevalling) en ik geef Spring af en toe wat rescuedruppels. Ook probeer ik te zorgen dat alles min of meer tegelijk drinkt ipv wanneer het ze uitkomt want dat deden ze nu. Terwijl ik gewend ben dat ze wel ongeveer met zijn allen drinken.
Het lijkt te werken want ze heeft vanmiddag eindelijk echt gerust en geslapen. Misschien toch iets van caciumtekort? Of oververmoeid? Ik weet het niet. Weet wel dat ik het vreselijk zielig vond.
Ik ben de hele nacht in de weer geweest. Iedere keer als het rustig was en ik in slaap viel werd ik wakker van een Spring die aan het piepen was of een pup aan het krijsen, die werd dan verhuist. Om 4uur hoorde ik Jeep gaan plassen toen heb ik hem gevraagd over te nemen. Vanmorgen toen ik opstond was het nog hetzelfde. Met vlagen heel onrustig en met pupjes in haar bek willen rondlopen zodra ze een piepje geven.
Ik heb extra calcium gehaald in de vorm van kippennekken en Yerseymelk gehaald (ze krijgen altijd al standaard geitenmelk, eitjes etc na de bevalling) en ik geef Spring af en toe wat rescuedruppels. Ook probeer ik te zorgen dat alles min of meer tegelijk drinkt ipv wanneer het ze uitkomt want dat deden ze nu. Terwijl ik gewend ben dat ze wel ongeveer met zijn allen drinken.
Het lijkt te werken want ze heeft vanmiddag eindelijk echt gerust en geslapen. Misschien toch iets van caciumtekort? Of oververmoeid? Ik weet het niet. Weet wel dat ik het vreselijk zielig vond.