Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kauwbotjes pup
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Kauwbotjes pup
Welke botten kunnen jullie aanraden voor pups?
Met name voor/tegen 'bijt' drang.
Daarnaast nog tips voor andere fijne snacks voor tussendoor?
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
- Aantal honden: 1
Re: Kauwbotjes pup
Voor Tiz had ik dit en dit gekocht om op te kluiven. Hij heeft ze heel veel gebruikt, en nog.Brindlecardi schreef:Welke botten kunnen jullie aanraden voor pups?
Als kluifsnacks gewoon gedroogde dingen zoals konijnenoren, runderoren, kophuid, etc.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier heeft ie een kauwplaat. Dezelfde als zn grote broer en pa heeft. Verder pensstaafjes, gedroogde kippenpootjes en konijnenoren.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Het hangt ook af van het ras
Voor een chihuahuapup zou ik kleinere / zachtere dingen nemen dan voor een herderpup .. zeg maar 
Suzanne

Suzanne
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Nee hoor. De chi pups krijgen dezelfde kauwplaten alleen een maatje kleiner. Dikte os hetzelfde alleen kleiner gesneden.~Suzanne~ schreef:Het hangt ook af van het rasVoor een chihuahuapup zou ik kleinere / zachtere dingen nemen dan voor een herderpup .. zeg maar
Suzanne

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- dre
- Zeer actief
Voor Kenzi hebben we de starterskit van nylabone (3 botjes in oplopende hardheid) gekocht toen bleek dat ze wel behoefte had aan kauwen.
Verder om te knagen krijgt ze geperste runder huid (voorgesopt door de groterds, want anders vind ze ze niet zo) en runder hoefjes (waar die andere 2 eerst de scherpe randjes vanaf hebben gehaald).
Tussendoor krijgt ze konijnenoren, kalfsoren, pensstaafjes, bullepees, etc. Hetzelfde als de groterds alleen knip ik ze voor Kenzi nog wel eens in 2 of 3 stukken.
Verder om te knagen krijgt ze geperste runder huid (voorgesopt door de groterds, want anders vind ze ze niet zo) en runder hoefjes (waar die andere 2 eerst de scherpe randjes vanaf hebben gehaald).
Tussendoor krijgt ze konijnenoren, kalfsoren, pensstaafjes, bullepees, etc. Hetzelfde als de groterds alleen knip ik ze voor Kenzi nog wel eens in 2 of 3 stukken.

- Javierrrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin - Aantal honden: 2
Ras of formaat zegt weinig. Heeft meer te maken met de voorkeur van de hond. Toen onze mastinpup bij ons kwam, had ik allerlei stoer en stevig kauwmateriaal aangeschaft en ook alvast een lekke kruiwagenband voor hem bewaard. Wat bleek, zijn favoriete bijt/kauwspeeltje was een pluche ding van 15 cm doorsnee. En nu 3,5 jaar leeft Dotti nog steeds........~Suzanne~ schreef:Het hangt ook af van het rasVoor een chihuahuapup zou ik kleinere / zachtere dingen nemen dan voor een herderpup .. zeg maar
Suzanne
https://www.zooplus.nl/shop/honden/spel ... fels/26235
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Welke pup is het geworden?
-
- Zeer actief
Van alles, zolang het maar echt ruim groot genoeg is om niet ingeslikt te kunnen worden, tot ze geleerd hebben om te kluiven.
Oren met of zonder schelp, kophuid, mega grote kluiven met pens er om heen...
Afgelopen jaar lag er hier voor een fortuin aan kluifmateriaal op de vloer.
Maar er is niets gesloopt.
Voor mij geldt vooral als de kluiven maar groot zijn.
Oren met of zonder schelp, kophuid, mega grote kluiven met pens er om heen...
Afgelopen jaar lag er hier voor een fortuin aan kluifmateriaal op de vloer.

Maar er is niets gesloopt.

Voor mij geldt vooral als de kluiven maar groot zijn.
-
- Zeer actief
Welnee, niet zo raar doen hoor.Nanna schreef:Dat schijnt een enórm geheim te zijn.Zamunda schreef:Welke pup is het geworden?
Zodra ze een naam heeft zal ik haar fatsoenlijk aan jullie voorstellen

-
- Zeer actief
Zo'n nylabone is wel echt stevig geloof ik hé?dre schreef:Voor Kenzi hebben we de starterskit van nylabone (3 botjes in oplopende hardheid) gekocht toen bleek dat ze wel behoefte had aan kauwen.
En een gewei is dat nog iets?
Dus een geheim.Brindlecardi schreef:Welnee, niet zo raar doen hoor.Nanna schreef:Dat schijnt een enórm geheim te zijn.Zamunda schreef:Welke pup is het geworden?
Zodra ze een naam heeft zal ik haar fatsoenlijk aan jullie voorstellen
- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
ze krijgen hier van alles. Konijnenoren, gedroogde kippenvoetjes dat zijn wel fijne dingen om mee te beginnen, net als een kippennekje enzo. Dat krijgen ze ook rustig als ik wegga.
Als ze echt het kluiven nodig gaan hebben om hun tanden niet in meubels te zetten kom ik aan met paardennekspier, runderkophuid maar ook gewone huidkluifjes krijgt ze.
Vierkante stukjes gedroogde kipfilet gaat niet, daarvan slikt ze het laatste stuk te snel in en gaat ze gillen.
Als ze echt het kluiven nodig gaan hebben om hun tanden niet in meubels te zetten kom ik aan met paardennekspier, runderkophuid maar ook gewone huidkluifjes krijgt ze.
Vierkante stukjes gedroogde kipfilet gaat niet, daarvan slikt ze het laatste stuk te snel in en gaat ze gillen.
-
- Zeer actief
Het is niet eens mijn hondNanna schreef:Brindlecardi schreef:Welnee, niet zo raar doen hoor.Nanna schreef:Dat schijnt een enórm geheim te zijn.Zamunda schreef:Welke pup is het geworden?
Zodra ze een naam heeft zal ik haar fatsoenlijk aan jullie voorstellenEerst na het bezoekje, nu na de 'officiele naamgeving'. Niet dat het me ook maar een drol uitmaakt hoor maar ik kan niet zo goed tegen dat rare geheimzinnige gedoe. Ik ga ook geen vragen beantwoorden over één of andere mystery dog. Vragen die je zelf natuurlijk allang weet.Brindlecardi schreef:Bedankt voor het meedenken, ga eea zeker meenemen.
De hond is niet voor mijzelf maar zou wel in de familie terecht komen.
Wat voor kruising het is vertel ik na ons bezoekje.

Ik ga geen hond van een ander zonder naam voorstellen..
En als het je zo weinig interesseert heb ik niet zo'n behoefte aan je bemoeienis in een topic wat er geen drol mee van doen heeft. Als het je wel wat interesseert had je ook gewoon een pm kunnen sturen als je niet kan wachten.
-
- Zeer actief
Bedoel je dan verse kippennekken? Of heb je die ook gedroogd?xSuzannex schreef:ze krijgen hier van alles. Konijnenoren, gedroogde kippenvoetjes dat zijn wel fijne dingen om mee te beginnen, net als een kippennekje enzo. Dat krijgen ze ook rustig als ik wegga.
- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
gedroogd.Brindlecardi schreef:Bedoel je dan verse kippennekken? Of heb je die ook gedroogd?xSuzannex schreef:ze krijgen hier van alles. Konijnenoren, gedroogde kippenvoetjes dat zijn wel fijne dingen om mee te beginnen, net als een kippennekje enzo. Dat krijgen ze ook rustig als ik wegga.
snacks4dogs.nl vind ik wel een fijne site. allerlei kauwmateriaal
reebenen vinden ze hier ook heerlijk om op te kluiven. die verkopen ze daar ook
-
- Zeer actief
Goede tips! Dankje. Ga de website eens goed bekijken.xSuzannex schreef:gedroogd.Brindlecardi schreef:Bedoel je dan verse kippennekken? Of heb je die ook gedroogd?xSuzannex schreef:ze krijgen hier van alles. Konijnenoren, gedroogde kippenvoetjes dat zijn wel fijne dingen om mee te beginnen, net als een kippennekje enzo. Dat krijgen ze ook rustig als ik wegga.
snacks4dogs.nl vind ik wel een fijne site. allerlei kauwmateriaal
reebenen vinden ze hier ook heerlijk om op te kluiven. die verkopen ze daar ook
-
- Zeer actief
Hou op schei uit, er zijn zoveel forummers met geheimen en geheimzinnig gedoe.Nanna schreef:Waarom zou ik een pm sturen?
Jij bent degene die hier interessant loopt te doen. ‘De pup niet voorstellen zonder naamgeving’ doe toch niet zo raar.
Maar verder wens ik je veel plezier met je leasepup hoor.
Bij mij is het ineens onacceptabel als ik een weekje later iets vermeld

Niet zo moeilijk doen nou hoor.

Laten we een beetje gezellig 2019 in gaan.

- dagmar88
- Zeer actief
Oh, dat weet je gelukkig nog wel. Was al bang voor vroege dementie.Brindlecardi schreef:Hou op schei uit, er zijn zoveel forummers met geheimen en geheimzinnig gedoe.Nanna schreef:Waarom zou ik een pm sturen?
Jij bent degene die hier interessant loopt te doen. ‘De pup niet voorstellen zonder naamgeving’ doe toch niet zo raar.
Niet zo moeilijk doen nou hoor.![]()
Heb hier niet veel geplaatst voor het zeker was. Ook omdat het een typisch broodfok hondje is van merk en kleur.
Wel met nanna bericht ja

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Raad maar eens.
- Aantal honden: 1
dagmar88 schreef:Oh, dat weet je gelukkig nog wel. Was al bang voor vroege dementie.Brindlecardi schreef:Hou op schei uit, er zijn zoveel forummers met geheimen en geheimzinnig gedoe.Nanna schreef:Waarom zou ik een pm sturen?
Heb hier niet veel geplaatst voor het zeker was. Ook omdat het een typisch broodfok hondje is van merk en kleur.
Wel met nanna bericht ja
K9snacks.nl zou ook nog kunnen gevriesdroogd niet duur pup en honden hebben het graag.
Vince mijn moeders blindegeleidehond
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
- dre
- Zeer actief
In het puppy start pakket zitten er 3, de eerste is wel stevig, maar niet heel hard (buigt ook wat mee), de 2e is wel al echt hard en de 3e ook.Brindlecardi schreef:Zo'n nylabone is wel echt stevig geloof ik hé?dre schreef:Voor Kenzi hebben we de starterskit van nylabone (3 botjes in oplopende hardheid) gekocht toen bleek dat ze wel behoefte had aan kauwen.
En een gewei is dat nog iets?
Wij hebben hem toch maar gekocht toen ze ineens aan het plastic onderdeel van een speeltje begon te knagen (daarvoor nog nooit wat gesloopt).
Geweien zijn vrij hard en ik zit er erover te denken om er nu weer eens een paar te halen.
Kippennekken krijgt ze ook goed weg, kippenpootjes heeft ze wel echt moeite mee om dat bot weg te krijgen, maar ze is er wel best lang mee bezig.
Nekspier heeft ze ook gehad, maar die is zo hard dat ze er geen lol aan beleefd en dus laat liggen.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Cee is gek op de nylabones die hier her en der liggen en omdat hij daar altijd veilig op kan kluiven, voorkomen ze grotendeels dat hij op zoek gaat naar andere - meer ongewenste - zaken om zijn kauwbehoefte te bevredigen. In de tuin trekt hij ook wel eens een tak van een struik om lekker op te kauwen. Een kauwsnack als een runderoor, kippennek en stukje gedroogd spiervlees gaat er ook prima in. Dat geef ik echter alleen onder toezicht.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Gaat het wel goed met jeNanna schreef:Nou. Vooruit dan maar.Brindlecardi schreef:Hou op schei uit, er zijn zoveel forummers met geheimen en geheimzinnig gedoe.Nanna schreef:Waarom zou ik een pm sturen?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Ik heb wel zin in een nieuwsjaars relletje, met de kerst is het niet geluktNanna schreef:Dat is mijn eerste week van januari-lankmoedigheid. Tart mij daarna verder nietLizzie. schreef:Gaat het wel goed met jeNanna schreef: Nou. Vooruit dan maar.

- dre
- Zeer actief
Ik heb wel altijd de damhertgeweien, de platte, niet die ronde, die ronde vinden ze niets, die platte pakken ze nog wel eens.Boutje schreef:Zo een gewei was hier bij niemand een succes.
Nou ja altijd, eens in het jaar ofzo, want wat zijn die krengen duur