Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
En de broodfok maar blijven supporten
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: En de broodfok maar blijven supporten
Rusland zitten al een aantal jaren goede fokkers waar ook goede rashonden vandaan komen .
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik kan ook weinig met zo'n gondelvaart door het dal der tranen. Zielig voor de honden dat zeker maar de eigenaren zijn vaak te dom om voor de duvel te dansen, of het interesseert ze niet.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
bouvierpoedel schreef:Rusland zitten al een aantal jaren goede fokkers waar ook goede rashonden vandaan komen .
Ja, daar komen ook mooie Pinschers vandaan.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- dagmar88
- Zeer actief
Tineke schreef:Ik kan ook weinig met zo'n gondelvaart door het dal der tranen. Zielig voor de honden dat zeker maar de eigenaren zijn vaak te dom om voor de duvel te dansen, of het interesseert ze niet.

Als zo'n handelaar een beetje slim is gaan er zo 10 prima verzorgde hondjes per maand uit. Geen zichtbare kennel, alle papieren en vaccinaties in orde.
Deze zijn van de duitse rasvereniging. Drie nesten van één fokker kort achter elkaar.
De gemiddelde koper gaat het verschil nooit snappen. En tenzij je er bent geweest weet je niet of dat er wel is.
https://www.deutsche-spitze.de/deckmeldung.html
- iones
- Zeer actief
Oh nee? Hier naast staat er toch eentje in een soort van pensionstalling. De eigenaar of eigenaresse heeft een merrieveulen gekocht en wil niet dat het met andere paarden in aanraking komt omdat ze zo hysterisch is voor Rhino.Cleva schreef: Je neemt als leek toch ook geen paard?
Nu moet je weten dat er op die stal geen paarden staan die geregeld in aanraking komen met andere paarden zoals wedstrijdpaarden.
Wat is het resultaat? Dat het beestje, een veulen!!! dag in dag uit tussen vier muren staat waar ze NOOIT uit komt! En dat is niet slecht zeker voor de ontwikkeling voor de gewrichten? En dat levert geen stress op wat slecht is voor de maag, omdat veulens nooit alleen op moeten groeien? Het erge is dat niemand ze er op wijst....
Ik snap het niet....
Dit veulen wordt waarschijnlijk zo'n paard dat later gereden wordt met rode strik in de staart en dan zul je zien dat het "een rotkarakter heeft" want het ligt vooral niet aan de opfok natuurlijk.
Het is ergens ook een keuze van mensen om zich zo dom te houden, door zich niet in iets te verdiepen. Geen bewuste keuze, maar uiteindelijk toch een keuze.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Nee, je verwacht het niet. Maar ik weet (uit de eerste hand) dat er wel degelijk broodfokpups via Schiphol (door)vliegen, met schijnbaar volgens de regels kloppende papieren...Pemba schreef:Verwachten jullie ook broodfok als het via Schiphol binnenkomt? Ik denk dan meer aan een hond van een stichting. En dan vraag je toch niet om een zieke hond?
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Wij verhuurden de stallen aan huis een tijd aan een trainingsstal, daar waren eigenaren die als leek een paard hadden gekocht de orde van de dag. Ook ons huidige grote paard hebben we zo leren kennen. Paard was gekocht/gekregen toen het nog niet geboren was tijdens een zakenborrel (niet-paard gerelateerd verder). En daar is het één en ander mee mis gegaan. Ze durfde toen wij hem kochten nauwelijks de box meer bij hem in, terwijl het een goedhartig beest is, maar ja, hij was toen wel 4 en een tikkeltje puberaal en hij nogal eens succes had gehad met zijn acties.
- iones
- Zeer actief
Omdat dierenartsen uit de oostblok gewoon voor de poen gaan en hun handtekening zetten onder de gezondheidsverklaring. Vinden ze geen punt.LongFields schreef:Nee, je verwacht het niet. Maar ik weet (uit de eerste hand) dat er wel degelijk broodfokpups via Schiphol (door)vliegen, met schijnbaar volgens de regels kloppende papieren...Pemba schreef:Verwachten jullie ook broodfok als het via Schiphol binnenkomt? Ik denk dan meer aan een hond van een stichting. En dan vraag je toch niet om een zieke hond?
Maar sommige stichtingen mogen geen pups jonger dan drie maanden sturen. En dat is niet echt een commerciële leeftijd. Ik weet niet precies hoe dat nou zit.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Heel eenvoudig, de puppies moeten de rabiës enting gehad hebben. Heeft niets met 'sommige stichtingen' te maken maar met nieuwe wetgeving in Europa sinds een paar jaar. Weet niet exact per wanneer. Bij Lotje, 2013, was deze er nog niet, dus ergens daarna.iones schreef:Omdat dierenartsen uit de oostblok gewoon voor de poen gaan en hun handtekening zetten onder de gezondheidsverklaring. Vinden ze geen punt.LongFields schreef:Nee, je verwacht het niet. Maar ik weet (uit de eerste hand) dat er wel degelijk broodfokpups via Schiphol (door)vliegen, met schijnbaar volgens de regels kloppende papieren...Pemba schreef:Verwachten jullie ook broodfok als het via Schiphol binnenkomt? Ik denk dan meer aan een hond van een stichting. En dan vraag je toch niet om een zieke hond?
Maar sommige stichtingen mogen geen pups jonger dan drie maanden sturen. En dat is niet echt een commerciële leeftijd. Ik weet niet precies hoe dat nou zit.
- iones
- Zeer actief
Maar broodfokkers kunnen niet zo snel puppies aanhouden, die willen zo snel mogelijk verkopen. Liefst al met de zes weken. Hoe zit dat dan met die rabiës enting? En hoezo kunnen die dan ingevlogen worden? Die gaan toch met bestelbusjes?Neeltje schreef:
Heel eenvoudig, de puppies moeten de rabiës enting gehad hebben. Heeft niets met 'sommige stichtingen' te maken maar met nieuwe wetgeving in Europa sinds een paar jaar. Weet niet exact per wanneer. Bij Lotje, 2013, was deze er nog niet, dus ergens daarna.
Ook broodfokkers zouden zich aan deze regels moeten houden, dat ze dat waarschijnlijk niet doen en nog meer waarschijnlijk gewoon valse papieren meegeven? Daar doen de broodfokkers niet zo moeilijk over, die hebben vast stapels lege entboekjes liggen.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Ik heb binnen de gehandicaptenzorg regelmatig op 'zorgboerderijen' gewerkt en het was gewoon verschrikkelijk wat daar aan kennis van dieren was. Soms was er niemand die de ezel en de pony durfden te verzorgen omdat ze zouden trappen en bijten. En dat werkt dan met mensen met moeilijk verstaanbaar gedrag, ik had gelijk minder vertrouwen in mijn collega's.Domor schreef:Wij verhuurden de stallen aan huis een tijd aan een trainingsstal, daar waren eigenaren die als leek een paard hadden gekocht de orde van de dag. Ook ons huidige grote paard hebben we zo leren kennen. Paard was gekocht/gekregen toen het nog niet geboren was tijdens een zakenborrel (niet-paard gerelateerd verder). En daar is het één en ander mee mis gegaan. Ze durfde toen wij hem kochten nauwelijks de box meer bij hem in, terwijl het een goedhartig beest is, maar ja, hij was toen wel 4 en een tikkeltje puberaal en hij nogal eens succes had gehad met zijn acties.
Ik heb hier een bejaardetehuis gebeld dat als ze er niet voor zorgenden dat de hoeven van de geitjes gekapt werden, ik de dierenbescherming zou bellen. De hoefjes waren echt veel te lang. Hun antwoord was eerst we hebben niemand, ja daag, dan bel maar iemand. Wat ze dus ook gedaan hebben na mijn tweede mailtje.