Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tok kan het niet betalen.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Tok kan het niet betalen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Re: Tok kan het niet betalen.
Ik ook niet, maar als het waar is en hij kan niet betalen, mooi beslag laten leggen op salaris of zoiets.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik heb het kunnen lezen.
Kat buiten bij het huis bij de portiek, hond volgens eigenaar hond aan een te lange lijn waardoor hij het niet kon voorkomen of de hond meer kon houden, volgens kateigenaar los.
De geschatte waarde van aanschaf 450,- euro (kat is een jaar geleden gekocht, dus dan weet je toch wel wat de aanschafkosten zijn?) koten crematie 188,25 euro.
Daarnaast eiste ze een emotionele schadevergoeding van 4000,-. Die is overigens door de rechter afgewezen.
Oh en volgens hondeneigenaar een lieve hond die bij familie met kinderen ook af en toe was experts vonden dat niet en de hond is afgemaakt.
Kat buiten bij het huis bij de portiek, hond volgens eigenaar hond aan een te lange lijn waardoor hij het niet kon voorkomen of de hond meer kon houden, volgens kateigenaar los.
De geschatte waarde van aanschaf 450,- euro (kat is een jaar geleden gekocht, dus dan weet je toch wel wat de aanschafkosten zijn?) koten crematie 188,25 euro.
Daarnaast eiste ze een emotionele schadevergoeding van 4000,-. Die is overigens door de rechter afgewezen.
Oh en volgens hondeneigenaar een lieve hond die bij familie met kinderen ook af en toe was experts vonden dat niet en de hond is afgemaakt.
-
- Zeer actief
Tja, ik vind dit dus een dikke no go.. echt als die kat buiten loopt dan loopt hij risico..... ja hebt t maar te voorkomen als het gaat.... maar er zijn wel grenzen ( en ja ik heb zelf ook katten en soms is het zo dat shit happens) dat ze nu perse veren willen plukken van een kale kikker vind ik helemaal nergens voor nodig
- tik op de vingers en een waarschuwing is genoeg denk ik dan ... hij heeft de hond niet opgejut of zo...
.. samen loop van omstandigheden is al vervelend genoeg

-
- Zeer actief
Overigens snap ik Tok hierin niet zo? Omdat het een vechthond betreft?
Er zijn dusdanig veel honden fel op katten dat het best veel mensen kan overkomen, en naast niet kunnen betalen zal er ook wel eens een discussie ontstaan over niet willen betalen.
Ik heb katten gehad, en zelf vond ik het mijn eigen schuld als ze wat zou overkomen buiten mijn plaats en huis om, omdat ik ze buiten liet lopen.
Maar de wet is anders, dat weet ik ook.
Dus let er zelf wel op dat ik niet ineens een hond heb die een kat grijpt die in een portiekje zit of op een stoepje voor een huis.
Maar heel eerlijk.. ik vind het nog steeds eigen verantwoordelijkheid dat een loslopende kat gegrepen kan worden door een hond, of misschien schrikt van een hond, de straat op rent en dan wordt doodgereden.
Ben je dan ook verantwoordelijk als hondeneigenaar?
Of wordt dan de persoon die de kat dood reed aansprakelijk gesteld?
Staat los van dit onderwerp wellicht van een man die de kosten niet kan betalen omdat hij aansprakelijk is omdat zijn hond een kat heeft dood gebeten.
Maar het blijft me altijd weer aan het denken zetten hoe de wetgeving op sommige punten in elkaar zit in Nederland.
Er zijn dusdanig veel honden fel op katten dat het best veel mensen kan overkomen, en naast niet kunnen betalen zal er ook wel eens een discussie ontstaan over niet willen betalen.
Ik heb katten gehad, en zelf vond ik het mijn eigen schuld als ze wat zou overkomen buiten mijn plaats en huis om, omdat ik ze buiten liet lopen.
Maar de wet is anders, dat weet ik ook.
Dus let er zelf wel op dat ik niet ineens een hond heb die een kat grijpt die in een portiekje zit of op een stoepje voor een huis.
Maar heel eerlijk.. ik vind het nog steeds eigen verantwoordelijkheid dat een loslopende kat gegrepen kan worden door een hond, of misschien schrikt van een hond, de straat op rent en dan wordt doodgereden.
Staat los van dit onderwerp wellicht van een man die de kosten niet kan betalen omdat hij aansprakelijk is omdat zijn hond een kat heeft dood gebeten.
Maar het blijft me altijd weer aan het denken zetten hoe de wetgeving op sommige punten in elkaar zit in Nederland.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ik vind het anders als de hond los liep waar het niet mocht en dat de baas daar dan over liegt. Verder denk ik dat je je kat binnen moet houden als je hem veilig wil houden.
-
- Zeer actief
Hond is afgemaakt, dus dat is wel een flinke les.S@ndr@ schreef:Tja, ik vind dit dus een dikke no go.. echt als die kat buiten loopt dan loopt hij risico..... ja hebt t maar te voorkomen als het gaat.... maar er zijn wel grenzen ( en ja ik heb zelf ook katten en soms is het zo dat shit happens) dat ze nu perse veren willen plukken van een kale kikker vind ik helemaal nergens voor nodig- tik op de vingers en een waarschuwing is genoeg denk ik dan ... hij heeft de hond niet opgejut of zo...
.. samen loop van omstandigheden is al vervelend genoeg
En ik ken best een aantal honden die een kat te pakken hebben gehad en dat is absoluut niet leuk, maar gelukkig betrof dat wel bazen van honden die het verschrikkelijk vonden en echt situaties die zo onverwachts waren dat er bijna niet op gereageerd kon worden. En hoe dat financieel is afgehandeld geen idee, maar weet wel dat de katteneigenaren het niet zo hoog op lieten lopen dat het voor de rechter moest komen, laat staan dat een hond in beslag werd genomen in afwachting van een vonnis over gedrag en leven of dood vanwege het doodbijten van een kat.
-
- Zeer actief
krijgen we die discussie weer .. ik wil mezelf ook veilig houden, maar blijf ook niet binnen
... we moeten gewoon accepteren dat er soms iets gebeurt en zolang het niet expres is... altijd maar dit mag, niet dat kan niet, en dan gelijk geldboetes erop om mensen flink in de problemen te brengen....... terwijl het is soms gewoon dat alles net even op een rotmanier bij elkaar komt...... en er gewoon geen moedwil bij betrokken is,... beetje nuchter nadenken is soms echt wel even nodig...
.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Ik vind dat beide eigenaren verantwoordelijk zijn.
Als je je kat los laat op straat, neem je bewust een risico.
Als je je met je hond op straat begeeft, heb je te voorkomen dat hij andere levende wezens schaadt.
Terecht dat de man de schade vergoedt: de aanschafprijs van de kat + de kosten voor de crematie.
Maar daarvoor ook smartengeld eisen gaat m.i. te ver. De smart is voor de kat en die is dood. Natuurlijk is het verdrietig voor de eigenaar van de kat, maar die heeft dat risico willens en wetens genomen.
Als je je kat los laat op straat, neem je bewust een risico.
Als je je met je hond op straat begeeft, heb je te voorkomen dat hij andere levende wezens schaadt.
Terecht dat de man de schade vergoedt: de aanschafprijs van de kat + de kosten voor de crematie.
Maar daarvoor ook smartengeld eisen gaat m.i. te ver. De smart is voor de kat en die is dood. Natuurlijk is het verdrietig voor de eigenaar van de kat, maar die heeft dat risico willens en wetens genomen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Er is wel een verschil.blondie schreef:
Een kat die zelf onder een auto rent, daar kan de bestuurder niets aan doen. Dus die wordt niet aansprakelijk gesteld.
-
- Zeer actief
Ik wilde die niet aanhalen, maar ik ben blijven kijken omdat ik zeer benieuwd was naar de uitspraak. Ik dacht al dat het gewoon betalen zou worden. Maar bij die aflevering vroeg ik me dus eigenlijk het volgende af toen ik dit hoorde:Heavy schreef:Katten liggen in portiekjes en vaak onder bankjes of op bankjes en stoelen die buiten staan. Laatst nog bij de rijdende rechter een kat die in de voortuin aan straat dus op een stoel lag en door een vechthond werd gebeten . De rekening was 100 euro aan consult ,pijnstillers en een antibiotica en de kat had er niks aan over gehouden ook geen grote bijtwonden .
Maar dan toch die 100 euro gaan eisen en het gaat niet om het geld maar om het principe bla bla bla neem gewoon je verlies als je je kat op straat zet . Ik loop tegenwoordig midden op straat omdat de katten óf in de voortuin zitten óf onder een auto dus links of rechts laten lopen heeft geen zin
"Ik zag dat mijn kat gegrepen werd, en toen heb ik direct mijn fiets gepakt en heb de achtervolging in gezet om de dader te vinden en ik zag hem lopen en heb een foto gemaakt".
Mens, bekommer je eerst om je gebeten kat, dat lijkt mij het belangrijkst, de rest komt later wel.
Overigens in haar geval, was een stukje tuin, met hegje ervoor en de kat lag op de stoel. Dan zou ik wél pislink worden. Hier sprongen de buurhonden bijvoorbeeld over een iets hoger hekje ook in een afgesloten stuk voortuin en gingen vervolgens ook zo mijn huis in. Dat werd grappig gevonden, maar daar heb ik toch wel snel iets van gezegd. Als de kat in eigen huis of tuin wordt belaagd door buurhonden of passerende honden die zomaar de kans krijgen om over een hek te springen of met een hap een kat uit een tuin grissen dan stel ik een hondeneigenaar wel verantwoordelijk voor wat er gebeurd.
En dat staat dan overigens los van kat, want idem als een andere hond het niet kan velen dat er een andere hond in een afgesloten stuk tuin zit, dan zorg je er maar voor dat je je hond onder controle hebt.
-
- Zeer actief
tja een hond die een kat grijpt die je niet had gezien , daar kun je ook niet zoveel aan doen..... ik had t hier laatst bij de boerderrij, de kippen liepen los en op straat... maar ik had ze nog niet gezien, dus Boots wou even zijn eigen barf...... regelen
.. dus kip in de sloot.. we hebben hem er weer uit gehaald hoor, maar voor t zelfde geld was hij geslaagd in zijn opzet en dan dikke boete omdat hij een kip had gevangen... van mij mogen ze er lopen hoor, en ik kijk nu even eerst of ze er zijn _ nu ik weet dat hij er trek van krijgt... maar er zijn dan ook hysterische mensen die zeggen - hij heeft een kip gevangen ( stel dat ee) ... hij is vals en moet worden ingeslapen
...

- dagmar88
- Zeer actief
Een portemonnee met 750 piek laat ik ook niet op straat liggen.kooi schreef: Terecht dat de man de schade vergoedt: de aanschafprijs van de kat + de kosten voor de crematie.
Ik zou niet weten waarom een ander voor mijn dure raskat moet betalen. Overigens stond bij beide raskatten in het contract dat ze niet naar buiten mogen.
Crematie vind ik ook mijn eigen zaak. Die kat kan net zo goed ergens gratis onder de grond, naar de destructie of van mijn part met een gegraveerde grafsteen op de dierenbegraafplaats.
Ik zou me persoonlijk schamen om meer te vragen dan eventuele dierenartskosten, al zou dat al afhangen van de omstandigheden.
Als de hond was aangelijnd en niet opgejut, is het gewoon een vervelend ongeluk.
- dagmar88
- Zeer actief
Het was mr visser rijdt visite. Kun je heel lang wachten op een uitspraakblondie schreef: Ik wilde die niet aanhalen, maar ik ben blijven kijken omdat ik zeer benieuwd was naar de uitspraak.

-
- Zeer actief
Ja dat weet ik ook wel, hier zaten regelmatig ook leuke hondjes achter een laag hekje, en maar tekeer gaan. Dan heb ik er toch voor te zorgen dat mijn honden als ik passeer niet zo'n hondje over een hek heen trekken, of een kat dus.Heavy schreef:
Een hond vliegt zo door een hegjedat is geen muurtje vind ik toch weer een heel verschil . Maarja als ik mijn kat buiten laat lopen en die wordt door een vechthond gebeten en ik kom er met 100 euro vanaf dan vind ik dat ik geluk heb gehad
Vraag me af hoe het andersom gaat trouwens . Jip werd gisteren echt belaagd door een kat. Die kwam de voortuin uit rennen met hoge rug op Jip af die gewoon midden op straat liep met mij.
-
- Zeer actief
En andersom kun je als je de eigenaar van de kat weet en bewijzen hebt dat die kat jouw hond heeft verwond ook die eigenaar aansprakelijk stellen.
Als door de reactie van jouw hond echter de kat meer schade oploopt, dan ben jij aansprakelijk.
Het is niet zover gekomen bij mij, want de kat in kwestie had niets. Maar dat heb ik met Bluf gehad. Buurtkat die ik kende en de honden ook, mijn honden gingen niet op katten af, deden ze niets en ineens begon de kat te meppen tijdens voorbij lopen en had Bluf de kat in de bek.
Ik schrok me wezenloos. En uiteraard getuigen, die het uiteraard voor de kat op namen
Had er schade geweest had ik gewoon kunnen dokken.
En had ik ook gezegd "ze is lief, sociaal en ik heb zelf katten en ze is ok met katten etc." maar als het zover was gekomen en experts vinden anders, dan heb je het nakijken.
En dat vind ik nog steeds het linke bij dit soort gebeurtenissen.
Als door de reactie van jouw hond echter de kat meer schade oploopt, dan ben jij aansprakelijk.
Het is niet zover gekomen bij mij, want de kat in kwestie had niets. Maar dat heb ik met Bluf gehad. Buurtkat die ik kende en de honden ook, mijn honden gingen niet op katten af, deden ze niets en ineens begon de kat te meppen tijdens voorbij lopen en had Bluf de kat in de bek.
Ik schrok me wezenloos. En uiteraard getuigen, die het uiteraard voor de kat op namen

Had er schade geweest had ik gewoon kunnen dokken.
En had ik ook gezegd "ze is lief, sociaal en ik heb zelf katten en ze is ok met katten etc." maar als het zover was gekomen en experts vinden anders, dan heb je het nakijken.
En dat vind ik nog steeds het linke bij dit soort gebeurtenissen.
Laatst gewijzigd door blondie op 04 jan 2019 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
in dat soort gevallen zul je dus als eigenaar moeten ingrijpen dat je hond veilig blijft en die kat een voetje geven( niet doodschoppen) en zorgen dat t veilig blijft allemaal... t leven op straat en wandelen met de hond vraag anticiperen... is volgens mij altijd zo geweestblondie schreef:En andersom kun je als je de eigenaar van de kat weet en bewijzen hebt dat die kat jouw hond heeft verwond ook die eigenaar aansprakelijk stellen.
-
- Zeer actief
Vind de topic titel toch wel ver gaan...waarom is die stafford eigenaar meteen een "Tok"?
Niet iedereen die net het hoofd boven water kan houden is aso!
En deze zin
"Oh en volgens hondeneigenaar een lieve hond die bij familie met kinderen ook af en toe was experts vonden dat niet en de hond is afgemaakt."
kan ik niet helemaal volgen....
En deze zin
"Oh en volgens hondeneigenaar een lieve hond die bij familie met kinderen ook af en toe was experts vonden dat niet en de hond is afgemaakt."
-
- Zeer actief
Dat was mijn zin, omdat niet iedereen het artikel kan lezen. Dit stond o.a. in het telegraaf artikel. Dat ik het heb aangegeven is puur omdat de hond dus zoals ik het lees na het doodbijten van de kat is beoordeeld door "experts" en aan de hand daarvan is ingeslapen terwijl de baas in de rechtszaak aandroeg dat de hond lief was en ook af en toe met familie met kinderen in aanraking was en dat hij daar lief was.stoffeltje schreef:Vind de topic titel toch wel ver gaan...waarom is die stafford eigenaar meteen een "Tok"?
En deze zin
-
- Zeer actief
dit vind ik dus helemaal van de zotte "eperts", hoeveel honden in Nederland lopen dan gevaar omdat ze katten willen killen

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Een hond waarvan ik weet dat ie fel is op katten (of soortgenoten, kleinvee, noem maar op) zou ik op straat nooit aan een lange lijn uitlaten, dat vind ik persoonlijk getuigen van weinig inzicht, maargoed.
Wat Dagmar zegt, de geboden vrijheid komt met risico's.
Wat Dagmar zegt, de geboden vrijheid komt met risico's.
-
- Zeer actief
Nee natuurlijk niet, maar niet iedere huisdierbezitter denkt daar hetzelfde over.Heavy schreef:Dat het kan wil nog niet zeggen dat het moet . Als die kat gisteren Jip een flinke mep met zijn nagels had gegeven en die had een wondje wat behandeld moest worden dan zou ik echt geen rekening gaan verhalen bij de eigenaar van de kat hoor . Valt bij mij onder ongelukje kan gebeuren . Hij kan ook tegen prikkeldraad aanlopenblondie schreef:En andersom kun je als je de eigenaar van de kat weet en bewijzen hebt dat die kat jouw hond heeft verwond ook die eigenaar aansprakelijk stellen.
Heb ook wat wonden gehad bij mijn honden die te wijten waren door andere honden, en ik heb daar geen werk van gemaakt.
Maar een aantal keren ook meegemaakt dat mijn honden werden belaagd, met dus (vond ik) lichte wonden tot gevolg en dat ze terug reageerden (spreek dan over mijn vorige honden) met een hap of snap waarbij mensen in allerijl naar de dierenarts vertrokken en ik kon de rekening betalen, en nee geen hechtingen o.i.d. gewoon consult en voor de zekerheid ab in een weekenddienst

Wat ik braaf deed om gezeik te voorkomen, maar fair was het niet.
Oh ja, en de mededeling dat ze aangifte gingen doen vanwege agressieve honden, terwijl hun honden die van mij belaagden

Dat verklaart overigens direct waarom ik zo alert ben op lage hekjes met honden of katten erachter, katten die ik in een portiek zie, loslopende honden daar waar het niet mag met een grote bek omdat ze bepaalde rassen niet zo leuk vinden etc.. ik weet dat als ik met een bepaald ras wat terug zou kunnen reageren een risico loop als ik niet alert ben op dat soort dingen, dus ik kijk wel tien x beter uit.
-
- Zeer actief
De meeste mensen hebben toch wel een WA-verzekering?
- iones
- Zeer actief
Ik snap dat niet. Als iemand zijn hond een kat laat doodbijten, krijgt hij straf. Als iemand zijn hond een hond laat doodbijten, gebeurt er niets.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- dagmar88
- Zeer actief
Dan snap je het niet nee. Zo werkt het niet.iones schreef:Ik snap dat niet. Als iemand zijn hond een kat laat doodbijten, krijgt hij straf. Als iemand zijn hond een hond laat doodbijten, gebeurt er niets.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Hier hebben ze ook een tijd geleden een kat te pakken gekregen die zat tussen het riet aan de waterkant en had hem niet gezien, Dirk wel natuurlijk
afijn Dirk en kat los gekregen en toen vloog de kat in de bek van Truus
nou ook die weer los en de kat rende nog weg, nou meer kan ik ook niet en ik ga zeker niet betalen of de honden aan een 1 meter lijntje uitlaten, ik let op en doe mijn best en dat is het. 

-
- Zeer actief
Ja, de meeste mensen hebben een aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren (de WA- is voor de auto...) maar... die keert niet in alle gevallen uit. Je moet wettelijk aansprakelijk zijn. En er zijn een paar polisuitsluitingen.korthaar schreef:De meeste mensen hebben toch wel een WA-verzekering?
Maar helaas, niet iedereen heeft zo'n verzekering. Het zou verplicht moeten zijn.. maar is dat helaas niet.
Suzanne
Echt waar? Waar liggen je prioriteiten dan???Neeltje schreef:Ik ook niet, maar als het waar is en hij kan niet betalen, mooi beslag laten leggen op salaris of zoiets.
Wat is dat voor rariteit. Als je mij iets aandoet dan zul je moeten boeten in geld. Alsof geld mijn verlies goed kan maken. Gek

- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Je bent toch niet verplicht je kat op straat te schoppen? Als je dat wel doet omdat hem de vrijheid gunt dan neem je ook het risico voor lief dat er wat kan gebeuren. Auto's, honden, andere katten. Mensen met een bloedhekel aan katten etc. Dat is waar je zelf dan je kat aan blootstelt.
Mijn kat is voor mijn ogen achterna gezeten door een galgo(of iets dat er op lijkt). Die stommeling ging ineens mee de hond uitlaten, in de achtervolging rende hij nog langs een aangelijnde husky(aan een flex) dat was dan ook zijn redding want de honden waren blijkbaar even afgeleid van elkaar en de gaglo stopte de achtervolging toen kat uit beeld was. Ik was er natuurlijk achteraan gegaan maar ook voor mij was hij uit zich. Uiteindelijk heb ik hem gevonden naast de auto van vriend. Compleet van het padje af, totaal onbereikbaar en buitenadem en kapotte voetzolen van het zo achterlijk hard rennen en door de bochten vliegen. Tuurlijk dacht ik wel even dat het rot hond was, maar die mensen verwachten daar ook geen kat. Hond deed alleen wat zijn eerste ingeving is en dat is jagen en indien mogelijk pakken en versnipperen.
Uiteindelijk heb ik dus zelf ook dat risico genomen maar het zou nooit in me op komen om iemand anders verantwoordelijk te laten zijn voor mijn kat omdat ik er zelf voor kies om hem buiten te laten lopen.
Droef gaan ook achter katten aan als hij er 1 ziet. Gelukkig is een kreupele bejaarde kat nog steeds sneller dan Droef(en ik denk ook dat het alleen het opjagen is) dus heel spannend vind ik dat niet(uiteraard zeg ik er wel wat van en als ik een kat zie roep ik hem bij me, maar als het dan gebeurd is hij toch te langzaam). Izzy kan ik er wel los langs sturen maar die moet dan wel eerst even naar me kijken of ze er echt niet even achteraan mag rennen.
Mijn kat is voor mijn ogen achterna gezeten door een galgo(of iets dat er op lijkt). Die stommeling ging ineens mee de hond uitlaten, in de achtervolging rende hij nog langs een aangelijnde husky(aan een flex) dat was dan ook zijn redding want de honden waren blijkbaar even afgeleid van elkaar en de gaglo stopte de achtervolging toen kat uit beeld was. Ik was er natuurlijk achteraan gegaan maar ook voor mij was hij uit zich. Uiteindelijk heb ik hem gevonden naast de auto van vriend. Compleet van het padje af, totaal onbereikbaar en buitenadem en kapotte voetzolen van het zo achterlijk hard rennen en door de bochten vliegen. Tuurlijk dacht ik wel even dat het rot hond was, maar die mensen verwachten daar ook geen kat. Hond deed alleen wat zijn eerste ingeving is en dat is jagen en indien mogelijk pakken en versnipperen.
Uiteindelijk heb ik dus zelf ook dat risico genomen maar het zou nooit in me op komen om iemand anders verantwoordelijk te laten zijn voor mijn kat omdat ik er zelf voor kies om hem buiten te laten lopen.
Droef gaan ook achter katten aan als hij er 1 ziet. Gelukkig is een kreupele bejaarde kat nog steeds sneller dan Droef(en ik denk ook dat het alleen het opjagen is) dus heel spannend vind ik dat niet(uiteraard zeg ik er wel wat van en als ik een kat zie roep ik hem bij me, maar als het dan gebeurd is hij toch te langzaam). Izzy kan ik er wel los langs sturen maar die moet dan wel eerst even naar me kijken of ze er echt niet even achteraan mag rennen.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Heel herkenbaarCleva schreef:Ik vind dat zelf echt heel erg jammer.
Niet mijn honden maar jouw kat heeft dan het grootste aandeel in de sfeer in mijn heilige tuin. Dat vind ik heel moeilijk om te accepteren en ik begrijp waarom sommige mensen een buks hebben.

Ik heb een mini stadstuin en ik ben er verzot op. Klein vijvertje, veel planten voor insecten, rommelhoekjes en voer voor vogels. Als een kind zo blij met de salamander, kikkers, hommels, bijen, vlinders én vogels.
En nu dus opeens veel minder vogels sinds een paar weken. Blijkt die teringkat van de overburen op een plantenbak bij de buren onder mijn schutting te zitten loeren. Ik vind katten echt leuk. Maar ik word hier toch een partij agressief van, ik ben er zelf verbaasd van

Maar ik houd Diem toch maar braaf aan de lijn hoor