Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tok kan het niet betalen.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Tok kan het niet betalen.

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Cleva schreef:
-Saskia- schreef:Een hond waarvan ik weet dat ie fel is op katten (of soortgenoten, kleinvee, noem maar op) zou ik op straat nooit aan een lange lijn uitlaten, dat vind ik persoonlijk getuigen van weinig inzicht, maargoed.
Ik heb het aan een korte riem gehad.
Dat hou je inderdaad, ik heb het ook al meegemaakt dat een kat vlak voor de honden schiet en dan ben ik heel blij dat ze katten helemaal prima vinden want dat éne ogenblik is meer dan genoeg om schade te berokkenen.

Maar in een woonwijk bewust je hond het einde van de flex laten verkennen wanneer je weet dat vijf huizen verder een kat of hond in de voortuin kan zitten en je eigen hond ze graag verscheurd, dat snap ik dan weer niet.
Hier loopt zo'n vent met een agressieve kuthond die steeds vier meter voor hem uit loopt. Eer die man die vier meter heeft afgelegd heb ik al lang een berner in mijn arm.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

lor1_1984 schreef:Sja, ik vind dat als je je kat buiten laat lopen dat het dan je eigen risico is, jij kiest ervoor om de kat naar buiten te laten dus dan koet je imo ook niet janken als de kat wat overkomt.
Een voorbijganger moet zijn hond wel uit jouw voortuin houden ongeacht of er een omheining omheen staat of niet.
Stel dat mijn kat op openbaar terrein gegrepen wordt dan is het heel triest maar mijn eigen stomme schuld.
Als het op mijn eigen terrein gebeurt dan heeft de eigenaar ook echt wel een probleem met me.

Overigens hou ik mijn kat bewust op eigen terrein en sinds het stroomdraad goed staat ingesteld en voorzien van aardedraad is ze er ook niet meer uitgeklommen. ;)
heel fijn voor je.... feit is gewoon dat er katten buiten lopen en dat je hebt te anticiperen..... als je hem echt niet ziet.... is het jammer dan.. als je de kat wel ziet dan ben je gewoon een lummel als je je hond niet onder controle kan houden en of iemand wil janken is aan hun en niet aan jou,... dat je de empathie niet hebt om met mensen mee te voelen .... is een dikke prima ,... maar dat oordeel dat iemand dan ook maar geen verdriet mag hebben staat heel lelijk vind ik persoonlijk..... als iemand zijn hond laat loslopen en hij wordt aangereden zeg je ook niet eigen schuld dikke bult...
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

S@ndr@ schreef:
lor1_1984 schreef:Sja, ik vind dat als je je kat buiten laat lopen dat het dan je eigen risico is, jij kiest ervoor om de kat naar buiten te laten dus dan koet je imo ook niet janken als de kat wat overkomt.
Een voorbijganger moet zijn hond wel uit jouw voortuin houden ongeacht of er een omheining omheen staat of niet.
Stel dat mijn kat op openbaar terrein gegrepen wordt dan is het heel triest maar mijn eigen stomme schuld.
Als het op mijn eigen terrein gebeurt dan heeft de eigenaar ook echt wel een probleem met me.

Overigens hou ik mijn kat bewust op eigen terrein en sinds het stroomdraad goed staat ingesteld en voorzien van aardedraad is ze er ook niet meer uitgeklommen. ;)
heel fijn voor je.... feit is gewoon dat er katten buiten lopen en dat je hebt te anticiperen..... als je hem echt niet ziet.... is het jammer dan.. als je de kat wel ziet dan ben je gewoon een lummel als je je hond niet onder controle kan houden en of iemand wil janken is aan hun en niet aan jou,... dat je de empathie niet hebt om met mensen mee te voelen .... is een dikke prima ,... maar dat oordeel dat iemand dan ook maar geen verdriet mag hebben staat heel lelijk vind ik persoonlijk..... als iemand zijn hond laat loslopen en hij wordt aangereden zeg je ook niet eigen schuld dikke bult...
Nou ja, eigenlijk wel. Jammer voor de hond, maar voor de eigenaar inderdaad eigen schuld dikke bult. Ik weet het het gaat meestal goed, maar dat is hem dus juist, meestal en soms ook niet. Ik verklaar de mensen die hier hun hond langs de Boschdijk (70km weg 4 baans) los laten lopen echt getikt. Zeker 's ochtends vroeg tijdens de spits, echt :piew:
S@ndr@
Zeer actief

ja en dan nog, dan gebeurt het voor je ogen dat er een hond wordt aan gereden en dan zeg je van nu niet huilie doen hoor eigen schuld :Q: .. dingen tikken vanachter een scherm is heel leuk hoor.... maar zelfs als je iets verliest door eigen schuld ( en samenloop van omstandigheden) heb je gewoon recht op je verdriet...
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

blondie schreef: Maar een aantal keren ook meegemaakt dat mijn honden werden belaagd, met dus (vond ik) lichte wonden tot gevolg en dat ze terug reageerden (spreek dan over mijn vorige honden) met een hap of snap waarbij mensen in allerijl naar de dierenarts vertrokken en ik kon de rekening betalen, en nee geen hechtingen o.i.d. gewoon consult en voor de zekerheid ab in een weekenddienst :wink:
Wat ik braaf deed om gezeik te voorkomen, maar fair was het niet.
Oh ja, en de mededeling dat ze aangifte gingen doen vanwege agressieve honden, terwijl hun honden die van mij belaagden :idea:
.
Er zijn er volgens mij steeds meer die proberen er alles uit te slepen, zowel financieel als op gebied van aandacht.

Heb het een hele tijd terug ook gehad. Die hond had door tibbe een kras en een oppervlakkig wondje, maar die mevrouw stond van de schrik (terwijl er al lang niets meer aan de hand was) nog een hele tijd met dat hondje tegen zich aangedrukt. Ook toen het moest poepen.
Vervolgens heeft ze de poep in die wondjes geaaid.
Daarom stonden we er op dat ze voor AB naar de dierenarts zou gaan, op onze kosten. In de eerste plaats voel je je natuurlijk schuldig en je wilt niet dat ze later op de stoep staat met een uit de hand gelopen infectie.
Wij hebben meer dan billijk gehandeld, maar dat mens was knettergek.
Ze heeft misbruik gemaakt van de situatie en dat hebben we afgekapt. Volgende keer ben ik er tien keer voorzichtiger mee :roll:
dagmar88
Zeer actief

S@ndr@ schreef: als iemand zijn hond laat loslopen en hij wordt aangereden zeg je ook niet eigen schuld dikke bult...
Nee, dat zeg je niet, omdat de aansprakelijkheid volstrekt duidelijk is.
Dan hoef je niet van schuld te spreken, het is al erg genoeg.
Een dode hond is heel naar, voor jezelf. Je mag al blij zijn dat niemand zich door jou in de prak heeft gereden.
S@ndr@
Zeer actief

dagmar88 schreef:
S@ndr@ schreef: als iemand zijn hond laat loslopen en hij wordt aangereden zeg je ook niet eigen schuld dikke bult...
Een dode hond is heel naar, voor jezelf. Je mag al blij zijn dat niemand zich door jou in de prak heeft gereden.
zoals gebruikelijk mis je het punt weer want het ging niet om schuld..... het ging om recht hebben op verdriet,... t is ook verrekte lastig om te lezen . en niet om zelf in te vullen.... :blont:
dagmar88
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
dagmar88 schreef:
zoals gebruikelijk mis je het punt weer want het ging niet om schuld..... het ging om recht hebben op verdriet,... t is ook verrekte lastig om te lezen . en niet om zelf in te vullen.... :blont:
Dat ben je inderdaad. Graag gedaan.
S@ndr@
Zeer actief

dagmar88 schreef:
S@ndr@ schreef:
dagmar88 schreef:
Dat ben je inderdaad. Graag gedaan.
zou je dat even heel duidelijk uiteen willen zetten graag :blont: dank u.......
Neeltje

S@ndr@ schreef:ja en dan nog, dan gebeurt het voor je ogen dat er een hond wordt aan gereden en dan zeg je van nu niet huilie doen hoor eigen schuld :Q: .. dingen tikken vanachter een scherm is heel leuk hoor.... maar zelfs als je iets verliest door eigen schuld ( en samenloop van omstandigheden) heb je gewoon recht op je verdriet...
Daar had je aan moeten denken, voordat je je hond/kat op die plaats los liet lopen.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik ben van de redelijkheid, mijn buren gelukkig ook.

Zelf heb ik geen katten meer, maar veel van mijn buren wel. Mijn buurvrouw heeft een schat van een cairnterrier die graag katten opjaagt. Ze weet niet precies zeker wat hij dan zal doen, maar ze houd hem gewoon lekker bij zich; ze wil zelf ook het risico niet lopen dat ze straks haar hond kwijt is. Dus in de woonwijk loopt het hondje netjes naast haar aan de riem, en in de losloopgebieden loopt hij heerlijk los.
Als DAAR een kat rondloopt, tja... dan is het ook wel een beetje een domme kat. Ongelukken kunnen altijd gebeuren, maar waar het voorkomen kan worden word het voorkomen. Dat is redelijk, lijkt mij zo.

Ik zie geen reden waarom een hond een kat in een portiek moet grijpen. Ik ga er toch vanuit dat je de hond normaal aangelijnd hebt, en dat je hond dus niet andermans portiek betreed? :denken: Ik zou het vreemd vinden als ik mijn voordeur uitstap en zowat op andermans hond stap omdat die in mijn portiek zou staan?
Voortuinen net zo; mijn honden dienen gewoon normaal met mij mee te lopen en hebben in andermans voortuin geen lor te zoeken. Dwars door de struiken vliegen of over een hekje om een kat in zijn eigen voortuintje te pakken te nemen vind ik knap verkeerd, om niet te zeggen straal onopgevoed... :19: Bij je houden dan maar!

Voor mij is het een gevalletje ''ja, katten horen er ook bij op straat''. Net als (gillende) kinderen, mentaal gestoorden, fietsers, auto's, winkelwagentjes, skeelers, skateboarders, wielrenners.... Je komt het allemaal tegen en als ik mijn hond los wil laten lopen, zal hij zich in de openbare ruimte dus netjes moeten gedragen. En anders zit er niks anders op dan aanlijnen en loslaten waar je zulke zaken niet hoeft te verwachten.
Afbeelding
Nakisha
moderator

Cleva schreef:
Nakisha schreef: Ik zie geen reden waarom een hond een kat in een portiek moet grijpen.
Ik zie geen reden waarom een kat alle jonge merels moet mollen terwijl hij thuis voer heeft staan maar daarom doen ze het nog wel.

Niet persoonlijk hoor maar jouw versie van redelijkheid doet me denken aan dat gelul over die pakjes van de buren. Dat je dan niet moeilijk doet en niet zo egocentrisch mag zijn, je hebt maar gewoon mee te doen. :piew:
Al dat gelul om maar te vermommen dat je geen zin hebt om mijn en dijn te scheiden. Het is mijn tuin en jouw kat. Het is niet onredelijk om de boel uit elkaar te willen houden. Wil je ophouden?
Tuurlijk, maar dan gaat het over buurkat in jou tuin, en buurkat vs wildlife. Dat snap ik ook wel weer. Ik bedoelde puur het deel waarin ik niet inzie dat een hond elke kat die door de woonwijk wandelt zou moeten grijpen. ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Afbeelding
Nakisha
moderator

Precies en eens. Ongelukken gebeuren helaas. Zelfs bij de best bedoelende hondenbaas...
En dat mensen andermans kat niet in de tuin blieven vind ik ook prima, ik hoef ook de buurkinderen niet in mijn tuin. Dat is jou erf, daar bepaal jij wat er gebeurd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

hond bijt hond = probleem voor de baas van de bijtende hond
hond bijt kind = probleem voor de baas van de hond
hond bijt mens = probleem voor de baas van de hond
hond veroorzaakt verkeersongeluk = probleem voor de baas van de hond
hond sloopt eigendom van een ander = probleem voor de baas van de hond.
hond sloopt schaap in nabijgelegen weiland = probleem voor de baas van de hond.
hond schept fietser met schade aan de fiets en de fietser = probleem voor de baas van de hond.
hond sloopt kat = probleem voor de baas van de kat, had die Poekie maar niet de straat op moeten pleuren. :oohja:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik zou het heel zielig vinden als mijn hond een kat grijpt en zal er alles aan doen om dat te voorkomen, maar mocht het wel gebeuren denk ik niet dat ik het zou vertellen. Moet er niet aan denken dat mijn hond daarom ingeslapen word.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Cleva schreef:
Nakisha schreef: Ik bedoelde puur het deel waarin ik niet inzie dat een hond elke kat die door de woonwijk wandelt zou moeten grijpen. ;)

Dat is inderdaad iets anders maar die klotebeesten zitten altijd precies achter een auto of onder een heg. Je ziet ze als baas gewoon niet altijd zitten.
Afleren is bijna niet te doen. Ik ken mensen met zéér goed afgerichte jachthonden maar die roofwildscherpte krijg je er niet uit. Als je met een beetje dreigen de onmiddellijke situatie kunt beheren dan lukt het wel maar als je eenmaal achter de feiten aanloopt hebben ze die kat al lang en breed te pakken. Dat gaat zo snel.

Maar goed, dat is inderdaad het probleem van de eigenaar van de hond. Maar een ongelukkige kat zit vaak in een klein hoekje.
Nou, inderdaad. Amy heeft ook wel eens aan een kort jachtlijntje een konijn te pakken gekregen. Ik ben oplettend, zeker met Amy, en heus niet heel traag, maar dit soort dingen gaan zó snel :ugh: Als een kat ineens voor haar voeten en binnen haar bereik wegschiet, zou ze die misschien ook wel grijpen. Als ik de kat eerder zie of de kat is op enige afstand, kan ze heel braaf meelopen hoor ;-)
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Nanna schreef:Ik heb een kattenmepper gehad en het haar altijd kunnen beletten. Dat is deels opletten geweest maar zeker ook deels geluk.
Want een ongeluk kan in een piepklein hoekje zitten.
Ik heb mensen die hun kat de straat opschoppen nooit begrepen want je stelt je dier op die manier wel bloot aan heel veel gevaren. Niet alleen roofdierscherpe honden maar ook het verkeer.
Of mensen die je kat een lading kogels in het lijf schieten omdat ie zich ophoudt bij hun volière of visvijver.
Het kan toch niet zo heel moeilijk zijn om je tuin deugdelijk af te zetten als je een kat hebt?
Moeilijk niet maar het kan wel in de kosten lopen om je tuin af te zetten. Dat ziet niet iedereen (lees niemand in deze buurt) zitten.
Ik vind het hier in de woonwijk wel spannend met aan beide kanten van de weg geparkeerde auto's. Ik loop dan met de honden kort aangelijnd in het midden van de weg maar als er wat aankomt moet ik aan de kant. Soms schiet er zo een kat onder vandaan :schrik:
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:Ik heb een kattenmepper gehad en het haar altijd kunnen beletten. Dat is deels opletten geweest maar zeker ook deels geluk.
Ik heb mensen die hun kat de straat opschoppen nooit begrepen want je stelt je dier op die manier wel bloot aan heel veel gevaren. Niet alleen roofdierscherpe honden maar ook het verkeer.
Of mensen die je kat een lading kogels in het lijf schieten omdat ie zich ophoudt bij hun volière of visvijver.
Het kan toch niet zo heel moeilijk zijn om je tuin deugdelijk af te zetten als je een kat hebt?
En dat is dus alleen maar omdat je een hond hebt ( of hebt gehad) die er een wil mollen ... zouden je honden niet op of om kijken dat is er ook geen probleem... of is het in ieder geval minder prangend
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Zelf blijf ik van mening dat als je bewust je huisdier zonder toezicht buiten laat lopen op openbaar terrein zonder hekwerken e.d. dat je zelf het risico neemt dat er iets met ze kan gebeuren.
Maar de wetgeving daarin is dus anders als een hond zo'n huisdier dan te pakken krijgt en de eigenaar van het gewonde dier weet te achterhalen wie de eigenaar van de hond is.
Raar vind ik het echter wel dat een hond tegenwoordig een gedragstest moet ondergaan in bepaalde gemeenten voor het grijpen van een kat, en als bij zo'n test andere dingen ook niet fijn uitpakken terwijl je wellicht dat weet en daar als eigenaar wel voorzichtig mee om gaat, dan ben je dus in sommige gevallen zomaar je hond kwijt vanwege het doodbijten van een kat die bij wijze van spreken voor je deur zat terwijl je de deur uitloopt om een leuk ommetje te maken :(:
Sinds jaar en dag is bekend dat vaak kat en hond geen match zijn buiten, uitzonderingen daar gelaten.
Verhalen van meppende katten, of katten die honden achtervolgen en belagen zijn er ook zat.

Ik blijf het wel een ander verhaal vinden als een kat in eigen omheinde tuin zit en iemand zijn hond niet kan beletten om de kat te grijpen. Of als mensen zelf lopen jutten "kijk, poesjes pak ze hoorrrrrr!" dat laatste gebeurd ook nog regelmatig :roll:

Ik heb overigens ook geen heilige honden.. Jol is namelijk met de zin van hierboven opgegroeid :roll: dus als die in de slop een kat ziet zitten, en Aki wil dan ook wel meedoen :idea: , dan heeft ze ook de neiging om er op af te vliegen.
Terwijl ze in huis met katten leefden. Maar helaas voor hun zie ik het vaak aan hun houding dat er wat gespot is :engel: dus op voorhand al :neenee:
Weet overigens niet of ze wat doen.. als de kat stil staat en zich omdraait dan denk ik dat ze in de ankers vliegen en hun ogen stijf dicht zullen knijpen :mann:, maar wil het niet uitproberen :wink:
S@ndr@
Zeer actief

lijkt me behoorlijk Kut als je hond dat doet, hier honden die er niet naar kijken, nog in huis, nog buiten dus ik geloof het, wel. ik ben dan weer minder blij met k keffers,.. bij Boots kan het me iets minder schelen bij zuri kan ik ze niet uitstaan, hoe kan dat nu weer, en nee je hoeft geen antwoord te geven, ik weet het prima zelf wel hoor :wink:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

S@ndr@ schreef:lijkt me behoorlijk Kut als je hond dat doet, hier honden die er niet naar kijken, nog in huis, nog buiten dus ik geloof het, wel. ik ben dan weer minder blij met k keffers,.. bij Boots kan het me iets minder schelen bij zuri kan ik ze niet uitstaan, hoe kan dat nu weer, en nee je hoeft geen antwoord te geven, ik weet het prima zelf wel hoor :wink:
Ja, dat is het ook, zeker als je in drukke woonwijken loopt met veel katten - een van de redenen waarom ik dus maar heel zelden in de wijk wandelde. En ondanks dat ik wel eens een kamikazekat achter ons aan heb gehad toen ik met Amy, Amoz en Mila liep, die gelukkig door een buurtgenoot met een emmer sop weggejaagd kon worden, is het bij mij godzijdank nooit misgegaan. Omdat ik voorzichtig ben, maar dus ook omdat er gelukkig nog nooit een kat recht voor onze voeten en binnen het bereik van de honden wegschoot. Dat lijkt me echt verschrikkelijk om mee te maken :cry:
Een kat in losloopgebied heb ik ook wel eens meegemaakt, maar die kon gelukkig snel een boom in vluchten. Ik heb ook wel eens een dood kitten gevonden op een omheinde losloopstrook voor honden, mogelijk is dat kitten ook door een hond gepakt :ugh:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

De kat in het riet langs de slootkant had ik nooit gezien, maar vorige week dook Dirk ineens en dat gaat razendsnel onder een auto, ja hoor zat een kat, maar hij loopt in de wijk aan een korte riem en kon maar een heel klein stukje onder de auto, dus er was niets aan de hand. :wink:

Verder heb ik wel gebruik gemaakt van de katten in de buurt om de honden te leren hun kop te houden als ze een kat zien. :lol1:
Maar ga ze niet helemaal beperken hoor, een kat kan overal zitten en dan kan je niets meer :19:
Afbeelding
Neeltje

lor1_1984 schreef:
Gollum schreef:
Moeilijk niet maar het kan wel in de kosten lopen om je tuin af te zetten. Dat ziet niet iedereen (lees niemand in deze buurt) zitten.
Ik vind het hier in de woonwijk wel spannend met aan beide kanten van de weg geparkeerde auto's. Ik loop dan met de honden kort aangelijnd in het midden van de weg maar als er wat aankomt moet ik aan de kant. Soms schiet er zo een kat onder vandaan :schrik:
Voor nog geen €60,- kun je een tuin al fatsoenlijk afzetten met stroomdraad, zit een rol ijzerdraad, een pak krammen en extra isolatoren al in meegerekend. ;)
Ik was zelf iets meer kwijt omdat de onderkant vd schutting ook te open was waardoor ik gaas moest kopen, maar bij elkaar zat ik ruim onder de €100,-.
Zo duur is dat imo niet, je kat laten opereren omdat 'ie een tik van een auto heeft gehad is al snel duurder. :tongue:

Overigens heb ik nergens gezegd dat je geen verdriet mag hebben, enkel dat je niet moet komen janken (bij de eigenaar vd hond) als je kat gegrepen wordt door een hond. :19:
Ik geloof ook dat ik zoiets kwijt was om de tuin af te zetten, zodat mijn 3 katten in de tuin bleven. Moet er niet aan denken ze los op straat te laten lopen. Wat paaltjes en gaas, klaar.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Nou, ik ga ook mijn tuin niet afzetten voor een dolende kat hoor. Ik zet mijn tuin af voor mijn hond, niet voor buurtende katten.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Cleva schreef:Het interesseert me niet wat het kost. Het is niet relevant. Bij je houden.
Dat denk ik nou ook vaak van blafbekken van honden die niet in de hand staan van eigenaren en dan dien je ook ervoor te zorgen dat de andere hond geen haar wordt gekrenkt ook als je jouw eigen hond aan de lijn hebt en een eigenaar vraagt zijn of haar hond even bij zich te houden :19:
Neeltje

blondie schreef:
Cleva schreef:Het interesseert me niet wat het kost. Het is niet relevant. Bij je houden.
Dat denk ik nou ook vaak van blafbekken van honden die niet in de hand staan van eigenaren en dan dien je ook ervoor te zorgen dat de andere hond geen haar wordt gekrenkt ook als je jouw eigen hond aan de lijn hebt en een eigenaar vraagt zijn of haar hond even bij zich te houden :19:
Maar daar heb je ook gelijk in. Ik wil ook geen onbekende honden bij mijn hond.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Neeltje schreef:
Nou ja, eigenlijk wel. Jammer voor de hond, maar voor de eigenaar inderdaad eigen schuld dikke bult. Ik weet het het gaat meestal goed, maar dat is hem dus juist, meestal en soms ook niet. Ik verklaar de mensen die hier hun hond langs de Boschdijk (70km weg 4 baans) los laten lopen echt getikt. Zeker 's ochtends vroeg tijdens de spits, echt :piew:
Woon jij daar? Ik ben daar opgegroeid op de hoek Wattstraat Boschdijk.
Geen hond en katvriendelijke omgeving, totáál niet. En in mijn tijd was het nog een straat met heel brede stoeprand en mooie hoge bomen, zonder apart fietspad, maar wel met onaflaatbare stroom verkeer. Ik weet nog dat er een keer een huilend meisje aan de deur stond. Haar kat was doodgereden. Mijn moeder hielp haar de kat in een krant te wikkelen zodat ze hem mee kon nemen. Mijn moeder mopperde dat ze niet snapte dat die kat daar liep. Het meisje huilde vooral en zei niet veel. Mijn moeder vond het wel heel erg rot.
Inderdaad, meestal is het eigen schuld als iemands hond doodgereden wordt. Een enkele keer niet. Maar je ziet gewoon mensen hun hond loslaten, zonder deze voldoende getraind te hebben. En dan is het wel hun eigen schuld.

Als jij je dier loslaat in deze maatschappij, in het verkeer, weet je de risico's en het is een keuze. En of je kat nou de dood vindt door een hond die hem dood bijt, of omkomt door verkeer, het resulaat is hetzelfde: hij is dood.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Maar,...waar is de TS nu gebleven eigenlijk ?
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Cleva schreef:
thom schreef:Maar,...waar is de TS nu gebleven eigenlijk ?

Wolfje?
Die zal wel een of ander trainingskamp van stormfront hebben.
:zweep: :zweep:
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Mijn honden zijn geen kattenmeppers, maar als ze dat wel waren, ik zou het vreselijk vinden als ze een kat zouden pakken. Pom is in haar jongere jaren weleens achter een aangegaan die hier op de dijk tussen het gras zat, en dat vond ik al vreselijk, terwijl ik eigenlijk wel wist dat ze hem niets zou doen. Dus ja, ik zou er alles aan doen om het te voorkomen. Maar ja, wat als ze er eentje tegenkomen in het losloopgebied en ze helpen die het hoekje om.. ik weet niet wat ik dan zou doen. Het zou slim zijn als iedereen zijn kat gewoon binnen zijn eigen tuin hield
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”