Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Foto Bespreek Topic!
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Foto Bespreek Topic!
witbalans kan een lastig ding zijn omdat onze ogen compenseren zie je het soms ook niet zo goed, tot je er een plaatje naast zet van iemand ander.. maar feitelijk is dat meestal makkelijk te corrigeren.. het is alleen lastig te zien
en als je corrigeert is het wel handig dat je weer dat je monitor de juiste kleuren weergeeft

- marrieeeb
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Aantal honden: 1
Sinds ik met Sandra heb afgesproken en de nieuwe camera er is ben ik weer in RAW gaan schieten. Wat een mogelijkheden heb je dan met bewerken zeg! Een voorbeeldje.
Zo is hij uit de camera komen rollen:

En zo heb ik hem bewerkt:

Ben zelf best wel tevreden. Ik vind het echt leuk de camera te leren kennen en vooral te leren begrijpen wat ik nou allemaal aan het doen ben met de instellingen. In het begin van de shoot mislukte alles maar het is dus gelukt dat te corrigeren.
Ik ben (voorzichtig) benieuwd naar jullie mening over de foto's. Je vind ze hier. Ze zijn geschoten met de Canon 7D met de "plastic fantastic" lens (Canon EF 50mm f/1.8 STM objectief) Op het moment de beste lens die ik heb. Waar moet ik de volgende keer op letten of zouden jullie absoluut anders gedaan hebben?

Ben zelf best wel tevreden. Ik vind het echt leuk de camera te leren kennen en vooral te leren begrijpen wat ik nou allemaal aan het doen ben met de instellingen. In het begin van de shoot mislukte alles maar het is dus gelukt dat te corrigeren.

Ik ben (voorzichtig) benieuwd naar jullie mening over de foto's. Je vind ze hier. Ze zijn geschoten met de Canon 7D met de "plastic fantastic" lens (Canon EF 50mm f/1.8 STM objectief) Op het moment de beste lens die ik heb. Waar moet ik de volgende keer op letten of zouden jullie absoluut anders gedaan hebben?
- ninnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever en border collie
- Aantal honden: 2
Mooie foto! Mooie expressie ook van de hondmarrieeeb schreef:Sinds ik met Sandra heb afgesproken en de nieuwe camera er is ben ik weer in RAW gaan schieten. Wat een mogelijkheden heb je dan met bewerken zeg! Een voorbeeldje.
Ben zelf best wel tevreden. Ik vind het echt leuk de camera te leren kennen en vooral te leren begrijpen wat ik nou allemaal aan het doen ben met de instellingen. In het begin van de shoot mislukte alles maar het is dus gelukt dat te corrigeren.![]()

In RAW kan je inderdaad nog een hoop aanpassen en je hebt zelf in de hand wat je eraan aanpast ipv je camera.
Als tip zou ik persoonlijk de kijkrichting van de hond goed in het oog houden. Nu kijkt de hond naar rechts, het was mooier geweest als er dan rechts meer ruimte was. Zodat je de kijkruimte hebt. Verder vind ik hem erg mooi

-
- Zeer actief
komt door de warme kleur en de lensflare..
-
- Zeer actief
van vandaag 1 van de twee modellen "Cesky Fousek"heb ik me laten vertellen

- *Marina*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel
Mijn neef heeft een verzameling Nike airmax 1, zegt mij niet zo veel maar schijnt in dat wereld heel wat te zijn. Nu is er een soort hype om sneaker artistiek op de foto te zetten, Neeflief kwam bij mij, ik heb er afgelopen week het een en ander over gelezen, vooral de technische kant en heel veel foto bekeken. Gisteren ben ik met hem en een koffer met Nike airmax 1 de stad in getrokken en dit zijn een aantal van de foto's die ik gemaakt heb:

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Mooi gedaan Marina 

It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- marrieeeb
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Aantal honden: 1
Ik zie nu je reactie pas (weer)! Bedankt voor de tip en het compliment.ninnie schreef:Mooie foto! Mooie expressie ook van de hond![]()
In RAW kan je inderdaad nog een hoop aanpassen en je hebt zelf in de hand wat je eraan aanpast ipv je camera.
Als tip zou ik persoonlijk de kijkrichting van de hond goed in het oog houden. Nu kijkt de hond naar rechts, het was mooier geweest als er dan rechts meer ruimte was. Zodat je de kijkruimte hebt. Verder vind ik hem erg mooi

-
- Zeer actief
En Up
hommeltje in vlucht

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik heb ook weer eens een macro.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
En nog wat. Vakantie dus meer tijd. Ik blijf heel erg van eenvoud houden.

-
- Zeer actief
Lady Tovah and up

- deugenietje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer
Wat vinden jullie van deze?

-
- Zeer actief
B&W omzetting van die grote lieverd
expirimentje

- *Marina*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel
Ik ga mezelf verwennen.
Ik heb zo belachelijk veel overuren staan, dat ik een deel ga inleveren en deze lens ga kopen. De Sigma 100 400 mm F5-6,3 DG OS HSM contemporary. Even op de uitbetaling wachten en dan wil ik ook graag een workshop vossenfotografie doen.

Ik heb zo belachelijk veel overuren staan, dat ik een deel ga inleveren en deze lens ga kopen. De Sigma 100 400 mm F5-6,3 DG OS HSM contemporary. Even op de uitbetaling wachten en dan wil ik ook graag een workshop vossenfotografie doen.

-
- Zeer actief
heel veel plezier met de nieuwe lens, ik hoop dat je er veel plezier aan gaat beleven...
-
- Zeer actief
volgende week dinsdag een prive workshop paarden, bij Ballavie photoart.. in lely land, ,, is weer een hele andere dicipline, kan er vast veel van leren weer.. er zou eerst een fries paard worden ingezet, maar die was bezet, nu wordt het een arabier als het goed is
een kijken wat we daar van kunnen bakken 

-
- Zeer actief
gemaakt tijdens een herfst shoot met 4 goldens

-
- Zeer actief
bootie, beetje moody sfeer, t was ook klote weer

-
- Zeer actief
En vandaag nog een foto van de arabier bewerkt, achtergrond is nog niet perfect..... maar ik had niet zin meer

- Marc147
- Actief
- Mijn ras(sen): Asielhonden
- Aantal honden: 0
Mooie foto, mooi moment met een juiste plaats in de foto. Maar een vraag, ben je rechtsonder aan "clonen" geweest? want die lijnen zien er niet natuurlijk uit.S@ndr@ schreef:En vandaag nog een foto van de arabier bewerkt, achtergrond is nog niet perfect..... maar ik had niet zin meer
https://farm5.staticflickr.com/4803/462 ... bc63_b.jpg
Laatst gewijzigd door Marc147 op 05 jan 2019 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
daar zat een soort van afscheiding in de grond.. en als je plat ligt kan er er soms digitaal uit zien... ik heb t halster met hengsten ketting, weggewerkt en de achtergrond heb ik mee bezig geweest
en volgens mij was dat alles...

- Marc147
- Actief
- Mijn ras(sen): Asielhonden
Zo zie je maar dat de realiteit je ook op het verkeerde been kan zetten.
Knap gedaan, ik zie geen enkel aanknopingspunt dat het paard een halster droeg.

-
- Zeer actief
Gave foto!
Jammer dat de staart er net niet helemaal op staat!
-
- Zeer actief
dank je wel, en ja dat is even een dingetje hoor.. dat halster weg werken... fijn dat het niet te zien isMarc147 schreef:Zo zie je maar dat de realiteit je ook op het verkeerde been kan zetten.![]()
-
- Zeer actief
echt mis je die paar vliegharen, zal volgende keer zorgen voor een kleine ruimte tussen staart en rand van de opname, dank je welJohnny Jones schreef:Gave foto!

-
- Zeer actief
Dat is echt superknap gedaan!!S@ndr@ schreef:dank je wel, en ja dat is even een dingetje hoor.. dat halster weg werken... fijn dat het niet te zien isMarc147 schreef:Zo zie je maar dat de realiteit je ook op het verkeerde been kan zetten.![]()
Vinden jullie dat een halster ook weggewerkt zou moeten worden als het paard een mooi rondgenaaid voorbrenghalster om heeft? Dat scheelt de fotograaf een berg tijd achteraf.
-
- Zeer actief
ja, eigenlijk wordt het halster standaard weggewerkt.... en ja t is een klote klus en soms moet je over en over beginnen... maar t is wel echt de moeite waard vind ik 

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Mooi Sandra! Ik zou inderdaad volgende keer net iets meer ruimte rechts houden, maar neemt niet weg dat dit echt een goede foto is!
Qua wegwerken, het ligt echt aan de foto. Op de ene foto kan een mooi hoofdstel of voorbrenghalster heel mooi staan, op andere werk ik het alsnog liever weg. Maar als ik het weg wil werken heb ik het liefste een touwhalster, maakt het net even makkelijker.
Qua wegwerken, het ligt echt aan de foto. Op de ene foto kan een mooi hoofdstel of voorbrenghalster heel mooi staan, op andere werk ik het alsnog liever weg. Maar als ik het weg wil werken heb ik het liefste een touwhalster, maakt het net even makkelijker.