Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraag over kvv
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Kruising Kooiker x Amerikaanse Stafford.
- Aantal honden: 1
Vraag over kvv
Hallo,
Wij hebben sinds 2 weken een pup en ik heb hem langzaam laten wennen aan KVV door het te mengen met de brokjes van de fokker die we meekregen. Nu krijgt hij het helemaal maar het is echt met 1 minuut op, misschien nog niet eens een minuut. Kun je vlees ook in een anti schrok bak doen?
We geven nu energique aan hem maar zag dat rodi ook verschillende varianten heeft. Hoe zijn jullie ervaringen met deze fabrikanten? De reden dat ik nu voor de energique heb gekozen is vanwege de handige schijven. Dat heeft Rodi ook.
En is het nodig om brok erbij te voeren ter afwisseling? Of zodat het makkelijk is als je weggaat.
Wij hebben sinds 2 weken een pup en ik heb hem langzaam laten wennen aan KVV door het te mengen met de brokjes van de fokker die we meekregen. Nu krijgt hij het helemaal maar het is echt met 1 minuut op, misschien nog niet eens een minuut. Kun je vlees ook in een anti schrok bak doen?
We geven nu energique aan hem maar zag dat rodi ook verschillende varianten heeft. Hoe zijn jullie ervaringen met deze fabrikanten? De reden dat ik nu voor de energique heb gekozen is vanwege de handige schijven. Dat heeft Rodi ook.
En is het nodig om brok erbij te voeren ter afwisseling? Of zodat het makkelijk is als je weggaat.
-
- nieuw lid
Re: Vraag over kvv
Cleva schreef:Je hoeft je pup niet langzaam te laten wennen maar als je dat toch wil dan kun je beter gewoon beginnen met een kleine portie. Mengen moet je niet doen. Dat eet niet lekker.
Energique is prima.
Schrokken is niet erg bij kvv. Hier is het ook een kwestie van drie seconden.
Als je het toch liever niet hebt kun je het uit elkaar prakken op een bord of inderdaad in die antischrokbak vrotten.
Ik heb zelf altijd wel brokken in huis voor als het een keertje beter uitkomt maar je hebt ook KVV van renske die vaccuum gestoomd is en dus niet gekoeld hoeft te worden. Die kun je dus ook heel makkelijk meenemen.
Voor de afwisseling kun je brokken bijvoeren of soms wat vis of een keer een kippennek of een ei.
Wat voor vis raadt je dan aan of welk merk brok? We kregen van de fokker van de jumbo mee. Dat vind ik dan geen goede brok. En ik neem aan een gekookt ei? En is dat een maaltijd, 1 ei of een tussendoortje?
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Vlees/KVV kun je voeren, zonder ze geleidelijk te hoeven overzetten.
Een ei is een tussendoortje, net als een kippennek of poot.
Vis is als een bijmaaltijd, kan 1 maaltijd vervangen, zalm(kop) wordt vaak gegeven aan honden.
Een goede brok, is een brok waar je hond het goed op doet. Vaak zitten in de goedkopere brokken wat meer zout.
Ga naar een goede dierenspeciaalzaak en laat je voorlichten.
Ik zou zelf kiezen voor een brok met een hoog vlees gehalte, wanneer je dit naast het vlees voert.
Ik voer sindskort Sam's Field en ben hier zeer tevreden over, maar zo zijn er meer goede brokken waar mijn honden het goed op doen.
Een ei is een tussendoortje, net als een kippennek of poot.
Vis is als een bijmaaltijd, kan 1 maaltijd vervangen, zalm(kop) wordt vaak gegeven aan honden.
Een goede brok, is een brok waar je hond het goed op doet. Vaak zitten in de goedkopere brokken wat meer zout.
Ga naar een goede dierenspeciaalzaak en laat je voorlichten.
Ik zou zelf kiezen voor een brok met een hoog vlees gehalte, wanneer je dit naast het vlees voert.
Ik voer sindskort Sam's Field en ben hier zeer tevreden over, maar zo zijn er meer goede brokken waar mijn honden het goed op doen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ei is tussendoor.
KVV is er in heel veel verschillende merken en afwisselen is prima.
Hier is dat ook zo op, daar hebben ze geen last van.
Honden eten anders dan wij, ze kauwen niet en de vertering begint in de maag, niet zoals bij ons in de mond.
Ik heb 7 honden en als ik de laatste bak neerzet zijn de eerste drie al leeg hoor.
Als je vis wilt geven kun je bijvoorbeeld aan zalm denken, de huid met vlees en randen kun je vaak voor weinig of niets krijgen bij vishandels.
KVV-groothandels hebben het ook maar als je maar één hond hebt is het denk ik wat veel om daar te bestellen
Misschien kun je met mensen meedoen? Dat werkt vaak handig voor die barf-dingen.
Ik heb zelf ook iemand die meebesteld daarvoor bij mij, ik bestel 60 kilo en zij 10
KVV is er in heel veel verschillende merken en afwisselen is prima.
Hier is dat ook zo op, daar hebben ze geen last van.
Honden eten anders dan wij, ze kauwen niet en de vertering begint in de maag, niet zoals bij ons in de mond.
Ik heb 7 honden en als ik de laatste bak neerzet zijn de eerste drie al leeg hoor.
Als je vis wilt geven kun je bijvoorbeeld aan zalm denken, de huid met vlees en randen kun je vaak voor weinig of niets krijgen bij vishandels.
KVV-groothandels hebben het ook maar als je maar één hond hebt is het denk ik wat veel om daar te bestellen

Misschien kun je met mensen meedoen? Dat werkt vaak handig voor die barf-dingen.
Ik heb zelf ook iemand die meebesteld daarvoor bij mij, ik bestel 60 kilo en zij 10

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik stop de kvv ook wel eens in een kong, vinden ze helemaal leuk. Maar schrokken is niet zo erg.
-
- nieuw lid
Bedankt voor jullie antwoorden, hier kan ik wat mee!
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Smuldier heeft sinds kort ook een variant rund/zalm. Smuldier en ook Rodi worden gezien als de wat goedkopere kvv maar hier wordt het gewoon goed en graag gegeten dus ik voer het regelmatig, naast andere merken kvv maar ook naast brok en blik.
De variant rund/zalm maar ook rund/kip en rund/eend van smuldier komen in een 2x175 gram verpakking ipv 1 blok van 400 gram. Je kan de blokjes los van elkaar ontdooien. Ik koop ze bij de Jumbo en de AH. Niet elke winkel heeft elke smaak.
De variant rund/zalm maar ook rund/kip en rund/eend van smuldier komen in een 2x175 gram verpakking ipv 1 blok van 400 gram. Je kan de blokjes los van elkaar ontdooien. Ik koop ze bij de Jumbo en de AH. Niet elke winkel heeft elke smaak.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Hier eten ze vrij rustig. De kvv is in ongeveer een halve minuut weg. Als ze echt honger hebben, is het binnen 15 seconden op
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik kan amper met mn ogen knipperen dan is de kvv al weg 
Daarom krijgen ze BARF in t weekend, dan moeten ze werken voor hun eten.

Daarom krijgen ze BARF in t weekend, dan moeten ze werken voor hun eten.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer: