Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe denk jij erover??

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

qyan

Ongelezen bericht door qyan »

moeder komt gister thuis van haar werk.
bazin heeft een labrador van 9 maanden.
hond is gedekt in een uitrengebied, ging er ook graag voor staan, eigenaar had er niet bij na gedacht dat ze haar hond nu niet los kon laten wandelen.:evil:
sommige mensen moeten echt niet aan honden beginnen :?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

qyan schreef:moeder komt gister thuis van haar werk.
hond is gedekt in een uitrengebied, ging er ook graag voor staan, eigenaar had er niet bij na gedacht dat ze haar hond nu niet los kon laten wandelen.:evil:
je moeder heeft ze toch wel geadviseerd 2 prikjes te gaan halen op dag 3 en 5 :?:
een hond van 9 mnd kan je echt nog geen nest aan doen,
om nog maar te zwijgen van evt erfelijke gebreken waar nog niet op gecontroleerd is.
qyan

crutz schreef:
qyan schreef:moeder komt gister thuis van haar werk.
je moeder heeft ze toch wel geadviseerd 2 prikjes te gaan halen op dag 3 en 5 :?:
een hond van 9 mnd kan je echt nog geen nest aan doen,
om nog maar te zwijgen van evt erfelijke gebreken waar nog niet op gecontroleerd is.
heb het haar wel geezgd dat ze dat moest zeggen vandaag.
weet alleen nog niet of ze het nog heeft geezgd, ze is nog niet thuis geweest.
en erfelijke gebreken: de labrador komt ook niet bij een fokker vandaan :cry2: en dan daarbij idd de leeftijd van het beest
Yndra
Actief

Ongelezen bericht door Yndra »

Als ze loops zijn en niet op hun hoogtepunt ga ik wel naar het park op rustige tijden. Lijn ze dan ook altijd aan als ik andere honden zie. In principe moeten mijn teven sowiezo niets van advances van reuen hebben. Op de hoogtepunten fietsen....
AfbeeldingAfbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Re: hoe denk jij erover??

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

eros en onyx schreef:Stelling:

Ik kan best mijn loopse teef meenemen naar een hondenlosloopgebied. (en kwaad worden op de eigenaar van de reu die interesse toont)

Ben benieuwd hoe hierover gedacht wordt door zowel de baasjes van de reuen als baasjes van de teven..
Op de training mocht je ook niet komen met loopse teefjes.
Denk dat het vragen is om problemen.
Wel feest voor de reutjes.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Mama Sanneke schreef: Op de training mocht je ook niet komen met loopse teefjes.
Sanneke
nee hoor, bij ons mag je gewoon trainen als je teef loops is... en er is nog geen reu geweest in al die jaren die ook maar iets geprobeerd heeft. We hebben best veel teven lopen, dus elke 2 a 3 maanden is er wel 1 loops...
Moeten ze maar aan wennen hoor, op straat lopen ze ook dus tijdens het trainen ook!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
qyan

malinois schreef:
Mama Sanneke schreef: Op de training mocht je ook niet komen met loopse teefjes.
Sanneke
nee hoor, bij ons mag je gewoon trainen als je teef loops is... en er is nog geen reu geweest in al die jaren die ook maar iets geprobeerd heeft. We hebben best veel teven lopen, dus elke 2 a 3 maanden is er wel 1 loops...
Moeten ze maar aan wennen hoor, op straat lopen ze ook dus tijdens het trainen ook!
bij ons ook, en het is zeker niet vragen om problemen, juist niet.
voor de honden en eigenaren juist heel leerzaam.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

qyan schreef:
malinois schreef:
Sanneke
bij ons ook, en het is zeker niet vragen om problemen, juist niet.
voor de honden en eigenaren juist heel leerzaam.
.. het niet laten trainen van loopse teven is het probleem ontwijken ipv iets aan het probleem te doen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”