Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat voor agressie zien we hier?

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Wat voor agressie zien we hier?

Ongelezen bericht door tycha »

Als het op een hond lijkt is het hond volgens de hond. dat heb ik wel eens begrepen en zie dat ook aan de reactie van bijvoorbeeld Triss op een nephond. Ook mijn niet sociale Mechelaar heeft wel eens zo’n nephond gegrepen. Net zoals ze ook bij een gewone hond zou doen.
De hele houding van beide honden geven mij de griezels.
Afbeelding
Groetjes Marja
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik vind beide honden niet prettig, maar "christian single mothers against pitbulls 2 electric collar boogaloo" ????? WTF? Dat vind ik eigenlijk even onprettig.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Die zijn niet meer te helpen, als die pluche hond een echte hond was, kreeg je 'm niet meer heelhuids weg. Nou snauwt en snept Izzy ook luidkeels tijdens spel, maar daar zie je nog wel dat het als spel bedoeld is d.m.v. spelbuigingen, sprongetjes e.d.. Dit is gewoon een potentiële slachting.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik vind t echt geen normaal gedrag. Schijnbaar gebruiken ze enkel hun ogen en totaal geen neus. Zelfs door blijven gaan minuten lang op een stukje pluche. Al zet je bij zo'n reu een dekrijpe teef neer dan knokt ie nog.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Tara schreef:
tycha schreef:Als het op een hond lijkt is het hond volgens de hond. dat heb ik wel eens begrepen en zie dat ook aan de reactie van bijvoorbeeld Triss op een nephond.
Nou, ik zal dan wel heel rare honden hebben, maar die reageren daar dus echt totaal niet op.
Oh wacht... Dat doen ze op echte honden ook niet. :idea:

Maar een dier dat in een geurenwereld leeft, die is toch zomaar niet te foppen?
Dat het allebei griezels zijn, dat ben ik dan wel weer met je eens.
Die tweede hond besnuffelt het pluche hondje ook nog uitgebreid, je zou denken dat hij er dan gaandeweg wel achter was dat het geen hond was :denken:

Ik ken het wel enigszins van Amy, die op een klein, snel bewegend pluche hondje ca. 10 meter weg ook met prooidrift reageerde en het 'hondje' ook greep. Op een grotere stilstaande speelgoedhond reageerde ze totaal niet, daarbij had ze wel op afstand al in de gaten dat het geen echte hond was. Instinct neemt het bij bepaalde triggers (in Amy's geval beweging) dan dus zodanig over, dat ze helemaal hun neus niet meer gebruiken.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Lekker stel :O:
Snap eigenlijk niet waarom dit soort ruimtes meestal van die akelige gladde vloeren zijn.
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Krijg er kippevel van. Ik vraag me af wat ze zouden doen als ze er een babypop neerzetten.... :oeps:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:
tycha schreef:Als het op een hond lijkt is het hond volgens de hond. dat heb ik wel eens begrepen en zie dat ook aan de reactie van bijvoorbeeld Triss op een nephond.
Nou, ik zal dan wel heel rare honden hebben, maar die reageren daar dus echt totaal niet op.

Dat het allebei griezels zijn, dat ben ik dan wel weer met je eens.
Nou ik weet zeker dat geen enkele hond van mij, zelfs vroeger de hondagressieve, nooit zo op een pluchebeest zou reageren. Dat ze op een afstand misschien borstelen en voorzichtig naderen alla maar dit is compleet gestoord hoor. Helaas heb ik geen grote pluchehond. Zou t op onze vereniging weleens willen uittesten zo in t bos neerzetten en kijken wat elke hond doet als je 'toevallig' langswandeld. Geen enkele gaat op deze manier in de aanval daar durf ik wel een wedje op te zetten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sandra&co

Nanna schreef:
Sandra&co schreef:Die zijn niet meer te helpen, als die pluche hond een echte hond was, kreeg je 'm niet meer heelhuids weg. Nou snauwt en snept Izzy ook luidkeels tijdens spel, maar daar zie je nog wel dat het als spel bedoeld is d.m.v. spelbuigingen, sprongetjes e.d.. Dit is gewoon een potentiële slachting.
En dan heb jij nog de normale uit het nest. De rest is toch ook gedragsgestoord?
Ja hoor.
1 Zusje is van de radar verdwenen, het broertje is ergens links in het land druk bezig paarden en honden af te slachten en de eigenaren van het andere zusje kochten er een even oude Stafford-teefje bij (de eerste beviel goed, dus dat gaan we nog eens dunnetjes overdoen) en die 2 hebben elkaar ook op leven en dood de kiet uit geprobeerd te vechten :roll: Maar achteraf bleken de fokkers te fokken voor hondengevechten, hoe kwaaier hoe beter, dus dat resultaat is heul niet raar natuurlijk.
Wist ik overigens niet toen ik haar kocht hoor :mrgreen:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Honden zijn geurdieren zou je toch zeggen, deze nepperd heeft geen geur van zowel reu als teef.
Het enige positieve hieraan is dat ze erbij zeggen dat je dit gedrag niet weg kunt trainen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Mijn honden blaffen zulke knuffels aan, gaan voorzichtig ruiken en kijken me dan aan met wtf? Dit is nep. En dan wordt er geen aandacht aan besteed.
Dit is gestoord gedrag.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Tineke schreef:Honden zijn geurdieren zou je toch zeggen, deze nepperd heeft geen geur van zowel reu als teef.
Het enige positieve hieraan is dat ze erbij zeggen dat je dit gedrag niet weg kunt trainen.
Die nepperd zal vast wel vaker gebruikt zijn, dus helemaal zonder geur zijn ze vast niet ;)
Zinodo schreef:Wauw... schrikbarende reactie inderdaad. :blauwoog:
kipo schreef:Ik vind beide honden niet prettig, maar "christian single mothers against pitbulls 2 electric collar boogaloo" ????? WTF? Dat vind ik eigenlijk even onprettig.
Idd, wtf :80: dit is toch even erg?

Ik heb dit wel met mijn honden uitgetest. Ziva ging beschaafd aan de kont ruiken, keek vervolgens een beetje gek en liep beledigd weg. Nomi ging al op afstand in speelbuiging uitnodigen voor een spel, kreeg geen reactie, probeerde nog een keer en liep er vervolgens zo naartoe: :denken: uh, oke, en ze liep weg. Dora gaf zo twee woewoe’s wat ze wel vaker doet met honden op afstand omdat ze ze niet goed kan zien. Van dichterbij ging ze aan de oor van de pluchehond snuffelen, en duwde hem vervolgens met een poot omver :pffff: dat krijg je omdat je me liet schrikken, stom nepding :F:
Ze hadden het alle drie binnen no time dus door dat het een neppe hond is, zelfs de blinde :Q:
Maar in eerste instantie dachten ze toch wel even dat het een hond was :wink:
Afbeelding
Groetjes Marja
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tara schreef:
Sorry, maar honden die het verschil niet snappen vind ik echt heel dom.
Bij mij hebben meerdere wel op dat soort dingen gereageerd, maar niet zoals op een normale hond.
Die staan zich even te bedenken wat dat voor raar beest is, gaan kijken/ruiken en hebben dan meteen door dat ze genept zijn.

Je gaat mij ook niet vertellen dat honden die direct hun eigen ras of kruisingen daarvan herkennen, geen pluche hond van echt kunnen onderscheiden.
Volgens mij reageren die kuthonden exact zo op een kinderpop die wordt bewogen.
Sandra&co

https://www.youtube.com/watch?v=CIXC6LVkmNQ

Izzy raakt wel over de flos als pluche honden beginnen te zingen. Da's gewoon de druppel.
Sandra&co

Tara schreef: Ik zou dat in het kader van vergelijkend warenonderzoek ook wel leuk vinden om zoiets uit te proberen eigenlijk.
Mijn honden zouden er -gok ik- aanvankelijk een beetje arg bij wanen als ze niet ogenblikkelijk kunnen zien wat het is, maar daarna ook snel verder gaan met hun eigen programma.
Proberen als je hier bent? Zal eens kijken of ik bij de kringloop een hondenknuffel kan vinden :mrgreen:
dagmar88
Zeer actief

Sandra&co schreef: Ja hoor.
1 Zusje is van de radar verdwenen, het broertje is ergens links in het land druk bezig paarden en honden af te slachten en de eigenaren van het andere zusje kochten er een even oude Stafford-teefje bij (de eerste beviel goed, dus dat gaan we nog eens dunnetjes overdoen) en die 2 hebben elkaar ook op leven en dood de kiet uit geprobeerd te vechten :roll: Maar achteraf bleken de fokkers te fokken voor hondengevechten, hoe kwaaier hoe beter, dus dat resultaat is heul niet raar natuurlijk.
Wist ik overigens niet toen ik haar kocht hoor :mrgreen:
:mrgreen: Ze is goed mislukt he.

En charlie werd weggedaan omdat ze te lief en niet waaks was. Als ze nou even langer dan 12 weken hadden gewacht :Q:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ze hebben t er compleet uitgefokt dat die beesten nog iets van honden taal zien of verstaan... anders zou h et niet willen vechten of zo... super triest,.. die is wat mensen creëren, maar je kunt er inderdaad helemaal niets mee :roll:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:
malinois schreef:
Tara schreef:
Helaas heb ik geen grote pluchehond. Zou t op onze vereniging weleens willen uittesten zo in t bos neerzetten en kijken wat elke hond doet als je 'toevallig' langswandeld.
Ik zou dat in het kader van vergelijkend warenonderzoek ook wel leuk vinden om zoiets uit te proberen eigenlijk.
Mijn honden zouden er -gok ik- aanvankelijk een beetje arg bij wanen als ze niet ogenblikkelijk kunnen zien wat het is, maar daarna ook snel verder gaan met hun eigen programma.
Ik heb alleen een grote winny de pooh en beer :mrgreen:. Dat lijkt nul op een hond. Ik ga morgen toch de dozen van Xygan eens door boven of er een hond bij zit :mrgreen: die heeft zoveel knuffels maar ik kan me geen hond herinneren....
Afbeelding
Sandra&co

Tara schreef:
Sandra&co schreef:
Tara schreef: Ik zou dat in het kader van vergelijkend warenonderzoek ook wel leuk vinden om zoiets uit te proberen eigenlijk.
Proberen als je hier bent? Zal eens kijken of ik bij de kringloop een hondenknuffel kan vinden :mrgreen:
Ja hoor, het is alleen al donker tegen de tijd dat ik bij jou ben.
Des te beter, dat ze het niet te goed zien :lol1:
dagmar88
Zeer actief

Tara schreef:Die tweede neemt trouwens best nog wel wat tijd voordat hij bijt. Die eerste gaat direct hakken, maar die tweede pint eerst doelgericht vast en gaat daarna happen. Zien jullie dat? Ik zou zo'n hond nog steeds niet in de buurt van mijn honden willen, maar die lijkt toch nog wel enige drempel over te moeten.
Mwah. Omdat de knuffel niks doet, zich zonder geluid "onderwerpt". :Q: Hij staat daar "geef me een reden" te brullen.
Had het slachtoffer gegild of een haar bewogen, dan gaat ie meteen mollen.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Mies had een tijdje geleden een hondenmasseur in opleiding op bezoek. Die had zo'n nephond mee om mij iets van anatomie te kunnen laten zien.
Mies vloog er direct op af en greep het beest grommend bij de nek :80: En daarna ging ze een driftig potje rijden :mrgreen:
Precies wat ze bij alle grote knuffels doet :LOL:

Vreemde honden negeert ze áltijd compleet. Rijden doet ze alleen op nu hoogloopse Flora :tongue:
Afbeelding
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Gadver...wat een enge beesten :kotz:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Wij hebben op het werk een nephond staan. Heel veel honden denken eerst dat hij echt is en reageren ook zo. Dan gaan ze ruiken en dan laten ze ‘m vaak met rust of blijven ‘raar’ reageren omdat ze het niet snappen. Onze nephond is nog nooit aangevallen. Tenminste, als we pupje Elmo die ermee rond wilde slepen buiten beschouwing laten :tongue:
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Tineke schreef:Honden zijn geurdieren zou je toch zeggen, deze nepperd heeft geen geur van zowel reu als teef.
Ik heb geen Facebook, dus zie wel het filmpje maar verder niks.
Staat dat erbij? Dat ze geen geur dragen?

Ik kan me namelijk voorstellen dat ze de knuffeldieren hij andere honden gehad hebben, om er zo Wat hondengeur aan te geven? Zij het dan natuurlijk nooit zoveel dan een echte hond.

Ik kan me ook voorstellen dat dat hij deze honden niet veel uitmaakt. Die zijn mij veel te veel op zoek naar een killende confrontatie, doodeng vind ik het.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Ik heb met Habibi een jaar of wat geleden (4 a 5 je?) meegedaan aan een gedragsstudie-onderzoek in Wageningen (Wageningen universiteit)
Ook daar met nephonden en honden op groot filmscherm.

Doel van die studie was -als ik het mij goed herinner- om te kijken of er op een of andere manier goede voorspellende tools voor hondagressie ontwikkelt kunnen worden.

Kortom reageren honden zónder (bewezen??) hondagressie hetzelfde op een aantal situaties als honden zónder. Of misschien wel gewoon welk gedrag er allemaal gezien zou worden.
Ik weet dat het ergens met het hondagressie probleem te maken had. Resultaten zóuden me ooit toegemaild worden, maar dat is jammer genoeg nooit gebeurd.

Er werden allerlei situaties nagebootst, zónder échte andere honden in eerste instantie.

Op film dus, groot scherm verschillende beelden.

Namaakhonden in verschillende situaties.

En uiteindelijk een "confrontatie" met echte andere hond.
(Face to face, wel met enige meters afstand en gezekerd aaan muur en riem. (Beide honden waren proefhond, Habibi dus ook aan muur gezekerd. Andere hond was Cocker achtig ding)
Ze hebben uiteraard veeeeel meer dan 2 honden getest, maar dit is wat ík gezien heb.

Overigens alles ook in zeer strakke setting, op precies voorgeschreven afstanden etc. Ik neem aan om de proefomstandigheden zo gelijk mogelijk te houden.

Alles werd gefilmd en tot in detail beoordeeld, ieder bewegingkje, àlles.

(Ik mocht er uiteraard continu bij zijn, anders had ik Habibi nooit meegegeven...)

Was erg interessant.

Overigens heb ik van die beoordeling en het scoren van het gedrag niet veel meegekregen. Dat werd door iemand anders gedaan, ik meen (weet niet zeker meer) door iemand achter doorzicht-wand. Zelf ook totaal geen contact mee gehad. Logisch ook denk ik, de gekleurde mening en woorden van de hondeigenaar moeten natuurlijk geen invloed kunnen hebben op degene die het gedrag "scoort".
Er was iemand die iedere stap met mij meeliep, vertelde wat ik moest doen, hoe, wat ik kon verwachten etc. Ik mocht indien gewenst bij íedere stap in dat onderzoeken de besluiten te stoppen. Heb ik geen moment nodig gevonden overigens, opzet was veilig, grondig, goed doordacht en nérgens te belastend of oneerlijk naar Habibi in mijn ogen.

Dit is dus mijn interpretatie, niet die van de wetenschappers uit het onderzoek:
Habibi reageert in eerste instantie wel op namaak honden, als ze een ruimte binnen komt waar er een stel zitten/staan.
(Honden wel realistischer dan de pluche honden in het filmpje in de openingspost)
Ze lijkt wat ambivalent.
Beetje terugstappen, weer naar voren, redelijk gefocust kijken en oren redelijk strak naar voren. Wat borstelen ook, hoewel slecht zichtbaar in haar halflange vacht. Soms drive krul in staart, soms ineens losser en lager.
Stapje terug, stapje naar voor, alsof ze het niet vertrouwd en niet snapt.
Op een gegeven moment ontspant ze wat meer tot je dan weer wat dichterbij gaat, dan weer dat ambivalente.

Op een gegeven moment lijkt ze het weinig interessant meer te vinden. Alsof ze de namaakhonden ineens meer als soort meubelstuk ziet en niet meer als hond.
Meer ontspanning dan.

Overigens verschillende scenario's gezien, met verschillende namaakhonden in verschillende situaties. Stilstaand en voortbewogen.

Totaal onderzoek was ongeveer 1,5 uur.
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Ik zie een filmpje met fluffy katten :denken:
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Alfilillo schreef:Ik zie een filmpje met fluffy katten :denken:
:LOL: Ze knuffelen heel innig en maken gezellige gromgeluidjes :F: ?
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Hier met beide honden aan n studie meegedaan, onderdeel daarvan was confrontatie met n pluche hond. Ze trapten er beiden vol in. Hond werd met n lage kwispel benaderd. Het kostte ff snuffelen voor ze t door hadden.
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Haha, die is dom!
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Peter27 »

Hoewel ik snap dat niet iedereen dezelfde voorkeur heeft... Van mij mogen ze ze ook verbieden.. genoeg keuze uit honden die zich niet als krokodillen wensen te gedragen.
blablabla :)
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”