Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

benchtraining

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

eefje
Actief

benchtraining

Ongelezen bericht door eefje »

Hallo,

Na even puzzelen geloof ik dat ik weet hoe ik een bericht kan plaatsen,denk ik!

Wij zoeken wat tips hoe we het beste met spike en zijn bench om kunnen gaan. Tot nu toe gaat het prima s´nachts gaat hij rustig (naast mijn bed) in zijn bench liggen en ook overdag zoekt hij de bench regelmatig op, spelenderwijs is het al echt zijn plek geworden, wanneer spike in de bench ligt mag ook niemand hem er meer uit halen of aanhalen.
Maar wanneer ik ga stofzuigen en dweilen og als wij eten dan wil ik ook dat spike in de bench zit en dan begint het gejoel en gehuil dit vind meneertje niet leuk :cry2:
En hier hebben we moeite met het negeren,wat ik toch al moeilijk vind.
Ik ben voor positief belonen maar soms moeten ze ook weten dat iets niet kan.
Reacties zijn allemaal welkom al moet ik eerlijk zeggen dat ik het raar vind dat er zoveel tegenstand is met betrekking tot de bench terwiijl heel nederland het eerste jaar hun kind in een box stopt :?

gr eefje
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

als ze joelen in de bench moet je dat toch proberen te negeren. als hij snapt dat het joelen nergens toe leidt zal het vanzelf overgaan

zoals je het verteld lijkt het me dat de hond al gewent is aan de bench dus dan is het gewoon gejoel om eruit te kunnen.

wat je zegt over de tegenstand is heel normaal hoor.

de ene helft van nederland lust geen spruitjes en de andere helft wel, idem bij benches.
Afbeelding
Cyntha
Actief

Ongelezen bericht door Cyntha »

massam schreef:als ze joelen in de bench moet je dat toch proberen te negeren. als hij snapt dat het joelen nergens toe leidt zal het vanzelf overgaan

zoals je het verteld lijkt het me dat de hond al gewent is aan de bench dus dan is het gewoon gejoel om eruit te kunnen.

wat je zegt over de tegenstand is heel normaal hoor.

de ene helft van nederland lust geen spruitjes en de andere helft wel, idem bij benches.
Hihi, goeie uitleg... :ok:

Ook ik zou zeggen, negeren en als hij dan niet heeft 'gejoelt' hem belonen!

Succes ermee!
Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!Afbeelding
natasja broeken
Actief

Re: benchtraining

Ongelezen bericht door natasja broeken »

Hoi Eefje

Het vervelen in de bench wanneer jullie eten , kun je het beste negeren.

Misschien is het een optie om je hond in de bench eten te geven, terwijl jullie ook eten.

Wij doen dit bij Ally en dit gaat goed, nu blijftde benche wel open.
Mijn schoonmoeder komt 1x in de week oppassen 's avonds.
Haar hond komt dan ook mee, dan doen wij de benche dus dicht, anders eet Ally al het eten van die hond op.

Hier is ze niet gelukkig mee, en dan gaat ze met haar etensbak in de benche vervelen. Dit maakt een verschrikkelijke herrie, mar wij negeren het.

Uiteindelijk houdt ze er dan wel mee op, en gaat met een diepe zucht rustig liggen.

Misschien heb je hier iets aan.

Succes

Natasja
eefje
Actief

benchtraining

hallo allemaal,

had het idee dat we wel op de goede weg zaten dus bedankt voor de tips,hij zit nu heerlijk te eten en ik ben benieuwd wanneer hij zich meld want dat hij dat zo wel weer gaat doen weet ik haast wel zeker.
Vanmorgen heb ik hem na het dweilen toch nog maar even laten joelen en kijk hij ging lekker slapen. Toen heb ik na een half uur het deurtje opengezet en werd hij wakker en kwam er uit.

Ik vraag me alleen af of het niet werkt als je een keer boos zijn naam roept als hij hard door blijft gaan? Als hij zijn tanden in de tafel zet doe ik dat ook en stopt dan wel en gaat ergens anders vertier zoeken.
Wat is dus beter niet reageren of bestraffend reageren?

alvast bedankt voor de tips tot nu toe.. :ok:
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Re: benchtraining

Ongelezen bericht door whoopy »

eefje schreef:hallo allemaal,

had het idee dat we wel op de goede weg zaten dus bedankt voor de tips,hij zit nu heerlijk te eten en ik ben benieuwd wanneer hij zich meld want dat hij dat zo wel weer gaat doen weet ik haast wel zeker.
Vanmorgen heb ik hem na het dweilen toch nog maar even laten joelen en kijk hij ging lekker slapen. Toen heb ik na een half uur het deurtje opengezet en werd hij wakker en kwam er uit.

Ik vraag me alleen af of het niet werkt als je een keer boos zijn naam roept als hij hard door blijft gaan? Als hij zijn tanden in de tafel zet doe ik dat ook en stopt dan wel en gaat ergens anders vertier zoeken.
Wat is dus beter niet reageren of bestraffend reageren?

alvast bedankt voor de tips tot nu toe.. :ok:
ik vind negeren het beste, valt niet altijd mee maar werkt meestal wel. een hond ziet geen verschil tussen negatieve of positieve aandacht. aandacht is aandacht. als je hem negeert stopt het vanzelf :ok:

als hij in de tafel bij ofzo zou ik hem alternatief geven. zodra hij in de tafel bij geef je hem iets waar hij wel in mag bijten!!! een speeltje van hemzelf. :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Presa Pais bajos »

:mrgreen:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Tuurlijk gaat hij huilen en joelen als je gaat dweilen en stofzuigen, hij wil meehelpen. Wat is er nou leuker voor een pup om achter de dweil en de stofzuiger aan te zitten :roll: Waarom gun je hem die pret niet :?
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

jip007 schreef:Tuurlijk gaat hij huilen en joelen als je gaat dweilen en stofzuigen, hij wil meehelpen. Wat is er nou leuker voor een pup om achter de dweil en de stofzuiger aan te zitten :roll: Waarom gun je hem die pret niet :?
omdat puppy's groot worden en het je dan onmogelijk maken om te stofzuigen of dweilen?
Afbeelding
eefje
Actief

ach ja reactie hierboven zegt genoeg he!! :pffff:
jip007
Erelid

massam schreef:
jip007 schreef:Tuurlijk gaat hij huilen en joelen als je gaat dweilen en stofzuigen, hij wil meehelpen. Wat is er nou leuker voor een pup om achter de dweil en de stofzuiger aan te zitten :roll: Waarom gun je hem die pret niet :?
omdat puppy's groot worden en het je dan onmogelijk maken om te stofzuigen of dweilen?
kan hier normaal stofzuigen en moppen :pffff:
Afbeelding
eefje
Actief

Ja maar hoe oud is jou hond dan?
Ik heb het over een pup van bijna 8 weken zal het toch even moeten leren, en als ik snel kan stofzuigen en dweilen heb ik tijd genoeg voor hondenspelletjes. :P
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik sluit me bij Martijn aan. Bovendien kunnen kindjes die in de box zitten over het algemeen nog niet lekker rennen, en woorden dus niet echt geremt in hun bewegingsvrijheid.
Als kindjes gaan kruipen en lopen zitten ze bij de meeste ouders toch niet de halve dag in de box (uitzonderingen daargelaten), maar lekker met een speelkleed op de grond.

Maar goed, ik ben op zich helemaal niet zo anti-bench, alleen de boxvergelijking vind ik altijd zo vreemd...
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

eefje schreef:Ja maar hoe oud is jou hond dan?
Ik heb het over een pup van bijna 8 weken zal het toch even moeten leren, en als ik snel kan stofzuigen en dweilen heb ik tijd genoeg voor hondenspelletjes. :P
Hij moet inderdaad leren dat hij niet achter de dweil aan mag zitten, alleen vraag ik me af of hij dat leert door die situatie te mijden. Ik neem aan dat hij niet zijn hele leven in de bench moet als jij met het huishouden bezig bent, dus er komt een dag dat hij dan vrij rondloopt en misschien wel denkt: "Ahhhhhh, nu kan ik eindelijk die dweil eens te pakken nemen"

Ik weet niet of het zo werkt hoor, maar het lijkt mij een redelijke mogelijkheid.
Afbeelding
Cyntha
Actief

Ongelezen bericht door Cyntha »

Moos schreef:Ik sluit me bij Martijn aan. Bovendien kunnen kindjes die in de box zitten over het algemeen nog niet lekker rennen, en woorden dus niet echt geremt in hun bewegingsvrijheid.
Als kindjes gaan kruipen en lopen zitten ze bij de meeste ouders toch niet de halve dag in de box (uitzonderingen daargelaten), maar lekker met een speelkleed op de grond.

Maar goed, ik ben op zich helemaal niet zo anti-bench, alleen de boxvergelijking vind ik altijd zo vreemd...
Ik denk dat ze dat ook niet bedoeld hoor! Ze wil de hond ook niet altijd in de bench, als ik het goed lees!!! Hetzelfde dus als bij een kind!
Enja, de hond van mijn schoonouders is 'verliefd' op zijn bench, dus ja, als je het goed aanleert, kan het prima!!!! ;)
Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!Afbeelding
jip007
Erelid

eefje schreef:Ja maar hoe oud is jou hond dan?
die 7 van mij zijn nu ouder, maar zijn ook eens 8 weekjes geweest. Je kan hem dan wel mooi leren ,dat hij niet in snoeren mag bijten :roll:
Afbeelding
eefje
Actief

sorry maar bij de meeste ouders met kleine kinderen gaan die ook even in de box als er gedweild word en trouwens we hebben het over 10 minuten hooguit 15 minuten, ik denk dat de meeste kinderen vaker in de box zitten dan je denkt kinderen die kruipen of gaan lopen zitten ook overal aan, zelf vind ik de verglijking niet zo vreemd hoor.
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

ik heb whooper ook de eerste 4 maanden in zijn benche gehad. grotendeels om hem zinnelijk te maken en omdat hij gewoon alles kapot vrat wat hij tegen kwam en voornamelijk snoeren waar ik als de dood voor ben. na intensieve training heeft hij dat nu met zijn 10 maanden grotendeels afgeleerd en ligt de benche ingeklapt op zolder. :ok:

maar als ik ga dweilen gaat hij toch echt ff in de keuken anders haalt heel dat dweilen dus niks uit :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
eefje
Actief

dankjewel moos zitten inderdaad op dezelfde lijn te denken, bij ons is de bench voor even en loopt hij vrijwel de hele dag vrolijk rond met mij in zijn kielzog om alles af en aan te leren.
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

jip007 schreef:
massam schreef:
kan hier normaal stofzuigen en moppen :pffff:
Ik heb geen bench, wil zo'n ding ook nooit hebben, maar ik heb Beau vanaf zijn negen weken gewoon rond laten lopen als ik moest stofzuigen, en helemaal geen last mee gehad, hij begint heel enthosiast te springen als ik met de stofzuiger de kamer inkom. Wil even met de stofzuiger spelen, maar laat mij dan rustig mijn gang gaan.
De plaats achter vegen is een ander verhaal, dan springt hij konstant op mijn veger en wil daar mee spelen. :mrgreen: :-D :ok:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Eefje,

Hoe heb je de benchtraining aangepakt? Heb je je hond stap voor stap gewend aan de bench? Geef je hem bijvoorbeeld een gevulde Kong of een leuk speeltje in de bench als jij aan het dweilen of het eten bent?

Ik ben een groot voorstander van de bench als hulpmiddel bij de opvoeding van een pup.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Luka gaat als hij de stofzuiger hoort al in ze'n mand liggen.
"Donders lawaai, hou ik niet van hoor, ben weg."
We hebben een kinderhekje (houten uittrekbaar) tussen de keuken en de rest geplaatst dat ik dichtdoe als ik de ene kant poets, zo kan hij nog lekker meekijken.
En dan gaat hij naar de andere kant als de ene gedaan is.
sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
DogoDonna
Actief

Ongelezen bericht door DogoDonna »

sypke schreef:Eefje,

Hoe heb je de benchtraining aangepakt? Heb je je hond stap voor stap gewend aan de bench? Geef je hem bijvoorbeeld een gevulde Kong of een leuk speeltje in de bench als jij aan het dweilen of het eten bent?

Ik ben een groot voorstander van de bench als hulpmiddel bij de opvoeding van een pup.
Ik ben er ook voorstander van, ik heb Donna ook in de bench, nu alleen nog ' s nachts. En als er visite komt met kleine kinderen, want die stormt ze omver :mrgreen: . Ze is pas 8 maanden en kan haar lompheid nog niet zo goed in bedwang houden. Ze vind de bench totaal geen probleem en is er altijd rustig en geluidloos in, maar.....

Wat ik wel irri vind is dus als ik opsta en boven aan het rommelen ben, dan hoort ze dat en begint te piepen en soms te janken, dan hard en dan heel zachtjes. Ik reageer er niet op en ga pas naar beneden als ik klaar ben. Als ze de bench uit mag moet ze eerst zitten en blijven, dan maak ik de bench open en mag ze eruit (anders ramt ze met haat poot tegen het deurtje, tis een pittige tante). Ze stormt dan meteen naar de achterdeur en moet dan heel nodig plassen.

Volgens mij piept ze omdat ze zo nodig moet??? Ze gaat om 22.30 uur nog plassen en poepen en om 6.30 weer, zou dat te lang zijn voor haar??
Mama Sanneke
Zeer actief

DogoDonna schreef:
sypke schreef:Eefje,

Ik ben er ook voorstander van, ik heb Donna ook in de bench, nu alleen nog ' s nachts. En als er visite komt met kleine kinderen, want die stormt ze omver :mrgreen: . Ze is pas 8 maanden en kan haar lompheid nog niet zo goed in bedwang houden. Ze vind de bench totaal geen probleem en is er altijd rustig en geluidloos in, maar.....

Wat ik wel irri vind is dus als ik opsta en boven aan het rommelen ben, dan hoort ze dat en begint te piepen en soms te janken, dan hard en dan heel zachtjes. Ik reageer er niet op en ga pas naar beneden als ik klaar ben. Als ze de bench uit mag moet ze eerst zitten en blijven, dan maak ik de bench open en mag ze eruit (anders ramt ze met haat poot tegen het deurtje, tis een pittige tante). Ze stormt dan meteen naar de achterdeur en moet dan heel nodig plassen.

Volgens mij piept ze omdat ze zo nodig moet??? Ze gaat om 22.30 uur nog plassen en poepen en om 6.30 weer, zou dat te lang zijn voor haar??
Luka slaapt wel niet in een bench, hij is bijna een jaar. Het is ook van 22-22.30u tot 6u30.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

eefje schreef:sorry maar bij de meeste ouders met kleine kinderen gaan die ook even in de box als er gedweild word en trouwens we hebben het over 10 minuten hooguit 15 minuten, ik denk dat de meeste kinderen vaker in de box zitten dan je denkt kinderen die kruipen of gaan lopen zitten ook overal aan, zelf vind ik de verglijking niet zo vreemd hoor.
Een box is wel 4 keer zo groot als een bench en dus niet te vergelijken. Het kind (de baby, ik zie nooit kinderen in een box) heeft veel meer de ruimte om er zijn gang te gaan.
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Hutsje schreef:
eefje schreef:sorry maar bij de meeste ouders met kleine kinderen gaan die ook even in de box als er gedweild word en trouwens we hebben het over 10 minuten hooguit 15 minuten, ik denk dat de meeste kinderen vaker in de box zitten dan je denkt kinderen die kruipen of gaan lopen zitten ook overal aan, zelf vind ik de verglijking niet zo vreemd hoor.
Een box is wel 4 keer zo groot als een bench en dus niet te vergelijken. Het kind (de baby, ik zie nooit kinderen in een box) heeft veel meer de ruimte om er zijn gang te gaan.
Ik had een bench die zeker zo groot was als een kinderbox.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Zonder even in te gaan op het feit of ik voor of tegen een bench ben, in jou geval zou ik ervoor kiezen om de hond te negeren wanneer hij hard aan het piepen is. Wanneer je op wat voor manier ook reageert, negatief of positief, zal hij merken dat zijn gedrag voor aandacht zorgt en zal het niet stoppen. Uiteindelijk zal het ophouden, alleen zal het aardig wat van je zenuwen vragen.
eefje
Actief

Zie weer wat een reactie´s dit weer brengt.
Ik was al bang want had op diverse onderwerpen al gezien dat veel mensen tegen de bench zijn. Soms vind ik de argumenten kloppen anders heb ik zo iets van ......Ik bedoel onze pup is vier keer kleiner dan een baby van 4 maand ,wij kennen zat mensen die hun kind van 1,5 of 2 jaar uit gemak nog even in de box zetten,en zo blijf je bezig. Ik laat mijn pup het merendeel van de dag gewoon lopen. Het gaat mij om de momenten dat hij wel in de bench zit dat wil ik zo prettig mogelijk houden en de kong een kluif en alles vind ik goede opties.Ik negeer zijn gebrul en probeer het gewoon zo. Mijn verzoek was ook hoe ga ik er wel mee om en ik dank ook degenen voor de goede tips. :ok: Ervaring hoe het andersom is hebben we zat dit is niet onze eerste hond maar na 18 jaar wel de eerste pup!!! Onze vorige hond hebben we uit het assiel kunnen houden en die was 5. twee maal hebben wij ons huis zien opeten door zo´n schattig hondje en dat wil ik voorkomen, en de bench zien wij als een prettig hulpmiddel. :-D
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik heb tom als pup ook wel af en toe in de bench gezet hoor. En ook hij begon meestal luid te protesteren. Negeren was moeilijk, want voor een kleine hondje heeft hij behoorlijk wat stemgeluid. Tot hij op een dag wel een heel raar geluid maakte. Ik hoorde meteen dat er wat mis was en ben er naartoe gesprint. Tom zat met zijn kaken vast in de bench, en het is dat mijn man na vijf minuten thuis kwam, want alleen kon ik hem er niet uit krijgen. Vanaf die dag is die bench niet meer gebruikt, en het gaat prima.
taffie
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door taffie »

ik gebruik ook een bench voor mijn pup van 14 weken, het is een goed hulpmiddel kan enerzijds niet wachten tot het niet meer nodig is maar anderzijds ben ik er nu heel blij mee. Inmiddels ben ik er ook achter dat ie echt niet zelf genoeg rust neemt, als ik de hele dag aktief ben is mijn pup het ook! dus nu moet ie regelmatig ff verplicht in de bench en slaapt ie dan lekker bij. Overigens is mijn bench 106 cm lang en dus behoorlijk groot voor zon kleine pup.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”