Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

HELP!! durf zara bijna niet meer uit te laten..........

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marja
Zeer actief

HELP!! durf zara bijna niet meer uit te laten..........

Ongelezen bericht door Marja »

Ik heb voor mijn gevoel echt een gigaprobleem met Zara, nu 10 mnd.
Van mijn huis naar de auto is 50 meter lopen, daar is een klein parkeerplaatsje waar mijn auto dus staat.
Ik kan niet met Zara aan de riem normaal daarheen lopen!!
Het is bijna te belachelijk voor woorden:
Een week of vier geleden zag Zara daar twee katten zitten op mijn auto, ik had het zelf nog niet in de gaten maar zij dus wel, ze rukte de riem uit mijn handen en ging er als een speer vandoor, achter die katten aan.
Na 10 min, kwam ze pas weer terug.
Vanaf dat moment is het elke keer raak als ik naar mijn auto wil lopen, ze rukt en trekt dat het een lieve lust is, ze is nu 50 kilo en loeisterk, ik hou haar niet meer.
Heel vervelend is dat Stapper, 70 kilo, dus ook mee gaat doen met haar terwijl hij nog nooit naar een kat heeft omgekeken!

Maar goed, hoe krijg ik dat in godsnaam weer goed?? Ik kan op dit moment dus niet met Zara aan de riem richting auto lopen want ze trekt me omver en weg is ze!
Ze word uiteindelijk een kilo of 80 dus moet ik er echt wat aan doen, maar ik weet niet wat!!
Aandacht trekken, koekje in mijn hand of zelf een stuk kaas, speeltje mee, via een omweg lopen naar de auto, helpt niets.
Ze heeft compleet maling aan me/

Wie o wie heeft ips?

groetjes wanhopige Marja
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Een gedegen gehoorzaamheidskursus?
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door antoinette »

In ieder geval 1 voor 1 naar de auto en misschien een halti?
Marja
Zeer actief

Ik zit al op de derde vervolgcursus met haar, ze loopt daar als een plaatje! alles doet ze perfect.
Ze luistert voor de rest ook prima, doet alle comando enz.
Het is echt alleen het gangetje naar de auto toe, door die (sorry) loslopende rotkatten.

Een voor een doe ik inmiddels al, maar als ik zo kwaad ben als ik vanmiddag was dan is Stapper echt geen probleem, die luistert dan goed!
Afbeelding
Marja
Zeer actief

antoinette schreef:In ieder geval 1 voor 1 naar de auto en misschien een halti?
Hoe werkt een halti dan, is dat goed tegen trekken?
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Marja schreef:Ik zit al op de derde vervolgcursus met haar, ze loopt daar als een plaatje! alles doet ze perfect.
Ze luistert voor de rest ook prima, doet alle comando enz.
Het is echt alleen het gangetje naar de auto toe, door die (sorry) loslopende rotkatten.

Een voor een doe ik inmiddels al, maar als ik zo kwaad ben als ik vanmiddag was dan is Stapper echt geen probleem, die luistert dan goed!
Dan zou ik op dit probleem gaan trainen.

Met één hond tegelijk, en volhouden totdat ze het goed doen. Wel zou ik dus zo zwaar op de hand zijn dat ik het ze in één sessie duidelijk zou maken. Eerst de éen, dan de ander, en dan allebei samen.

Je moet het ook op heel korte termijn duidelijk maken, want elke keer dat ze succes hebben met hun gedrag (=niet gehoorzamen) wordt het lastiger om door dat gedrag heen te breken.

Zoals je al aangeeft, als je echt kwaad bent luistert Stapper best wel, ik denk dat een soortgelijke taktiek met Zara ook wel zal werken. Je laat je toch niet op je kop zitten door een hond van 10 maanden?
Marja
Zeer actief

En HOE zou jij het haar dan duidelijk maken?

Stapper is eigelijk niet echt een probleem, die loopt ook gewoon los mee naar de auto, 1 brul en het is genoeg.

Vanmiddag ging ik dus echt door het lint! ik heb me een ruk aan de riem gegeven, in haar nekvel gegrepen en behoorlijk lelijk tegen haar gedaan!
Maar ze was totaal niet onder de indruk, 1 sec. later begon ze weer:(

Het contact met haar is ook veel en veel minder dan mijn contact met Stapper. Zara kijkt niet naar me om als we buiten zijn, gaat totaal haar eigen gangetje terwijl Staper mij in de gate houd.
Zara heeft dat gedrag vanaf het begin al gehad, dat ze zo solo is.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Als je toch met training bezig bent, vraag daar hoe de halti werkt en vraag hoe je je hond eraan moet laten wennen en train er ook maar even mee, of doe hem om met training en vast aan de halsband, maar dat ze wend aan dat ding op haar neus en vraag de instructeur om tips. Katten zijn vervelend ja, heb er hier ook drie de er achter aan lopen gelukkig is dat maar met zijn drieen bijelkaar een lullige 11 + 25 + 40 =76 wat nog niet eens 1 hond van jou is.
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Ik heb hetzelfde probleem met Sandro en Yildah.
Het eerste stukje vanaf de deur tot aan het uitlaatstrookje is bagger.
Dit komt omdat er veel katten in de buurt zitten en die laten zich soms wel eens zien...met als gevolg dat de honden helemaal door het lint gaan.

Trainen op dit soort dingen is verdomde lastig....het komt soms voor dat ik drie dagen geen kat zie...en ik merk dat het dan ook iets beter gaat....maar op dag vier zit er weer een kat en kan ik weer van voor af aan beginnen.
Sandro heb ik nu aan de Gentle leader en Yildah aan de halfcheck (dit omdat ze zich uit haar leren halsband wringt)
Ik wordt nu in iedergeval niet meer omver getrokken en kan redelijk normaal naar het uitlaatstrookje lopen.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Op welke manier train je haar, korrigeer je haar op de training, en zo ja, hoe?

Dat enorme gebrek van aandacht van haar is een probleem, waar je waarschijnlijk al van alles aan hebt geprobeerd te verbeteren. Maar zonder veel resultaat blijkbaar.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik ben erg voor het trainen met aandacht vasthouden en dat soort grappen, maar als ik over de straat of in de vijver ( :roll: ) word getrokken vanwege katten of eenden word ik toch even even behoorlijk boos. Nelson durft nu alleen nog maar langs eendjes als ik er tussenin loop...en ik heb hem met geen vinger aangeraakt. 8O
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar er was één moment waarbij ik geen aandacht van Kaya had en dat was als we het trainingsveld afgingen. Altijd liep ze netjes mee, de hele les deed ze het geweldig, maar als we van het veld afliepen trok ze me werkelijk ondersteboven.

Wat ik dus toen deed, is heel streng commando's geven. Eerst een keiharde ruk aan d'r halsband (een halfcheck) dan flink streng "ZIT!!!!" en blijven zitten totdat ze weer kalm was. "VOLG!!!" en dan vloog ze weer vooruit natuurlijk :roll: dus weer verdergaan "AFFFF!!!!", enz. enz. enz.
Die commando's lang laten opvolgen: dus bv echt een halve of hele minuut laten zitten of af laten gaan. Ze moet op die manier leren dat JIJ controle over haar hebt.

Hele duidelijke, bijzondere strenge commando's geven. En die afdwingen ook, ze MOET en ZAL luisteren. Je kan niet met een hond lopen die niet luistert en qua kracht sterker is dan jij.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Marja
Zeer actief

Ik ben nu met de derde clikkercursus bezig (gaus) op zich vind ik dat een prima methode, maar als je dus een keer je clikker vergeet tijdens wandelen dan heb je dus een probleem!

Ik krijg af en toe ook een beetje de indruk dat Zara zo geconcentreerd is op die klik en het koekje dat daar op volgt dat ze maar wat probeert voor een klik! en dus niet ECHT een commando opvolgt.

Zaterdag heb ik weer les, ze hebben daar vanalles wat je mag proberen dus ook halti's en halfcheks? dus ik zal eens goed advies vragen.

O ja, wat ik dus moet doen bij trekken is stilstaan of met een ruk omdraaien en vooral NIETS zeggen.
Het komt dus voor dat je een heel uur alleen maar heen en weer loopt of stilstaat:)

Met Stapper heb ik nog de ruk en trek cursus gedaan compleet met slipketting.........en tja die heeft dus nooit aan de riem getrokken.
Misschien moet ik maar terug naar af.......met Zara
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:Ik ben erg voor het trainen met aandacht vasthouden en dat soort grappen, maar als ik over de straat of in de vijver ( :roll: ) word getrokken...
:mrgreen: *Proest* :mrgreen:
Marja
Zeer actief

Stang schreef:Misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar er was één moment waarbij ik geen aandacht van Kaya had en dat was als we het trainingsveld afgingen. Altijd liep ze netjes mee, de hele les deed ze het geweldig, maar als we van het veld afliepen trok ze me werkelijk ondersteboven.

Wat ik dus toen deed, is heel streng commando's geven. Eerst een keiharde ruk aan d'r halsband (een halfcheck) dan flink streng "ZIT!!!!" en blijven zitten totdat ze weer kalm was. "VOLG!!!" en dan vloog ze weer vooruit natuurlijk :roll: dus weer verdergaan "AFFFF!!!!", enz. enz. enz.
Die commando's lang laten opvolgen: dus bv echt een halve of hele minuut laten zitten of af laten gaan. Ze moet op die manier leren dat JIJ controle over haar hebt.

Hele duidelijke, bijzondere strenge commando's geven. En die afdwingen ook, ze MOET en ZAL luisteren. Je kan niet met een hond lopen die niet luistert en qua kracht sterker is dan jij.
Jawel! heel vergelijkbaar want zo gaat het bij mij en Zara dus ook. Op het veld alles mooi en aardig maar zodra je het veld af bent.........
Het probleem is dat ik ABSOLUUT niet aan de riem mag rukken van "de juf"
Nou dat heb ik dus vandaag wel gedaan......heerlijk!
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wil de hond schreef:
Eline* schreef:Ik ben erg voor het trainen met aandacht vasthouden en dat soort grappen, maar als ik over de straat of in de vijver ( :roll: ) word getrokken...
:mrgreen: *Proest* :mrgreen:
Kop houden Wil!! Het was heel erg koud! :twisted:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Marja schreef:
Stang schreef:Misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar er was één moment waarbij ik geen aandacht van Kaya had en dat was als we het trainingsveld afgingen. Altijd liep ze netjes mee, de hele les deed ze het geweldig, maar als we van het veld afliepen trok ze me werkelijk ondersteboven.

Jawel! heel vergelijkbaar want zo gaat het bij mij en Zara dus ook. Op het veld alles mooi en aardig maar zodra je het veld af bent.........
Waarom zou jij niet aan de riem mogen rukken als je hond dat wel mag?

Maar wacht even hoor. Als je dus op de training niet aan de riem mag rukken, dan heb je dus ook nooit van een trainer geleerd hoe te korrigeren dmv riemkorrekties?
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Marja schreef:

Tja, onzin vind ik.
Net wat Eline zegt: aandacht vasthouden en zo is prachtig en leuk (en doe ik ook zeker), maar als ze me ondersteboven gaan trekken dan houdt dit toch écht op hoor!
(bij mij deed Kaya het gelukkig op het veld en niet in de vijver :mrgreen: ).

Maar direct achter de ruk aan, dus de oefeningen/commando's doen. Niks erachteraan ZITTEN met je grote waffel! Weer trekken? AF jij etterstraal :twisted: :mrgreen:
En volhouden!!! Commando's lang laten uitvoeren en geen weigeringen accepteren.
Afbeelding
A good dog never dies...

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Marja schreef:Ik ben nu met de derde clikkercursus bezig (gaus) op zich vind ik dat een prima methode, maar als je dus een keer je clikker vergeet tijdens wandelen dan heb je dus een probleem!

Ik krijg af en toe ook een beetje de indruk dat Zara zo geconcentreerd is op die klik en het koekje dat daar op volgt dat ze maar wat probeert voor een klik! en dus niet ECHT een commando opvolgt.

Zaterdag heb ik weer les, ze hebben daar vanalles wat je mag proberen dus ook halti's en halfcheks? dus ik zal eens goed advies vragen.

O ja, wat ik dus moet doen bij trekken is stilstaan of met een ruk omdraaien en vooral NIETS zeggen.
Het komt dus voor dat je een heel uur alleen maar heen en weer loopt of stilstaat:)

Met Stapper heb ik nog de ruk en trek cursus gedaan compleet met slipketting.........en tja die heeft dus nooit aan de riem getrokken.
Misschien moet ik maar terug naar af.......met Zara
Als ik al drie kursussen lang liep te trainen en dan nog steeds met dit probleem van over straat gesleurd worden kampen zou denk ik dat ik me in de eerste plaats af zou vragen of ik iets niet goed doe, in de tweede plaats of mijn trainer iets niet goed doet, en in de derde plaats of ik niet eens van trainingsmethode moet gaan veranderen.
Marja
Zeer actief

pfffffffffffffft opluchting!! jullie geven dus best eens een ruk aan die riem!!
Nou ik ga het ook doen en dan direkt met een commando er achter aan zoals jullie zeggen.

Ik kan wel corrigeren met de riem want zo heb ik met Stapper altijd getraind.
Ik dacht dus dat dat een ouderwetse manier was en vreselijk fout en achterhaald, want dat zeggen ze dus op de Gaus cursus!

Mooi! ga ik het dus gewoon op MIJN manier proberen, laat ik die k*tclikker ook in mijn jaszak zitten.
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb er helemaal geen probleem mee hoor, om zulk gedrag te korrigeren. En hopelijk bereik je daarmee dat er beloonbaar gedrag vertoont gaat worden.

Maar in de eerste plaats moet je Zara gewoon duidelijk maken dat er met jouw niet te spotten valt. Wel moet je denk ik even in de gaten houden dat ze moet leren om te gaan met korrekties. Korrigeren is toch wel beduidend anders dan klikkeren.

Doe je best zou ik zeggen, en hou ons op de hoogte van je vorderingen.

Groetjes, Willy.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Whoehahahahahahahahahaha, sorry moet even lachen :mrgreen: ;)

In principe werk ik ook met zachte hand, maar als je werkelijk ondersteboven getrokken wordt dan houdt gewoon alles op.

Dus niet constant aan die riem sjorren en trekken, maar bij zulke situaties vind ik dat je best even flink mag corrigeren. En dan bedoel ik ook echt flink, want anders krijg je het er nooit uit.
Afbeelding
A good dog never dies...

Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Ben het met bovenstaande eens, maaaaaarrrrr.... Marja geeft ook al aan dat Zara niet gemakkelijk onder de indruk is. Dus je kunt je afvragen of Marja fysiek in staat is die correctie te geven die nodig is om door te dringen tot Zara.

Als je nu gaat kijken naar haar gedrag. Waar haalt ze haar beloning van het trekken uit?... precies... uit het bereiken van de auto, waar misschien die katten weer zitten. Wat is dan dus een correctie? Het weghalen van de verwachte beloning. Dus de volgende keer dat je richting auto gaat en Zara begint te trekken draai je om en sleur je haar terug mee naar huis. Hond weer naar binnen en jij zonder Zara (en bv. met Stapper) rondje met de auto. Vervolgens als je terug komt, nieuwe ronde nieuwe kansen. Uiteindelijk zal ze hierdoor leren dat ze door te trekken haar oorspronkelijke doel niet bereikt.

Het is eigenlijk een variant van het stoppen of omdraaien, alleen pak je het wat rigoreuser aan. Trekken betekent einde van de lol en terug naar huis.
Dit moet je dus wel een paar keer oefenen op momenten dat je niet perse ergens naar toe moet. Het liefst ook zo lang je dit aan het oefenen bent niet toegeven. Dat betekent dus dat je misschien een paar weken niet met haar naar de auto kunt. Ik weet niet of dat te realiseren is. Andere mogelijkheid is mischien als ze echt met de auto mee moet, de auto even voor de deur zetten en dan pas de hond halen.

Ik wens je veel succes met het trainen. Ik hoop dat het je gaat lukken want 80 kilo vol in de lijn is idd geen pretje ;) .
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Marja, ik heb ook zo'n kreng die helemaal gefixeerd in de straat naar de auto loopt omdat er wel eens katten onder vandaan kunnen schieten en wat wij nu doen is al aandacht vragen voordat je de straat daadwerkelijk in loopt. Toby moet gaan zitten en dan volgen. Doet ie dat niet, gaan we terug naar het zitten en opnieuw weer volgen. We lopen dus echt geen meter dan. Dat vindt ie natuurlijk helemaal niks, dus dan volgt hij na een paar keer wel braaf. En zorgen dat je die aandacht tijdens het volgen vasthoudt. En elke keer dat ie toch uithaalt aan de lijn, hup teruglopen, zitten en volgen. Aandacht eisen! Want met zulke zware honden schiet het natuurlijk niet op. Toby kan ik nog wel corrigeren door hem bij me te trekken en vermanend toe te spreken, maar die is maar 24 kilo. En die trekt me al ondersteboven als ik niet oplet in dat soort situaties.
Dus met honden van 50 en 70 kilo, aandacht eisen!! :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Sietske* schreef:Ben het met bovenstaande eens, maaaaaarrrrr.... Marja geeft ook al aan dat Zara niet gemakkelijk onder de indruk is. Dus je kunt je afvragen of Marja fysiek in staat is die correctie te geven die nodig is om door te dringen tot Zara.

Als je nu gaat kijken naar haar gedrag. Waar haalt ze haar beloning van het trekken uit?... precies... uit het bereiken van de auto, waar misschien die katten weer zitten. Wat is dan dus een correctie? Het weghalen van de verwachte beloning. Dus de volgende keer dat je richting auto gaat en Zara begint te trekken draai je om en sleur je haar terug mee naar huis. Hond weer naar binnen en jij zonder Zara (en bv. met Stapper) rondje met de auto. Vervolgens als je terug komt, nieuwe ronde nieuwe kansen. Uiteindelijk zal ze hierdoor leren dat ze door te trekken haar oorspronkelijke doel niet bereikt.

Het is eigenlijk een variant van het stoppen of omdraaien, alleen pak je het wat rigoreuser aan. Trekken betekent einde van de lol en terug naar huis.
Dit moet je dus wel een paar keer oefenen op momenten dat je niet perse ergens naar toe moet. Het liefst ook zo lang je dit aan het oefenen bent niet toegeven. Dat betekent dus dat je misschien een paar weken niet met haar naar de auto kunt. Ik weet niet of dat te realiseren is. Andere mogelijkheid is mischien als ze echt met de auto mee moet, de auto even voor de deur zetten en dan pas de hond halen.

Ik wens je veel succes met het trainen. Ik hoop dat het je gaat lukken want 80 kilo vol in de lijn is idd geen pretje ;) .
Ja, dat wilde ik ook zeggen, jij trekken, dan gaan we niet. Wat ik met Tirsa doe en ok, die trekt me met d'r 11 kilo niet omver, maar als ze trekt ga ik gewoon stilstaan, dan gaat ze zitten en even later gaan we weer verder. Weer trekken, weer stilstaan en ja op die manier komt ze niet waar ze wezen wil.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Nou, dat moet je niet zeggen hoor, als je een slimme hond hebt, dan trekt ie, gaat ie gauw als ie merkt dat je er op gaat reageren zitten en dan mag ie fijn weer doorlopen. Om dan weer vol in de lijn te hangen. Ik zie dat hier in de buurt bij iemand gebeuren en ik vind dat dus echt prachtig. Hond is perfect getraind, alleen is de baas er geen moer mee op geschoten. :mrgreen: :mrgreen:

Toby heeft die neiging trouwens ook. Die komt zodra hij merkt dat ik niet gediend ben van het trekken 2 stapjes terug zo van: braaf he? Om dan kleng weer vol in de lijn te hangen om die kat alsnog te willen pakken.
En dan telkens gauw die twee stapjes terug. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Neeltje

Roelfien schreef:Nou, dat moet je niet zeggen hoor, als je een slimme hond hebt, dan trekt ie, gaat ie gauw als ie merkt dat je er op gaat reageren zitten en dan mag ie fijn weer doorlopen. Om dan weer vol in de lijn te hangen. Ik zie dat hier in de buurt bij iemand gebeuren en ik vind dat dus echt prachtig. Hond is perfect getraind, alleen is de baas er geen moer mee op geschoten. :mrgreen: :mrgreen:

Toby heeft die neiging trouwens ook. Die komt zodra hij merkt dat ik niet gediend ben van het trekken 2 stapjes terug zo van: braaf he? Om dan kleng weer vol in de lijn te hangen om die kat alsnog te willen pakken.
Gelukkig doet Tirsa het maar heel af en toe. Meestal lopen we gezellig door het dorp te slenteren of zet ze er de pas in. En ja, dan loop ik wel met d'r mee, want dat is ook goed voor het vrouwtje. Van de week zelfs 'n rondje gehad dat madammeke alleen maar lekker doorliep en zo goed als nergens ging snuffelen. Ja toen waren we zo weer thuis.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Roelfien schreef:Nou, dat moet je niet zeggen hoor, als je een slimme hond hebt, dan trekt ie, gaat ie gauw als ie merkt dat je er op gaat reageren zitten en dan mag ie fijn weer doorlopen. Om dan weer vol in de lijn te hangen. Ik zie dat hier in de buurt bij iemand gebeuren en ik vind dat dus echt prachtig. Hond is perfect getraind, alleen is de baas er geen moer mee op geschoten. :mrgreen: :mrgreen:

Ja heeft Mano ook. Ik werd er tureluurs van. Sommige honden weten overal nog wel een leuke draai aan te geven Maar ik ben inmiddels achter waar meneer van onder de indruk is (hem ergens bijtpakken) en dan kan je me wat met het positief trainen. Ik wens niet met mijn pasfoto in een plas te liggen continue. en ja dan loopt meneer maar even met zijn staart tussen zijn benen naast me, heb ik eindelijk rust om dat koekje weer uit mijn zak te toveren en daarna weer op nieuw te beginnem :mrgreen: , sommige honden zijn hardleers.....

Veel suc6 trouwens!
Afbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Klopt, vind ik ook het grote nadeel van het stoppen of omdraaien. Daarom adviseerde ik ook om gewoon echt terug naar huis te gaan en de hond daar achter te laten. Dan lost ie het dus niet op door zich even netjes te gedragen. Niet gedragen is pertinent einde van de pret. Vette pech voor de kanarie.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Neeltje

Sietske* schreef:

Klopt, vind ik ook het grote nadeel van het stoppen of omdraaien. Daarom adviseerde ik ook om gewoon echt terug naar huis te gaan en de hond daar achter te laten. Dan lost ie het dus niet op door zich even netjes te gedragen. Niet gedragen is pertinent einde van de pret. Vette pech voor de kanarie.
Ligt er denk ik aan hoe en waar het is. In haar geval ok. Maar bij Tirsa kan het overal zijn en vaak als er een hond voor ons wandelt want dan wil ze er alleen naar toe. En dat mag ze ook als we op het veld zijn. Als die hond daar ook naar toe gaat, want ja, dat is ook niet altijd het geval. En soms wil ik dan gewoon naar huis (uitlaatveld ligt aan onze straat dus komen we op heen en terugweg langs). Maar ja, net als gisteren als dan d'r grote vriend (nu ja, Jack Russell) daar is, dan houd je die twee niet uit elkaar. Het waren net twee geliefden die elkaar al heel lang niet meer hadden gezien (was ook weer een paar weken geleden) en naar elkaar toe renden en toen spelen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”