haha ik woon in dezelfde plaats maar ik kan niet zeggen dat we hier leuke wandelgebieden hebben... ja als je met de auto gaat rijden maar in alphen niet echt, stukje dijk/zegersloot en langs de zegerbaan.. kerk en zanen geloof ik iets maar ook langs een drukke weg... weteringpark maar dat is tokkebuurt met klapkaken en andere vechtersbazen dus daar kom ik niet.Chihuahua-paws schreef:Nou wij wonen op een industrieterrein. Kan zeggen het bevalt me best. Kwa wonen.
Maar ik ben echt een buitenmens. Zou het liefst op een boerderij wonen. Maarja.
Wij zijn wel vaak in België. En we wonen wel in het groene hart en we hebben best leuke wandelgebieden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blij zijn met je woonomgeving
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Blij zijn met je woonomgeving
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Je zit idd zo bij de zegerplas maar steek altijd over daar kun je prachtig wandelen. Langs de grote golfbaan de plas zelf vind ik te druk.jacq1970 schreef:haha ik woon in dezelfde plaats maar ik kan niet zeggen dat we hier leuke wandelgebieden hebben... ja als je met de auto gaat rijden maar in alphen niet echt, stukje dijk/zegersloot en langs de zegerbaan.. kerk en zanen geloof ik iets maar ook langs een drukke weg... weteringpark maar dat is tokkebuurt met klapkaken en andere vechtersbazen dus daar kom ik niet.Chihuahua-paws schreef:Nou wij wonen op een industrieterrein. Kan zeggen het bevalt me best. Kwa wonen.
Wij zijn wel vaak in België. En we wonen wel in het groene hart en we hebben best leuke wandelgebieden.
Wij hebben het parkeerveld avifauna.
Steekterbuurt waar ik idd ook niet kom.
In kerk en zanen heb je langs de snelweg wel een mooi park. Wat ik zelf te druk vind ook.
Reeuwijk waar mensen van heinde en verre komen om te wandelen. Kan echt niet zeggen dat we niks hebben.
Ik loop ook graag langs de Rijn.
Maar ook Leiden is in de buurt wandel zelf graag in Cronestein. Maar ja ook regelmatig gewoon in de Belgische bossen daar zijn we natuurlijk zo nu en dan. Of het strand. Ik reis ook met ov en het strand van Katwijk vind ik het goed te doen. Of Noordwijk. Maar ook Den haag. En daar heb je zat wandelmogelijkheden.
Maar eerlijk gezegt kan ik met de ukkepukkies overal terecht en ja hier in Alphen hebben ze veel plekken aan de weg. Maar ook genoeg plekken die wel geschikt zijn. Of in de omringende plaatsen. En er zijn genoeg ov mogelijkheden. Vanuit huis heb ik altijd een deel aangelijnd. Voor we ergens zijn waar ze los kunnen. Vind dat geen probleem.
Als het wat beter weer is zet in ze in de fiets tas/mand en gaan we richting vlietlanden. Met de e bike ben ik daar zo. Of richting de kaag en braasem heel mooi fietsen. Ik denk dat het ook is wat je er van maakt.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 21 jan 2019 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Foto's heb ik even van mijn Facebook geplukt. Foto gemaakt jet mobiel en van Facebook opgeslagen. Omdat hij en de overige foto's op een ander kaartje staan.
Dit is op loop afstand van ons huis en in Alphen aan den rijn en niet bij de zegerplas of ander druk gebied. Ik vind niet dat ik te klagen heb. Daarnaast hebben we veel winkels op loop afstand, goede ov verbinding. En eigenlijk een fijne buurt.
dit water is bij ons letterlijk achter

Dit is op loop afstand van ons huis en in Alphen aan den rijn en niet bij de zegerplas of ander druk gebied. Ik vind niet dat ik te klagen heb. Daarnaast hebben we veel winkels op loop afstand, goede ov verbinding. En eigenlijk een fijne buurt.
dit water is bij ons letterlijk achter

-
- Zeer actief
Ik woon in Den Haag, tegen Voorburg aanellen en de birmanen schreef:ik woon in voorburg, tegen den haag aan. eind van de straat is een park waar een omheind veld is waar de honden los mogen en er is een pad van ongeveer 1,5 kilometer wat tevens losloop is voor de honden. daar loop ik dus als ik geen auto heb. heb ik de auto dan ga ik voor de grote wandeling naar delft, nootdorp, reeuwijk, rijswijk of naar clingendael en marlot in den haag. strand ben ik bijna nooit te vinden zeker in de zomermaanden niet.
ik zal niet snel verhuizen want ik woon vlakbij de A12, winkelcentrum, openbaar vervoer.

Direct de deur uit kun je een rondje lopen, officieel mogen ze niet los, maar dat doen we wel altijd. Aan de overkant van de Vliet zijn een aantal losloopparkjes, als je die combineert dan kun je een aardig rondje lopen.
Grote rondes doen we amper, maar als we dat doen dan meestal Elseburger bos in Rijswijk.
Qua ligging is het heerlijk. Den Haag is een grote stad met alle voorzieningen, maar het voelt als een dorp. Ik woon 2 min. van de snelweg en als ik 's ochtends de gordijnen opendoe dan zie ik koeien, paarden en schapen grazen (en een voetbalstadion met lichtreclame, maar ik doe altijd alsof dat er niet is).
Ik blijf hier voorlopig lekker zitten.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
scheelt ook welke honden je hebt, met mijn kruising windhond kan ik niet op de plekken die jij noemt veilig los, overal is een drukke weg in de buurt of er echt direct naast, met een ukkie is dat veel makkelijker.Chihuahua-paws schreef:Je zit idd zo bij de zegerplas maar steek altijd over daar kun je prachtig wandelen. Langs de grote golfbaan de plas zelf vind ik te druk.jacq1970 schreef:haha ik woon in dezelfde plaats maar ik kan niet zeggen dat we hier leuke wandelgebieden hebben... ja als je met de auto gaat rijden maar in alphen niet echt, stukje dijk/zegersloot en langs de zegerbaan.. kerk en zanen geloof ik iets maar ook langs een drukke weg... weteringpark maar dat is tokkebuurt met klapkaken en andere vechtersbazen dus daar kom ik niet.Chihuahua-paws schreef:Nou wij wonen op een industrieterrein. Kan zeggen het bevalt me best. Kwa wonen.
In kerk en zanen heb je langs de snelweg wel een mooi park. Wat ik zelf te druk vind ook.
Reeuwijk waar mensen van heinde en verre komen om te wandelen. Kan echt niet zeggen dat we niks hebben.
Maar ook Leiden is in de buurt wandel zelf graag in Cronestein. Maar ja ook regelmatig gewoon in de Belgische bossen daar zijn we natuurlijk zo nu en dan. Of het strand. Ik reis ook met ov en het strand van Katwijk vind ik het goed te doen. Of Noordwijk. Maar ook Den haag. En daar heb je zat wandelmogelijkheden.
Maar eerlijk gezegt kan ik met de ukkepukkies overal terecht en ja hier in Alphen hebben ze veel plekken aan de weg. Maar ook genoeg plekken die wel geschikt zijn. Of in de omringende plaatsen. En er zijn genoeg ov mogelijkheden. Vanuit huis heb ik altijd een deel aangelijnd. Voor we ergens zijn waar ze los kunnen. Vind dat geen probleem.
Als het wat beter weer is zet in ze in de fiets tas/mand en gaan we richting vlietlanden. Met de e bike ben ik daar zo. Of richting de kaag en braasem heel mooi fietsen. Ik denk dat het ook is wat je er van maakt.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Ik ben heel tevreden met mijn woonomgeving, ik woon in een klein dorp tussen de weilanden met ruimte genoeg om te wandelen. Hierbij is er een klein bos in het dorp waar ik dagelijks met de honden kom. Er is geen zwemgelegenheid voor honden maar hier hebben die van mij toch niets mee. Ik hoop hier eigenlijk oud te mogen worden.

Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Dat is absoluut waarjacq1970 schreef:scheelt ook welke honden je hebt, met mijn kruising windhond kan ik niet op de plekken die jij noemt veilig los, overal is een drukke weg in de buurt of er echt direct naast, met een ukkie is dat veel makkelijker.Chihuahua-paws schreef:Je zit idd zo bij de zegerplas maar steek altijd over daar kun je prachtig wandelen. Langs de grote golfbaan de plas zelf vind ik te druk.jacq1970 schreef:haha ik woon in dezelfde plaats maar ik kan niet zeggen dat we hier leuke wandelgebieden hebben... ja als je met de auto gaat rijden maar in alphen niet echt, stukje dijk/zegersloot en langs de zegerbaan.. kerk en zanen geloof ik iets maar ook langs een drukke weg... weteringpark maar dat is tokkebuurt met klapkaken en andere vechtersbazen dus daar kom ik niet.Chihuahua-paws schreef:Nou wij wonen op een industrieterrein. Kan zeggen het bevalt me best. Kwa wonen.

Met grotere honden vind ik het al anders maar ook dan voldoet de zegerplas, vlietlanden etc prima hoor. Maar daar moet je dan idd wel altijd voor weg.
Die 2 ukken zijn natuurlijk makkelijk. En ik vind onze omgeving van alles voorzien. Omdat ik geen rijbewijs heb maakt dat het juist fijn.
Maar ik ben echt een buitenmens en mijn vriend ook. Daardoor dat wij toch regelmatig een weekend in België zitten. Heerlijk even weg.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 21 jan 2019 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Ik woon heerlijk.
Ín het bos.
Klein, niet luxe.
Eigenlijk oud bij elkaar geraapt zooitje. Door omstandigheden.
Maar ik ben het me eigen gaan maken, en ben er inmiddels écht gelukkig.
En randgeval van wat formeel wel of niet mag.
Maar ontzettend lekker. En zolang het nét mag allemaal, blijf ik lekker zitten. Ik hoop nog heeeeel lang!
Ín het bos.
Klein, niet luxe.
Eigenlijk oud bij elkaar geraapt zooitje. Door omstandigheden.
Maar ik ben het me eigen gaan maken, en ben er inmiddels écht gelukkig.
En randgeval van wat formeel wel of niet mag.
Maar ontzettend lekker. En zolang het nét mag allemaal, blijf ik lekker zitten. Ik hoop nog heeeeel lang!

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
Mwah... ik woon nu in het centrum van Weert. Voorheen in een dorp met heel veel wandelmogelijkheden en dat mis ik hier wel. Weinig tot geen fijne plekken waar ik lekker kan wandelen. Dan moet ik al snel de auto pakken om naar een bos te gaan.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Allemaal op 80 tot 170 meter van mijn voordeur.
Heerlijk.

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk
Heerlijk.

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk

-
- Zeer actief
dat is wel heel erg mooi...
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Fijn plekje Habibi 

-
- Zeer actief
Ik woon niet verkeerd, met een losloopgroenstrook voor de deur voor het laatste plasrondje, en met op 5 minuten een leuk park. Maar het is best druk met mensen en verkeer hier. Zonder hond is het perfect wonen, nu is het niet ideaal met een waakse hond met bovenmatig ontwikkelde stembanden.
Ik ben blij dat ik een auto heb, want met 20 minuten rijden kan ik op veel leuke losloopgebieden komen, in het bos en op het strand.
Funda struin ik af naar huizen met een tuin met vinkjes bij 'buiten bebouwde kom', 'landelijke gelegen' en 'bij bosrand gelegen'.
Het lijkt me zó heerlijk om vanuit je huis zo een uur lang het bos door te kunnen struinen.
Vind jouw omgeving ook erg mooi tycha, geniet altijd van je foto's op FB.

Ik ben blij dat ik een auto heb, want met 20 minuten rijden kan ik op veel leuke losloopgebieden komen, in het bos en op het strand.
Funda struin ik af naar huizen met een tuin met vinkjes bij 'buiten bebouwde kom', 'landelijke gelegen' en 'bij bosrand gelegen'.
Het lijkt me zó heerlijk om vanuit je huis zo een uur lang het bos door te kunnen struinen.

-
- Zeer actief
Ik ben opgegroeid op de Veluwe en toen ik uit huis ging bijna altijd op fietsafstand van het bos gewoond.
Negen jaar geleden ben ik gaan samenwonen met mijn vriend. Hij woonde in een nieuwbouwwijk en we hadden het plan om weer naar de Veluwe te verhuizen als de huizenmarkt aan zou trekken.
Een paar jaar later kregen we een kind en wilde ik echt heel graag weer dichtbij de natuur wonen. We hadden al bijna een huis gekocht maar toen biechtte mijn vriend op dat hij het echt vreselijk zou vinden om daar te wonen.
Na veel gedoe zijn we hier blijven wonen, het is voor mij een compromis en ik heb nog steeds het gevoel dat ik hier niet kan aarden, dat ik hier niet thuis hoor.
Voor honden is deze wijk verschrikkelijk, de grond is zo duur dat elk stuk groen wordt vol geplempt met huizen. De bordjes 'verboden voor honden' zie je hier veel en loslopen kan hier niet.
Nou ja, voor de deur hebben we een 'losloop gebied' (dat staat echt op het bordje) maar het is een stukje van 2,5 bij 1 meter.
Aan het eind van de straat is nu een braakliggend terrein waar de honden wel los kunnen maar dat zal over niet al te lange tijd wel afsloten worden omdat ze met de bouw van huizen beginnen.
Op 5 minuten rijden met de auto is wel een losloop bos waar je, als je langzaam loopt 45 minuten kan vertoeven en dat is heel fijn. Binnen een half uur rijden heb ik gelukkig genoeg keus aan losloopgebieden. Al vind ik de Veluwe nog altijd mooier dan de Utrechtse heuvelrug. (of klink ik nu heel verwend)
Gelukkig heeft de wijk ook positieve punten dus ik woon hier verder prima maar ooit gaan we weer op een mooi plekje dichtbij de natuur wonen.
Negen jaar geleden ben ik gaan samenwonen met mijn vriend. Hij woonde in een nieuwbouwwijk en we hadden het plan om weer naar de Veluwe te verhuizen als de huizenmarkt aan zou trekken.
Een paar jaar later kregen we een kind en wilde ik echt heel graag weer dichtbij de natuur wonen. We hadden al bijna een huis gekocht maar toen biechtte mijn vriend op dat hij het echt vreselijk zou vinden om daar te wonen.
Na veel gedoe zijn we hier blijven wonen, het is voor mij een compromis en ik heb nog steeds het gevoel dat ik hier niet kan aarden, dat ik hier niet thuis hoor.
Voor honden is deze wijk verschrikkelijk, de grond is zo duur dat elk stuk groen wordt vol geplempt met huizen. De bordjes 'verboden voor honden' zie je hier veel en loslopen kan hier niet.
Nou ja, voor de deur hebben we een 'losloop gebied' (dat staat echt op het bordje) maar het is een stukje van 2,5 bij 1 meter.
Aan het eind van de straat is nu een braakliggend terrein waar de honden wel los kunnen maar dat zal over niet al te lange tijd wel afsloten worden omdat ze met de bouw van huizen beginnen.
Op 5 minuten rijden met de auto is wel een losloop bos waar je, als je langzaam loopt 45 minuten kan vertoeven en dat is heel fijn. Binnen een half uur rijden heb ik gelukkig genoeg keus aan losloopgebieden. Al vind ik de Veluwe nog altijd mooier dan de Utrechtse heuvelrug. (of klink ik nu heel verwend)
Gelukkig heeft de wijk ook positieve punten dus ik woon hier verder prima maar ooit gaan we weer op een mooi plekje dichtbij de natuur wonen.
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Heel blij met mijn huis en woonomgeving. Ik woon in een gehuchtje tussen Gulpen en Vaals. In het mooie Heuvelland dus. Wel langs de drukke Rijksweg, maar dat heeft tot voordeel dat achter ons alleen weilanden zijn. Een kleine 100 meter van mijn voordeur begint de rust. Binnen 10 minuten lopen kunnen de honden los tussen de weilanden rennen. Buiten de bebouwde kom mogen ze op heel veel plekken los.

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik ben omringd door bossen, velden en wandelroutes waar je ettelijke uren kan doorbrengen en de passanten op een hand te tellen vallen
Fantastisch wonen hier. Goed, honden mogen officieel niet loslopen maar er is geen controle op dus dat nadeel tellen we even niet mee.

Fantastisch wonen hier. Goed, honden mogen officieel niet loslopen maar er is geen controle op dus dat nadeel tellen we even niet mee.

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
jij woont in een dorp waar ik in mijn jeugd heel veel ben geweest. een oom en tante van mij hadden in wittem een hotel en daar gingen wij regelmatig heen.miriam schreef:Heel blij met mijn huis en woonomgeving. Ik woon in een gehuchtje tussen Gulpen en Vaals. In het mooie Heuvelland dus. Wel langs de drukke Rijksweg, maar dat heeft tot voordeel dat achter ons alleen weilanden zijn. Een kleine 100 meter van mijn voordeur begint de rust. Binnen 10 minuten lopen kunnen de honden los tussen de weilanden rennen. Buiten de bebouwde kom mogen ze op heel veel plekken los.
- miriam
- Zeer actief
Leuk, dan ken je de omgeving een beetje.ellen en de birmanen schreef:jij woont in een dorp waar ik in mijn jeugd heel veel ben geweest. een oom en tante van mij hadden in wittem een hotel en daar gingen wij regelmatig heen.miriam schreef:Heel blij met mijn huis en woonomgeving. Ik woon in een gehuchtje tussen Gulpen en Vaals. In het mooie Heuvelland dus. Wel langs de drukke Rijksweg, maar dat heeft tot voordeel dat achter ons alleen weilanden zijn. Een kleine 100 meter van mijn voordeur begint de rust. Binnen 10 minuten lopen kunnen de honden los tussen de weilanden rennen. Buiten de bebouwde kom mogen ze op heel veel plekken los.
Ik woon in de gemeente Wittem, maar het gehuchtje heet Nijswiller.

Miriam, Pleun en Pelle
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
mijn oom en tante hun hotel heette "het posthotel" , stond vlak naast het klooster. heel vaak door de kloostertuin gelopen, de Gulperberg beklimmen, kaarsmakerij in Gulpen en uiteraard de grotten in Valkenburg.miriam schreef:Leuk, dan ken je de omgeving een beetje.ellen en de birmanen schreef:jij woont in een dorp waar ik in mijn jeugd heel veel ben geweest. een oom en tante van mij hadden in wittem een hotel en daar gingen wij regelmatig heen.miriam schreef:Heel blij met mijn huis en woonomgeving. Ik woon in een gehuchtje tussen Gulpen en Vaals. In het mooie Heuvelland dus. Wel langs de drukke Rijksweg, maar dat heeft tot voordeel dat achter ons alleen weilanden zijn. Een kleine 100 meter van mijn voordeur begint de rust. Binnen 10 minuten lopen kunnen de honden los tussen de weilanden rennen. Buiten de bebouwde kom mogen ze op heel veel plekken los.
- miriam
- Zeer actief
Ik woon hier zelf pas 5 jaar dus ken het hotel niet.ellen en de birmanen schreef:mijn oom en tante hun hotel heette "het posthotel" , stond vlak naast het klooster. heel vaak door de kloostertuin gelopen, de Gulperberg beklimmen, kaarsmakerij in Gulpen en uiteraard de grotten in Valkenburg.miriam schreef:Leuk, dan ken je de omgeving een beetje.ellen en de birmanen schreef:jij woont in een dorp waar ik in mijn jeugd heel veel ben geweest. een oom en tante van mij hadden in wittem een hotel en daar gingen wij regelmatig heen.miriam schreef:Heel blij met mijn huis en woonomgeving. Ik woon in een gehuchtje tussen Gulpen en Vaals. In het mooie Heuvelland dus. Wel langs de drukke Rijksweg, maar dat heeft tot voordeel dat achter ons alleen weilanden zijn. Een kleine 100 meter van mijn voordeur begint de rust. Binnen 10 minuten lopen kunnen de honden los tussen de weilanden rennen. Buiten de bebouwde kom mogen ze op heel veel plekken los.
Het klooster uiteraard wel.

Miriam, Pleun en Pelle
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Let je dan wel op de losloopmogelijkheden?Persistence schreef:Ik woon niet verkeerd, met een losloopgroenstrook voor de deur voor het laatste plasrondje, en met op 5 minuten een leuk park. Maar het is best druk met mensen en verkeer hier. Zonder hond is het perfect wonen, nu is het niet ideaal met een waakse hond met bovenmatig ontwikkelde stembanden.![]()
Het lijkt me zó heerlijk om vanuit je huis zo een uur lang het bos door te kunnen struinen.![]()
Ik ken iemand die heel landelijk woont, maar hij kan alleen op de weggetjes daar rondstruinen...…..
Ze rijden daar 80 tot 100 met de auto.
Dus uiteindelijk geen enkele losloopplek.
Maar hij woont wel mooi landelijk

- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Er komen toch wel echte pareltjes voorbij. Vroeger wilde ik altijd naar het oosten van het land verhuizen. Nu hoeft dat niet meer zo. Ik woon 5 km van mijn werk, dus heb heel weinig reistijd. een kwartiertje van Schiphol, en midden in de randstad. Toch voelt dat niet zo.
Ik zit ook wel eens te kijken. Of als we ergens rijden en ik zie een leuk huis in een leuke omgeving. Maar het eerste wat ik dan denk is; waar kun je hier de hond uitlaten, zonder dat je met de auto weghoeft en dan valt heel veel toch al weer af.ranetje schreef:Let je dan wel op de losloopmogelijkheden?Persistence schreef:Ik woon niet verkeerd, met een losloopgroenstrook voor de deur voor het laatste plasrondje, en met op 5 minuten een leuk park. Maar het is best druk met mensen en verkeer hier. Zonder hond is het perfect wonen, nu is het niet ideaal met een waakse hond met bovenmatig ontwikkelde stembanden.![]()
Het lijkt me zó heerlijk om vanuit je huis zo een uur lang het bos door te kunnen struinen.![]()
Ik ken iemand die heel landelijk woont, maar hij kan alleen op de weggetjes daar rondstruinen...…..
Maar hij woont wel mooi landelijk(en baalt als een stekker
)

Groetjes Marja
-
- Zeer actief
Daar heb je een heel goed punt, ik was een paar dagen in de Achterhoek en dat viel zó tegen qua uitlaatmogelijkheden met wat ik verwacht had. Veel lopen op het fietspad met verkeer langsgeraasd, precies wat jij omschrijft.ranetje schreef:Let je dan wel op de losloopmogelijkheden?Persistence schreef:Ik woon niet verkeerd, met een losloopgroenstrook voor de deur voor het laatste plasrondje, en met op 5 minuten een leuk park. Maar het is best druk met mensen en verkeer hier. Zonder hond is het perfect wonen, nu is het niet ideaal met een waakse hond met bovenmatig ontwikkelde stembanden.![]()
Maar hij woont wel mooi landelijk(en baalt als een stekker
)
Wordt dus of de Veluwe of verhuizen naar Warmond

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Ik ben 3 jaren terug van Purmerend naar de Rijp verhuisd. Dorpje tussen Purmerend en Alkmaar in zeg maar..
Beste beslissing ooit.. fijn huis, redelijke tuin, vrij uitzicht. En het dorpse leven is veel relaxter.
Toch had ik in Purmerend meer uitlaat mogelijkheden, loopafstand van het bos en naast de deur een fatsoenlijk park met losloop gebied.
In de Rijp loop ik vooral over de dijk en tussen de weilanden. Uiteindelijk wordt dat wel een beetje saai. Maar goed, het is niet anders.
Beste beslissing ooit.. fijn huis, redelijke tuin, vrij uitzicht. En het dorpse leven is veel relaxter.
Toch had ik in Purmerend meer uitlaat mogelijkheden, loopafstand van het bos en naast de deur een fatsoenlijk park met losloop gebied.
In de Rijp loop ik vooral over de dijk en tussen de weilanden. Uiteindelijk wordt dat wel een beetje saai. Maar goed, het is niet anders.
blablabla 

- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Ja gezelligPersistence schreef: Wordt dus of de Veluwe of verhuizen naar Warmond

Groetjes Marja
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Sluitersveld?lor1_1984 schreef:Ik woon prima, ook voor Mahdu.
Vlakbij een winkelcentrum met dierenwinkel waar we geregeld een kluifje gaan uitzoeken en hij vaak een koekie krijgt, maar ook op 5 minuten lopen van een park waar hij lekker los kan lopen (ivm veel konijnen niet handig met een jagende hond).
Voor mijzelf is het handig dat bijna alle nodige winkels op loopafstand zijn, maar ook 2 bushaltes en ik zit op ong 5 minuten fietsen van het centrum vandaan en binnen ruim 5 minuten fietsen heb ik minstens 6 supermarkten zitten waarvan 3 op kruipafstand.
Het enige jammere is dat we geen voortuin hebben en daardoor gevoelsmatig erg weinig privacy, dat we een drukke weg moeten oversteken waar we soms minuten staan te wachten voor we kunnen oversteken, dat het park ook een evenemententerrein is met een paar keer per jaar de bijbehorende herrie (hobnob, heavenz, historisch weekend) en dat de buurt lichtelijk een tokkenbuurt is, maar buiten dat heb ik geen klagen.
Ik ben heel blij met mijn woonomgeving, straat over en de honden mogen los
Geniet dan ook dagelijks van de bossen, de hei is ook op loop/fietsafstand
Twee minuten fietsen en ik ben bij de eerste supermarkt
- miriam
- Zeer actief
Vandaag wat foto's gemaakt die goed passen bij mijn bericht.miriam schreef:Heel blij met mijn huis en woonomgeving. Ik woon in een gehuchtje tussen Gulpen en Vaals. In het mooie Heuvelland dus. Wel langs de drukke Rijksweg, maar dat heeft tot voordeel dat achter ons alleen weilanden zijn. Een kleine 100 meter van mijn voordeur begint de rust. Binnen 10 minuten lopen kunnen de honden los tussen de weilanden rennen. Buiten de bebouwde kom mogen ze op heel veel plekken los.
De eerste is vanuit ons slaapkamerraam. Boven op die heuvel is mijn dagelijkse wandelgebied.

De rest is op 10 minuutjes rijden. 1 van de stukken waar we geregeld lopen. Heerlijk rustig.

Miriam, Pleun en Pelle
-
- Zeer actief
Heb maar liefst 1 optie in Warmond gevonden wat binnen budget valt!tycha schreef:Ja gezelligPersistence schreef: Wordt dus of de Veluwe of verhuizen naar Warmond![]()
Klik!
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Wat een heerlijk vrij uitzicht, Mirjam! Ik krijg een vakantiegevoel bij je foto's 

- miriam
- Zeer actief
Dankje, het is een mooi stukje inderdaad. Voordeel van heuvels is de mooie uitzichten natuurlijk. Nadeel is dat je veel moet klimmen, en dat gaat de laatste 3 jaar niet zo goed helaas. Daarvoor liepen we van huis uit overal heen. Waren we zomaar ern paar uur onderweg.Cleva schreef:Oh, die foto met die heuvels en die olmen!
Mooi!
En als je dan s' morgens een paar reeën ziet staan in dat weiland, dan begint je dag al goed. Dat blijft speciaalLieske_1977 schreef:Wat een heerlijk vrij uitzicht, Mirjam! Ik krijg een vakantiegevoel bij je foto's

Miriam, Pleun en Pelle