Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Als het slecht weer is...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

basil schreef:ik verkijk me er niet op, maar het is wel een bewuste keuze die ik heb gemaakt 8) en paz blijft lekker hier wonen :twisted: ;)
En dus ben je niet zielig dat jij iedere avond het laatste rondje moet doen... Mag ik hier en nu je handtekening dan?
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Sandro schreef:Het enige wat ik niet doe met deze wind is naar het bos gaan....dat vind ik best link.
Brrr dat vind ik dus ook eng! Meestal ren ik dus onder een boom door :mrgreen:
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik werk thuis en doe vrijwel alles met de honden. C. laat ze 's ochtends wel eens uit als ze erg vroeg op moet. In het weekeinde moet ze mee wandelen. Ze heeft een ontzettende hekel aan regen, wind en kou. Daarom heb ik een regenbroek voor haar gekocht. Dikke waterdichte kleren had ze al van het snowboarden. Die haal ik dan tevoorschijn voor haar.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja nu Mano hier is heb ik problemen. Bas maakt het tegenwoordig niet zo heel veel uit dit weer (is wel anders geweest), maar leuk vind ie het niet echt. Winnie komt niet vooruit in de wind. Die vacht houdt zoveel wind vast. En regen is gruwelijk op je neus :pffff: Ze scheurt dan tegen de bomen en tegen mijn benen. Met hun ging ik in de middag dus een kort rondje. Kwam geen hond tegen! Mano moest toch echt even naar het park, die banjert lekker door het water, sjouwt met stokken en ik heb het lekker rustig, want geen hond te bekennen.

Ik vraag me inderdaad vaak ook af waar al die mensen blijven met slecht weer. Zag 1 keer dat 1 van de baasjes echt alleen naar het veld liep en weer terug. En dan zie je in de zomer mensen met zwarte langharige honden ineens fietsen. Ik snap het dan niet.
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Kenzo, onze Spaanse schone :mrgreen: heeft dus echt een hekel aan regen, hij loopt ect te balen met regen en wind. Het liefst keert hij om en gaat hij naar huis. alleen heel jammer voor hem, Cujo vindt het helemaal geweldig die regen en wind en gaat het liefst met haar hoofd tegen de wind in staan. Dus hoe vervelend Kenzo en ik de storm ook vinden, het wordt gewoon een lange wandeling!
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
~Kimske
Actief

Ongelezen bericht door ~Kimske »

Hoorde zelfs vandaag nog iemand tegen d'r hond snauwen: "schiet es op, tis veel te koud"... T zonnetje scheen, laat dat beest, en al schijnt t zonnetje niet.... :stoom
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Of ik met slecht weer ver wandel ligt een beetje aan hoeveel we de dagen daarvoor gelopen hebben. Het probleem is dat Moos wat dat betreft voldoet aan de beschrijving van een schoothondje; hij haat regen. Nu is hij binnen 10 min. ook tot op de huid doorweekt, dus ik snap dat nog wel een beetje van 'm. Maar meestal moet hij gewoon mee van me, met zijn regenjas aan. Ik weet het, het ziet er niet uit, maar dan kan hij wel gewoon een uur lekker rennen.

Wind maakt niks uit, daar is ie dol op, wordt ie helemaal wild van en dus wandelen we dan altijd net zo lang als anders.

Eigelijk werkt het hier een beetje anders; met slecht weer wandelen we vaak net zoveel als normaal ( tenzij het echt een zuidwesterstorm is langs de kust...), maar met supermooi weer wandelen we nog vaker en langer :-D .
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

We zijn net terug van het ijsselmeer, tjee wat een wind zeg. Met Tommie aan de lijn was het net vliegeren! :mrgreen:
Tom maakt het niet uit wat voor weer het is, mij wel. ;)
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Als het slecht weer is, vind ik het heerlijk, en maak een extra groot rondje :mrgreen: 2,5 uur in t bos, ipv 1,5 uur, en dingo klaagt niet, dus die zal t wel leuk vinden :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
tijger2
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door tijger2 »

Dingo schreef:Als het slecht weer is, vind ik het heerlijk, en maak een extra groot rondje :mrgreen: 2,5 uur in t bos, ipv 1,5 uur, en dingo klaagt niet, dus die zal t wel leuk vinden :mrgreen:

:piew :piew :piew :?:
Groetjes Marcel
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

tijger2 schreef:
Dingo schreef:Als het slecht weer is, vind ik het heerlijk, en maak een extra groot rondje :mrgreen: 2,5 uur in t bos, ipv 1,5 uur, en dingo klaagt niet, dus die zal t wel leuk vinden :mrgreen:

probleem mee? :roll:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
tijger2
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door tijger2 »

Dingo schreef:
tijger2 schreef:

probleem mee? :roll:
Nee hoor :p:
Groetjes Marcel
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pascal »

Ik wandel gewoon als altijd eigenlijk, ben alleen niemand tegengekomen vandaag. De honden vinden het heerlijk, zelfs in regen of wind ;)
Groetjes, Pascal

Afbeelding
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

Ik loop hetzelfde als altijd.
Ik kom zoiezo nooit zoveel mensen tegen, alleen als de zon volop schijnt, anders hoeven de honden niet.
Helaas woon ik wat dat betreft in niet zo een leuke buurt :?
Aan de andere kant is het wel altijd lekker rustig ;)
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
tutjehola
Actief

Ongelezen bericht door tutjehola »

Ik loop als ik alleen met de hond ga altijd lang, als ik de kinderen mee moet nemen moet ik iets korter, maar wel vaker.

Vanmorgen was het heerlijk, in de zon gelopen zo'n anderhalf uur. ik was om zeven uur al in de polder, zalig. Ik loop dan van Den Bosch naar Vught, over de dijk en dan door de weilanden terug. Intussen zie ik schapen, fazanten, konijnen, en nog veel meer moois. Genieten hoor!!

Het valt mij ook op dat het zo loei druk is als het mooi weer is in het bos, daarom maak ik mijn grote wandeling liefst zo vroeg mogelijk.(met een teckel hoef je niet drie keer op een dag een uur te lopen, worden de pootjes nog korter van ;) )

Gosteren was het echt K... weer, volgens mij vraagt Willem zich dan af wat we doen in die .... polder.
Gisteren had hij dubbel pech, omdat we tot drie keer toe zeik nat geregend zijn. Eerst de wandeling, toen terug voor kikkerdril, en toen weer terug voor extra water uit de sloot voor het kikkerdril.(tja, die stadskinderen moeten ook wat zien van de natuur)

Maar ik geniet enrom van dit weer hoor, ban vandaag ook lekker op de fiets gaan werken. Zaaaaaaalig
Willem, Nixs, Noppes.
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ik heb vorige week ook gewoon in de stromende regen gelopen. Mijn man ging mee, maar toen we teruggingen zei hij dat hij niet meer mee ging om mij een plezier te doen.......... 8O Alleen nog maar als hij dacht dat hij het zelf ook leuk ging vinden............ :mrgreen:

Ik loop nou dus de hele week al in mijn uppie met vier honden, eentje aan de lange lijn en eentje die ik steeds moet corrigeren, lekker ontspannen...maar niet echt.

Thuis doe ik natuurlijk alsof het prima gaat........ :pffff:

Maar om eventjes terug te komen op het vooroordeel dat alleen grote flinke stoere honden met dito baasjes in de regen lopen, een van mijn honden is dus een klein wit hondje en loopt heel dapper een uur mee. Zijn buik moet wel vreselijk afgedroogd worden als we terugkomen. :mrgreen:
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

Ik loop minimaal 1 keer per dag een groot rondje, maar het komt weleens voor dat het 4 gewone plasrondjes zijn ipv 1 of 2 grote rondes en twee of drie plasrondjes.
Maar ze komen niet tekort ofzo hoor. Het valt mij ook op dat het met mooi weer stervens druk is bij het Geestmerambacht, maar als het regent en waait is het er doodstil. En vrijdagmiddag is het er heel rustig en in het weekend weer heel druk. Wel jammer dat mensen zich zo laten leiden door het weer. Als het mooi weer is zie ik honden die anders nooit buiten komen.
Groetjes Rob
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Ik loop 2 tot 3 keer per dag met de honden in het bos, weer of geen weer, altijd.
Een goeie jas, goeie laarzen en een regenhoedje....dan deert niks me....
En het is lekker rustig in het bos, met slecht weer....
:ok:
Peet
Afbeelding
Yvonne81
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Yvonne81 »

Als het echt slecht weer is passen we ons ritme ook wat aan.
's Middags doen we de boswandeling wat langer, met wandelschoenen, regenjas en muts. Bij de poep en plas rondjes keren we dus gewoon om als ze klaar is. Ik zie het probleem niet, we vinden het alletwee niet leuk om vier keer per dag nat te regenen. Liever één keertje goed nat dan vier keer een beetje...
Veel groetjes van Yvonne en Sterre
Afbeelding
Suzanne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzanne »

Het hangt hier nogal af van het licht. Ik heb een hekel aan wandelen in het donker, simpelweg omdat ik dan niet veel zie.
Dus in de winter lopen ze 's morgens en 's avonds korter dan in de zomer.
Ze gaan een paar keer per week naar bos of strand.
Vorige week op het strand was niet zo slim met de storm, omdat de kleinste dan simpelweg wegwaait.
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Ik wandel niet korter als het slecht weer is. Mijn boswandelingen gaan altijd door; wind, regen of hagel. Ik kan niet elke dag met Doerak naar het bos, omdat ik 4 dagen per week (moet) werken. De drie dagen die overblijven ga ik dus altijd naar het bos. Doerak vindt het heerlijk, regen maakt hem niet uit, lijkt wel of hij het niet eens merkt.
Ook mij valt het op dat je met slecht weer niemand tegenkomt in het bos (meestal dus echt NIEMAND), terwijl je met goed weer dus nauwelijks een parkeerplekje kunt vinden. Filelopen in het bos, gezellig.
Hebben jullie dat ook niet, dat je dan als je op die overvolle parkeerplaats op zoek bent naar een plekje, je het gevoel hebt dat je meer "recht" hebt op een plekje dan die mooi-weer-mensen, omdat jij daar het hele jaar door loopt, door weer en wind?
Soms presteren overbezorgde-geen-honden-en-straks-bijten-ze-mijn-baby-moeders-met-buggy het ook nog om iets te hard tegen elkaar te roepen: "honden moeten hier toch aan de lijn....?!" :roll:
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
mickey
Zeer actief

Ongelezen bericht door mickey »

Ik vind het wel lekker hoor, een beetje regen of harde wind, maar ik krijg Mickey niet door de voordeur heen als het regent. :mrgreen:
Vorige week was ik dat gesleur zo zat dat ik hem op heb gepakt en een straat verder heb neergezet :tong: toen moest ie wel lopen. :twisted:

Maar lekker lopen is het niet.....zodra ie een plasje heeft gedaan loop ik door en hij loopt terug naar huis :? :?
Pas ook in het bos, het begon te regenen dus tralala ik lekker vrolijk doorlopen en hij gewoon de andere kant op richting auto :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Niekie schreef: Hebben jullie dat ook niet, dat je dan als je op die overvolle parkeerplaats op zoek bent naar een plekje, je het gevoel hebt dat je meer "recht" hebt op een plekje dan die mooi-weer-mensen, omdat jij daar het hele jaar door loopt, door weer en wind?
hahahahahaha, komt me heel bekent voor. Ik heb dat zelfs nog erger. Ik woon hier 2 minuten lopen van de duinen vandaan, en in de winter (afgezien dan van de kerstperiode....) is het daar heerlijk rustig. Maar als het mooi weer is in de zomer barst het er opeens van de toeristen en dagjesmensen.
Ik loop dan de hele tijd te chagrijnen terwijl ik stiekem denk: "potverdorie, zijn mijn duinen, ga toch eens even ergens anders lopen met zijn allen i.p.v op een mooie zondag opeens te vinden dat jullie wel weer eens naar Schoorl kunnen om aan qualitytime met het gezin te doen"
En zo verder.........

Erg he? :oops:
Afbeelding
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Moos schreef:
Niekie schreef: Hebben jullie dat ook niet, dat je dan als je op die overvolle parkeerplaats op zoek bent naar een plekje, je het gevoel hebt dat je meer "recht" hebt op een plekje dan die mooi-weer-mensen, omdat jij daar het hele jaar door loopt, door weer en wind?
hahahahahaha, komt me heel bekent voor. Ik heb dat zelfs nog erger. Ik woon hier 2 minuten lopen van de duinen vandaan, en in de winter (afgezien dan van de kerstperiode....) is het daar heerlijk rustig. Maar als het mooi weer is in de zomer barst het er opeens van de toeristen en dagjesmensen.
Ik loop dan de hele tijd te chagrijnen terwijl ik stiekem denk: "potverdorie, zijn mijn duinen, ga toch eens even ergens anders lopen met zijn allen i.p.v op een mooie zondag opeens te vinden dat jullie wel weer eens naar Schoorl kunnen om aan qualitytime met het gezin te doen"
En zo verder.........

Erg he? :oops:
Ha ha ha...heel herkenbaar! Ik ben blij dat ik niet de enige ben met zo'n kronkel :roll:
MIJN BOSSSSSS! Hi hi :mrgreen:
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Weer of geen weer, we gaan altijd iedere dag op pad. Naar MIJN PLAS :mrgreen: of lekker naar de uiterwaarden, het bos of wat dan ook.
Valt mij altijd weer op dat ondanks het slechte weer ik altijd weer hetzelfde groepje retrievermensen tegenkom.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

haha, eigenlijk wel. op het bolderveld bij de vaart, waar ik de kleinere rondjes loop (drie keer per dag, de grote ronde gaat in het bos) bevinden zich 's zomers opgeschoten en onopgevoed puber-volk. erg storend. het bolderveld is voor de honden, vind ik :mrgreen: . wij lopen er elke dag, het hele jaar door.

dat puberschorem schreeuwt, maakt ursula boos, ligt in de weg EN ruimt de rotzooi niet op. opzouten.
TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door TaMa »

Ik ben juist altijd iets langer weg met wind en regen, Batish vind het namelijk heerlijk :mrgreen: Met de wind zn kop in de lucht en de regen.. jaaa de plassen :mrgreen: :ok: Erg leuk om te zien :ok:
Rust zacht mijn lieve Batish 15-03-2003 - 18-04-2005
Afbeelding
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hanneke »

Als het slecht weer is gaan de jongens ook minder lang mee naar buiten. De reden is simpel: met die nattigheid worden ze niet alleen zeiknat (en da's niet zo erg) maar blijven er ook ladingen zand en andere zooi in hun erg lange vachten hangen. En aangezien ik door de rug de boel niet meer zo makkelijk opgeruimd krijg, zijn ze noodzakelijkerwijs beperkter in het uitlaten als het regent. Helaas. Dat halen we bij droger weer wel weer in.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
Yndra
Actief

Ongelezen bericht door Yndra »

Ja dat valt mij ook altijd op. Zelf heb ik honden die veel beweging nodig hebben dus weer of geen weer. Ze worden altijd goed uitgelaten. Of hun hond moet opeens naast de fietst, terwijl hij nog niet eens uit zijn "winterslaap" is. :roll:
AfbeeldingAfbeelding
Roos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roos »

Yndra schreef: Of hun hond moet opeens naast de fietst, terwijl hij nog niet eens uit zijn "winterslaap" is. :roll:
dit snap ik niet, leg eens uit?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”