Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verwaarloosde pups in beslag genomen
Moderator: moderatorteam
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Re: Verwaarloosde pups in beslag genomen
Sneu dat de reu is achter gelaten, snap daar werkelijk niks van 

- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
En waar was de teef?
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dat snap ik ook niet.Lizzie. schreef:Sneu dat de reu is achter gelaten, snap daar werkelijk niks van

Dat was ook mijn eerste gedachtecooperv schreef:En waar was de teef?

- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Het meest schrijnende vind ik dat ze de volwassen hond er gewoon achtergelaten hebben... Schandalig!! Arm, arm beest...

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- Nicoline
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): APBT
Dat is hier vlakbij
Niet dat het wat uitmaakt maar volgens mij ging het om windhond/podenco achtigen, zag een bericht voorbij komen van 7 podenco pups die opvang zoeken maar zagen er op de foto meer uit als galgo’s. Die zaten in een half open schuur en denk dat het om dezelfde hondjes gaat.

Oh, maar het ging toch 'uiteraard om vechthonden'?
Oh. Nou ja, het gebeurt dus ook met windhonden en Teckels. 't Is me toch allemaal wat 

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Nanna schreef:Ja, het ging om pitbullachtigen. Er stond ook een foto bij.Sandra&co schreef:Oh, maar het ging toch 'uiteraard om vechthonden'?

Staat nergens in de tekst dat het om vechthonden ging en vind de foto’s ook weinig duidelijk
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Bruce, engelse buldog
Lilo, cockapoo - Aantal honden: 2
Bah bah bah... wel geld vangen en er niet voor zorgen. Geen goed woord voor over
Groetjes hermelien1989 en gioia

- Nicoline
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): APBT
Dan zal dat van die podenco’s helaas om een ander geval gaan :-/
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat zijn heel duidelijk pitbulls. Rednose en brindle. Daar twijfel ik niet aan maar het ras heeft er niks mee te maken. Hadden net zo goed chihuahuas of een ander ras kunnen zijn aangezien een mens dit veroorzaakt heeft en niet de honden. Nu lijkt het net alsof dit gebeurd omdat het pitbulls zijn. Je kan een pitbull ook gewoon goed verzorgen en de meeste worden ook heel erg goed verzorgd. Waar ik ze gezien heb lagen ze op de bank en waren de meeste te vet om te rennen. Dus het ras lijkt me niet van toepassing. Als het slecht met je gaat koop je natuurlijk wel eerder een pitbull dus dat pitbulls snel de sigaar zijn klopt natuurlijk wel. Gaat het goed met je dan koop je meestal geen pitbulls en fok je er sowieso niet mee.
Voordat mensen op hun tenen getrapt worden. Het is een gemiddelde. Er zijn hele weldenkende mensen die lekker in hun vel zitten en denken laat ik eens een pitbull kopen. Maar meestal is het toch een statement en dat statement betekent zelden heel veel goeds. Een hond als wapen. Afzetten tegen de maatschappij. Maatje zoeken die ook een verschoppeling is of iets willen uitstralen waar anderen een blokje om voor lopen. Als je heel gelukkig bent en een fijn leven hebt wil je dat meestal niet.
Voordat mensen op hun tenen getrapt worden. Het is een gemiddelde. Er zijn hele weldenkende mensen die lekker in hun vel zitten en denken laat ik eens een pitbull kopen. Maar meestal is het toch een statement en dat statement betekent zelden heel veel goeds. Een hond als wapen. Afzetten tegen de maatschappij. Maatje zoeken die ook een verschoppeling is of iets willen uitstralen waar anderen een blokje om voor lopen. Als je heel gelukkig bent en een fijn leven hebt wil je dat meestal niet.
-
- Zeer actief
I know. Maar toen mensen op jou gingen reageren leek het anders ingevuld te worden.Nanna schreef:dat bedoelde ik dus ooklaeken schreef: dat pitbulls snel de sigaar zijn klopt natuurlijk wel.

De Teckels zijn anders een aardige inhaalslag aan het maken, op het conto van een bepaalde fokster en d'r vriendjesNanna schreef:Nou, ik geloof dat onderhand iedereen wel weet dat de vechthond het meest mishandelde hondentype ter wereld is.laeken schreef:I know. Maar toen mensen op jou gingen reageren leek het anders ingevuld te worden.Nanna schreef:dat bedoelde ik dus ooklaeken schreef: dat pitbulls snel de sigaar zijn klopt natuurlijk wel.

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik denk niet dat iemand die zijn pitbull in elkaar schopt of slecht behandeld dat met een andere hond plots niet meer zal doen.
Zou zo'n persoon geen pitje meer mogen hebben en bijvoorbeeld een herder aanschaffen zal het daar niet veel beter voor zijn, dat geloof ik niet.
En de chihuahua van zijn vriendin moet hem ook niet voor de voeten lopen als ze ruzie hebben.
Zo'n persoon is gewoon geen hondenliefhebber, van wat voor ras dan ook. Alle honden weg daar en een houd verbod is een betere optie.
Zou zo'n persoon geen pitje meer mogen hebben en bijvoorbeeld een herder aanschaffen zal het daar niet veel beter voor zijn, dat geloof ik niet.
En de chihuahua van zijn vriendin moet hem ook niet voor de voeten lopen als ze ruzie hebben.
Zo'n persoon is gewoon geen hondenliefhebber, van wat voor ras dan ook. Alle honden weg daar en een houd verbod is een betere optie.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
https://www.facebook.com/53157298393081 ... 241647758/Sandra&co schreef:De Teckels zijn anders een aardige inhaalslag aan het maken, op het conto van een bepaalde fokster en d'r vriendjesNanna schreef:Nou, ik geloof dat onderhand iedereen wel weet dat de vechthond het meest mishandelde hondentype ter wereld is.laeken schreef:I know. Maar toen mensen op jou gingen reageren leek het anders ingevuld te worden.Nanna schreef: dat bedoelde ik dus ookHoeveel zouden er nog boven water komen, weggestopt in kleine stinkbenches
Maar daar mag je niks van zeggen want de eigenaresse was aan het verhuizen. Daarom zaten ze (met velen want dat vinden ze fijn) in benches. Maar schone kleedjes en glanzende vachten dus vast oké. De kale ogen horen bij de kleur vd teckel is mij verteld
Ah ja. Tuurlijk, tuurlijk.
-
- Zeer actief
Dat zijn wel mooie teckels. Ik denk dat herders niet heel veel beter af zijn trouwens. In veel landen liggen ze aan de ketting. In West Europa heel veel in kennels. En dan bedoel ik permanent en veel te weinig beweging. Dus ik zou ook niet al Mechelse herder geboren willen worden. Kans dat je lekker bij een gezin mag horen is niet erg groot.
En natuurlijk de moderassen. Dat is ook vaak niet heel erg fris. Benches en dan hele dagen en dekken en fokken bij een goede fokker. Dus niet zo'n heel leuk rijk hondenleven wat mij betreft.
Maar zeker. Pitbullachtigen en zeker buiten Nederland zijn er vaak ook niet heel erg goed aan toe.
En natuurlijk de moderassen. Dat is ook vaak niet heel erg fris. Benches en dan hele dagen en dekken en fokken bij een goede fokker. Dus niet zo'n heel leuk rijk hondenleven wat mij betreft.
Maar zeker. Pitbullachtigen en zeker buiten Nederland zijn er vaak ook niet heel erg goed aan toe.
-
- Zeer actief
Leverhonden hebben dat inderdaad wel ja. De zwarte en de bruine hebben die kale ogen niet. Geen idee waar het aan ligt maar die kale ogen horen inderdaad wel bij de kleur lever. Mijn oom had een leverkleurige miks staande x lab. En ook kale ogen en later kalige oren ook. Dat klopt wel echt.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Nanna schreef:Volgens mij kunnen we voor 'reu' ook 'teef' lezen. Zal wel iemand dat stukje weer geschreven hebben die van zn gezond niet af weet.Sandra&co schreef:Dat was ook mijn eerste gedachtecooperv schreef:En waar was de teef?
Lijkt me wat vreemd als er pups zijn die omdat ze nog erg jong zijn medische zorg nodig hebben dat ze dan als de moeder de teef dus aanwezig zou zijn ze die laten zitten. Maar dat kan ook aan mij liggen

It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.