Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat voor agressie zien we hier?

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Wat voor agressie zien we hier?

Ongelezen bericht door Caro. »

Cleva schreef:
Caro. schreef: Ja natuurlijk is ze nu nog niet volwassen, maar ze is 1 jaar en 1 maand en als er echte agressie inzat, dan had ik dat heus wel opgepikt.

Nee. Gek genoeg werkt dat niet zo.
In mijn ervaring gaat het vaak pas rond de 2-2,5 echt de mist in.
Vaak ook nadat ze zelf een keer onheus bejegend zijn.

Ik vind staffies zelf ook niet eens zozeer heel agressief als hetom frequentie gaat. Het gaat er om hoe de agressie zich toont als die er eenmaal is.
Het blijft een terrier/bullenbijter dus ze gaan de sensatie niet uit de weg. Ze hebben een natuurlijke hang naar groter, harder, feller.
Als je wil weten hoe het met jessie zit dan zou ik gewoon eens wat trekspelletjes gaan doen. Dat is een veel betere graadmeter dan of ze nu op deze leeftijd weleens ruzie maakt.

Overigens is er helemaal niet zo geweldig veel aan de hand als ze wel de neiging heeft, hoor. Dat wordt alleen een puinhoop bij mensen die niet begrijpen hoe een hond in elkaar zit en dat zit bij jou wel snor.
Maar dat ze over 3 jaar misschien niet zomaar los kan tussen de andere honden op het veldje ligt wel in de lijn der verwachting. Is dat erg? Nee.

Ik zou wel aan het appel werken maar dat vind ik bij elke hond belangrijk,
Ik denk dat het wel zo werkt en dat je echte agressie, en dan bedoel ik dus de 'killers', wel degelijk vrij snel eruit kan pikken.
Ik geloof niet dat een hond die zo sociaal is compleet omdraait en voor de kill gaat. Dat ze pittiger wordt, ja dat zou zeker kunnen.

Tot nu toe gaat ze de sensatie dus wel in de weg. Dat zou om kunnen draaien, dat besef ik wel, maar ze heeft nu nog steeds niet de neiging
om zich ergens waar iets aan de gang is, mee te bemoeien en ik vermoed dat mocht ze dit wel doen, ze geen extreme agressie in zich heeft.
Wat ik al eerder schreef, houden we dat wel constant in de gaten.

Trekspelletjes doen we met mate, want ze is natuurlijk veel sterker dan ik, en wat mij betreft mag ze die kracht niet weten. Ik win het
met slimmigheid of met een 'los'.
Ze gaat overal vol in, dan bedoel ik met 'vol' niet grommend of gemeen, maar vol enthousiasme, vol met energie.

Er zit dus echt wel wat opvoeding en training in, ook dat was een voorwaarde van mij dat we haar echt goed zouden opvoeden. Geen
geintjes, niet die energie tot 9 of 10 laten komen, remmen in dat soort zaken.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:Treinen ontsporen niet als de rails in goede orde is.
Dat zeg ik.

Er zijn zat voorbeelden van mensen met klapkaken die hun hond op het rechte pad houden. Dat kan echt prima en dat kun jij helemaal.
Maar dan moet je juist niet de denkfout maken dat ze nu makkelijk is en dat je er dus niets mee hoeft. Je moet juist iets omdat ze nu nog makkelijk is en dat je dat zo wil houden.
O, maar dat doen we zeker hoor :wink: Ik zit er vol bovenop, qua gedrag, lichaamstaal, training, enz.
Afbeelding
A good dog never dies...

stoffeltje
Zeer actief

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Sandra&co schreef:@Caro: Ik denk dat we in hetzelfde schuitje zitten/hebben gezeten. Toen Izzy pup was, zat ik om álles te gluren: Ze zet haar rugharen overeind. Is ze nu hondagressief aan het worden? Keek ze nou vuil naar die hond? Wordt ze nú dan agressief? Mede mogelijk gemaakt door dit forum, want "ooit gaat die knop om. Wacht maar tot ze écht volwassen wordt." :roll: Als ik gewoon naar m'n eigen gezonde verstand had geluisterd en had gekéken naar Izzy, had me dat een hoop stress gescheeld. Had ik veel meer kunnen genieten van haar puppytijd. Ik liet me gek maken, da's m'n eigen schuld verder. Maar als ik jouw verhalen over Jessie hoor, dan lijkt het me sterk dat jij je ergens druk om zou moeten gaan maken. Lijkt me een heerlijk hondje :ok:
Goh! en toch was jij een van de eersten om mij aan te vallen toen ik hier ooit het lef had om een vraag te stellen over het gedrag van een oudere reu tegenover mijn toen nog jonge stafford reu.....gelukkig heb ik ook naar mijn eigen gezonde verstand geluisterd!
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Martijn heeft wel gelijk hoor. Wuilus was tot 1.5 - 2 jaar super speels en onderdanig. Ze lag zelfs bij Yorkshire terriërs op haar rug en er zat geen kwaad in. Ik liep uren met vrienden en hun honden en Wuilus was de goedheid zelve. Ineens was ze weer loops en werd ze aangevallen door een rottweiler teefje van een vriend van mij. Daarna kon ze op geen enkele wijze nog met een teef. De pitbull uit het tweede filmpje doet precies wat zij deed. Erop en platdrukken en bedreigen. Daarvoor had ze nog nooit een aanvaring of conflict met een hond gehad. Maar ze deed niks meer dan dat. Dus de andere honden hadden nooit bloed tenzij ze zelf gingen hakken en ze luisterde heel erg goed. Ik vond het niet zo'n probleem eigenlijk.

Mijn verhaal staat overigens totaal los van Jessie en nogmaals niet op focussen. Ik heb geweldig lieve sociale Staffords gekend en Jessie kan wel veel bloed voeren maar game en erop gefokt is ze sowieso niet. En het uiterlijk zegt veel meer dan het percentage. Ze lijkt op een krakers hond en die zijn hardstikke sociaal ondanks het aandeel Stafford pit of wat dan ook. Komt goed.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Caro. schreef:
Cleva schreef:Treinen ontsporen niet als de rails in goede orde is.
Dat zeg ik.

Er zijn zat voorbeelden van mensen met klapkaken die hun hond op het rechte pad houden. Dat kan echt prima en dat kun jij helemaal.
Maar dan moet je juist niet de denkfout maken dat ze nu makkelijk is en dat je er dus niets mee hoeft. Je moet juist iets omdat ze nu nog makkelijk is en dat je dat zo wil houden.
O, maar dat doen we zeker hoor :wink: Ik zit er vol bovenop, qua gedrag, lichaamstaal, training, enz.
Niet teveel op gaan zitten. Ja met je ogen. Maar verder lekker laten gaan. Een hond die zijn eigen boontjes dopt verpest veel minder snel dan bij een baas die alvast anticipeert op agressie. Dat lokt agressief gedrag uit. Mijn pa dacht dat Wuilus bezoek vrat. Dus ze moest aan een ketting aan de verwarming als er mensen in huis waren. Ik wist dat niet en mijn vader was ineens opgenomen in het ziekenhuis dus ik had haar meegenomen naar Nijmegen. Bij mij was ze lief tegen bezoek en dat is ook altijd zo gebleven. Ook toen ze bij mij woonde. Bij mijn pa vrat ze ook echt bezoek omdat hij dat dacht en haar zo behandelde. Ik zei altijd kijk eens wie daar is....jaaaa....lief zijn als ze begon te grommen en een varkensoor geven en Plaats!!! Dat is altijd zonder enige incidenten goed blijven gaan in al die jaren dat ik haar had. :cheer: :E: Ik ga er ook vanuit dat mijn huidige honden niet vechten en niet bijten. Dat doen ze dus ook niet.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Caro. schreef:
dagmar88 schreef:
Caro. schreef: Ja het is zo, het komt echt mede door dit forum. Toen ik eerder wat schreef, was het min of meer ook 'zeg maar niks, kom maar over 2 jaar' en
dan word ik eigenlijk toch wel pissig.
Haha nou, bedankt. Wat weet ik er ook van.

Degene waarbij het allemaal fantastisch zou gaan heeft nu een dooie hond.
Ik weet niet op wie, waar, hoe of wat je doelt, maar niet iedere hond is hetzelfde en niet iedere persoon is hetzelfde.
Ik geloof stomweg niet dat iedere Stafford een agressieve inslag heeft. Als ze het wél hebben, ja dan kan het goed misgaan vanwege hun
enorme explosies, maar ik zie niet in iedere Stafford een honden- of mensenkiller.

Dat jij dat wel meegemaakt hebt is natuurlijk zwaar kut.
Ik schreef dat.

En nee, dat is helemaal niet "zwaar kut". Ik had helemaal geen probleemhond.
Hondgerichte agressie hoorde er bij ja. Dat was het risico en als je daar niet mee om kunt gaan moet je er niet aan beginnen.
Tot je hond volwassen is, blijft het onzeker. Je kunt niet meer dan blijven opletten en meegroeien.
Als je daar al pissig van wordt, staat je nog wat te wachten :mrgreen:
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

laeken schreef: Ik ga er ook vanuit dat mijn huidige honden niet vechten en niet bijten. Dat doen ze dus ook niet.

Ik ben het grootdeels met je eens Laeken, eigen gedrag van houding maken enorm veel verschil.

Maar dat laatste zinnetje dat ik nu quote vind ik in zekere zin heel eng.

Het legt de weg vrij voor de 'dat doet ie anders nooit' argumenten.
De mensen die denken dat hún polliewollieschatttigestafje nooit een andere hond grijpt, want zo is hij niet van nature en zij willen het ook niet.

Ik snap het nuanceverschil. En ik snap dat jij Laeken het ook niet zou láten gebeuren, omdat je weet (wist) wat voor dier je had.

Maar dat laatste'concluderende' zinnetje is echt te kort door de bocht, mijns inziens.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:Martijn heeft wel gelijk hoor. Wuilus was tot 1.5 - 2 jaar super speels en onderdanig. Ze lag zelfs bij Yorkshire terriërs op haar rug en er zat geen kwaad in. Ik liep uren met vrienden en hun honden en Wuilus was de goedheid zelve. Ineens was ze weer loops en werd ze aangevallen door een rottweiler teefje van een vriend van mij. Daarna kon ze op geen enkele wijze nog met een teef. De pitbull uit het tweede filmpje doet precies wat zij deed. Erop en platdrukken en bedreigen. Daarvoor had ze nog nooit een aanvaring of conflict met een hond gehad. Maar ze deed niks meer dan dat. Dus de andere honden hadden nooit bloed tenzij ze zelf gingen hakken en ze luisterde heel erg goed. Ik vond het niet zo'n probleem eigenlijk.

Mijn verhaal staat overigens totaal los van Jessie en nogmaals niet op focussen. Ik heb geweldig lieve sociale Staffords gekend en Jessie kan wel veel bloed voeren maar game en erop gefokt is ze sowieso niet. En het uiterlijk zegt veel meer dan het percentage. Ze lijkt op een krakers hond en die zijn hardstikke sociaal ondanks het aandeel Stafford pit of wat dan ook. Komt goed.

Dáár ben ik al die tijd (en nog) bang voor geweest dat dit zou gebeuren, want ik weet dat zoiets een keerpunt kan zijn.
Daarop let ik altijd erg goed en ik heb tot 2 keer toe ook honden bij haar weggejaagd, honden waarvan ik weet dat ze serieus kwaad kunnen.
Jessie vindt iedere hond leuk en op het moment dat ze echt gegrepen zou worden, kan dat omslaan, gevoed door angst/onzekerheid, dus daar
ben ik veel banger voor dan omgekeerd eigenlijk.

Eigenlijk iedereen vindt haar ook leuk, ook mensen die best sceptisch zijn die zeggen 'ze is zo vrolijk, je ziet meteen als ze aan komt lopen
dat ze totaal geen foute bedoelingen heeft'.
Bij de Gaasperplas kent iedereen haar zo ongeveer, want dan komt ze weer aangerend 'hoiiii piepelepoiiii, doeiii ik ga weer' :cheer: :cheer:
Daar is ze overigens een keer in haar rug gepakt toen ze wegliep, geen bijtwond, maar wel even gemeen: toen keerde ze zich om en keek
naar de hond zo van 'ja oké, maar dat doe je niet nog een keer, dat is niet leuk' en toen liep ze weer door.
Dan ga ik ook dus direct weg, ik wacht niks meer af, maar het is direct afleiding naar iets leuks (balll) en doorlopen en dan ligt binnen 1
seconde haar focus weer op iets leuks.
Dat heb ik dus wel gemerkt: Jessie vindt alles leuk (oké mensen is ze terughoudend, maar van angst is allang geen sprake meer), dus hoppa
die gaat d'r gang. Dus ik moet interessant zijn om goede controle te houden en ben dus ook de wandelingen echt actief met haar bezig.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Caro. schreef:
dagmar88 schreef:
Caro. schreef: Ja het is zo, het komt echt mede door dit forum. Toen ik eerder wat schreef, was het min of meer ook 'zeg maar niks, kom maar over 2 jaar' en
dan word ik eigenlijk toch wel pissig.
Haha nou, bedankt. Wat weet ik er ook van.

Degene waarbij het allemaal fantastisch zou gaan heeft nu een dooie hond.
Ik weet niet op wie, waar, hoe of wat je doelt, maar niet iedere hond is hetzelfde en niet iedere persoon is hetzelfde.
Ik geloof stomweg niet dat iedere Stafford een agressieve inslag heeft. Als ze het wél hebben, ja dan kan het goed misgaan vanwege hun
enorme explosies, maar ik zie niet in iedere Stafford een honden- of mensenkiller.

Dat jij dat wel meegemaakt hebt is natuurlijk zwaar kut.
Ik schreef dat.

En nee, dat is helemaal niet "zwaar kut". Ik had helemaal geen probleemhond.
Hondgerichte agressie hoorde er bij ja. Dat was het risico en als je daar niet mee om kunt gaan moet je er niet aan beginnen.
Tot je hond volwassen is, blijft het onzeker. Je kunt niet meer dan blijven opletten en meegroeien.
Als je daar al pissig van wordt, staat je nog wat te wachten :mrgreen:

Nou, laat ik het zo zeggen: ik schreef dus dat ze heel sociaal was en lief en toen kreeg ik die opmerking er bovenop.
Als ik dan niet eens mag zeggen dat mijn hond sociaal en lief is, dan is dat niet leuk.

Ik ben niet achterlijk, ik besef heel erg goed wat er in Jessie zit: vandaar nog de dna test, vandaar dat ik maanden met een onderhuids
kutgevoel heb gelopen (en nog), mijn angst dat 'het' er toch uitkomt en dat we haar niet kunnen houden.

Laat me dan blij zijn dat ze tot nu toe een superleuke hond is die sociaal is. De toekomst... die wachten we af. Meer dan ontzettend
ons best doen, kunnen we stomweg niet.
Maar maai niet alles voor mijn voeten weg, dat is niet leuk.
Afbeelding
A good dog never dies...

dagmar88
Zeer actief

laeken schreef:Martijn heeft wel gelijk hoor. Wuilus was tot 1.5 - 2 jaar super speels en onderdanig. Ze lag zelfs bij Yorkshire terriërs op haar rug en er zat geen kwaad in. Ik liep uren met vrienden en hun honden en Wuilus was de goedheid zelve. Ineens was ze weer loops en werd ze aangevallen door een rottweiler teefje van een vriend van mij. Daarna kon ze op geen enkele wijze nog met een teef.
Zo gaat het meestal ook, daarom zijn de bazen zo verrast.

Met charlie was het vrij snel duidelijk. Die stond met vijf, zes maanden al uit te proberen. Onzekere jonge honden waar ze eerst nog gewoon mee speelde even lekker onderschoffelen en vastpinnen.
Niet eerder omdat ze daarvoor ondervoed was. Zie je meestal met dat type, dat ze graatmager en braaf het asiel in komen en zichzelf pas laten zien als ze op kracht gekomen zijn.
Met negen maanden ging ze opeens uit d'r plaat tegen honden en de volgende dag bleek ze loops.

Zo'n verloop is eerder de uitzondering dan de regel.
dagmar88
Zeer actief

Caro. schreef: Maar maai niet alles voor mijn voeten weg, dat is niet leuk.
dagmar88 schreef:
Caro. schreef: Maar goed, ik wilde geen 'flinke hond' meer waarbij je toch goed moest opletten... dus nu heb ik een halve Stafford :schrik: :LOL: Die overigens
heel lief en sociaal is met andere honden.
Zeg dat nou nog niet, dat is de goden verzoeken. Ze is nog niet eens loops geweest?
Kom over een jaar of twee maar vertellen :ok:
Het maakt me niet uit wat in jouw ogen niet leuk is, zo werkt het nu eenmaal.
Het is veel te vroeg om conclusies te trekken. Had er "tot nu toe" bij gezet en ik had er niet op gereageerd.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Caro. schreef: Maar maai niet alles voor mijn voeten weg, dat is niet leuk.
dagmar88 schreef:
Caro. schreef: Maar goed, ik wilde geen 'flinke hond' meer waarbij je toch goed moest opletten... dus nu heb ik een halve Stafford :schrik: :LOL: Die overigens
heel lief en sociaal is met andere honden.
Zeg dat nou nog niet, dat is de goden verzoeken. Ze is nog niet eens loops geweest?
Kom over een jaar of twee maar vertellen :ok:
Het maakt me niet uit wat in jouw ogen niet leuk is, zo werkt het nu eenmaal.
Het is veel te vroeg om conclusies te trekken. Had er "tot nu toe" bij gezet en ik had er niet op gereageerd.

Ja dahag!
Ik kan hier dus niet vertellen dat mijn hond zo leuk is, want 'wacht maar 2 jaar'.
Ik kan geen problemen vertellen waar ik tegenaan loop, want dan is het 'ja dat heb je met zo'n hond'.

Ik vind het wel best en dit is dus zijn dus precies de reacties waarom ik er eerder niks over gezegd heb.

Nogmaals, ik ben niet achterlijk: ik heb 11 jaar een kruising Rottweiler/Herder uit het asiel gehad, daarna 13 jaar een Rottweiler uit
een werklijn en jaren getraind bij de Rottweilerwerkgroep.

IK WEET DAT ZE NOG ECHT VOLWASSEN MOET WORDEN!

Zo, nu we dat uit de weg hebben, mag ik dan misschien eens zeggen dat ze leuk is? Dat ik trots op d'r ben dat ze al zoveel
angsten overwonnen heeft? Dat ze de cursus zo goed en leuk heeft gedaan?
Mag het misschien?
Afbeelding
A good dog never dies...

Habibi
Zeer actief
Perseus (Percy)

Zéker.
En moet je ook écht doen.

Maar je doet dat híer in dít topic over agressie waarbij je aangeeft dat jouw hond ook deels staff is. (Ik wist het niet eens)

In een leuk Jessie volgtopic krijg je waarschijnlijk andere reacties dan in een topic dat op rasspecifieke agressie gaat!
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Habibi schreef:Zéker.
En moet je ook écht doen.

Maar je doet dat híer in dít topic over agressie waarbij je aangeeft dat jouw hond ook deels staff is. (Ik wist het niet eens)

In een leuk Jessie volgtopic krijg je waarschijnlijk andere reacties dan in een topic dat op rasspecifieke agressie gaat!
Ik heb nergens gezegd dat Staffords allemaal schatjes zijn en dat agressie geen eigenschap kan zijn van een Stafford.
Dus je mag hier wel praten als jouw Stafford agressief was, maar niet als je (halve) Stafford lief is?

Apart.
Afbeelding
A good dog never dies...

Habibi
Zeer actief
Perseus (Percy)

In een topic dat over heel heftige agressie gaat, zul je nu eenmaal andere reacties krijgen dan in een leuk volgtopic.

Dat is wat ik probeer aan te geven.

Ik heb niets tegen Jessie (heb er volgens mij ook nérgens iets negatiefs over gezegd) vind het zo op t oog een leuk dier.

En dús is een leuk topic over Jessie leuker.

Dat bedoel ik! Kies voor jezelf de leuke topics dan.
In een topic als deze kun je het een klein beetje verwachten, want het speerpunt in dít topic is agressie. En niet de leuke vorderingen van Jessie.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Habibi schreef:In een topic dat over heel heftige agressie gaat, zul je nu eenmaal andere reacties krijgen dan in een leuk volgtopic.

Dat is wat ik probeer aan te geven.

Ik heb niets tegen Jessie (heb er volgens mij ook nérgens iets negatiefs over gezegd) vind het zo op t oog een leuk dier.

En dús is een leuk topic over Jessie leuker.

Dat bedoel ik! Kies voor jezelf de leuke topics dan.
In een topic als deze kun je het een klein beetje verwachten, want het speerpunt in dít topic is agressie. En niet de leuke vorderingen van Jessie.
Heel veel hebben het hier over hun eigen hond toen ik ook over Jessie begon, maar blijkbaar gelden er andere regels voor ieder en moet ik
nu ineens opletten waar ik wat schrijf over mijn hond.
Ik ga er eens over nadenken of ik daar wel zin in heb.
Afbeelding
A good dog never dies...

dagmar88
Zeer actief

Caro. schreef:
dagmar88 schreef: Het maakt me niet uit wat in jouw ogen niet leuk is, zo werkt het nu eenmaal.

Ja dahag!
Ik kan hier dus niet vertellen dat mijn hond zo leuk is, want 'wacht maar 2 jaar'.
Ik kan geen problemen vertellen waar ik tegenaan loop, want dan is het 'ja dat heb je met zo'n hond'.

Ik vind het wel best en dit is dus zijn dus precies de reacties waarom ik er eerder niks over gezegd heb.

Nogmaals, ik ben niet achterlijk: ik heb 11 jaar een kruising Rottweiler/Herder uit het asiel gehad, daarna 13 jaar een Rottweiler uit

Zo, nu we dat uit de weg hebben, mag ik dan misschien eens zeggen dat ze leuk is? Dat ik trots op d'r ben dat ze al zoveel
Mag het misschien?
Snap je nu zelf echt niet dat topics die over agressie gaan daar niet het platform voor zijn? Daar open je dan maar een topic over dat niet over bijtincidenten gaat.

Je kunt best ervaring hebben met andere rassen. Zolang je het volgende durft te beweren kun je die ervaring duidelijk niet vertalen naar staffordachtigen. Dat kan ook niet, het is geen vergelijk.
Caro. schreef: Ik denk dat het wel zo werkt en dat je echte agressie, en dan bedoel ik dus de 'killers', wel degelijk vrij snel eruit kan pikken.
Ik geloof niet dat een hond die zo sociaal is compleet omdraait en voor de kill gaat. Dat ze pittiger wordt, ja dat zou zeker kunnen.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

stoffeltje schreef:Goh! en toch was jij een van de eersten om mij aan te vallen toen ik hier ooit het lef had om een vraag te stellen over het gedrag van een oudere reu tegenover mijn toen nog jonge stafford reu.....gelukkig heb ik ook naar mijn eigen gezonde verstand geluisterd!
Goh! Als ik het me goed herinner kwam dat niet door de hond, maar omdat jij regelmatig nogal nitwitterig over kwam over elk soort hondengedrag.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Ja, jij heb de wijsheid in pacht Dagmar. Het is goed met je.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Caro. schreef:
dagmar88 schreef: Het maakt me niet uit wat in jouw ogen niet leuk is, zo werkt het nu eenmaal.

Ja dahag!

Mag het misschien?
Snap je nu zelf echt niet dat topics die over agressie gaan daar niet het platform voor zijn? Daar open je dan maar een topic over dat niet over bijtincidenten gaat.
Dat stond niet in dit topic overigens, dus dit slaat nergens op.
Afbeelding
A good dog never dies...

Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Caro. schreef:Ja, jij heb de wijsheid in pacht Dagmar. Het is goed met je.
Wat een onterechte opmerking naar Dagmar. Ze miszegt niks maar is gewoon realistisch. Het is logisch dat je trots bent op Jessie. Maar het is wel realistisch om met raseigenschappen rekening te houden. Misschien uiteindelijk helemaal niet nodig maar ontkennen door te zeggen dat ze zo lief is, is precies wat veel staffordeigenaren doen.

Gewoon wat Dagmar zegt, Jessie is tot nu toe hartstikke leuk en lief, en dat blijft hopelijk zo. Maar wel gewoon weten wat je hebt voor ras. Dat is juist wat het verschil maakt tussen goede en minder goede stafford bazen. Kijk maar op het forum hier. Juist degenen waar het goed gaat die weten wat ze aan de lijn hebben.
Laatst gewijzigd door Jackira op 25 jan 2019 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Jackira schreef:
Wat een onterechte opmerking naar Dagmar. Ze miszegt niks maar is gewoon realistisch. Het is logisch dat je trots bent op Jessie. Maar het is wel realistisch om met raseigenschappen rekening te houden. Misschien helemaal niet nodig maar ontkennen door te zeggen dat ze zo lief is, is precies wat veel staffordeigenaren doen.

Gewoon wat Dagmar zegt, Jessie is tot nu toe hartstikke leuk en lief, en dat blijft hopelijk zo. Maar wel gewoon weten wat je hebt oor ras. dat is juist wat het verschil maakt tussen goede en minder goede stafford bazen. Kijk maar op het forum hier. Juist degenen waar het goed gaat die weten wat ze aan de lijn hebben.
Lees even het hele topic voor je reageert. Ik heb nergens raseigenschappen ontkend, in tegenstelling zelfs.
Het is alleen belachelijk dat ik niet mag zeggen dat ze leuk en lief is zonder daar meteen kut opmerkingen over te krijgen. Dan moet ik, ja speciaal ik,
erbij zetten 'nu nog' of 'op dit moment'. Te gek voor woorden gewoon.

Nogmaals: ik ben niet achterlijk, ik weet precies hoe of wat, maar dat heb ik dus al 10 x gezegd.

En hiermee sluit ik af.
Afbeelding
A good dog never dies...

Jackira
Zeer actief

Caro. schreef:
Jackira schreef:
Wat een onterechte opmerking naar Dagmar. Ze miszegt niks maar is gewoon realistisch. Het is logisch dat je trots bent op Jessie. Maar het is wel realistisch om met raseigenschappen rekening te houden. Misschien helemaal niet nodig maar ontkennen door te zeggen dat ze zo lief is, is precies wat veel staffordeigenaren doen.

Gewoon wat Dagmar zegt, Jessie is tot nu toe hartstikke leuk en lief, en dat blijft hopelijk zo. Maar wel gewoon weten wat je hebt oor ras. dat is juist wat het verschil maakt tussen goede en minder goede stafford bazen. Kijk maar op het forum hier. Juist degenen waar het goed gaat die weten wat ze aan de lijn hebben.
Lees even het hele topic voor je reageert. Ik heb nergens raseigenschappen ontkend, in tegenstelling zelfs.
Het is alleen belachelijk dat ik niet mag zeggen dat ze leuk en lief is zonder daar meteen kut opmerkingen over te krijgen. Dan moet ik, ja speciaal ik,
erbij zetten 'nu nog' of 'op dit moment'. Te gek voor woorden gewoon.

Nogmaals: ik ben niet achterlijk, ik weet precies hoe of wat, maar dat heb ik dus al 10 x gezegd.

En hiermee sluit ik af.
Dat komt omdat zij zelf ervaring heeft met het ras. Maar ik kan me ook voorstellen dat je dat liever niet iedere keer hoort. Ik heb bijvoorbeeld zelf een husky. Tegen mij wordt ook gezegd als ik zeg dat hij nog losloopt "wacht maar". Wat kan mij dat nou schelen. :mrgreen: Ik zeg gewoon "we zullen zien".
dagmar88
Zeer actief

Caro. schreef: Dat stond niet in dit topic overigens, dus dit slaat nergens op.
Nee, dat stond in het topic "meisje van vijf aangevallen door rottweiler".
dagmar88
Zeer actief

Het is goed met me ja, en wat dit onderwerp betreft kom je een eind in de buurt :ok:

Als je dit al als aanvallend ziet :schrik: Succes.
dagmar88
Zeer actief

Jackira schreef: Dat komt omdat zij zelf ervaring heeft met het ras. Maar ik kan me ook voorstellen dat je dat liever niet iedere keer hoort. Ik heb bijvoorbeeld zelf een husky. Tegen mij wordt ook gezegd als ik zeg dat hij nog losloopt "wacht maar". Wat kan mij dat nou schelen. :mrgreen: Ik zeg gewoon "we zullen zien".
:mrgreen: "Wacht maar tot ie negen maanden is". Zei Manu ook tegen mij.
En alle drie lopen ze los.
Eigenlijk precies hetzelfde verhaal. Mooi meegenomen als het (onder de goede omstandigheden) wel kan, vooral lekker mee aan de slag gaan en snappen dat de kans er in zit dat het niet lukt. Even goede vrienden.
Jackira
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Jackira schreef: Dat komt omdat zij zelf ervaring heeft met het ras. Maar ik kan me ook voorstellen dat je dat liever niet iedere keer hoort. Ik heb bijvoorbeeld zelf een husky. Tegen mij wordt ook gezegd als ik zeg dat hij nog losloopt "wacht maar". Wat kan mij dat nou schelen. :mrgreen: Ik zeg gewoon "we zullen zien".
:mrgreen: "Wacht maar tot ie negen maanden is". Zei Manu ook tegen mij.
En alle drie lopen ze los.
Eigenlijk precies hetzelfde verhaal. Mooi meegenomen als het (onder de goede omstandigheden) wel kan, vooral lekker mee aan de slag gaan en snappen dat de kans er in zit dat het niet lukt. Even goede vrienden.
Helemaal mee eens. :ok:
natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door natalie »

Nanna schreef:
Jackira schreef: Het is logisch dat je trots bent op Jessie. Maar het is wel realistisch om met raseigenschappen rekening te houden.
Volgens mij doet Caro dat ook hoor. Ze is gewoon blij dat haar hond tot nu toe zo lief en vrolijk is, dat mag toch?
En er is ook een verschil tussen 'rekening houden met' en doemdenken. Dat laatste is niet nodig en bederft het plezier in het hebben van je hond.
Inderdaad zeg.

Ik zit echt vol verbazing de laatste opmerkingen te lezen.
Het lijkt wel alsof ik iets heel anders lees dat jullie, want volgens mij is Caro juist hartstikke realistisch en houdt het gedrag van Jessie scherp in de gaten. Tegelijkertijd geniet ze enorm van Jessie. Dat is toch perfect.

Gewoon heerlijk met Jessie blijven trainen, samen leuke dingen ondernemen en alert blijven op de omgeving. Precies wat je al doet dus :ok:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

natalie schreef:
Nanna schreef:
Jackira schreef: Het is logisch dat je trots bent op Jessie. Maar het is wel realistisch om met raseigenschappen rekening te houden.
Volgens mij doet Caro dat ook hoor. Ze is gewoon blij dat haar hond tot nu toe zo lief en vrolijk is, dat mag toch?
En er is ook een verschil tussen 'rekening houden met' en doemdenken. Dat laatste is niet nodig en bederft het plezier in het hebben van je hond.
Inderdaad zeg.

Ik zit echt vol verbazing de laatste opmerkingen te lezen.
Het lijkt wel alsof ik iets heel anders lees dat jullie, want volgens mij is Caro juist hartstikke realistisch en houdt het gedrag van Jessie scherp in de gaten. Tegelijkertijd geniet ze enorm van Jessie. Dat is toch perfect.

Gewoon heerlijk met Jessie blijven trainen, samen leuke dingen ondernemen en alert blijven op de omgeving. Precies wat je al doet dus :ok:
Dat is Het Hondenforum. Tot Izzy volwassen werd kreeg ik hetzelfde naar m'n hoofd geslingerd. Niet voor niets dat ik 2x weg ben gegaan, puur om weer van m'n hond te kunnen gaan genieten zonder 'jullie' stemmetje in m'n achterhoofd te horen "wacht maar tot die knop om gaat". Het is echt héél vervelend als je wel weet hoe je met honden om moet gaan en de eventuele gevolgen/oplossingen daarvoor al in je achterhoofd hebt zitten.
Het is wat anders als iemand zegt dat spa's gewoon altijd lief zijn, dat Chihuahua's vaker bijten en dat het allemaal aan de opvoeding ligt, zoals sommige (ex-)leden hier ook wel hebben gedaan. Dan is het helemaal prima om daar wat tegengas voor te geven in de hoop een stukje realiteitszin bij te brengen. Maar dit gedram (nee, zo zal je het vast niet mogen noemen want zo is het natúúrlijk niet bedoeld :roll: ) bij iemand die sowieso al weet hoe ze met sterkere rassen om moet gaan, is gewoon vies gedrag.
dagmar88
Zeer actief

Sandra&co schreef: Dat is Het Hondenforum. Tot Izzy volwassen werd kreeg ik hetzelfde naar m'n hoofd geslingerd. Niet voor niets dat ik 2x weg ben gegaan, puur om weer van m'n hond te kunnen gaan genieten zonder 'jullie' stemmetje in m'n achterhoofd te horen "wacht maar tot die knop om gaat". Het is echt héél vervelend als je wel weet hoe je met honden om moet gaan en de eventuele gevolgen/oplossingen daarvoor al in je achterhoofd hebt zitten.
Het is wat anders als iemand zegt dat spa's gewoon altijd lief zijn, dat Chihuahua's vaker bijten en dat het allemaal aan de opvoeding ligt, zoals sommige (ex-)leden hier ook wel hebben gedaan. Dan is het helemaal prima om daar wat tegengas voor te geven in de hoop een stukje realiteitszin bij te brengen. Maar dit gedram (nee, zo zal je het vast niet mogen noemen want zo is het natúúrlijk niet bedoeld :roll: ) bij iemand die sowieso al weet hoe ze met sterkere rassen om moet gaan, is gewoon vies gedrag.
Even hoor, het wordt hier nu door haarzelf in een topic (wederom) over agressie weer naar boven gehaald.
Het is niet alsof ik er achteraan zit. Ze zegt hier zelf dat ze pissig was om de opmerking van "iemand" (ook in een topic over agressie) en dan kan ik dat best even verduidelijken. Heeft niets met slingeren of tegengas te maken.

:mrgreen: Ik ben ook weggeweest, vanwege de hetze destijds. Daar lijkt dit in niets op.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”