Ik denk dat het wel zo werkt en dat je echte agressie, en dan bedoel ik dus de 'killers', wel degelijk vrij snel eruit kan pikken.Cleva schreef:Caro. schreef: Ja natuurlijk is ze nu nog niet volwassen, maar ze is 1 jaar en 1 maand en als er echte agressie inzat, dan had ik dat heus wel opgepikt.
Nee. Gek genoeg werkt dat niet zo.
In mijn ervaring gaat het vaak pas rond de 2-2,5 echt de mist in.
Vaak ook nadat ze zelf een keer onheus bejegend zijn.
Ik vind staffies zelf ook niet eens zozeer heel agressief als hetom frequentie gaat. Het gaat er om hoe de agressie zich toont als die er eenmaal is.
Het blijft een terrier/bullenbijter dus ze gaan de sensatie niet uit de weg. Ze hebben een natuurlijke hang naar groter, harder, feller.
Als je wil weten hoe het met jessie zit dan zou ik gewoon eens wat trekspelletjes gaan doen. Dat is een veel betere graadmeter dan of ze nu op deze leeftijd weleens ruzie maakt.
Overigens is er helemaal niet zo geweldig veel aan de hand als ze wel de neiging heeft, hoor. Dat wordt alleen een puinhoop bij mensen die niet begrijpen hoe een hond in elkaar zit en dat zit bij jou wel snor.
Maar dat ze over 3 jaar misschien niet zomaar los kan tussen de andere honden op het veldje ligt wel in de lijn der verwachting. Is dat erg? Nee.
Ik zou wel aan het appel werken maar dat vind ik bij elke hond belangrijk,
Ik geloof niet dat een hond die zo sociaal is compleet omdraait en voor de kill gaat. Dat ze pittiger wordt, ja dat zou zeker kunnen.
Tot nu toe gaat ze de sensatie dus wel in de weg. Dat zou om kunnen draaien, dat besef ik wel, maar ze heeft nu nog steeds niet de neiging
om zich ergens waar iets aan de gang is, mee te bemoeien en ik vermoed dat mocht ze dit wel doen, ze geen extreme agressie in zich heeft.
Wat ik al eerder schreef, houden we dat wel constant in de gaten.
Trekspelletjes doen we met mate, want ze is natuurlijk veel sterker dan ik, en wat mij betreft mag ze die kracht niet weten. Ik win het
met slimmigheid of met een 'los'.
Ze gaat overal vol in, dan bedoel ik met 'vol' niet grommend of gemeen, maar vol enthousiasme, vol met energie.
Er zit dus echt wel wat opvoeding en training in, ook dat was een voorwaarde van mij dat we haar echt goed zouden opvoeden. Geen
geintjes, niet die energie tot 9 of 10 laten komen, remmen in dat soort zaken.