Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Saba - P15: Bijna 1 jaar Saba!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Aantal honden: 2

Re: Saba - P6, filmpje en veel rollen

Ongelezen bericht door miriam »

Heerlijke verhalen steeds :I:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Catho schreef:Ook zo'n voordeel aan een oudje adopteren...ze vinden veel slapen ook wel eens heel fijn :mrgreen: Meneer Catho en ik zijn grieperig dus even rustig aan gedaan en naast wat P&P rondjes de hele dag wat op bed liggen vond ze eigenlijk wel enorm geschikt. Ze ligt nu ook weer languit te ronken.
Heerlijk :slaap2: :I: .

Catho schreef:Morgen waag ik het er weer op in ons wandelgebied, maar ik ga wel even om die heuveltjes heen want er hangt nog zo'n vaag luchtje van eau de dood-en-bedorven om haar heen :hmmm:
:LOL:

Catho schreef:Meneer Catho zat gisteren allemaal tuigjes voor haar uit te zoeken op een of andere website waar ze dat goedkoop maken en zat hardop te bedenken wel patroon met welke kleuren nou mooi voor haar was, want het moet haar natuurlijk wel staan :lol1: Saba is echt zijn meisje aan het worden, ze ligt de hele dag ook het liefst bij hem op zijn werkkamer. Hij doet de middag en avondwandelingen en dan loopt ze zelfs als ze hardlopen met zo'n adorerende bek naast hem ook.

Zou me bijna gepasseerd voelen maar gelukkig komt ze zich als we samen lopen ook vaak bij mij melden, even die neus tegen m'n hand en horen hoe braaf ze is.
:I:

Heb je een linkje naar die website?
Zamunda
Zeer actief

Catho schreef:Nou we hebben gewandeld vanochtend, wat een weer :hmmm: Allemaal van die zuigende modder op alle paden. Waar ze trouwens niet in wenst te rollen dus dat hebben we dan weer mee. Toch een uur gelopen en toen waren we allebei wel koud en verkleumd *, die regen komt overal doorheen met die keiharde wind er bij. Nog een hele groep herten in de verte gezien, dat was wel een cadeautje. Vooral omdat Saba toch maar voor het koekje koos en netjes naast bleef lopen.
Heerlijk! En bedankt voor de link, ik ga eens kijken :ok: .
Zamunda
Zeer actief

Re: Saba - P7: Natgeregend en zwaar leven

Diepe gedachten, ongetwijfeld
:LOL:
Hylos
Zeer actief

Re: Saba - P7: Natgeregend en zwaar leven

Ongelezen bericht door Hylos »

Wat een heerlijke wandeling en wat super dat het zo goed gaat!
Zo fijn voor haar dat ze een lekker leventje bij jullie kan hebben. :I:

Een vriendin van mij heeft een tijdje geleden foto's gemaakt bij speuren van stichting re trail dogs.
Ik las daarna iets op haar fb over Saba en dacht.. het zal toch niet? Maar blijkbaar was ze daar nog vlak voor dat ze bij jullie kwam.
Even klikken voor een grote versie.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Saba - P7: Raadras en rijk overzien

Ongelezen bericht door Gollum »

Wat een heerlijke update weer!
Ik zie voornamelijk Duitse herder in Saba, met een heel klein vleugje iets anders. Iets met hangoren denk ik.
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Die eerste foto :I: . Wat een leuke update. Vond het verhaal van het spelen gewoon ontroerend. Wat is het toch fijn dat ze bij jullie gekomen is.
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik vind haar ook typisch Duitse herder (kruising). Zo'n DNA test is best leuk, heb dat voor Jura ook ooit gedaan.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Het is alsof ik naar een oudere uitvoering van mijn eigen Shira kijk. Wat fijn dat ze het zo goed heeft getroffen bij jullie.
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Wat schrijf je leuk over Saba! Wat gaat het goed!
Afbeelding
lotje&famke
Zeer actief

Wat schrijf je leuk over Saba! Wat gaat het goed!
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Het lijkt me wel heel erg fijn om zo'n ongewild oudje een fijn plekje te geven. Misschien als ons eigen oudje er niet meer is...

Echt hele fijne updates, een DNA test lijkt me hartstikke leuk!

Enne.. ik lees altijd mee hoor, ook al reageer ik niet altijd!
Zamunda
Zeer actief

Catho schreef:Wat echt opvalt is dat ze steeds meer los durft te komen. Ze kan enorm lomp en wild met ons spelen waarbij de armen en handen in haar bek neemt (maar wel zachtjes) of een knuffeltje komt laten zien en dan snel weer wegrent. Ook heeft ze nu zo'n hele brede ontspannen kwispel als een van ons thuis komt.

Slaapt ze 's nachts nog bij ons? Ja zeker :lol1: Meestal tussen ons in of aan het voeteneind en 's ochtends staat ze er op dat ze eerst uitgebreid op haar buik wordt gekriebeld voor we gaan lopen.
Ze is heel erg vocaal dus veel gaat met allerlei kreuntjes en zuchtjes en commentaar.
Oh wat heerlijk :I: .

Catho schreef:Ben alweer/nog steeds niet fit, gelukkig heb ik gezelschap in bed. En ja ze ligt onder allemaal dekentjes met nog weer een sprei er overheen, ik ook trouwens. Lekker mijn eigen levende kruik er bij zo.
Wauw, met haar vacht nog onder de dekens :80: . Haha, ik ben wel wat gewend met koukleum Lais maar Mister met zijn dikke vacht vond het echt veel te warm onder een deken.

Beterschap jullie allebei :ok: .
natalie
Zeer actief

Re: Saba - P7: Slapen als een koningin

Ongelezen bericht door natalie »

Catho schreef:Ze heeft maar een dunne vacht eigenlijk. Het lijkt qua uiterlijk nogal op de duitse herder vacht maar het is maar een enkele vacht en je kijkt zo op de huid, het haar is ook heel zacht. (...)

Dan zou ik dus denken, dat arme dier heeft het koud in de sneeuw. Nou. Zeker. Kijk maar (geluid even zachter zetten, die flex is heel zwaar en ratelt)

https://youtu.be/ez4AmCZ91eg

https://youtu.be/T-m-MxLhQRo

(...)

Krijgt iedereen trouwens gratis schuldgevoelens bij de hond? Had het met Thorran en nu met haar. Omdat ik een niet meer zo jofele botdichtheid heb door medicatie wandel ik niet ver als het echt heel ijzig is (strooien gebeurt hier niet op die binnenwegen, logisch, maar ik breek gegarandeerd een heup als ik val). Gezien ze ook met haar pootje zat kwam wat rust toch wel uit. Vriend neemt haar wel mee maar op een dag als vandaag moet ze het doen met kortere plas/poeprondjes en in de tuin spelen en dan voel ik me een partij schuldig :mrgreen: Dat ze bij een ander misschien wel dagelijks uren zou lopen. Dat ze ook al eind februari naar 't asiel gaat in pension. Dat ze te kort komt.

Dat die hele hond 2,5 jaar in het asiel heeft gezeten omdat 'een ander' niet kwam, komt dan even niet bij me aan of zo :lol1:

Haar poot gaat weer goed en de sneeuw zal wel smelten vandaag dus binnenkort weer lekker op struin.
Wat een heerlijke filmpjes :LOL: De mafkees ;) Wat een lol.

En die schuldgevoelens zijn uiteraard nergens voor nodig hè. Ze heeft het getroffen bij jullie :D
Maar ik herken het wel. En dan niet nu in de sneeuw, maar in de bloedhete zomer van vorig jaar. We wandelden alleen 's ochtends vroeg en ik vond het zó rot. Maar ja, soms moet je je even schikken in de situatie en de meeste honden leggen zich daar prima bij neer.
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Re: Saba - P8: Sneeuwfilmpjes

Ongelezen bericht door Barkley »

ah, wat een blije :I:

ik heb overal schuldgevoel over en denk met regelmaat dat Fred pech heeft met ons omdat wij niet met hem gaan jagen. Dat hij de helft van zijn jachttraining heeft overgeslagen omdat hij constant geopereerd werd en oogontstekingen had vergeet ik dan voor het gemak even. Als dat niet zo was hadden wij dat ook echt actiever gedaan nu.
Maar al met al heeft Saba het met jullie getroffen
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Re: Saba - P8: Sneeuwfilmpjes

Ongelezen bericht door Caro »

Oh ik voel me iedere dag wel ergens schuldig over en ik heb geen herplaatser. Vroeger had ik nog een relatie en gingen we heel vaak naar het bos met de auto. Aangezien ik zelf geen rijbewijs heb, ben ik afhankelijk van vriendinnen die ons af en toe op komen halen. Shep komt nu dus minder in het bos, voel ik me schuldig over. Als ik de hele dag moet werken, voel ik me schuldig. Als ik vergeet haar dekbed goed te leggen voel ik me schuldig en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Afbeelding
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Re: Saba - P8: Sneeuwfilmpjes & Saba dag

Ongelezen bericht door sonj@ »

Hoezo nep?
Woont er niemand in die huizen?
Zamunda
Zeer actief

Re: Saba - P7: Slapen als een koningin

Catho schreef:Krijgt iedereen trouwens gratis schuldgevoelens bij de hond? Had het met Thorran en nu met haar. Omdat ik een niet meer zo jofele botdichtheid heb door medicatie wandel ik niet ver als het echt heel ijzig is (strooien gebeurt hier niet op die binnenwegen, logisch, maar ik breek gegarandeerd een heup als ik val). Gezien ze ook met haar pootje zat kwam wat rust toch wel uit. Vriend neemt haar wel mee maar op een dag als vandaag moet ze het doen met kortere plas/poeprondjes en in de tuin spelen en dan voel ik me een partij schuldig :mrgreen: Dat ze bij een ander misschien wel dagelijks uren zou lopen. Dat ze ook al eind februari naar 't asiel gaat in pension. Dat ze te kort komt.
Ze heeft ook wel een vreselijk leven bij jullie :blauwoog: . Nee ik herken er wel wat van hoor, dat ik weleens denk ''Ik zou meer dit moeten doen of meer dat'', maar als ik naar mijn honden kijk dan zie ik heel tevreden en blije honden die het gewoon goed hebben. Me dunkt dat jij dat bij Saba ook ziet :ok: .

Catho schreef:Nu ook, vriend is naar Amsterdam en ik ben vrij vandaag. Saba ligt altijd zielig te neusfluiten als hij net weg is en gaat dan met een diepe zucht slapen. Voel ik me nog schuldig ook terwijl ik verdorie gewoon thuis ben voor d'r. Rotbeest :mrgreen:

Wel typisch, als we beide weg gaan gaat ze meteen boven op bed liggen slapen (we filmen haar ;)) maar als alleen wederhelft weg gaat klopt het volgens haar kennelijk niet.
Dat komt omdat ze dan niemand heeft die gevoelig is voor haar zielige gezeur :cool2: .
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Re: Saba - P8: Oude hond, nieuwe dingen

Ongelezen bericht door fenneke »

Hoe durf je ook ... :I:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
natalie
Zeer actief

Re: Saba - P8: Spelen met andere honden

Ongelezen bericht door natalie »

Oei, logisch dat je dan even schrikt :schrik:
Maar wat heerlijk dat de dames elkaar goed begrepen en dat ze zelfs even gespeeld hebben. Wat kun je dan blij en trots zijn hè :D
Zamunda
Zeer actief

Re: Saba - P8: Oude hond, nieuwe dingen

Catho schreef:Mevrouw werd wakker gemaakt uit een van haar vele slaapjes omdat vriend een telefonische vergadering had. Nou hoor :ugh:

Afbeelding
Haha :I:

Ook kwamen we nog een man tegen met een labrador en een spaanse mix. Spanjaard was ook van het blaffen en rondjes draaien en we stonden echt naar elkaar te lachen om onze honden en hoe stom ze soms doen om niks. Even een praatje aangeknoopt met de meneer en zowaar, Spanjaard en Saba maakten speelbuigingen naar elkaar en hebben gespeeld. Lab was type onverstoorbaar en ging er bij liggen :mrgreen: Het was fijn iemand tegen te komen met hetzelfde 'probleem' met de hond, omdat we er beide zo om moesten lachen en rustig stonden te praten kregen zowel meneer spanjaard als Saba de kans tot rust te komen en toen ging het erg leuk samen.
Wauw, wat leuk!
lotje&famke
Zeer actief

Re: Saba - P8: We blijven lopen

Leuk om de updates over Saba te lezen! Ik heb ook zin in de Lente, dan is het veel vroeger licht :cheer:
Afbeelding
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

Die hond straalt één en al tevredenheid uit. Mooi om te zien:)
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Dit topic is echt een heel groot geluksmoment vol met steeds nieuwe geluksmomentjes :I:

Wat ongelofelijk mooi om dit allemaal te lezen. Wat jullie met en voor Saba doen. Hoe zij geniet na zo lang wachten op dit geweldige huis voor haar. Wat een droomplaatsing en écht de mooiste plaatsing van het asiel van 2018! Geef haar nog maar een paar extra knuffels van me. Intussen kan ik dit topic lezen zonder tranen in mijn ogen te krijgen, maar die enorme smile blijft steeds weer terugkomen :lief:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief

Re: Saba - P8: Zwemmen

:J:

Ik weet dat er al meerdere vrijwilligers en medewerkers paraat staan om haar te knuffelen en doen en haar kattenkamer wordt weer haar plekje. Het zijn de kennels die zo heftig voor haar waren, dus leker weer de rustige kattenkamer. Ik ben volgens mij de enige die hier leest. Maar af en toe laat ik wel een foto zien of vertel hoe het gaat :D
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Catho schreef:Als het enkel een vakantiereisje was had ik het afgezegd ook, weekdier dat ik ben.
Dat kan ik me voorstellen (als medeweekdier).

Catho schreef:Stom genoeg ben ik vooral bang dat haar vertrouwen in ons een deuk op loopt of dat ze weer wat in d'r schulp kruipt. Moet me maar even vermannen, want het kind was vooral toch heel blij daar weer te zijn.
Het kan meerdere kanten op, ook deze maar dan komt ze daar vast snel weer uit eens ze weer thuis is hoor. Die basis die jullie gelegd hebben is niet zomaar verdwenen :ok: .
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Dat wordt feest als jullie elkaar weer zien in ieder geval. Veel plezier en succes met het werk en de tijd vliegt vast voorbij.

Saba zal jullie vast missen maar dat is ook een goed teken - ze heeft zich al flink gehecht.
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Jullie hebben geluk met Saba en Saba heeft geluk met jullie :I:
Ik blijf haar een super hond vinden, als ik dichterbij woonde mocht ze bij mij op vakantie komen :ok:
Sterre

Re: Saba - P9: Het betere graafwerk

Ongelezen bericht door Sterre »

Wat fijn jullie Saba morgen gaan halen. Wat zal ze blij zijn. Leuke graaffoto’s.
hakunamatata
Zeer actief

Re: Saba - P9: Het betere graafwerk

Morgen is ze weer lekker thuis :I:

Ze doet het echt super in de opvang, wat een onwijs leuke hond blijf ik haar vinden. Het was leuk haar weer een aantal keer te kunnen knuffelen, maar niks mooier dan weer lekker terug thuis. Je kunt de uren vast aftellen!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”