Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een paar vraagjes door een newbie

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Bullm@stiff
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Bullm@stiff »

Is mischien al geopperd, maar had ff geen zin om alle blz. te lezen...
Kun je geen hond "lenen" "proberen"?
Om eerst eens ff te kijken of het wel/niet lukt enzo?
Want als je dadelijk toch last krijgt, moet ie weer pleite... :cry:
Wat ik al zei, sorry als het al gezegd is, maar goed
Afbeelding Afbeelding
MadDog
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door MadDog »

Ja ik moet even kijken of ik binnenkort met mijn pa naar een chihuahua fokker kan om te kijken hoe we erop reageren. En dan kijken we wel verder....
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

een hond neem je voor het karakter uiterlijk er moet een fonk overslaan,je kiest niet een hond omdat het beter bij je past en daardoor je niet voor schut loopt.

Ik heb al 15 jaar honden, ik werk bij ee trimsalon, en ik werk ook bij een dierenasiel, ik heb genoeg voorbeelden van hondje die naar het asiel gebracht zijn omdat bv niet is wat ze verwacht hadden.

Ik raad je aan om nog een paar jaar te wachten, totdat je eigen leven een beetje duidelijk is, wat school betreft of werk of samnenwonen of dergelijk dingen.
neem nu geen hond het zou onzettend ziellig zijn nu.
Een hond heeft rust reineheid en regelmaat nodig, als je dat niet kan geven dan begin er ign niet aan.De asielen zitten al vol.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Neeltje schreef:Cavia's! Kun je een heel dorp bouwen!
Die van mij zijn ook schatjes.
Pardon, die van mij, Spike is het overblijvende zusje is ook schattig.
Maar niet zo knuffelig als haar zusje was.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

Moos schreef:
MadDog schreef:klopt maar ik bedoelde het anders. Ik heb ook al 100x gezegd dat ik het niet erg vind om er 's ochtends vroeg uit te gaan.

Enne moos wat is dat voor hondje is wel lief. Maar wordt hij ook zo groot of blijft hij zo klein zou ook een mogelijke keuze zijn :ok:
Moos is een Maltezer, die is nu 1 1/2 en blijft dus zo klein. Hij weegt zo'n 6 kilo, en is daarmee voor een Maltezer al aan de grote kant :-D

Maltezers staan er ook om bekent anti-allergeen te zijn (vanwege dezelfde rede als poedels). Ze zijn aanhankelijk en zeer speels. Ook zeer aan de baas gehecht.
De vacht kan zo lang worden dat hij op de grond hangt, dus ze moeten wel regelmatig getrimt ( tenzij je dat lange leuk vindt....en van veeeeeeeel kammen houdt).
Heb ik ook vernomen dat Maltezer ik aanmerking komt voor allergische mensen.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Mama Sanneke schreef:
Moos schreef:
MadDog schreef:klopt maar ik bedoelde het anders. Ik heb ook al 100x gezegd dat ik het niet erg vind om er 's ochtends vroeg uit te gaan.

Enne moos wat is dat voor hondje is wel lief. Maar wordt hij ook zo groot of blijft hij zo klein zou ook een mogelijke keuze zijn :ok:
Moos is een Maltezer, die is nu 1 1/2 en blijft dus zo klein. Hij weegt zo'n 6 kilo, en is daarmee voor een Maltezer al aan de grote kant :-D

Maltezers staan er ook om bekent anti-allergeen te zijn (vanwege dezelfde rede als poedels). Ze zijn aanhankelijk en zeer speels. Ook zeer aan de baas gehecht.
De vacht kan zo lang worden dat hij op de grond hangt, dus ze moeten wel regelmatig getrimt ( tenzij je dat lange leuk vindt....en van veeeeeeeel kammen houdt).
Sanneke
Ligt volgens mij ook wel aan de persoon. Mijn opa is ook allergisch en ook voor Floor en Benno (die toch ook een maltezer/poedelvacht hebben).
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Das wel een gaaf hondje ja en misschien minder voor schut als ik daarmee buiten loopt.
ik denk dat je maar een knuffel moet kopen en daarop oefenen tot je een beetje weet wat je wil.

volgens mij heb je geen idee waar je aan begint......
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Lysette schreef:
Mama Sanneke schreef:
Moos schreef:

Sanneke
Ligt volgens mij ook wel aan de persoon. Mijn opa is ook allergisch en ook voor Floor en Benno (die toch ook een maltezer/poedelvacht hebben).
Inderdaad, ik denk als je je laat testen op allergie voor honden/katten en dat is al positief zou ik er niet aan beginnen.
De ene mens is inderdaad vatbaarder dan de andere.
Het blijft een groot risico.
Toch zie je als maar meer berichten de positieve kant uitgaan, dat kinderen die opgroeien met honden meer weerstand opbouwen.
Of zoals men kinderpsych ook zei : "je kan ze ook in een glazen kast steken" (men dochter dan hé).
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
nici
Actief

Ongelezen bericht door nici »

massam schreef:
Das wel een gaaf hondje ja en misschien minder voor schut als ik daarmee buiten loopt.
ik denk dat je maar een knuffel moet kopen en daarop oefenen tot je een beetje weet wat je wil.

volgens mij heb je geen idee waar je aan begint......
euh heb je ook gelezen wat hij daarna schreef. Hij probeert gewoon al vast rassen op een rijtje te zetten. En daarna schreef hij dat hem het hem niet uitmaakte of hij voor schut liep.
doggies for ever
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Ik denk dat veel er van af hangt in hoeverre je ouders willen helpen.

Ik ben 19, studeer en heb 2 honden. Ik heb zo goed als altijd hele dagen les. Mijn vader werkt voltijds, mijn moeder haltijds. Ik sta 's morgens op rond half 7, maak me klaar en vertrek naar school (ja, ik moet dus de bus om 6.50 uur hebben). Mijn moeder zorgt dan voor mijn honden.
Als mijn moeder niet thuis is, hebben ze overdag de hele tuin voor zich.

Als ik geluk heb, ben ik 's avonds thuis rond 16.00 à 17.00 uur, dan houd ik me wel bezig met de honden, dit is dan gewoon spelen, balletjes gooien, vechten :mrgreen: enz.
Dan eten ze en hierna maak ik een wandeling met ze. Op donderdag en zondag ga ik flyballen met Yis.

Echt wandelen doen ze maar één keer per dag, maar dit is Belgenlandje en hier verklaren ze me soms al gek dat ik één keer per dag de honden uitlaat, is hier op de "boerebuiten" dus niet normaal, vinden ze heel veel. De tuinen zijn heel groot en de meeste honden worden gewoon in de tuin uitgelaten. Nu ja, ze zijn dit ook gewoon en de meeste zullen er zich niet ongelukkiger bij voelen, ze weten gewoon niet beter.

Ik doe wel dingen die iemand van mijn leeftijd zou doen, als ik gewoon op stap ga, geen probleem, is toch pas 's avonds, als ik een nachtje niet thuiskom zorgen mijn ouders gewoon voor de honden, als ik een dagje of weekend wegga, zorgen zij voor ze... is hier totaal geen probleem...

Zo lukt het heel goed, maar zonder mijn ouders zou het dus totaal niet lukken.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”