Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
ik heb een kruising shi-tzu maltezer.het is een echte bijtgraag.het is spelenderwijs dat weet ik maar ik word er soms wat moe van
het is als ik haar moet borstelen dat ze continu in mijn handen bijt.en niet zo zachtjes ook ook als ik haar ogen moet schoonmaken,dan wil ze steeds het watje opeten .
wie heeft er tips voor mij?ik praat tegen haar ik aai haar tussendoor ik heb haar zachtjes een tikje gegeven enz.maar het helpt allemaal niet.
HELP
ik heb een kruising shi-tzu maltezer.het is een echte bijtgraag.het is spelenderwijs dat weet ik maar ik word er soms wat moe van :pffff:
het is als ik haar moet borstelen dat ze continu in mijn handen bijt.en niet zo zachtjes ook :twisted: ook als ik haar ogen moet schoonmaken,dan wil ze steeds het watje opeten :? .
wie heeft er tips voor mij?ik praat tegen haar ik aai haar tussendoor ik heb haar zachtjes een tikje gegeven enz.maar het helpt allemaal niet.
HELP
groetjes
Luka deed dat ook in het begin. Nu gaat hij al zalig liggen als ik zijn oren borstel of ze moet propermaken. Protest negeren.
Watjes, ja leuk om te grabbelen, kordaat neen zeggen.
Tandenpoetsen is minder leuk, hij wil altijd op de borsteltjes bijten.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans Ik ben gewoon mezelf
ik heb een kruising shi-tzu maltezer.het is een echte bijtgraag.het is spelenderwijs dat weet ik maar ik word er soms wat moe van
het is als ik haar moet borstelen dat ze continu in mijn handen bijt.en niet zo zachtjes ook ook als ik haar ogen moet schoonmaken,dan wil ze steeds het watje opeten .
HELP
groetjes
Je praat niet, je aait niet, je tikt niet. Je doet gewoon wat je doen moet, desnoods met een paar extra handen erbij. Pas als de hond zich enigzins fatsoenlijk weet te gedragen komt de beloning in de vorm van een aai oid.
Het moet niet te gek worden. Je moet doelmatig te werk gaan, en zorgen dat hij je niet continue in de handen kan bijten. zo lopen mijn honden altijd als ze geborsteld worden. Nou ik kan wel elke keer brullen BLIJF STAAN, maar 2 sec later weer 3 stappen. Dus gewoon aan de halsband en ergens aan vast binden. Zo ook met happen. In je ene hand de borstel en borstel maar, met de andere zijn hoofd weghouden of desnoods iets geven waar hij wel in mag bijten. Borstel ook niet te lang achter elkaar op jonge leeftijd, maar wissel af en toe even af door te spelen, anders worden jonge honden ongedurig.
ik heb een kruising shi-tzu maltezer.het is een echte bijtgraag.het is spelenderwijs dat weet ik maar ik word er soms wat moe van :pffff:
het is als ik haar moet borstelen dat ze continu in mijn handen bijt.en niet zo zachtjes ook :twisted: ook als ik haar ogen moet schoonmaken,dan wil ze steeds het watje opeten :? .
HELP
groetjes
Je praat niet, je aait niet, je tikt niet. Je doet gewoon wat je doen moet, desnoods met een paar extra handen erbij. Pas als de hond zich enigzins fatsoenlijk weet te gedragen komt de beloning in de vorm van een aai oid.
Helemaal mee eens.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans Ik ben gewoon mezelf
Hoi heb hetzelfde probleem gehad. Na een wandeling borstelen ging het beter zijn ze lekker moe. En dan lagen ze meestal te slapen als je ze ging borstelen. Nu weten ze niet beter en kan ik ze borstelen wanneer ik dat wil. Maar ja als je jong bent wil je wat en dan is alles leuk. Dus probeer het al ze moe is.
Angelique25 schreef: Pas als de hond zich enigzins fatsoenlijk weet te gedragen komt de beloning in de vorm van een aai oid.
het geinige is dat de hond zich reuze-fatsoenlijk gedraagt. in keurige hondentaal geeft hij aan dat hij er niet van gediend is, dat gefrut en geprut. geef ze 'ns ongelijk.
alleen zijn de gevolgen van niet frutten en prutten soms onaangenamer dan frutten en prutten. dus dan mot 't maar .
spelletje van maken. eerst die borstel een weekje in huis laten slingeren en er alleen maar geintjes mee uithalen. en per ongeluk een beetje borstelen. borstel=leuk.
op kakaboeboes kiesjes zit tandsteen. dat is niet de bedoeling. met botten kluiven gaat het niet goed genoeg weg. dus dat is poetsen geblazen. ook met een weekje geinen geleerd. en het poetsen is nu geincorporeerd in een spelletje. hij vindt het best. nu wel.
HELP
groetjes
Mijn Matheser beet ook elke keer als ik wilde kammen of wat dan ook.
Ik heb hem flink in zijn nekvel gepakt als hij dat deed en gelijk wist meneer dat IK daar niet van gedient ben. Na een paar keer geen problemen meer. Wel direct belonen bij goed gedrag natuurlijk.
Ik wil nietzeggen dat je elke hond zo moet aanpakken, maar die van ons dus wel
Elke keer na het poetsen een lekker kauwstokje of zo geven, hebben wij bij Boomie ook gedaan, toen hij in de gaten had dat hij na het borstelen iets lekker kreeg, was het leed zo geleden.
Helemaal in het begin borstelden we hem eventjes, en gaven hem dan een trainingskoekje, om daarna weer verder te borstelen, steeds de tussenpozen langermaken, en op het laatst dus alleen als je klaar bent.
Bij de onze werkte het perfect.
Daarbij "knaagt" hij ook vaak op mijn arm, of trui. Echt dat geknabbel van de voortanden. Heel snelle bijtjes achter elkaar, oogjes half dichtgeknepen. Volgens mij doetie dat gewoon uit reflex ofzo. Net als wanneer je zijn navel kriebelt, dat zijn achterpoot gaat krabben.
Beloning hoef ik hem niet te geven, het borstelen op zich is al beloning genoeg.