Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Even voorstellen

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

DaDennis
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Kruising Sint Bernard x Berner Sennen
Chihuahua
Aantal honden: 2

Even voorstellen

Ongelezen bericht door DaDennis »

Hallo allemaal!

Ik ben Dennis, 33 jaar en heb mij gisteravond aangemeld op het hondenforum. Ik kwam via Google op het forum doordat ik wat algemene vraagjes had en zag dat ik hier een hoop wijzer kan worden!

Ons gezin bestaat uit mijn vrouw en mij, onze 7 kinderen (ja echt) en 2 lieve honden Tommie en Oscar.

Tommie is een donkerbruine Chihuahua van 7 jaar oud. Ik noem hem altijd een uit de kluiten gewassen Chihuahua, omdat hij best groot is voor zijn soort.

Onze tweede hond is nog net geen weekje bij ons, maar al helemaal onderdeel van ons grote gezin. Hij is ook wel een beetje de reden dat ik mij op het forum heb aangemeld. Oscar is een kruising Sint Bernard x Berner Senner. Hij is nu 3 maanden oud (geboren op 20-10-2018). Hij doet het hartstikke goed bij ons in huis. Zindelijkheid gaat ook steeds beter. Hij komt van een boerderij, waar de honden niet in huis zaten maar in een voor hen ingerichte stal. Daar hadden zij ook de ruimte om zelfstandig naar buiten te gaan, dus zindelijk zoals we dat van een in huis wonende hond verwachten was hij niet. We zijn had aan het oefenen en hij doet het prima. Geeft zelf al vaak aan dat hij even naar buiten moet en als hij het dan toch binnen doet, dan doet hij op het daarvoor bedoelde matje.

Slapen moest van ons de eerste nacht in de bench beneden in de woonkamer. Dat ging goed dus we hadden goede hoop. Helaas, de tweede nacht piepte en blafte hij het hele huis bij elkaar en omdat er bij ons nogal wat kindjes liggen te slapen moesten we er iets op verzinnen. Die nacht sliep mijn vrouw beneden op de bank en Oscar lag op zijn kleed bij de bank. De nacht daarop sliep ik op de bank. Maar dit kon natuurlijk niet zo blijven, haha... We hebben voor de volgende nacht gezorgd dat er niets voor het grijpen lag waar Oscar niet op mocht kauwen en toen hebben we hem los in de woonkamer laten slapen. Voordat we naar boven gaan ter afleiding nog een lekker kauwstokje op zijn mat gegeven en dit gaat nu al twee nachten prima! Hij piept en blaft niet, maakt niets stuk en niet geheel onbelangrijk, hij houdt al zijn behoeftes binnen :D 's Morgens geen poep of plas in de woonkamer. Zelfs niet op zijn matje!

Verder vind Oscar het buiten nog een beetje spannend dus de rondjes die we lopen zijn nog niet al te groot. Regelmatig laat hij ook even weten dat hij niet verder wilt en gaat dan eigenwijs op zijn kont zitten. Hij moet dan flink aangemoedigd en soms ook even streng toegesproken worden om weer verder te gaan. Binnenkort gaan we op cursus (geen puppycursus want daar is hij al te oud voor) zodat we hem eens wat basisdingen kunnen aanleren. Dat is overigens nog wel een dingetje, want cursussen zitten overal vol!

Lang stuk over Oscar, omdat hij nog zo nieuw is natuurlijk. Tommie draait hier al een aantal jaartjes mee en over deze man valt niet zoveel bijzonders te zeggen. Tommie is niet zo'n actieveling. Die ligt het liefst lekker in zijn mandje of voor de verwarming en hij houdt niet zo van spelen of heel actief zijn. Hij gaat niet achter balletjes aan en in huis heeft hij ook geen zin om met Oscar te spelen. Ook houdt hij niet van grote stukken wandelen. Een beetje een saaierd dus, haha... (sorry Tommie).

Waarom kozen we nu voor een hond die het tegenovergestelde is van wat we al hadden? Tommie is bij ons gekomen toen we nog in een flat woonden. We wilden toen geen hond die veel ruimte nodig had want dat vonden we zielig. Nu we inmiddels een tijdje in een mooi ruime eengezinswoning wonen kregen we stiekem wel behoefte aan een echte hond-hond, zoals wij het noemen. Zo'n lobbes die van een lekker stuk lopen houdt op een koude winterochtend. Een hond die altijd aanwezig is door zijn formaat, maar qua karakter een rustige goedsul is die zich niet zoveel aantrekt van al die drukke kinderen in huis. We zochten naar nog wat meer eigenschappen maar de Berner Sennen en de Sint Bernard kwamen dicht in de buurt van wat wij zochten. En wat doe je als je niet kan kiezen? Dan neem je een kruising, dus van allebei wat, haha...

Nou ik weet niet of het gebruikelijk is om jezelf hier zo uitgebreid te introduceren, maar het rolde zo uit mijn vingers!

Dan nu de foto's!!!

OSCAR (Klik voor vergroting)
Afbeelding

TOMMIE (Klik voor vergroting)
Afbeelding
DaDennis
geregistreerd lid
Chihuahua

Re: Even voorstellen

Nanna schreef:Zeven kinderen :80: :LOL:

En wat een mooierd, die Oscar :I:
Haha, ja echt. 7 kinderen :cheer:

Dankjewel!
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Welkom!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
DaDennis
geregistreerd lid
Chihuahua

Jion schreef:Ja ik ben ook nog een beetje aan het bijkomen van die melding van 7 kinderen. :schrik: :LOL: Maar knap dat jullie dan nog energie overhouden voor honden. :ok:

Wat Oscar betreft zou ik op een pup van 3 maanden die er pas een week is nog niet zoveel druk zetten. Eerst maar eens wennen en vertrouwen opbouwen en leuk samen bezig zijn.

Als je het verhaal straks als je toegang hebt tot de rest van het forum nogmaals in de juiste rubriek plaatst, krijg je waarschijnlijk meer reacties (voorsteltopics worden niet altijd door iedereen gelezen).
Haha, ja niet iedereen zou er voor kiezen maar wij vinden het reuze gezellig :)
Wat bedoel je precies met zoveel druk?
DaDennis
geregistreerd lid
Chihuahua

Cleva schreef:Hou er rekening mee dat veel honden rond het wisselen van de melkkiezen de eiging hebben om te gaan kauwen op hout. Tafelpoten en keukenkastjes zijn dan niet veilig.
Iets om mee te nemen in de beslissing of je je hond snachts los wil laten lopen.
Dat houden we goed in de gaten we bieden hem alternatieven. Uiteindelijk is het onze eigen schuld dikke bult als hij toch een stoelpoot te pakken heeft genomen.
DaDennis
geregistreerd lid
Chihuahua

Jion schreef:
DaDennis schreef: Wat bedoel je precies met zoveel druk?
Niet dat jullie dat doen hoor; het klinkt alsof het allemaal redelijk vlekkeloos gaat. Maar ik doelde op de zindelijkheid, het alleen slapen en het spannend vinden om te wandelen, dat dat dingen zijn die meestal vanzelf goed komen als de hond wat meer gewend is.
Nou gelukkig gaat ook het zindelijk worden best goed. Hij geeft regelmatig aan dat hij moet door voor de achterdeur te gaan staan draaien en dan gaan we gauw naar buiten. En binnen doet hij niets naast het trainingsmatje, waarvan we een hele lading hebben ingeslagen :) We letten zo goed mogelijk op zijn signalen en als het toch binnen gebeurd, pech gehad. We wisten waar we aan begonnen en ook Tommie was niet zindelijk toen wij hem kregen 7 jaar geleden.

Wel geeft het bij Oscar wel een stuk meer rommel dan bij een chihuahua als hij het toch naast het matje doet :LOL:
DaDennis
geregistreerd lid
Chihuahua

Cleva schreef:
DaDennis schreef:
Cleva schreef:Hou er rekening mee dat veel honden rond het wisselen van de melkkiezen de eiging hebben om te gaan kauwen op hout. Tafelpoten en keukenkastjes zijn dan niet veilig.
Iets om mee te nemen in de beslissing of je je hond snachts los wil laten lopen.
Dat houden we goed in de gaten we bieden hem alternatieven. Uiteindelijk is het onze eigen schuld dikke bult als hij toch een stoelpoot te pakken heeft genomen.

Ja, ik doe er zelf ook nooit zo spannend over maar dan weet je er van. :ok:

Bedankt voor de waarschuwing :8):
We zijn best zuinig op onze spullen, maar we willen hem het liefst zonder bench in de woonkamer kunnen laten. Dus dan moet je keuzes maken hè :D
Tot nu toe kauwde hij inderdaad al weleens aan een stoelpoot, maar nu hij andere dingen te kauwen heeft is dat vrijwel helemaal gestopt.
DaDennis
geregistreerd lid
Chihuahua

Jion schreef:Als je het verhaal straks als je toegang hebt tot de rest van het forum nogmaals in de juiste rubriek plaatst, krijg je waarschijnlijk meer reacties (voorsteltopics worden niet altijd door iedereen gelezen).
Op welke rubriek doelde je precies om zo'n bericht als dat van mij te plaatsen?
DaDennis
geregistreerd lid
Chihuahua

Kijk, die stap wist ik nog niet. Meteen aangemeld!
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Welkom en wat een leuke honden. En 7 kinderen... jeetje... Nouja haalt het gemiddelde weer wat omhoog want wij hebben er 0 ;)
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Lijkt me leuk 7 kinderen juist en dan hoef je je heus niet druk te maken over de pupy tanden in je spullen armpjes genoeg.
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heet je welkom namens de moderators! Je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier!
Afbeelding
Agrotera
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Pembroke Welsh Corgi
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Agrotera »

Welkom!

Tommie ziet er echt super chill uit :D
Life long and pawsper
DaDennis
geregistreerd lid
Chihuahua

alm@ schreef:Ik heet je welkom namens de moderators! Je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier!
Dankjewel, dankjewel en dankjewel! :E:
Agrotera schreef:Welkom!

Tommie ziet er echt super chill uit :D
Dankjewel!
Haha, lekker met z'n billen voor de verwarming :8):
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Zo dan, wat is Oscar mooi :I:
En Tommie :I:

Welkom hier!
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Ohhh Oscar :I: Welkom hier.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »