Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke KVV bevalt jullie goed?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Welke KVV bevalt jullie goed?

Ongelezen bericht door Wilma »

Als wij in NL zijn dan haal ik een doos KIVO voor Sam maar dat is inderdaad wel papzooi. Het is niet duur maar ze voegen wel veel vocht toe in verhouding.
Pepe is een lastige eter en eigenlijk krijgen we Rodi pens er het makkelijkst in bij hem. Ik ga voor beide de volgende keer naar wat anders betaalbaars op zoek.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Le Grand
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen

Ongelezen bericht door Le Grand »

Bowie krijgt Buddy en dan de eend. Dat verkopen we op mijn werk dus voordelig.
Hij krijgt verder Farmfood schaap en dat werkt voor hem prima.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik wil wat diersoorten overhouden voor als Elmo ooit een allergie ontwikkeld, dan kan ik een eliminatiedieet inzetten. En geit is één van die diersoorten :)
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Als er iets vet is... :mrgreen:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hilde schreef:Als er iets vet is... :mrgreen:
Ze hebben toch gewoon een analyse beschikbaar. De paar smaken die ik heb aangeklikt hebben een lager vetpercentage dan de rollen die ik bij dogmeat bestel.

:mrgreen: Ik hoop vooral voor die onbeschofte vent dat ie er niet meer werkt.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Farmfood Fresh. Ik had dat omdat de F2-honden dat gesponsord krijgen, en ze vinden het heerlijk.
Ik kende het dus helemaal niet.
De rest eet soms een hapje FF mee en verder Herby en Kivo.
En wat barfgedoe.

Polly heeft soms periodes dat ze niks lust en FF lust ze altijd.
Ziet er ook echt mooi uit.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Lotgering wildmix
Prima samen met dlg :ok:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Jarenlang lotgering gevoerd, waar Noah het prima op deed. Ze kreeg afwisselende smaken die ik thuis liet bezorgen. Bestelde altijd 54 kilo waar ik dan 3 maanden mee deed. Helaas is het nu te zwaar op de maag voor Noah, dus overgestapt op dogmeat.
Dogmeat doet Noah het goed op. Ik haal het bij mij om de hoek op, is een afhaal punt. Ik bestel dan iets van 25 kilo tegelijk, dat kan ik dan later die week ophalen.

Qua samenstelling vind ik lotgering net even beter. Die is niet zo fijn gemalen, dogmeat vind ik wat plakkerig. Qua smaak gaat bij Noah alles erin, alleen laatst hert wat ze even bekeek. Wel opgegeten.

Soms krijgt Noah ook kivo/tamega of iets anders te eten, gewoon omdat het kan.
Perry en Noah

Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Ik ben altijd blij met Herby vers.
Ik heb een poosje Source geprobeerd, maar dat was vet, ontplofte bijna uit het plastic na het ontdooien en de buitenkant van de worsten was vies. Nu is dat laatste op zich niet zo'n issue, maar ik had daardoor aanzienlijk minder vertrouwen in de hygiëne tijdens het productieproces.

Dus we zijn weer terug bij Herby :ok:
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

wolvster schreef:Ik ben altijd blij met Herby vers.
Ik heb een poosje Source geprobeerd, maar dat was vet, ontplofte bijna uit het plastic na het ontdooien en de buitenkant van de worsten was vies. Nu is dat laatste op zich niet zo'n issue, maar ik had daardoor aanzienlijk minder vertrouwen in de hygiëne tijdens het productieproces.

Dus we zijn weer terug bij Herby :ok:
Ik haal de worsten altijd uit de verpakking als ze nog bevroren zijn.

Met Cody heb ik tot nu toe verschillende varianten en merken uitgeprobeerd: Energique Puur Eend, Bandit (kipmix, vleesmix, geit en lam), Carnibest (Natuurvoer Bio en kalkoen&rijst), Raw4Dogs (lam en vis,) Runner Fresh For Dogs (hert en lam). Qua kwaliteit van het vlees ben ik over alle KVV's tevreden. Op de Carnibest Bio en op Bandit is Cody's ontlasting helaas vaak net wat aan de dunne kant en de botstukjes in Bandit vind ik voor een klein hondje best grof dus ik twijfel nog in hoe verre we daarmee doorgaan. Cody eet alles zeer graag. Als ik z'n vlees tevoorschijn haal begint hij door de keuken te dansen :mrgreen: Alleen de Energique wordt ietsje minder gretig gegeten, en de Fish Mix van Raw4Dogs vond Cody nogal dubieus maar het ging uiteindelijk wel op.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
tibbie
Actief

Ongelezen bericht door tibbie »

Hoofdzakelijk Bandit en Raw4dogs. De laatste voor de afwisseling en vanwege de premix die er in zit. Qi had een wratje, met de cbd druppeltjes, op advies van de DA, is die nagenoeg verdwenen, maar er is een kleintje bijgekomen. Probeer nu zijn weerstand wat omhoog te krijgen met probiotica en omega uit groenlipmossel. Hij heeft met Raw4dogs iets meer ontlasting dan met Bandit maar hij doet het er verder goed op en vindt het heerlijk.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Ze krijgen Smuldier, maar Damy is geen grote fan ervan.
Het zijn kleine bakjes en ik kan ze makkelijk verkrijgen in de supermarkt. Heb geen zin om zo'n megaworst van een paar kilo te gaan staan verhakselen en dan in hapklare porties terug in te vriezen. Gewoon makkelijk bakkie 's avonds uit de vriezer en 's ochtends kunnen ze vreten.

Heb een keer een grote zak met kleinere porties gekocht in de dierenwinkel, die ging er in als koek. Helaas naam vergeten, maar weet nog wel dat de prijs nogal te duur was voor hetgeen ze binnen spelen elke dag :engel:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nou... Kivo ook echt hoor. Ik vraag me af of Lotgering vetter is... voer ze beiden maar bij Kivo blijft er echt zo'n vette laag op je handen zitten. Dat heb ik een stuk minder tot niet bij Lotgering.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Jits90 schreef:Ze krijgen Smuldier, maar Damy is geen grote fan ervan.
Het zijn kleine bakjes en ik kan ze makkelijk verkrijgen in de supermarkt. Heb geen zin om zo'n megaworst van een paar kilo te gaan staan verhakselen en dan in hapklare porties terug in te vriezen. Gewoon makkelijk bakkie 's avonds uit de vriezer en 's ochtends kunnen ze vreten.

Heb een keer een grote zak met kleinere porties gekocht in de dierenwinkel, die ging er in als koek. Helaas naam vergeten, maar weet nog wel dat de prijs nogal te duur was voor hetgeen ze binnen spelen elke dag :engel:
Hoeveel gram eten ze per dag?

Met grote rollen hoef je trouwens niks te hakselen. Net een beetje laten ontdooien en dan met een broodmes of bottenzaag plakken snijden.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

malinois schreef:
Nou... Kivo ook echt hoor. Ik vraag me af of Lotgering vetter is... voer ze beiden maar bij Kivo blijft er echt zo'n vette laag op je handen zitten. Dat heb ik een stuk minder tot niet bij Lotgering.
Ik heb het idee dat Lotgering tegenwoordig iets minder vet is dan eerder. Twee jaar geleden kwam Elco aan van 150 gram per dag, tegenwoordig moet hij zo'n 160 gram per dag krijgen, met af en toe nog wat brokjes erbij
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Kimmie schreef:ahv breda,ik voer dit nu 15 jaar en nog steeds zijn de honden er gek op,ik heb nog geen hond hier gehad welke het niet wilde eten , altijd mooie kwaliteit en honden doen het er echt heel goed op.
Eten ze hier ook

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Fotogravinnetje schreef:
malinois schreef:
Ik heb het idee dat Lotgering tegenwoordig iets minder vet is dan eerder. Twee jaar geleden kwam Elco aan van 150 gram per dag, tegenwoordig moet hij zo'n 160 gram per dag krijgen, met af en toe nog wat brokjes erbij
Wat weegt Elco?
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Carnibest en Smuldier :pffff:
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Tammenga, aangevuld met een beetje Dogmeat. Ik ben daar verkooppunt van, dus het wordt thuisbezorgd.
Tammenga is een goede kwaliteit en dat vul ik aan met een paar smaken van dogmeat en spier- en orgaanvlees.

Ooit ben ik begonnen met Energique nr4. Dat vind ik nog steeds goed spul, heb het er nog geen hond slecht op zien doen. Maar het is behoorlijk aan de prijs terwijl het niet eens 100% vlees is. Dan doe ik liever zelf wat rijst door het vlees, is een stuk goedkoper.

Ook ooit Lotgering besteld, maar wat hier al eerder genoemd is, die bezorger is echt van een speciaal soort superonbeschoft. Daarbij had hij een gewone bus waar het ontdooide vleesvocht uitdroop toen hij de deur opende.
Dan mag het wel lekker goedkoop zijn, maar op die manier hoeft het voor mij niet.
Meneer Lotgering zelf is overigens wel vriendelijk hoor, maar hij neemt een beetje rare mensen in dienst.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Wij bestellen in de regel bij Herby en bij Lupa. Bij Lupa bestel ik dan vaak meerdere merken voor de variatie.
Verder stellen we ook zelf samen en krijgen ze tafelrestjes en af en toe een eitje en wat kefir.

Op vakantie krijgen ze smuldier vanwege de makkelijke verkrijgbaarheid.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Soooof schreef:
Fotogravinnetje schreef:
malinois schreef:
Wat weegt Elco?
Elco weegt vrij precies 7 kg. Gait weegt 7,5 kg en krijgt zo'n 175 gram per dag om goed op gewicht te blijven
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Fotogravinnetje schreef:Elco weegt vrij precies 7 kg. Gait weegt 7,5 kg en krijgt zo'n 175 gram per dag om goed op gewicht te blijven
Oh echt! Ik mijn hoofd was ie groter.
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

ik voer rodi want daar kan hij goed tegen.
en verder brok erbij en blik.
HermanJ
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rescue (mix)

Ongelezen bericht door HermanJ »

Zelf gebruik ik Lotgering. Eigenlijk heb ik weinig verstand van voeding, maar Milly's foster voerde het en zweert erbij. Ik ben er dus maar op doorgegaan. Tot nu toe is Milly gezond en wil ze goed eten. Al ben ik het vlees wel begonnen uit de hand te voeden. Ze is echt een enorme schrokker en op deze manier doet ze er iets langer over.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Soooof schreef:
Fotogravinnetje schreef:Elco weegt vrij precies 7 kg. Gait weegt 7,5 kg en krijgt zo'n 175 gram per dag om goed op gewicht te blijven
Oh echt! Ik mijn hoofd was ie groter.
Licht gebouwde hondjes, hè ;) Ze zijn zo'n 37-37,5 cm hoog.
Zo is het misschien iets makkelijker te zien hoe hun formaat is (vlnr Elco, Lisa, Nora, Gait)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

HermanJ schreef:Zelf gebruik ik Lotgering. Eigenlijk heb ik weinig verstand van voeding, maar Milly's foster voerde het en zweert erbij. Ik ben er dus maar op doorgegaan. Tot nu toe is Milly gezond en wil ze goed eten. Al ben ik het vlees wel begonnen uit de hand te voeden. Ze is echt een enorme schrokker en op deze manier doet ze er iets langer over.
Schrokken is heel normaal hoor voor honden. Zeker met kvv, hier hebben ze 500 gram in 3 happen op.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Alroda/Darf, meat for dogs, dog meat sinds kort.
Ik bestel het bij anderen nu. Moest het eerst afhalen en nu wordt het gratis bezorgd. Omdat hun winkel in mijn woonplaats zit. Ideaal.

Ik doe kvv zowel in de Kong of anticholinergic bak en soms vanaf een schoteltje. Dat geschrok vind ik ook niet fijn.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

malinois schreef:
HermanJ schreef:Zelf gebruik ik Lotgering. Eigenlijk heb ik weinig verstand van voeding, maar Milly's foster voerde het en zweert erbij. Ik ben er dus maar op doorgegaan. Tot nu toe is Milly gezond en wil ze goed eten. Al ben ik het vlees wel begonnen uit de hand te voeden. Ze is echt een enorme schrokker en op deze manier doet ze er iets langer over.
Schrokken is heel normaal hoor voor honden. Zeker met kvv, hier hebben ze 500 gram in 3 happen op.
Inderdaad. Honden zijn geen mensen. Bij mensen begint de vertering al in de mond (enzymen die met het kauwen door het eten gemengd worden en hun werk vanaf dat moment beginnen te doen), bij honden niet. Honden hoeven dus niet te kauwen, alleen de stukken voedsel voldoende klein maken om door te slikken zonder dat het in de keel blijft steken. Dus schrokken is gewoon de manier waarop honden eten. Zelfs schrokken en even later weer opgeven en daarna rustiger weer opeten is heel normaal, zeker voor een hond die nog niet ervaren heeft dat er geen concurrentie is voor het voer
HermanJ
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rescue (mix)

Ongelezen bericht door HermanJ »

malinois schreef:
Dat terwijl iemand me adviseerde om te investeren in een anti-schrokbak. Dat ga ik dus sowieso niet doen. Ik denk dat ik voorlopig Lotgering uit de hand blijf voeren. Het schept ook een band met de hond. Een beetje vies is het wel, maar daar is handzeep voor uitgevonden. :tongue:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik vind het vies, kvv in een schrokbak.
En dat schrokken maakt me niks uit.

De teuter hier voer ik ook regelmatig uit de hand trouwens, dus ik snap je, maar inderdaad. Er is zeep ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”