Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Puppy wil steeds moeilijker brok eten
Moderator: moderatorteam
- Agrotera
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Pembroke Welsh Corgi
- Aantal honden: 1
Puppy wil steeds moeilijker brok eten
Sinds ongeveer 2 weken eet Richmond steeds moeilijker zijn brokken op.
Waar hij als 8 weken oude pup alles opschrokte, uitkotste en weer opat, laat hij nu alles staan.
Hij is verder actief, poept goed, trainingssnoepjes gaan er ook goed in.
Alleen die brokken niet.
We hebben een Kong, anti-schrokbak, en een gewone voerbak.
1. Is hij zijn brok zat (royal canin puppy)?
2. Is dit normaal en gewenst gedrag (we zijn gewend dat onze dieren echt alles opvreten)?
2a. Zo niet, hoe stimuleren we hem om te gaan eten?
Nu doen we na de maaltijd een wandeling, dat vindt hij erg leuk.
Waar hij als 8 weken oude pup alles opschrokte, uitkotste en weer opat, laat hij nu alles staan.
Hij is verder actief, poept goed, trainingssnoepjes gaan er ook goed in.
Alleen die brokken niet.
We hebben een Kong, anti-schrokbak, en een gewone voerbak.
1. Is hij zijn brok zat (royal canin puppy)?
2. Is dit normaal en gewenst gedrag (we zijn gewend dat onze dieren echt alles opvreten)?
2a. Zo niet, hoe stimuleren we hem om te gaan eten?
Nu doen we na de maaltijd een wandeling, dat vindt hij erg leuk.
Life long and pawsper
- Hakkene
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Puppy wil steeds moeilijker brok eten
Als Jet niet at, dan ging ik juist voor de maaltijd wandelen. Dan had ze daarna wel honger 

- Agrotera
- Vaste gebruiker
Is het dan erg dat een puppy zijn maaltijd overslaat? Niet bewust het eten weghouden, maar dat er, als de volgende maaltijd er aankomt, nog brokken zijn?
Life long and pawsper
- Agrotera
- Vaste gebruiker
Oke dat laatste zou het verklaren, hij is inmiddels flink aan het wisselen en kauwen op alles.Nanna schreef:Kijk of ie wel kvv lust. Dat is het geval bij de meeste honden.
Wil je dat persé niet dan zou je smulmix kunnen kopen bij Dogbites. Dat strooi je over het voer en dan lusten ze het vaak wel.
Het kan ook zijn dat ie tijdelijk moeilijk eet door het wisselen. Het eet niet prettig met losse gebitselementen
Life long and pawsper
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
mijn ervaring is dat verandering van spijt doet eten, [eventueel van brok veranderen]
Lana at ook nooit in 1 keer haar bak leeg, dat was nu eenmaal geen schrokker,
die kon rustig de hele morgen over haar bak eten doen, met alle porties [als pup 4 keer daags] hetzelfde verhaal.
Lana at ook nooit in 1 keer haar bak leeg, dat was nu eenmaal geen schrokker,
die kon rustig de hele morgen over haar bak eten doen, met alle porties [als pup 4 keer daags] hetzelfde verhaal.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Met wat water over de brokken (niet laten wellen, maar meteen geven) gaat het er vaak makkelijker in, zeker die kleine brokjes van RC.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
KVV proberen. Zeker als ie aan het wisselen is.
Brok is dan niet prettig en zo belangrijk vinden veel honden eten niet.
Brok is dan niet prettig en zo belangrijk vinden veel honden eten niet.
- dagmar88
- Zeer actief
Probeer gewoon eens smuldier of rodi, ligt bij supermarkt in de vriezer. Sinds vrij kort is er heel veel keuze in smaken, vooral de luxere doen het hier erg goed.
Kun je met de brokken mengen als je wilt.
Je kunt de brokken ook aantrekkelijker maken door er 10 minuten vooraf al wat lauwwarm water overheen te gieten en eventueel een beetje blikvoer of gestoomd voer als je geen vers wilt geven.
En een berg kilozakjes inslaan, kun je afwisselen. Mijn ervaring is dat alleen de royal canin veterinary en sporting brokken echt heel smakelijk zijn, de rest niet zo.
https://www.zooplus.nl/shop/honden/hond ... zon/704704
https://www.zooplus.nl/shop/honden/hond ... ess/690285
Ik had vooraf bedacht mijn kleintje langzaam over te zetten, maar brokken at hij erg slecht.
Maar meteen aan het vlees en nu is hij een verschrikkelijke vreetzak.
Hij kreeg nog een dikke groeispurt en werd een hele centimeter te hoog.
Kun je met de brokken mengen als je wilt.
Je kunt de brokken ook aantrekkelijker maken door er 10 minuten vooraf al wat lauwwarm water overheen te gieten en eventueel een beetje blikvoer of gestoomd voer als je geen vers wilt geven.
En een berg kilozakjes inslaan, kun je afwisselen. Mijn ervaring is dat alleen de royal canin veterinary en sporting brokken echt heel smakelijk zijn, de rest niet zo.
https://www.zooplus.nl/shop/honden/hond ... zon/704704
https://www.zooplus.nl/shop/honden/hond ... ess/690285
Ik had vooraf bedacht mijn kleintje langzaam over te zetten, maar brokken at hij erg slecht.

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Hoeveel beloningsbrokjes krijgt hij gedurende de dag? Als hij daar al veel van op heeft, heeft hij misschien niet zoveel honger meer 

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Haha, hier net zo. Van de fokker een paar kilo Royal Canin Puppy meegekregen. De eerste maaltijd nadat ik Cody had opgehaald at hij die brokjes nog gretig. Waarschijnlijk had hij gewoon enorme honger omdat de fokker hem de laatste maaltijd daar had laten overslaan vanwege de lange autorit. De volgende dag begon het eten met lange tanden. De bedoeling was om hem de eerste weken nog op de RC te laten staan om de overgang van de verhuizing niet nog eens extra te vergroten, maar Cody weigerde echt te eten. Geprobeerd te mengen met Acana Puppy en dat ging wel aardig. Na enkele dagen volledig over op Acana maar na een paar dagen at hij daar ook nauwelijks meer van. Na een week was hij bijna vier ons afgevallen, wat enorm veel is voor een hondje van twee kilo.dagmar88 schreef:
Vantevoren was ik van de insteek "vooral voet bij stuk houden en hij moet maar eten wat de pot schaft, anders krijg je zo'n verwend rothondje", maar als je pup nauwelijks voedingsstoffen binnenkrijgt en flink gewicht verliest, kom je daar echt wel van terug. Ik had al gestoomd spul van Renske in huis omdat ik dat wilde gebruiken als overstap richting KVV. Dat dus maar geprobeerd. Ging een week lang helemaal prima. Daarna gaan mengen met KVV. KVV wordt door Cody niet gegeten maar gevreten, inclusief vreugdedansjes als hij ziet dat ik de etensbak tevoorschijn haal

Sindsdien staat Cody dus eigenlijk 100 % op KVV. Dat was al de bedoeling, maar de overstap is ietsje sneller gegaan dan gepland. Renske wilde ik geven als we bijv. een dagje bij mijn ouders zijn, maar ik neem gewoon een bakje KVV mee in een koeltasje en dat gaat dan bij m'n ouders in de koelkast. De laatste keer dat Cody een maaltijd non-KVV heeft gehad, was oudjaarsavond. We waren onderweg met de auto en dan vind ik KVV dus wel te veel gedoe. Hoppa, een handjevol Acana brokjes in z'n mik geduwd en klaar. Nieuwjaarsochtend kreeg hij volledig probleemloos gewoon weer KVV.
- dagmar88
- Zeer actief
Sjaak was ook zo klein en ik vond hem wel erg scharminkelig worden. Niet de bedoeling voor een pup en zeker niet met zo'n mini.Tamara/Bayko schreef:Na een week was hij bijna vier ons afgevallen, wat enorm veel is voor een hondje van twee kilo.
Vantevoren was ik van de insteek "vooral voet bij stuk houden en hij moet maar eten wat de pot schaft, anders krijg je zo'n verwend rothondje", maar als je pup nauwelijks voedingsstoffen binnenkrijgt en flink gewicht verliest, kom je daar echt wel van terug.
Zodra er vlees in 'n bakje zat twijfelde hij geen moment, dat was pas eten

Verwende rothonden zijn het toch wel, maar hij is totaal niet kieskeurig. Hij eet alle smaken kvv, kippennekken en kluifjes, lapjes paardenvlees en stukken fazantkarkas.
Als ik te laat ben geweest met ontdooien net zo lief een keer een bakje brokken.
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Een Corgi die niet graag eet....ze bestaan dus
Dat moet met het wisselen van het gebit te maken hebben. Komt goed!

Dat moet met het wisselen van het gebit te maken hebben. Komt goed!