Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Penning - tips?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Penning - tips?

Ongelezen bericht door Soooof »

Wie kan mij een penning voor aan de halsband aanraden?

Ik heb er nu een paar gehad, maar alles gaat roesten. In no time. En Rex is wit, dus die krijgt er vlekken van in zijn vacht en dat staat me niet aan. Verder geen ingewikkelde eisen, ik moet er zijn naam en 2 telefoonnummers op kwijt kunnen, maar dat is het wel.
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: Penning - tips?

Ongelezen bericht door HillieS »

Deze heb ik voor de honden, ze hebben ze al jaren, zeker een jaar of 5. Geen roest of wat dan ook. Na een aantal jaar gaan wel de rubberen ringetjes (op onderstaand plaatje zwart, blauw of roze) wat verdrogen en scheuren (het plaatje dus niet) en dat is simpel en goedkoop te vervangen.
https://www.goedgemerkt.nl/kinderveilig ... aamplaatje
Afbeelding
Laatst gewijzigd door HillieS op 04 feb 2019 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik heb er 2 bij alieexpress besteld. Ik ben er erg tevreden over: na ruim een jaar zien ze erg nog keurig en goed leesbaar uit.
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Red dingo penningen.
Afbeelding
Soooof
Zeer actief

Kijk, daar heb ik wat aan, thanks allen!
HillieS schreef:Deze heb ik voor de honden, ze hebben ze al jaren, zeker een jaar of 5. Geen roest of wat dan ook. Na een aantal jaar gaan wel de rubberen ringetjes (op onderstaand plaatje zwart, blauw of roze) wat verdrogen en scheuren (het plaatje dus niet) en dat is simpel en goedkoop te vervangen.
Afbeelding
Maak je hem dan met dat kettinkje aan de halsband? Want met die ringetjes (die ook voor fietsensleutels gebruikt worden) heb ik precies hetzelfde probleem; roest. Dat het rubber beschadigt maakt me niet uit, dat kan ik hebben.
pioenroos schreef:Ik heb er 2 bij alieexpress besteld. Ik ben er erg tevreden over: na ruim een jaar zien ze erg nog keurig en goed leesbaar uit.
Weet je nog bij welke leverancier? De ervaring leert dat dat bij Alie een wereld van verschil kan maken...
Nikki90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Red Dingo inderdaad! Erg tevreden over. Goed en duidelijk gegraveerd, blijft goed leesbaar en roest niet. Jet heeft haar penning nu 4 jaar en ziet er nog uit als nieuw.

https://www.reddingo-shop.com/c-2497024 ... penningen/
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Ik heb de red dingo penningen ook en ze zijn na een jaar of 5 nog steeds goed leesbaar en niet geroest.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Soooof schreef: Weet je nog bij welke leverancier? De ervaring leert dat dat bij Alie een wereld van verschil kan maken...
€ 1,49 6%OFF | FLOWGOGO anti-verloren ... e/crbDVN0k
€ 0,86 26%OFF | YVYOO Gratis gravure P ... e/cTnDE1Bi
Deze 2 heb ik. Eind januari gekocht zie ik nu dus ze zijn nog geen jaar oud :wink: Maar ze worden door zwemhonden gedragen en ik zie geen roest.
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Hier ook red dingo :)
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Ik heb ook red dingo penningen. Zien er nog netjes uit. Karel had eerst een andere, niet van reddingo maar die was in no time helemaal verbogen.. die hij nu heeft blijft keurig
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Nikki90 schreef:Red Dingo inderdaad! Erg tevreden over. Goed en duidelijk gegraveerd, blijft goed leesbaar en roest niet. Jet heeft haar penning nu 4 jaar en ziet er nog uit als nieuw.

https://www.reddingo-shop.com/c-2497024 ... penningen/
Het wordt een beetje eentonig maar ja: hier ook twee penningen van Red Dingo. Ik heb een andere gehad, maar die was niet goed leesbaar gegraveerd en vertoonde ook al snel roestvlekken.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik vind een penning voor een hond alleen maar hinderlijk bij het (los) lopen. Geen penningen hier dus.

Suzanne
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik heb voor Gait een penning via de Gooise diersuper. Heeft hij nog niet heel erg lang, dus duurzaamheid kan ik niet veel over zeggen. Goed leesbaar gegraveerd, geen roest.
Die van Elco kwam bij Vonken naamplaten vandaan, maar die hadden niet de kleur die ik voor Gait wilde. Elco heeft hem nu iets van 4,5 jaar en hij ziet er nog steeds heel goed uit, ook zonder roest
Jetski
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jetski »

Ik vind het geluid van een hangende penning aan de halsband altijd heel (vervelend) duidelijk aanwezig.
Wij hebben penningen die op de halsband liggen. Die schuif je er zo op. Nu al 2 jaar. Ollie zwemt er veel mee. Roest niet en alle nummers blijven duidelijk.
Weet zo niet het merk maar als iemand dat wil weten kan ik dat nog even opzoeken later.
Laatst gewijzigd door Jetski op 05 feb 2019 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
HillieS
Zeer actief

Soooof schreef:Kijk, daar heb ik wat aan, thanks allen!
HillieS schreef:Deze heb ik voor de honden, ze hebben ze al jaren, zeker een jaar of 5. Geen roest of wat dan ook. Na een aantal jaar gaan wel de rubberen ringetjes (op onderstaand plaatje zwart, blauw of roze) wat verdrogen en scheuren (het plaatje dus niet) en dat is simpel en goedkoop te vervangen.
Afbeelding
Maak je hem dan met dat kettinkje aan de halsband? Want met die ringetjes (die ook voor fietsensleutels gebruikt worden) heb ik precies hetzelfde probleem; roest. Dat het rubber beschadigt maakt me niet uit, dat kan ik hebben.
Nee, met een ring, maar die roesten bij mij ook niet.
Misschien dat daar nog iets op te vinden is.
Jetski schreef:Ik vind het geluid van een hangende penning aan de halsband altijd heel (vervelend) duidelijk aanwezig.
Wij hebben penningen die op de halsband liggen. Nu al 2 jaar. Ollie zwemt er veel mee. Roest niet en alle nummers blijven duidelijk.
Weet zo niet het merk maar als iemand dat wil weten kan ik dat nog even opzoeken later.
Ik heb geen aandelen hoor, haha. Maar die ik dus heb zijn juist redelijk stil door die rubberen ringetjes (ze noemen het silencers)
Afbeelding
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

ik heb een silitag - een penning van rubber. Alleen het ophangringetje ging na een jaar stuk dus heb ik er een gaatje in gemaakt.
HillieS
Zeer actief

Dit is naar mijn mening trouwens een afrader vooor een hond die graag zwemt en in het zand rolt...
Afbeelding
Het bestaat uit 2 delen en een stukje papier waar je je gegevens op typt of schrijft. Die plak je er dan tussen.
Hier ging dat hooguit 2 weken mee. Toen kreeg ik een nieuwe, omdat het niet zo snel mis mocht gaan, en weer kwam er veel zand tussen. Dit keer binnen een week. Toen kreeg ik een preek van de verkoopster dat ik het erom deed. :roll: En ik ben daar weggelopen en heb een andere oplossing gezocht.
Dit zijn trouwens de ID tagz van dat merk.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

HillieS schreef:Dit is naar mijn mening trouwens een afrader vooor een hond die graag zwemt en in het zand rolt...
Afbeelding
Het bestaat uit 2 delen en een stukje papier waar je je gegevens op typt of schrijft. Die plak je er dan tussen.
Hier ging dat hooguit 2 weken mee. Toen kreeg ik een nieuwe, omdat het niet zo snel mis mocht gaan, en weer kwam er veel zand tussen. Dit keer binnen een week. Toen kreeg ik een preek van de verkoopster dat ik het erom deed. :roll: En ik ben daar weggelopen en heb een andere oplossing gezocht.
Haha ja die heb ik ook eens geprobeerd maar dat was t niet echt. Ook een kokertje was niet handig. Niet labradorbestendig iig :)
Soooof
Zeer actief

Jullie zijn behoorlijk eensgezind, dat is prettig. :mrgreen: Thanks voor alle ervaringen!
HillieS
Zeer actief

sbientje schreef:
HillieS schreef:Dit is naar mijn mening trouwens een afrader vooor een hond die graag zwemt en in het zand rolt...
Afbeelding
Haha ja die heb ik ook eens geprobeerd maar dat was t niet echt. Ook een kokertje was niet handig. Niet labradorbestendig iig :)
Ook niet Jamie bestendig, zo'n kokertje. Binnen de kortste keren was de onderkant eraf. Hoe, geen idee. Maar het lukte hem. :LOL:
Met de plaatjes die ik nu heb ben ik ook erg blij omdat de tekst en nummers erin gestanst worden, en niet gegraveerd. Dit slijt dus ook niet eraf.
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Jetski schreef:Ik vind het geluid van een hangende penning aan de halsband altijd heel (vervelend) duidelijk aanwezig.
W
Ik vind dat juist handig. Lola heeft (ook :engel: ) een red dingo penning, nu iets van zes jaar en die tikt zo lekker tegen de NDG-penning. Superhandig als ze losloopt, ik weet altijd waar ze is. Behalve dan dat de NDG-penning vorige week ergens onderweg eraf is gevallen, maar dat lag dus niet aan de kwaliteit van red dingo ;-)
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

hier ook Red Dingo
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Ik heb voor mijn eerste hond ook Red Dingo penningen gehad, erg fijn en inderdaad na jaren intensief gebruik nog steeds goed.

De huidige honden lopen eigenlijk altijd "kaal" los, dus geen penningen meer, maar anders waren die ook van Red Dingo :wink:
Afbeelding
Doke
Actief

Ongelezen bericht door Doke »

Die van red dingo geven een grijze schijn af op de rosse vacht van mijn honden (kees en kruising chow)
Ik dacht eerst dat het kwam omdat ze nog nieuw waren, maar ondertussen hebben ze die toch al vier jaar. De kees had hem altijd om en op den duur had hij een grijze kraag.
Ze krijgen hem dus alleen maar aan bij een wandeling.
Afbeelding
Friesenfransman

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

Naar aanleiding van dit topic heb ik een RedDingo penning voor mijn Fransman besteld. Hij is prachtig maar ik had helemaal niet op de maat gelet :D

3,5 cm blijkt best fors

Afbeelding
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door MirjamV »

Ik heb via deze site besteld: https://honden-penningen.nl/index.php?r ... path=65_67
Penning ziet er nog netjes uit en goed leesbaar, ben erg tevreden.
scooter
Actief
Mijn ras(sen): Markiesje
Contacteer:

Ongelezen bericht door scooter »

Ik heb deze penning van Petcreation.
Kunstof, rinkelt niet en slijtvast.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5D0F38DF
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”