Alsof ie over de catwalk loopt

Uitschudden

Moderator: moderatorteam

Tot nog toe laten andere nijlganzen deze goed met rust, zolang hij bepaalde afstand houdt. Dus eigenlijk zoals het ging voor de rest van het nest uitvloog. Maar ja, met een jaar komt natuurlijk ook de seksuele rijpheid en dat kan de boel gaan veranderenlaeken schreef:Precies. Hij heeft angelwings. Dat heeft trouwens niet zozeer met troep als wel met teveel eiwit te maken. Ik heb ooit een jonge eend groot gebracht en die kreeg echt geen troep maar kreeg wel angelwing. Vaak is het maar aan 1 kant. De reden dat deze vogel nergens heen kan is dat ze niet kan vliegen zo. Kans dat ze een keer doorgemaakt wordt door andere nijlganzen want lief voor elkaar zijn ze niet bepaald...
En het broedseizoen ( bijna hele jaar bij nijlganzen) zit er nu aan te komen. Verwacht niet dat een koppel een losse vogel in hun gebied gaat accepteren want het zijn me toch secreten.Fotogravinnetje schreef:Tot nog toe laten andere nijlganzen deze goed met rust, zolang hij bepaalde afstand houdt. Dus eigenlijk zoals het ging voor de rest van het nest uitvloog. Maar ja, met een jaar komt natuurlijk ook de seksuele rijpheid en dat kan de boel gaan veranderenlaeken schreef:Precies. Hij heeft angelwings. Dat heeft trouwens niet zozeer met troep als wel met teveel eiwit te maken. Ik heb ooit een jonge eend groot gebracht en die kreeg echt geen troep maar kreeg wel angelwing. Vaak is het maar aan 1 kant. De reden dat deze vogel nergens heen kan is dat ze niet kan vliegen zo. Kans dat ze een keer doorgemaakt wordt door andere nijlganzen want lief voor elkaar zijn ze niet bepaald...
Tara schreef:Voor andere eenden zijn ze ook niet lief. Vervelende invasieve exoten zijn het.laeken schreef:Precies. Hij heeft angelwings. Dat heeft trouwens niet zozeer met troep als wel met teveel eiwit te maken. Ik heb ooit een jonge eend groot gebracht en die kreeg echt geen troep maar kreeg wel angelwing. Vaak is het maar aan 1 kant. De reden dat deze vogel nergens heen kan is dat ze niet kan vliegen zo. Kans dat ze een keer doorgemaakt wordt door andere nijlganzen want lief voor elkaar zijn ze niet bepaald...
Is het trouwens blijvend, die aandoening?