Maar ondertussen gaat hier alles gewoon door natuurlijk. Dus elke dag loslopen in het bos met de honden. Een van de lastige dingen op het moment is dat Dino zo vreselijk achter Beer aan zit en die heeft bijna niks aan z'n uitje omdat Dino hem voortdurend corrigeert en in zijn nek of staart hangt. Ik had de gewoonte om hem dan aan te lijnen en eventjes later weer los te laten. Soms moest ik dit tot wel 5 of 10 keer herhalen voordat hij Beer met rust liet.
Ik kies dus duidelijk nu voor Beer. Die doet dus niks en geniet zo van het lekker rennen in het bos, dat wil ik hem niet ontnemen. Hetgene dat dat in de weg staat is Dino. Dat zou niet hoeven en hij is dus degene die voor het probleem zorgt. Dino aangelijnd laten vind ik ook geen optie, omdat hij zo graag los wil. Hij gaat uit zichzelf al heel netjes zitten bij de ingang, zo van "gooi me maar los"heel aandoenlijk. Dus ik vind dat rot om hem dan aangelijnd te laten. Ook kan eht zijn dat Dino zich erg belangrijk gaat voelen door het aanlijnen omdat ik hem steeds bij me roep en op die manier aandacht geef.
Nu heb ik een andere optie bedacht; ik ga met Beer en Balou naar het bos en ga daarna met Dino hier in de buurt een eind wandelen aan de lange lijn bijv. afgewisseld met oefeningen.
Maar dat bekkie als ik dan weg ga en hij moet thuis blijven, ik kan daar dus niet tegen.

Wat moet ik nou.