Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stille liefdes
Moderator: moderatorteam
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Stille liefdes
Ik weet helemaal niets zeker van haar behalve dan dat ze in de opvang zat bij Conchi,.. maar in mijn beleving wordt een hond niet zomaar zindelijk.. kan me vergissen hoor..
heel vaak worden honden de straat opgezet als ze te groot worden of iets dergelijks.. Zuurtje stond bij een boerderij en de eigenaar is gewoon weggegaan en niet meer terug gekomen en toen is ze gaan zwerven en ze hebben haar van de weg afgehaald.. omdat ze niet aan de kant ging voor auto`s, en veel meer dan dat weet ik niet en of het waar is weet ik ook niet.. maar Mastin (Mixen) zijn wel vaker strond eigenwijs het is ook meer type berghond dan molosser 
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Honden zijn van nature zindelijke dieren en het komt niet vaak voor dat een volwassen hond niet zindelijk is, ook als daar verder geen moeite in is gestopt. De hond moet natuurlijk wel snappen wat precies wel en niet bij die plek hoort die je niet bevuilt als hij in een huis gaat wonen.S@ndr@ schreef:Ik weet helemaal niets zeker van haar behalve dan dat ze in de opvang zat bij Conchi,.. maar in mijn beleving wordt een hond niet zomaar zindelijk.. kan me vergissen hoor..heel vaak worden honden de straat opgezet als ze te groot worden of iets dergelijks.. Zuurtje stond bij een boerderij en de eigenaar is gewoon weggegaan en niet meer terug gekomen en toen is ze gaan zwerven en ze hebben haar van de weg afgehaald.. omdat ze niet aan de kant ging voor auto`s, en veel meer dan dat weet ik niet en of het waar is weet ik ook niet.. maar Mastin (Mixen) zijn wel vaker strond eigenwijs het is ook meer type berghond dan molosser
Van Amy weet ik precies hoe en waar ze is geboren en opgegroeid en dat was zonder menselijke bemoeienis. En zij heeft nooit en te nimmer ook maar een ongelukje in huis gehad. Ook toen ze zo ziek was dat ze bijna niet kon lopen, wilde ze hoe dan ook naar buiten, in het uiterste hoekje van de tuin zo ver mogelijk van het huis vandaan, haar behoefte doen. Amoz en Taar hebben ook nooit in een huis gewoond voordat ze bij mij kwamen, maar snapten dat ook direct. Je behoefte doe je buiten.
In het geval van Zuri kan het natuurlijk heel goed zijn dat zij als pup wel gewoon bij mensen heeft gewoond, zoals de meeste honden uit Spanje, maar als buitenhond heeft geleefd. Maar goed, dat blijft bij de meeste honden altijd raden, het wel of niet zindelijk zijn zegt daar niet zo veel over.
- dagmar88
- Zeer actief
Denk dat dat veel eerder verpest wordt wanneer ze binnen wonen en niet goed uitgelaten worden. In een tuin of helemaal vrij gaan ze ook niet poepen en plassen in hun leeftuimte.DeDiana schreef:Amoz en Taar hebben ook nooit in een huis gewoond voordat ze bij mij kwamen, maar snapten dat ook direct. Je behoefte doe je buiten.
Met niko dacht ik dat ik het er zo uit zou hebben, hij was pas negen maanden. Maar een hond die het gewend is om het binnen te doen, bleek toch een behoorlijk hardnekkig probleem.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dat is ook wat ik begrepen heb. Zolang ze altijd voldoende de gelegenheid gehad hebben om het bij het nest vandaan te doen, zullen ze zindelijk worden/zijn. Zijn ze eenmaal gewend tussen hun uitwerpselen te leven, dan is zindelijkheid heel erg moeilijk, zo niet onmogelijk. Wel is het hoe kleiner de hond, hoe korter de acceptabele afstand tot het nest (waardoor ze bij de keukendeur een prima afstand kunnen vindendagmar88 schreef:Denk dat dat veel eerder verpest wordt wanneer ze binnen wonen en niet goed uitgelaten worden. In een tuin of helemaal vrij gaan ze ook niet poepen en plassen in hun leeftuimte.DeDiana schreef:Amoz en Taar hebben ook nooit in een huis gewoond voordat ze bij mij kwamen, maar snapten dat ook direct. Je behoefte doe je buiten.
Met niko dacht ik dat ik het er zo uit zou hebben, hij was pas negen maanden. Maar een hond die het gewend is om het binnen te doen, bleek toch een behoorlijk hardnekkig probleem.
Ik heb bij Gait veel meer lopen opruimen en veel minder strak hem elke x uur buiten gezet dan bij Elco. Ja, hij deed er iets langer over om zindelijk te worden, en ik heb hem 1 keer moeten vertellen dat dat wollen kleedje GEEN pisplek is, maar hij is absoluut zindelijk nu. Misschien nog wel meer dan Elco
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ja, dat denk ik ook, dan is als het ware de natuurlijke zindelijkheid om zeep gebracht.dagmar88 schreef:Denk dat dat veel eerder verpest wordt wanneer ze binnen wonen en niet goed uitgelaten worden. In een tuin of helemaal vrij gaan ze ook niet poepen en plassen in hun leeftuimte.DeDiana schreef:Amoz en Taar hebben ook nooit in een huis gewoond voordat ze bij mij kwamen, maar snapten dat ook direct. Je behoefte doe je buiten.
-
S@ndr@
- Zeer actief
nah, ik weet alleen dat toen we DuCain kregen, stond de deur gewoon de hele dag open en hij leek zindelijk, tot dat het kouder werd, en toen moesten we alsnog aan de bak, want toen ging hij het binnen doen.. net zo gemakkelijk. nu was dat met een week of twee klaar hoor, maar dat kan best de uitzondering geweest zijn hoor
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik herken dit niet echt... het nest waar Xanu uitkwam lag niet binnen, toch deden ze t toen ze ouder werden alleen ver weg van hun slaapplaats in t gras, nooit in t nachthok en nooit in de schuur en bijkeuken. Hier was hij ook vrij snel zindelijk als t mis ging lag t aan mij omdat ik zijn melding niet op tijd zag. Alle pups die hier kwamen mogen in de tuin hun behoefte doen naast de uitjes elk uur in t begin. Toch is er geen enkele hond dit blijven doen... Xanu is nu 5 maanden en weigert ook nog iets te doen in de eigen tuin. Ik heb dit eigenlijk bij alle pups meegemaakt hier....S@ndr@ schreef:nah, ik weet alleen dat toen we DuCain kregen, stond de deur gewoon de hele dag open en hij leek zindelijk, tot dat het kouder werd, en toen moesten we alsnog aan de bak, want toen ging hij het binnen doen.. net zo gemakkelijk. nu was dat met een week of twee klaar hoor, maar dat kan best de uitzondering geweest zijn hoor

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
S@ndr@
- Zeer actief

is ook cute , zelfde stichting als Boots, was,
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Met de volwassen opvangers heb ik eigenlijk ook nooit problemen met zindelijkheid. Zelfs niet als ze als pup in het asiel terecht waren gekomen.
Noa was ongeveer een jaar toen ze bij ons kwam. Ze was als pup vanuit Spanje in een gezin geplaatst. De mensen gingen vervolgens scheiden en hond moest weg. Ze zat bij een opvangadres een groot deel van de dag in een bench in de garage. Deze opvangdame had overigens haar bedenkingen bij ons, waardoor we vervolgens de halve stichting aan de telefoon kregen voor we Noa op konden halen.
Ik vind Noa geen moeilijke hond, ze is vreselijk lief voor mens en dier. Maar eigenwijs
En een haar het hele jaar door
En ze kan onwijs hard blaffen wat ze ook heel erg graag doet. Er hoeft niks aan de hand te zijn hoor, ze geniet er gewoon van om buiten te staan en lekker om haar heen te blaffen!
Nee, voor mij hierna geen Mastin meer.
Noa was ongeveer een jaar toen ze bij ons kwam. Ze was als pup vanuit Spanje in een gezin geplaatst. De mensen gingen vervolgens scheiden en hond moest weg. Ze zat bij een opvangadres een groot deel van de dag in een bench in de garage. Deze opvangdame had overigens haar bedenkingen bij ons, waardoor we vervolgens de halve stichting aan de telefoon kregen voor we Noa op konden halen.
Ik vind Noa geen moeilijke hond, ze is vreselijk lief voor mens en dier. Maar eigenwijs
Nee, voor mij hierna geen Mastin meer.
-
S@ndr@
- Zeer actief
dat is met zuurtje ook hoor en ja dat haar en die eigenwijsheid
en donders lief,.. nog nooit zo`n lieverd gehad zeg maar, toch .. 1 keer en daarna weer iets anders inderdaad... 
- Javierrrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin - Aantal honden: 2
O ja, daar staan ze om bekend hè? Vocaal goed onderlegd. Merlijn had die neiging ook, maar omaatje Briard maakte hem duidelijk dat waken haar taak was.. Slofte ze naar het hek om te checken waar die "kwajong" zich nou weer druk om maakte, trok vaak de conclusie dat er niets aan de hand was, gaf hem een grauw omdat hij haar rust onnodig had verstoord. Zeer effectief, overdag is Merlijn weinig waaks, maar tegen de schemering kruipt zijn bloed..... En dan mag hij even een tijdje tekeer gaan, flink bulken, ziel en zaligheid erin leggen tot ik hem vertel dat het genoeg is geweest, hem naar binnen breng en hij helemaal tevreden is en voldaan een tukje gaat doen.Johnny Jones schreef: En ze kan onwijs hard blaffen wat ze ook heel erg graag doet. Er hoeft niks aan de hand te zijn hoor, ze geniet er gewoon van om buiten te staan en lekker om haar heen te blaffen.
Zijn voorgeschienis was ongecompliceerd. Samen met zijn nestgenoten in een perrera beland, 4 weken oud. Ana Prieto haalde ze eruit en tot datum transport NL verbleven ze in een opvanggezin waar een DH als pleegmoeder voor hen heeft gezorgd. Hij was en is een lekker onbevangen en onbekommerd typetje
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
-
Johnny Jones
- Zeer actief
Nou, wat een bijzondere hond zeg!
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Johnny Jones schreef:Nou, wat een bijzondere hond zeg!
Het is echt zo'n hond dat ik er een beetje van baal dat het nu geen optie is. Hij heeft trouwens ook nog een broer, ook zo'n verschijning
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Oh wow!!
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Als ze nou via een fatsoenlijke stichting zou komen, dan had ik een adoptieaanvraag ingediend 

~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

- Tineke
- Zeer actief
Oh deze is leukS@ndr@ schreef:
is ook cute , zelfde stichting als Boots, was,
Waar kan ik dit hondje vinden?

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
S@ndr@
- Zeer actief
spanisch thieren in not op facebook is van Mirtha Weber
https://www.facebook.com/SpanischeTiere ... =3&theater
- Tineke
- Zeer actief
S@ndr@ schreef:spanisch thieren in not op facebook is van Mirtha Weber

- Tineke
- Zeer actief
Jammer het is een teefje 

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
Tineke schreef:Jammer het is een teefje
cooperv schreef:Johnny Jones schreef:Nou, wat een bijzondere hond zeg!
Het is echt zo'n hond dat ik er een beetje van baal dat het nu geen optie is. Hij heeft trouwens ook nog een broer , ook zo'n verschijning
Fenneke en Baloe

- Zamunda
- Zeer actief
Wat een lekker voddenbaaltje 

Deze klinkt als een onwijze lieverd

Deze klinkt als een onwijze lieverd
- Tineke
- Zeer actief
Waar kan ik die vinden, ik zie die namelijk niet staan.cooperv schreef:Johnny Jones schreef:Nou, wat een bijzondere hond zeg!
Het is echt zo'n hond dat ik er een beetje van baal dat het nu geen optie is. Hij heeft trouwens ook nog een broer, ook zo'n verschijning

- Zamunda
- Zeer actief
Dat gaat toch over die windhond (die heeft een broer dacht ik)?Tineke schreef:Waar kan ik die vinden, ik zie die namelijk niet staan.cooperv schreef:Johnny Jones schreef:Nou, wat een bijzondere hond zeg!
-
Sandra&co
Ja, die is leuk! Volgens mij heb ik hem al eens gepost hier 
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
OohhhhZamunda schreef: Deze klinkt als een onwijze lieverd
Hij lijkt me echt wel heel leuk. Wil je hem niet opvangen? Dan kom ik kijken met Suze
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

- Tineke
- Zeer actief
Ah dat zal dan wel ja want ik kan echt geen broertje vindenZamunda schreef:Dat gaat toch over die windhond (die heeft een broer dacht ik)?Tineke schreef:Waar kan ik die vinden, ik zie die namelijk niet staan.cooperv schreef:Johnny Jones schreef:Nou, wat een bijzondere hond zeg!

- Zamunda
- Zeer actief
Zit net weer even te kijken en zie weer twee smelthondjes erbij zeg! Die zijn vast snel weg.
Kijk dan
.

.
Kijk dan

Ja ik wil hem best opvangen, maar over een paar weken komt Fonzy en daarna misschien nog weer een ander... dus voor hij aan de beurt zou zijn is hij vast al weg. Ga hem zelf maar opvangenhakunamatata schreef:OohhhhZamunda schreef: Deze klinkt als een onwijze lieverd
[img]http://www.dutchyadoptions.com/Foto/Ext ... Elvis7.JPG[/ img]![]()
Hij lijkt me echt wel heel leuk. Wil je hem niet opvangen? Dan kom ik kijken met Suze
-
Johnny Jones
- Zeer actief
Wat een leuke is dit!Zamunda schreef:Wat een lekker voddenbaaltje
![]()