Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waar is je hond bang van, en waarvan niet ?
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
Ook Taffie is bang voor de stofzuiger, maar tis nog een pup dus wie weet gaat het nog over. Ik weet niet zeker of hij bang is voor de trein maar hij heeft er een soort buitengewone interesse voor. Als ie de trein hoort (en die hoor je hier in het dorp op nogal wat plekken) dan is ie helemaal afgeleid, staat helemaal strak en gaat weer verder als de trein niet meer hoorbaar is!
- Suzanne
- Zeer actief
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Oh ja trappen daar is Winnie als de dood voor. Zelfs voor een stukje worst gaat ze niet omhoog. En til je haar op dan klemt ze je helemaal vast zodat je geen stap meer kan verzetten. Ook in de bus vond ze laatst doodeng, maar durfde toen wel 2 keer de trap af te lopen...... De boot naar Texel vond ze vorig jaar ook heel eng, benieuwd hoe ze het dit jaar vind. Verder is ze ook beetje bang voor de konijnen van ons.

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Nelson is bang van groepjes jongeren en mannen met helmen.
Laika is overal bang voor, behalve voor knallen en onweer.
Laika is overal bang voor, behalve voor knallen en onweer.

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Sandracula
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Domie
- Zeer actief
- Contacteer:
Joep is bang voor vrachtwagens en dan vooral van de achterklep als die open of dicht gaat met laden en lossen.
Ook is hij bang voor de piepjes in speeltjes
Da's niet echt handig want in elk speeltje zit een piepje. Zodra hij dat hoort vliegt hij onder het bed. Als ik een nieuw speeltje koop ben ik degene die als eerste het piepje sloopt. Pas dan wil Joep met het speeltje spelen 
Ook is hij bang voor de piepjes in speeltjes

Groetjes Domie en een lebberkus van Paco
Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
- ~Kimske
- Actief
Uuuuh, je ken beter vragen waar is Max niet bang voor...
Meneer is bang voor:
Het donker (wordt al steeds beter)
vreemde honden
Auto's
fietsen
Bussen
de deurbel
Vreemde mensen op visite, heb me vader al verzocht kruipend binnen te komen.
Harde geluiden
de televisie ( wordt al minder)
de kat
fluitjes
alles waar hij in moet, zelfs het bushokje
En nu vergeet ik er vast nog heeeel veel
Meneer is bang voor:
Het donker (wordt al steeds beter)
vreemde honden
Auto's
fietsen
Bussen
de deurbel
Vreemde mensen op visite, heb me vader al verzocht kruipend binnen te komen.
Harde geluiden
de televisie ( wordt al minder)
de kat
fluitjes
alles waar hij in moet, zelfs het bushokje
En nu vergeet ik er vast nog heeeel veel

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Eline, stoor je je daaraan, of is Laika alleen bang zonder blaffen dan.Eline* schreef:Nelson is bang van groepjes jongeren en mannen met helmen.
Laika is overal bang voor, behalve voor knallen en onweer. ;)
Ik merk dat mensen zich storen als Luka binnen blaft, al doet hij dat niet vaak.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
- Zeer actief
- Hughy
- Zeer actief
-
- Zeer actief
-
- Actief
Re: Waar is je hond bang van, en waarvan niet ?
Mijn Ally (beagle) is bang voor de stofzuiger, en wat nog vervelender is voor vreemde mannen.
Nu denken julliehandig toch, maar dit is wel vervelend wanneer je behendigheid traint.
Ally heeft met een paar toestellen nog moeite, en daarheb ik hulpbij nodig.
Komt dan die "enge" man eraan, dan springt ze van angst weg.
Vaak ga ik expres al bij die persoon staan. Maar niets helpt.
Meestalnegeer ik dit gedrag maar, of dit goed is weet ik niet.
Nu denken julliehandig toch, maar dit is wel vervelend wanneer je behendigheid traint.
Ally heeft met een paar toestellen nog moeite, en daarheb ik hulpbij nodig.
Komt dan die "enge" man eraan, dan springt ze van angst weg.
Vaak ga ik expres al bij die persoon staan. Maar niets helpt.
Meestalnegeer ik dit gedrag maar, of dit goed is weet ik niet.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- puk
- Zeer actief
Diesel is bang voor enge dingen op onbekende overdekte plekken. (ergens binnen dus)
Dus de trap die hij af moet in een hotel.
De DA (bibberbibber) maar die geur daar, die vindt hij vooral eng.
En op de bovenverdieping van ons huis is hij ook niet happy.
Verder is het een vrolijke stuiterbal die we goed mee kunnen nemen.
Dus de trap die hij af moet in een hotel.
De DA (bibberbibber) maar die geur daar, die vindt hij vooral eng.
En op de bovenverdieping van ons huis is hij ook niet happy.
Verder is het een vrolijke stuiterbal die we goed mee kunnen nemen.
- Lupo
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
zo vreemd vind ik het niet,qyan schreef:ah ok.scooby doo schreef:om te leren dat de hond als hij groot is over opstakels moet springen om de apport te apporteren maar het bed is zo uit allemaal veringen ik weet niet goed uit te leggen maar veel honden hebben er bang van omdat het beweegt terwijl je er opstaatqyan schreef:uh, vraagje tussendoor: leren apporteren op een bed????scooby doo schreef:prins van een luchtballon
en van een elastiekje![]()
rocco scrikt wat terug van een bed met vering dat in de hondenschool sta waar ik hem op leer apporteren
voor de rest nietstot nu toch
wat is dat voor methode
vreemde manier, maar ik snap hem, dank je![]()
dat wordt bij ons gewoon anageleerd door eerst te beginnen met 1 plank, dus op zijn laagst en daarover heen een lievelingsspeeltje te gooien: hoog, apport
als het tenminste iets van ringsport is wat ze doet (je had toch ook een dober en wilde daar de africhting mee in)
bij de IPO moeten ze nl met het apport over de haag en de A-schutting,
maar in de ringsport moeten ze ook wel over luchtkussens, door van die kralen gordijnen etc, niet alleen voor een apport, maar ook om te bijten, kan me dus voorstellen dat je daar jong mee begint en dan evt vanuit het apport (ipv transport

Laatst gewijzigd door crutz op 28 mar 2004 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
ah ok, op die maniercrutz schreef:zo vreemd vind ik het niet,qyan schreef:ah ok.scooby doo schreef:om te leren dat de hond als hij groot is over opstakels moet springen om de apport te apporteren maar het bed is zo uit allemaal veringen ik weet niet goed uit te leggen maar veel honden hebben er bang van omdat het beweegt terwijl je er opstaatqyan schreef: uh, vraagje tussendoor: leren apporteren op een bed????
wat is dat voor methode
vreemde manier, maar ik snap hem, dank je![]()
dat wordt bij ons gewoon anageleerd door eerst te beginnen met 1 plank, dus op zijn laagst en daarover heen een lievelingsspeeltje te gooien: hoog, apport
als het tenminste iets van ringsport is wat ze doet (je had toch ook een dober en wilde daar de africhting mee in)
bij de IPO moeten ze nl met het apport over de haag en de A-schutting,
maar in de ringsport moeten ze ook wel over luchtkussens, door van die kralen gordijnen etc, niet alleen voor een apport, maar ook om te bijten, kan me dus voorstellen dat je daar jong mee begint en dan evt vanuit het transport

maar volgens mij wilde scooby doo ipo doen toch?
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Nika is angstig voor nieuwe dingen. Toen ik een nieuw kralengordijn had wat rammelde duurde het dagen voordat ze erdoorheen durfde.
Onbekende honden vindt ze ook eng maar dat maskert ze met een grote waffel.
Marouck is nergens echt bang van, hoewel ze na een vervelende ervaring wat gevoelig blijft voor knallen, zeker als dat op "onbekend" terrein gebeurt. Ze reageert niet meer angstig, maar alert en vorzichtig.

Marouck is nergens echt bang van, hoewel ze na een vervelende ervaring wat gevoelig blijft voor knallen, zeker als dat op "onbekend" terrein gebeurt. Ze reageert niet meer angstig, maar alert en vorzichtig.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
- Aantal honden: 1
Joep is bang voor vuurwerk en dat soort geluiden. En voor de dierenarts. Daarnaast is hij heel soms bang om alleen te zijn.
Tjeu is bang voor herdershonden, vooral Mechelaars, na een flink aantal vervelende ervaringen. Verder nergens voor.
Tjeu is bang voor herdershonden, vooral Mechelaars, na een flink aantal vervelende ervaringen. Verder nergens voor.
Groetjes,
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- TaMa
- Zeer actief
- Contacteer:
Batish is werkelijk nergens bang voor, vind alles even machtig
Soms best een nadeel want als ik niet oplet springt hij dus zo voor een scooter
Een paar maanden terug was meneer nog bang voor de stofzuiger, nu dus ook niet meer.. zodra hij ziet dat ik de stofzuiger pak dan maakt hij er een groot spel van en kan ik dus niet eens normaal stofzuigen

Een paar maanden terug was meneer nog bang voor de stofzuiger, nu dus ook niet meer.. zodra hij ziet dat ik de stofzuiger pak dan maakt hij er een groot spel van en kan ik dus niet eens normaal stofzuigen

Rust zacht mijn lieve Batish 15-03-2003 - 18-04-2005

-
- Zeer actief
Ramses heeft er dus een angst bij. Hij was voorheen ook niet bang voor scooters (wist wel donders goed dat hij er niet voor moest springen als ze aan komen stormen) maar gisteren werd hij dus bijna door een kutjong omver gereden. Ramses moest haas bij mij op schoot springen om da rotjoch met opgevoerde penis vervanger (sorry komt van mijn mamas
) te ontwijken die het nodig vond om net toen hij Rams bijna raakt ook nog eens een peut gas bij te geven. Uitwijken kon ik niet want dan klotste ik tegen zijn vrienden
Nu vind Ramses die dingen dus heel eng 

- sanne
- Vaste gebruiker
- mechelaar_fan
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Ferro is voor heel veel dingen bang. Als dat levende have is (hond, mens) zet hij graag een grote mond op. Verder vooral voor dingen die bewegen en eventueel lawaai maken. Stofzuiger, omvallende bezem, flessen, hij is een keer bijna dóór mijn benen heen gesprongen toen er iemand met een kruiwagen in onze richting kwam....
Bij een test die hij ooit heeft gehad aan het begin van onze eerste cursus bleek al dat hij voor dingen op zicht wel bang was (openklappende paraplu) maar op alléén geluid (metalen bakken die achter hem op de grond werden gegooid) niet. Gelukkig maar... dus niet bang voor onweer en/of vuurwerk.
Nora heb ik eigenlijk nog nooit echt bang gezien geloof ik. Heerlijk stabiele hond.
Bij een test die hij ooit heeft gehad aan het begin van onze eerste cursus bleek al dat hij voor dingen op zicht wel bang was (openklappende paraplu) maar op alléén geluid (metalen bakken die achter hem op de grond werden gegooid) niet. Gelukkig maar... dus niet bang voor onweer en/of vuurwerk.
Nora heb ik eigenlijk nog nooit echt bang gezien geloof ik. Heerlijk stabiele hond.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- MiekeB
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog - Engelse Springer Spaniel
Boelie is bestwel angstig, altijd geweest.
Als er buiten iets knalt, krijg je hem niet meer het huis uit. Eigenlijk alle harde onverwachte geluiden vindt hij eng. Brommerhelmen en cowboy hoeden vindt hij ook héél akelig, terwijl hij mijn petje juist erg leuk vindt. Als ik met cowboy hoed binnenkom, kan ik hem niet eens aaien, als ik mijn pet op heb, probeert hij die zelfs te jatten! Hij vindt mijn man heel leuk, tot dat hij zijn overall aan trekt! Dan is het net of Boelie hem niet meer herkend. En als je hem meeneent naar een vreemde plaats waar veel mensen zijn, gaat hij plat op de grond liggen, en krijg je hem niet meer van de plaats.
Als er buiten iets knalt, krijg je hem niet meer het huis uit. Eigenlijk alle harde onverwachte geluiden vindt hij eng. Brommerhelmen en cowboy hoeden vindt hij ook héél akelig, terwijl hij mijn petje juist erg leuk vindt. Als ik met cowboy hoed binnenkom, kan ik hem niet eens aaien, als ik mijn pet op heb, probeert hij die zelfs te jatten! Hij vindt mijn man heel leuk, tot dat hij zijn overall aan trekt! Dan is het net of Boelie hem niet meer herkend. En als je hem meeneent naar een vreemde plaats waar veel mensen zijn, gaat hij plat op de grond liggen, en krijg je hem niet meer van de plaats.
- corinne
- Actief
- Contacteer:
Isa is ook best wel voor veel dingen bang, voor onder andere honden die groter zijn daan haar (en dat is nogal vaak!), de stofzuiger (gaat ze in haar mandje zitten bibberen en dat monster maar goed in de gaten houden!)
Mensen met een hele harde stem, ze was eerst ook bang voor vreemde mensen op straat, is nu een stuk minder. Blaffende honden, ook al ziet ze ze niet.En de dierenarts natuurlijk.
Ze heeft er een hekel aan wanneer het regent en waait. (fijn hier in nederland!) Wegen op de weegschaal vindt ze ook niet leuk.
Ze is niet bang van fietsen, water, visite, onweer (voor zover dat ze dat meegemaakt heeft.)
Ik hoop dat onder andere door een puppycursus een hoop van haar angsten over zullen gaan.
Groetjes Corinne en Isa.
Mensen met een hele harde stem, ze was eerst ook bang voor vreemde mensen op straat, is nu een stuk minder. Blaffende honden, ook al ziet ze ze niet.En de dierenarts natuurlijk.
Ze heeft er een hekel aan wanneer het regent en waait. (fijn hier in nederland!) Wegen op de weegschaal vindt ze ook niet leuk.
Ze is niet bang van fietsen, water, visite, onweer (voor zover dat ze dat meegemaakt heeft.)
Ik hoop dat onder andere door een puppycursus een hoop van haar angsten over zullen gaan.
Groetjes Corinne en Isa.
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Tara is nergens echt bang voor. Wel reageert ze soms aanvankelijk wat terughoudend naar vreemde mensen.
Ook wanneer er auto's hard voorbij rijden of een vrachtwagen wat dicht langs de kant van de weg rijdt zal ze een paar pasjes terug doen. Maar dit kan ik niet echt angst noemen.
Wanneer Tara terughoudend reageert naar mensen of honden kan ze dat wel gepaard laten gaan van een grote waffel. Als een soort compensatie voor haar onzekerheid op dat moment.
Ook wanneer er auto's hard voorbij rijden of een vrachtwagen wat dicht langs de kant van de weg rijdt zal ze een paar pasjes terug doen. Maar dit kan ik niet echt angst noemen.
Wanneer Tara terughoudend reageert naar mensen of honden kan ze dat wel gepaard laten gaan van een grote waffel. Als een soort compensatie voor haar onzekerheid op dat moment.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe