Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

haar verwijderen uit oor

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

cafpow
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Poedel
Aantal honden: 4

haar verwijderen uit oor

Ongelezen bericht door cafpow »

Ik heb een hond(mix van poodle) en ze heeft nogal wat haren in haar oren zitten. Nu probeer ik 2x per week die haren uit het oor te krijgen maar dat wil niet echt goed lukken, doordat ze a: te onrustig is hiervoor en b: ik krijg het haar niet goed te pakken.

Nu heeft iemand me ooit verteld dat er een poeder is die je tussen de haren in het oor wrijft en dan kan je de haren er makkelijker uit krijgen. Nu heb ik overal lopen zoeken maar kan het niet vinden. Dus vroeg ik me af of iemand hier mischien tips heeft over hoe ik gemakkelijk(in ieder geval zonder pijn of het oor te beschadigen) de haren er uit kan krijgen of op zijn minst wat haren kan verwijderen?En of jullie hier specifieke middeltjes voor gebruiken o.i.d.?
Lizzie.
Zeer actief

Re: haar verwijderen uit oor

Ongelezen bericht door Lizzie. »

heeft ze last van dr oren,zo niet dan hoef je er niks aan te doen.
Afbeelding
cafpow
Vaste gebruiker

Lizzie. schreef:heeft ze last van dr oren,zo niet dan hoef je er niks aan te doen.
Ze krabt enorm veel aan haar oren en denk dat mischien het haar irriteert doordat het vuil verzamelt.
Lizzie.
Zeer actief

cafpow schreef:
Lizzie. schreef:heeft ze last van dr oren,zo niet dan hoef je er niks aan te doen.
Ze krabt enorm veel aan haar oren en denk dat mischien het haar irriteert doordat het vuil verzamelt.
Oke, vaak is veel haar niet het probleem hoor, maar je kan het haar makkelijker er uit halen met rubberen/plastik handschoenen dan heb je meer grip. Doe dit niet meer dan 1x per week en trek een klein plukje er heel langzaam er uit dus geen rukjes dan beschadigd je het oor. Ik doe het als ze liggen te slapen, dan friemel ik aan dr oren en dan haal ik wat haren weg. Daarna weer lekker friemelen, die van mij vind het geen probleem als ik op de manier aan dr oren zit.
Afbeelding
Leonie&Evi
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leonie&Evi »

Volgens mij heet dat poeder Ear dust. Zelf geen ervaring mee, maar zit op een poedel Facebook site en daar zijn mensen er erg tevreden over.
Lizzie.
Zeer actief

Leonie&Evi schreef:Volgens mij heet dat poeder Ear dust. Zelf geen ervaring mee, maar zit op een poedel Facebook site en daar zijn mensen er erg tevreden over.
Je gooit daarmee wel extra ''troep'' in oren, gevolg mogelijk ontstekingen, ik ben er geen voorstander van.
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Poeder in oren strooien. Hoe krijgen mensen het toch verzonnen.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Sandra&co schreef:Poeder in oren strooien. Hoe krijgen mensen het toch verzonnen.
Dat strooi je niet in de oren maar daar doe je iets van aan je vingertoppen.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Met een arterieklem kan je er beter bij :ok: Wel oppassen dat je niet te diep gaat of velletjes pakt, dan wordt je hond boos :mrgreen:
Poeder heb ik er nooit voor gebruikt, die klem wel en dat werkt top als je er wat handigheid in krijgt.
Maar 2 maal per week zou ik zeker niet doen hoor. Doe maar eens per maand. Te vaak plukken daar kan ook juist voor irritatie zorgen.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Met een pincet en is even een handigheidje om het goed te doen :mrgreen: , en 2 x per week of 1 x per week en zelfs 1 x per maand :schrik: wat groeit er dan in die oren, ik doe het bij Truus even meepakken met trimmen is 2 keer per jaar, en als ze geen last hebben eraf blijven. :wink:
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik zou eerst de DA eens laten kijken of ze geen oorontsteking oid heeft. Want als je er dan aan gaat zitten trekken kan ik me wel voorstellen dat ze niet dolgraag blijft zitten :X
cafpow
Vaste gebruiker

sbientje schreef:ik zou eerst de DA eens laten kijken of ze geen oorontsteking oid heeft. Want als je er dan aan gaat zitten trekken kan ik me wel voorstellen dat ze niet dolgraag blijft zitten :X
Toevallig waren we gisteren bij de DA, en die zei dat er wel wat irratie is rondom het oor, maar geen ontsteking of iets anders wat echt behandeling nodig heeft. Irritatie kan komen doordat we tot 4 dagen terug een vlooienplaag hadden en die is nu uitgeroeid..maar irratie is niet zo 1,2,3 weg.
Daarom dacht ik wat haren te verwijderen en daarna een zalfje tegen de jeuk te smeren(op de oorlel) want volgens de DA kan het prima met de haren maar zonder haren op de huid is het ideaal..

Poeder in het oor lijkt me ook geen goed idee. Dus zocht daarom hier tips, poeder zou zijn voor echte nood. Maar ga denk ik zo'n arterieklem proberen, want pincet daar is mijn hond iets te onrustig en ongeduldig voor...beweegt veel te veel. :roll:

En kijken of ik haar kan laten wennen aan het friemelen aan het oor om zo beetje per beetje te kunnen plukken.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik raad een pincet juist niet aan... dan voel je imo veel minder goed wat los zit. Ik heb het poeder van Animal Nature. Overigens ook geschikt voor in de oren :)
Laatst gewijzigd door Hilde op 02 mar 2019 07:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Toen wij de eerste keer bij de dierenarts kwamen met schapendoes vroeg hij ons juist met klem van de oren af te blijven. Volgens hem hadden veel honden plots problemen met de oren de week ná dat ze geplukt waren bij de trimmer :19:

Nu weet ik niks van poedels en hun hoeveelheid haar in oren af hoor, wellicht kan je er niet omheen.

Ik gebruik zelf een klein fijn vlooienkammetje om de haren in de oren wekelijks te kammen. Daarmee haal ik al het loszittende haar en viezigheid eruit zonder dat ik met kracht aan haren trek.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Die discussie over oren plukken blijft vrolijk bestaan ;)
Truus is kortharig, daar zit minder haar in. Een poedelmix heeft er meer haar.
Mijn hava's hebben dat ook en ik pluk elke 2 maanden of zo. Alleen waar ik bij kan, niet met een klem dus.
Als ik niet zo plukken werd het een volgegroeide bende daarbinnen, en dat gaat stinken ook. Dus gewoon plukken.
Kwestie van wennen, ook voor je hond.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Dat geldt ook nog niet eens voor elke Havanezer want Sancho heeft er geen last van.
Alleen als jonge hond had hij een tijdlang wat meer haar in de oortjes die een propje dreigden te vormen en die heb ik er met mijn vingers voorzichtig uitgeplukt. Dat lijkt me de veiligste methode, alleen dan voel je of haar goed loslaat en je zit niet met scherpe voorwerpen in oren. Een onverwachte beweging is immers zo gemaakt.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”