Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Praktisch vraag omtrent pup
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Praktisch vraag omtrent pup
Toen wij chuck kregen 13 jaar geleden werkte ik parttime en mijn man ploegendienst. De puppietijd was met af en toe wat uren vrij nemen prima te overbruggen.
Mijn man is nu afgekeurd.hij is alle dagen thuis.ik werk fulltime.
Ik heb een vakantie van 3 weken in de zomer staan.gewoon 3 weken vrij,niet weg,die ik allemaal zou kunnen verplaatsen naar de datum waarop de pup zou komen.
Puppie periode is heel belangrijk maar ook heel intensief.
Daarnaast heeft een pupje nog veel rust nodig en kan je nog geen lange wandelingen maken.
Wat zouden jullie in deze situatie doen?
3 wekeb achtereen vrij nemen als de pup komt? Of bijv een weekje en dan een paar middagen in de daarop volgende weken? Zodat je als de pup wat ouder is nog eens lekker vrij kan nemen? Ben benieuwd hoe jullie dat doen.
Er is in deze situatie dus altijd iemand bij de pup,dus dat is voor mij geen reden om vrij te nemen in de kleine puppy periode. (Wel omdat een kleine pup geweldig leuk is en veel moet leren natuurlijk...)
Mijn man is nu afgekeurd.hij is alle dagen thuis.ik werk fulltime.
Ik heb een vakantie van 3 weken in de zomer staan.gewoon 3 weken vrij,niet weg,die ik allemaal zou kunnen verplaatsen naar de datum waarop de pup zou komen.
Puppie periode is heel belangrijk maar ook heel intensief.
Daarnaast heeft een pupje nog veel rust nodig en kan je nog geen lange wandelingen maken.
Wat zouden jullie in deze situatie doen?
3 wekeb achtereen vrij nemen als de pup komt? Of bijv een weekje en dan een paar middagen in de daarop volgende weken? Zodat je als de pup wat ouder is nog eens lekker vrij kan nemen? Ben benieuwd hoe jullie dat doen.
Er is in deze situatie dus altijd iemand bij de pup,dus dat is voor mij geen reden om vrij te nemen in de kleine puppy periode. (Wel omdat een kleine pup geweldig leuk is en veel moet leren natuurlijk...)
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Praktisch vraag omtrent pup
Tamara81 schreef:Ik zou ook vrij nemen als de pup wat ouder is. En aan je man vragen of hij veel foto's stuurt van de pup als je op je werk bent

Maar wel mee eens

- dagmar88
- Zeer actief
Ja. Daarbij is het veel handiger als de pup meteen meedraait in het normale ritme.Nanna schreef:Met een pup van 8, 9 weken kun je eigenlijk net niks. Dat ligt de godganse dag te meuren.
Ik zou juist later, als de pup wat meer kan, vrij nemen.
Het is toch weer wennen wanneer je na drie weken vrij opeens niet meer thuis bent.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Als er iemand bij de pup is. Dan zou ik later vrij nemen zodat je de intensievere fase wat meer mee maakt. Dex kwam bij ons met 8 weken. Dat was slapen, eten, drinken, plassen, poepen en even tutten en dan weer het zelfde riedeltje.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Toch doe ik dat wel... ben alleen dus moet wel vrij nemen maar ik ga ook gewoon vanaf dag 1 weg dat ie er is. Dus in die 3 weken leert hij ook al steeds langer alleen te zijn. Juist omdat ie veel slaapt is dat makkelijkerdagmar88 schreef:Ja. Daarbij is het veel handiger als de pup meteen meedraait in het normale ritme.Nanna schreef:Met een pup van 8, 9 weken kun je eigenlijk net niks. Dat ligt de godganse dag te meuren.
Het is toch weer wennen wanneer je na drie weken vrij opeens niet meer thuis bent.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- dagmar88
- Zeer actief
Ja, dat is een andere situatie.malinois schreef:Toch doe ik dat wel... ben alleen dus moet wel vrij nemen maar ik ga ook gewoon vanaf dag 1 weg dat ie er is. Dus in die 3 weken leert hij ook al steeds langer alleen te zijn. Juist omdat ie veel slaapt is dat makkelijkerdagmar88 schreef:Ja. Daarbij is het veel handiger als de pup meteen meedraait in het normale ritme.Nanna schreef:Met een pup van 8, 9 weken kun je eigenlijk net niks. Dat ligt de godganse dag te meuren.
Ik ga ook meteen al even snel boodschappen doen en wandelen/fietsen met de rest, juist omdat ik veel thuis ben.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik zou het spreiden. De pup is toch niet alleen, kun je beter wachten tot ie wat groter is, dan kun je leuke dingen doen en iets langer dan 5 minuten 

-
- Zeer actief
Ik denk dat ik de eerste week dat ie er is vrij neem,en voor de 2 a 3 weken daarna met het werk overleg of ik hakve dagen kan werken door onbetaald verlof op te nemen. Blijven de verdere vakantieuren mooi staan voor als pupje wat ouder is.
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart