Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hele hand jochie (4) afgebeten

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

hele hand jochie (4) afgebeten

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Re: hele hand jochie (4) afgebeten

Ongelezen bericht door Habibi »

Hand is sok onder hek door.
Hond niet van de familie.
Raar verhaal.

Wel heel heftig om een hand kwijt te raken.
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Geen handige actie :wink:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Kind van 4 in zijn uppie?
Hand met sok? Tja dat is een leuk spelletje natuurlijk voor een hond.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Nee, dat is inderdaad niet handig. Maar jongetjes van 4 jaar zijn meestal nog niet echt handig. Ik kan me wel in de situatie verplaatsen en zie dat spel helemaal voor me. Iets soortgelijks is me ook ooit overkomen toe ik een jaar of zeven was. Weliswaar niet met een sok maar met een stuk verse strot die mijn vader net bij het slachthuis gehaald had. Dat deed ik over mijn wijsvinger die ik vervolgens dicht kneep en het toen een van onze teckels voor hield. Die beet toen met haar kiezen diep in mijn vinger. Deed ze normaal nooit maar ze wist niet dat mijn vinger daarin zat.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Als de hond er een trekspel van maakt, met zo'n bewegende sok onder een hek door terwijl dat beest daarvoor waarschijnlijk lekker opgewonden zat te raken, is zo'n peuterhand zo in een huskybek verdwenen.
Dat verbaast me niks.

Waarom laat je je peuter eigenlijk een handje door een hek bij een hond steken? :denken: Triest dat dit mis kon gaan :(
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind het een heel amuserend stukje tekst. Vooral het stuk over de hand terugkrijgen. Eerst zoeken ze alles af. Dat duurt zeg een half uurtje? Geen hand. Laten we dan de husky doodschieten om de opgegeten hand uit zijn buik te halen en dan er weer aan te naaien....okeej...Moet echt de dokter dan komen uitleggen dat je een opgegeten hand niet na een uur nog kan aannaaien als een stuk gehakt? Blijkbaar is de politie daar niet de snuggerste. Maar goed. Het einde is ook hilarisch want die hond is weg en niemand weet van wie die hond was. Oh ja...laat lopen dat beest. Die hand kunnen we er toch niet meer aannaaien zei de dokter dus laat gaan en we horen het wel als er weer een kindje een hand mist.

Ik vind het hilarisch geschreven.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Wolfsblut schreef:Nee, dat is inderdaad niet handig. Maar jongetjes van 4 jaar zijn meestal nog niet echt handig. Ik kan me wel in de situatie verplaatsen en zie dat spel helemaal voor me. Iets soortgelijks is me ook ooit overkomen toe ik een jaar of zeven was. Weliswaar niet met een sok maar met een stuk verse strot die mijn vader net bij het slachthuis gehaald had. Dat deed ik over mijn wijsvinger die ik vervolgens dicht kneep en het toen een van onze teckels voor hield. Die beet toen met haar kiezen diep in mijn vinger. Deed ze normaal nooit maar ze wist niet dat mijn vinger daarin zat.
Ik heb toen ik een jaar of 8 was onze kat gewoon opgepakt buiten omdat die een nestje vogeltjes aan het uithalen was. Dus ik pakte zonder nadenken de kat op met een vogel in haar bek. Gewoon omdat ik haar naar binnen wilde doen om die vogels te redden. Die kat greep me toch in mijn gezicht. Dat was normaal de liefste kat. Dat ik nog ogen heb is een wonder. En vervolgens springt ze van me af maar zet daarbij haar achterpoten ook weer in mijn gezicht. De nagels van de achterpoten kwamen door mijn lip heen tegen mijn tanden. Die littekens zie je 35 jaar later nog. Soms ineens doet een kind iets heel erg doms en naiefs. Dat kan dus ook spelen met een straathond zijn onder de hek door met het leuke idee om je hand in een sok te doen. Ik had dat vroeger ook kunnen doen. Als die hond normaal lief is. En je kent hem. Waarom niet? Ik het nu zelfs nog kunnen doen.
Afbeelding
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Misschien ligt het aan mij, maar ik haal niet uit het verhaal dat de hond op straat liep? Ik zie ook nergens staan dat de hond foetsie is, alleen dat hij niet van de familie van het jongetje is. Voor hetzelfde geld is het de hond van de buren, en stak de jongen z'n hand onder het hek tussen hun tuinen door. Of was de jongen op straat aan het spelen en zat de hond daar ergens in een tuin?

Hoe dan ook, diep triest dat dit is gebeurd.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Chihuahua-paws schreef:Kind van 4 in zijn uppie?
Hand met sok? Tja dat is een leuk spelletje natuurlijk voor een hond.

Ik denk niet dat hij in zijn uppie was, zijn vader heeft het bloeden weten te stoppen.

Arm kind.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

GoldenGizmo schreef:Misschien ligt het aan mij, maar ik haal niet uit het verhaal dat de hond op straat liep? Ik zie ook nergens staan dat de hond foetsie is, alleen dat hij niet van de familie van het jongetje is. Voor hetzelfde geld is het de hond van de buren, en stak de jongen z'n hand onder het hek tussen hun tuinen door. Of was de jongen op straat aan het spelen en zat de hond daar ergens in een tuin?

Dat denk ik ook, dat het een hond van de buren was. En misschien was het niet de eerste keer dat het kind door het hek heen met de hond speelde. Weet die hond veel dat er een hand in die sok zit.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Chihuahua-paws
Zeer actief

GoldenGizmo schreef:Misschien ligt het aan mij, maar ik haal niet uit het verhaal dat de hond op straat liep? Ik zie ook nergens staan dat de hond foetsie is, alleen dat hij niet van de familie van het jongetje is. Voor hetzelfde geld is het de hond van de buren, en stak de jongen z'n hand onder het hek tussen hun tuinen door. Of was de jongen op straat aan het spelen en zat de hond daar ergens in een tuin?

Er staat ook dat de jongen zijn hand onder een hek stak. Dus dan zal de hond vast in een tuin of op zijn erf zijn geweest.

GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Chihuahua-paws schreef:

Er staat ook dat de jongen zijn hand onder een hek stak. Dus dan zal de hond vast in een tuin of op zijn erf zijn geweest.
Nou ja, het kán natuurlijk ook dat de jongen in een tuin was en de hond op straat, maar ik denk inderdaad dat de hond in een tuin was.
laeken
Zeer actief

Waarom is dat onduidelijk wat er met de hond gaat gebeuren? De hond is niet van deze mensen staat er. Dus wat er met de hond zal gebeuren is onduidelijk.
Maar het maakt ook helemaal niet uit. Ik vind het nog steeds een super amusant beschreven voorval.

Ik denk trouwens niet dat een husky een hand in een sok opeet....dat zijn meestal vrij kieskeurige eters.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef: Ik denk trouwens niet dat een husky een hand in een sok opeet....dat zijn meestal vrij kieskeurige eters.
Die heeft dat handje 100% zeker ergens begraven.
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
dagmar88 schreef:
laeken schreef: Ik denk trouwens niet dat een husky een hand in een sok opeet....dat zijn meestal vrij kieskeurige eters.
Die heeft dat handje 100% zeker ergens begraven.
Daar had ie altijd al een handje van :lol1:
Nou nanna, kon het nog flauwer :LOL: Zeg maar dag met je handje? :tongue:

M'n ex heeft met de huskies nog steeds last van de "apenkinderen". Die blaffen al vanaf 20 meter afstand, klimmen tegen de schutting op, vingertjes en stokjes er doorheen, steentjes en stukjes glas gooien.
De moeder loopt altijd 15 meter vooruit en reageert nergens op. Als je haar aanspreekt hebben haar bloedjes niks gedaan en wordt ze boos.
Ik snap dat soort lui echt niet :oeps:
Dat kinderen die niet bekend zijn met honden dat leuke spelletjes vinden nog wel, maar maak dat tuig even duidelijk dat ze niks in andermans tuin te zoeken hebben.
Hoort gewoon bij de basisopvoeding om veilig te kunnen spelen.
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
dagmar88 schreef: M'n ex heeft met de huskies nog steeds last van de "apenkinderen". Die blaffen al vanaf 20 meter afstand, klimmen tegen de schutting op, vingertjes en stokjes er doorheen,
Mooi dat je ze aan hoort komen. Ik zat al klaar met mijn waterblaster. Recht in die tronie. En als ma verhaal komt halen was het voor de hond bedoeld :mrgreen:
Hij heeft inderdaad al een emmer water klaarstaan :LOL:
Dan maar zo he.
Maar eigenlijk is het debiel dat je andermans etterbakjes zo strak in de gaten moet houden.
Nou geloof ik niet dat django en nikita handen afrukken. Een rake snep omdat ze er met de jaren een hekel aan hebben gekregen wel.
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
dagmar88 schreef: Nou geloof ik niet dat django en nikita handen afrukken. Een rake snep omdat ze er met de jaren een hekel aan hebben gekregen wel.
Wie weet had dat kind een niet al te stevige aanzet bij de polsjes. Losse handjes, zogezeid :tongue:
Die is meteen lekker gaan schudden met de sokprooi. Tja.
Manuma
Zeer actief

Het waren blijkbaar twee honden en zo te zien nog heel jong :denken:
https://www.thepetitionsite.com/nl-nl/5 ... Ldb7QWYRXs
My best friends dog was involved in an unfortunate accident yesterday where a little boy stuck his arm through a fence and he had a sock on his arm. Bear who was playing with what he thought was a toy he bit down too hard and didn't see that there was a child on the other side of the fence. With him being a dog he thought it was a game of tug of war and he bit down too hard and took a lower portion of his arm. This situation is unfortunate on both sides. And now both dogs are in quarantine at Davis county animal control. There are fears that bear might be put down and he doesn't deserve to be put down for this freak accident.
dagmar88
Zeer actief

Manuma schreef:Het waren blijkbaar twee honden en zo te zien nog heel jong :denken:
Zal wel een oude foto zijn, kan me met die puppenbekjes niet voorstellen dat ze zo'n schade kunnen maken.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

dagmar88 schreef:
Manuma schreef:Het waren blijkbaar twee honden en zo te zien nog heel jong :denken:
Zal wel een oude foto zijn, kan me met die puppenbekjes niet voorstellen dat ze zo'n schade kunnen maken.
Nee, ik ook niet. Laat staan de hand er finaal afbijten.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Vind ik sowieso bijzonder hoor.

Het kan, dat blijkt.

Maar ik snij voor mijn werk regelmatig gewrichten.
Dat is stérk.
De gewrichtsbanden, kapsels, pezen etcetera.
Dat is niet even tandjes erin, en hóp weg.
Dat materiaal is behoorlijk sterk, en kan een enorme trekkracht hebben.
Bij een jochie van 4 ongetwijfeld iets minder dan wat ik meestal snijd, maar toch.

Dat moet een knappe ruk en scheurpartij geweest zijn, met ongetwijfeld ook een hoop stress/pijn/terugtrekken door dat jochie.

Kán gewoon echt níét in 1 hap namelijk.

Daarom zei ik ergens in mijn eerste bericht al dat ik het een bijzonder verhaal vind.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Habibi schreef:Vind ik sowieso bijzonder hoor.

Het kan, dat blijkt.

Maar ik snij voor mijn werk regelmatig gewrichten.
Dat is stérk.
De gewrichtsbanden, kapsels, pezen etcetera.
Dat is niet even tandjes erin, en hóp weg.
Dat materiaal is behoorlijk sterk, en kan een enorme trekkracht hebben.
Bij een jochie van 4 ongetwijfeld iets minder dan wat ik meestal snijd, maar toch.

Dat moet een knappe ruk en scheurpartij geweest zijn, met ongetwijfeld ook een hoop stress/pijn/terugtrekken door dat jochie.

Kán gewoon echt níét in 1 hap namelijk.

Daarom zei ik ergens in mijn eerste bericht al dat ik het een bijzonder verhaal vind.
Ik zit me inderdaad ook al even af te vragen hóe dan??
Dat moet met veel kracht en knipkiezen en is niet met een enkele hap klaar.
Dus ik stel me veel gegil voor hierbij, en waar was de vader al die tijd?
Ze hebben daar wel grote tuinen, maar kom op.
Heel bijzonder inderdaad.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Manuma
Zeer actief

On Sunday our son was involved in a brutal attack where a husky went under our fence and bit Austin’s hand and then attempted to pull him back under the fence. Our baby lost his arm from the elbow down because it was ingested by the dog. He has multiple other bites up as well as severe bruising on his face and jaw and a black eye.
We won’t get into all the details of his attack but to say that we are all struggling is an understatement. He had emergency surgery Sunday, another surgery this morning, and will have another Thursday for now. We can use all the prayers, support, and help we can get.

We’re asking for donations to help during Austin’s hospital stay so we can be with our baby. He’s going to be here a little while longer. Any other donations will go towards helping Austin and our family during this time and hopefully getting a prosthetic in the future. He will need one from the elbow down.

You can donate through PayPal which is also linked to an account at Golden West for Austin.

We’ve already had an amazing outpour of support from our neighborhood and community. We are just overwhelmed with the of love and support shown to us in this horrific time. Thank you.
Bron

Op de husky facebookgroep gaat men los over het feit dat husky's zoiets nooit zouden doen :roll:
dagmar88
Zeer actief

Manuma schreef: Op de husky facebookgroep gaat men los over het feit dat husky's zoiets nooit zouden doen :roll:
Het is ook wel een onwaarschijnlijk verhaal.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Manuma schreef:Op de husky facebookgroep gaat men los over het feit dat husky's zoiets nooit zouden doen :roll:
Dat zijn twee verschillende dingen natuurlijk, maar onwaarschijnlijk is het wel. Een hond krijgt een hand er niet zomaar af.

Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Marjoleine schreef:
dagmar88 schreef:
Manuma schreef:Op de husky facebookgroep gaat men los over het feit dat husky's zoiets nooit zouden doen :roll:
Dat zijn twee verschillende dingen natuurlijk, maar onwaarschijnlijk is het wel. Een hond krijgt een hand er niet zomaar af.
Ik bedoel dat die mensen zich er niets bij voor kunnen stellen. Als ik bedenk wat daar gebeurd moet zijn kan ik dat ook niet, laat staan dat ik mijn huskynogwat daartoe in staat acht.
En die van mij is een goede 15 kilo zwaarder dan normaal, veel waakser dan normaal en van kleins af aan barf gewend. Het grotere werk.

Een handje snap ik nog. Zodra die banden gescheurd zijn door het schudden is dat kwetsbaar. Als je zelf barf in porties verdeelt en rond de gewrichten een snede maakt, trek je het zo uit elkaar.
Maar een hond die een onderarm ergens in het midden afbijt en opeet? :oeps: Een husky die arm lust?
Als het klopt is dat dier ernstig gestoord.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Marjoleine schreef:
dagmar88 schreef:
Ik bedoel dat die mensen zich er niets bij voor kunnen stellen. Als ik bedenk wat daar gebeurd moet zijn kan ik dat ook niet, laat staan dat ik mijn huskynogwat daartoe in staat acht.
En die van mij is een goede 15 kilo zwaarder dan normaal, veel waakser dan normaal en van kleins af aan barf gewend. Het grotere werk.

Een handje snap ik nog. Zodra die banden gescheurd zijn door het schudden is dat kwetsbaar. Als je zelf barf in porties verdeelt en rond de gewrichten een snede maakt, trek je het zo uit elkaar.
Maar een hond die een onderarm ergens in het midden afbijt en opeet? :oeps: Een husky die arm lust?
Als het klopt is dat dier ernstig gestoord.
Ja, precies.
Het is onwaarschijnlijk dat het gebeurd is en het ras is ook niet aannemelijk.
Mijn honden barfen ook en gewrichten van een week zijn zo los, maar een kind van 4 is al een stuk steviger. Heel bijzonder.

Afbeelding

Chihuahua-paws
Zeer actief

Nou ik denk dus dat een husky echt geen moeite heeft met het afscheuren van een arm of hand, als die eenmaal beet heeft. Kindjes van 4 zijn niet allemaal stevig en die dunne armpjes zijn heel kwetsbaar.

In zijn totaliteit vind ik het wel gek. Kind met arm onder hek. Met sok. Die had hij al mee van huis? Of had hij ook zijn schoen uitgetrokken? En dan was zijn vader erbij die stond erbij en keek ernaar? Hoe zijn zoontje zijn hand onder een hek stak waar een grote hond zat?

Of had de hond het handje vast en heeft vader met alle macht zijn zoontje losgerukt met alle gevolgen vandien? In paniek doen mensen soms rare dingen.

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Heavy schreef:Die jongen was in zijn eigen tuin begrijp ik. En de husky heeft hem onder het hek door willen trekken.
Het wordt steeds woester allemaal.

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”