Het houden van een loods vol fokhonden is wel toegestaan. Of die kak nu wel of niet weggehaald wordt is voor mij een minor detail. Dit is toegestaan als de honden schoon water en een schoon hok hebben. Daar zit ik mee.under the red sky schreef:Die staat het dus niet toe, daarom worden ze in beslag genomen.laeken schreef:Belachelijk dat die Amerikaanse toestanden ook hier gewoon mogen. Ode aan de overheid die dit toestaat.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dierenbescherming haalt 100 honden weg bij broodfokker
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Dierenbescherming haalt 100 honden weg bij broodfokker
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
Afschuwelijk, arme honden.
Met dank aan al die mensen die op zondag even een goedkope pup willen scoren
Met dank aan al die mensen die op zondag even een goedkope pup willen scoren

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Ach jemig, wat enorm zielig. Alleen al het willen wegkruipen is hartverscheurend, maar het in complete paniek vechten tegen de lijn vind ik ook echt vreselijk. Aan de ene kant snap ik wel dat het moet, ze moeten er toch 100 weghalen en ze moeten toch uit die kennels, maar arme honden...
-
- Zeer actief
Is uw achternaam Struisvogel?Rocco schreef:Die fokker afspuiten lijkt mij,,,maar zal wel weer gewoon verder gaan in dit slappe softe landje.....wat een land.
Dan moet u zeker stemmen op Mark, Jesse of Rob.
- dagmar88
- Zeer actief
Er moet natuurlijk niks en extra grof doen al helemaal niet. Als je ze platspuit hoef je geen kwartier aan een hond in doodsangst te snokken, gaat nog sneller ook.TessaThomas schreef:Ach jemig, wat enorm zielig. Alleen al het willen wegkruipen is hartverscheurend, maar het in complete paniek vechten tegen de lijn vind ik ook echt vreselijk. Aan de ene kant snap ik wel dat het moet, ze moeten er toch 100 weghalen en ze moeten toch uit die kennels, maar arme honden...
- dagmar88
- Zeer actief
Ach, voor de meest idiote futiliteiten bij particulieren komt de dierenpolitie opdraven, maar bij dat soort bekende handelaren is het opeens allemaal moeilijk moeilijk.laeken schreef:Het houden van een loods vol fokhonden is wel toegestaan. Of die kak nu wel of niet weggehaald wordt is voor mij een minor detail. Dit is toegestaan als de honden schoon water en een schoon hok hebben. Daar zit ik mee.under the red sky schreef:Die staat het dus niet toe, daarom worden ze in beslag genomen.laeken schreef:Belachelijk dat die Amerikaanse toestanden ook hier gewoon mogen. Ode aan de overheid die dit toestaat.
Bij puppypoint stonden de illegale flessen antibiotica open en bloot op kantoor en werden er te jonge pups met valse boekjes verkocht, maar nog was er jarenlang zogenaamd geen reden om hem te sluiten.
Ik vind echt dat er veel te laks mee omgegaan wordt. Laat op z'n minst iedere maand je kop zien

Van mijn part ga je met flyers in de bosjes liggen posten

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Verschrikkelijk. Arme, arme honden.
De manier waarop ze weggehaald worden had inderdaad wel anders gekund. Zet een vangkooi/bench met voer in het hok en je hebt geheid minder stress. Natuurlijk moeten de honden er weg maar of dat nu een uur duurt of een paar uur, dat maakt toch niet zo veel uit.
En of zulke enorme angstige honden nog een normaal leven tegemoet kunnen zien...

De manier waarop ze weggehaald worden had inderdaad wel anders gekund. Zet een vangkooi/bench met voer in het hok en je hebt geheid minder stress. Natuurlijk moeten de honden er weg maar of dat nu een uur duurt of een paar uur, dat maakt toch niet zo veel uit.
En of zulke enorme angstige honden nog een normaal leven tegemoet kunnen zien...

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk dat voer in een bench er niet toe doet als een hond verstijfd is van angst... Die gaat echt niet op zijn gemakje eten..
Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
- Aantal honden: 1
Winstfactor uit de handel halen.
Zolang er zulke idioot hoge prijzen voor honden gevraagd (en betaald) worden, blijft deze ellende bestaan.
Op Gemist NPO is nog een film te zien, met deze handel als thema.
Zolang er zulke idioot hoge prijzen voor honden gevraagd (en betaald) worden, blijft deze ellende bestaan.
Wiel
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Helemaal mee eens.Biet schreef:Winstfactor uit de handel halen.
In mijn ogen is de rashonden handel in grote mate verantwoordelijk voor de gigantische hoeveelheid broodfokkers.
Als een normale goedgefokte hond geen 2 maandsalarissen zou kosten zou de broodfok snel uitdoven.
Maar ik denk dat er dan stukken minder rashonden gefokt zullen worden, als er geen dikke winst meer aan vast zit zullen heel veel fokkers afhaken. De hele hondenhandel draait nou eenmaal om geld.
-
- Zeer actief
tja in mijn ogen komt het gewoon omdat mensen nu eenmaal opportunisten zijn.. ze doen waar ze mee weg komen en als het geld oplevert gebeurt het gewoon.. wil je ervan af zul je moeten reguleren en op regelmatige tijden controleren, is feitelijk niet nieuw toch..
-
- Zeer actief
Ach dat filmpje
Sterker nog, ik ben ervan overtuigd dat veel kopers bereid zouden zijn net meer voor een broodfokpup te betalen vanwege die onmiddellijke beschikbaarheid.

Ik vrees ervoor. Zo'n goed gefokte hond krijg je niet zomaar mee en nog eens zelden binnen de week.Anja schreef:Als een normale goedgefokte hond geen 2 maandsalarissen zou kosten zou de broodfok snel uitdoven.
Sterker nog, ik ben ervan overtuigd dat veel kopers bereid zouden zijn net meer voor een broodfokpup te betalen vanwege die onmiddellijke beschikbaarheid.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Walgelijk dat het kan en dat het zolang duurt voor er daadwerkelijk actie wordt ondernomen.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Juist in de x-herders waar pups geen maandsalarissen kosten (250-550€) vinden helaas ook broodfok praktijken plaats.Anja schreef:Helemaal mee eens.Biet schreef:Winstfactor uit de handel halen.
In mijn ogen is de rashonden handel in grote mate verantwoordelijk voor de gigantische hoeveelheid broodfokkers.
Als een normale goedgefokte hond geen 2 maandsalarissen zou kosten zou de broodfok snel uitdoven.
Maar ik denk dat er dan stukken minder rashonden gefokt zullen worden, als er geen dikke winst meer aan vast zit zullen heel veel fokkers afhaken. De hele hondenhandel draait nou eenmaal om geld.
7-14 (ja dat aantal gehoord van een pupkoper, was voor haar de reden de pup te kopen, in het centrale register stonden er overigens “maar” 9 ) nesten met een teef
Pups op 5-6 weken weg
Pups zien niet meer dan de schuur waar ze geboren worden
En ja. Ook daar goede fokkers maar ook een groot aantal als bovenstaande ondanks dus dat je meerdere maandsalarissen neer moet leggen voor de pup
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Ik denk dat vooral het gemak een rol speelt. Er zijn altijd wel pups beschikbaar en je krijgt deze mee zonder rare vragen of iets. De prijs zal denk niet heel veel uitmaken. Een Duitse herder broodfok pup kost dacht ik 550-650 euro. Een stamboom tussen de 750-900 euro. Zo geoot is dat verschil niet eens.-Saskia- schreef:Ach dat filmpje![]()
Ik vrees ervoor. Zo'n goed gefokte hond krijg je niet zomaar mee en nog eens zelden binnen de week.Anja schreef:Als een normale goedgefokte hond geen 2 maandsalarissen zou kosten zou de broodfok snel uitdoven.
Edit: ik zie zelfs bij broodfokkers al vanaf 745-850 euro staan. Om de prijs zal het dus niet te doen zijn. O
Laatst gewijzigd door duitse herder op 06 mar 2019 07:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik vind dat altijd zo'n gelul dat afschuiven van verantwoordelijk alsof je gedwongen wordt een broodfok hond te kopen.
Daar ben jezelf en niemand anders verantwoordelijk voor.
Ja misschien kun je je die dure rashond dan niet veroorloven, alsof heel veel mensen geen wensen hebben die ze niet kunnen verwezenlijken omdat het onbetaalbaar voor ze is.
Dan stel je je wensen maar bij en zoek je iets wat je wel kunt veroorloven.
Maar om jouw droom te verwezenlijken over de rug van de ouderhonden vind ik hoe dan ook verwerpelijk.
Bovendien zijn die broodfok honden echt niet zo enorm veel goedkoper, tenzij je ze zelf in Polen gaat halen.
Ik denk dat de snelle toegang ertoe er meer mee te maken heeft.
Daar ben jezelf en niemand anders verantwoordelijk voor.
Ja misschien kun je je die dure rashond dan niet veroorloven, alsof heel veel mensen geen wensen hebben die ze niet kunnen verwezenlijken omdat het onbetaalbaar voor ze is.
Dan stel je je wensen maar bij en zoek je iets wat je wel kunt veroorloven.
Maar om jouw droom te verwezenlijken over de rug van de ouderhonden vind ik hoe dan ook verwerpelijk.
Bovendien zijn die broodfok honden echt niet zo enorm veel goedkoper, tenzij je ze zelf in Polen gaat halen.
Ik denk dat de snelle toegang ertoe er meer mee te maken heeft.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Eerder het feit dat er altijd zo geheimzinnig over de prijs gedaan wordt. Als ik een bepaald bedrag voor een hond wil uitgeven, dan wil ik niet daar eerst 2x voor langs moeten zijn gekomen om daarna te horen dat hij boven mijn budget ligt. Zeker omdat de broodfok de naam heeft goedkoper te zijn, zijn mensen eerder geneigd daar een hond te halen.duitse herder schreef:Ik denk dat vooral het gemak een rol speelt. Er zijn altijd wel pups beschikbaar en je krijgt deze mee zonder rare vragen of iets. De prijs zal denk niet heel veel uitmaken. Een Duitse herder broodfok pup kost dacht ik 550-650 euro. Een stamboom tussen de 750-900 euro. Zo geoot is dat verschil niet eens.-Saskia- schreef:Ach dat filmpje![]()
Edit: ik zie zelfs bij broodfokkers al vanaf 745-850 euro staan. Om de prijs zal het dus niet te doen zijn. O
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ja, dat vinden sommige echt erg als je naar de prijs vraagt van een pup als je belt, heb dat zelf een keer aan de hand gehad, ik wilde graag een dwergschnauzer, en belde een fokker op. Ik vroeg als eerste naar de prijs, niet omdat ik die heel belangrijk vond, maar als hij boven mijn budget lag hoefde ik niet langer te praten.Domor schreef:Eerder het feit dat er altijd zo geheimzinnig over de prijs gedaan wordt. Als ik een bepaald bedrag voor een hond wil uitgeven, dan wil ik niet daar eerst 2x voor langs moeten zijn gekomen om daarna te horen dat hij boven mijn budget ligt. Zeker omdat de broodfok de naam heeft goedkoper te zijn, zijn mensen eerder geneigd daar een hond te halen.duitse herder schreef:Ik denk dat vooral het gemak een rol speelt. Er zijn altijd wel pups beschikbaar en je krijgt deze mee zonder rare vragen of iets. De prijs zal denk niet heel veel uitmaken. Een Duitse herder broodfok pup kost dacht ik 550-650 euro. Een stamboom tussen de 750-900 euro. Zo geoot is dat verschil niet eens.-Saskia- schreef:Ach dat filmpje![]()
Ik heb een verschrikkelijke hekel aan telefoneren.
Als iemand mij belde voor een pup en als eerste naar de prijs vroeg, vertelde ik de prijs gewoon. Niks geheimzinnigs aan. Snap best dat mensen eerst een prijs willen weten voordat ze verder vragen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
en het feit dat je je ganse privé moet uitleggen, je dagschema moet doorgeven, je 20 noodscenario's moet voorleggen, je verplicht wordt voer x te geven, verboden wordt advies van een DA te volgen,....Domor schreef:Eerder het feit dat er altijd zo geheimzinnig over de prijs gedaan wordt. Als ik een bepaald bedrag voor een hond wil uitgeven, dan wil ik niet daar eerst 2x voor langs moeten zijn gekomen om daarna te horen dat hij boven mijn budget ligt. Zeker omdat de broodfok de naam heeft goedkoper te zijn, zijn mensen eerder geneigd daar een hond te halen.duitse herder schreef:Ik denk dat vooral het gemak een rol speelt. Er zijn altijd wel pups beschikbaar en je krijgt deze mee zonder rare vragen of iets. De prijs zal denk niet heel veel uitmaken. Een Duitse herder broodfok pup kost dacht ik 550-650 euro. Een stamboom tussen de 750-900 euro. Zo geoot is dat verschil niet eens.-Saskia- schreef:Ach dat filmpje![]()
Vele fokkers wanen zich echt meer dan god, wordt bijna dagelijks bewezen op de fb groep waar constant mails van potentiele kopers geplaatst worden om die dan gezamelijk uit te lachen over al die dommigheid

Dat mensen niet naar stamboomhonden grijpen, begrijp ik meer dan goed genoeg. Maar om dan maar 1 uit pure ellendige toestanden te halen, begrijp ik ook niet. Er bestaan nog andere wegen, het is echt niet of pure slechte miserabele broodfok of goede stamboomfok.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nou, dat is vast niet bij elke fokker zo.
Ik ben in ieder geval niet zo. Hou er zelf ook niet zo van om over het leven van mijn hond verantwoording af te moeten leggen aan de fokker.
Ik ben in ieder geval niet zo. Hou er zelf ook niet zo van om over het leven van mijn hond verantwoording af te moeten leggen aan de fokker.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Toch zit er niet heel veel tussen. Ik zoek een leuke kruising pup, is niet xo makkelijk aan te komen. Op marktplaats moet je goed kijken of het toch geen broodfok is. Niet om het goed te praten om dan maar een broodfok pup aan te schaffen, maar het is nest lastig.maart schreef: Dat mensen niet naar stamboomhonden grijpen, begrijp ik meer dan goed genoeg. Maar om dan maar 1 uit pure ellendige toestanden te halen, begrijp ik ook niet. Er bestaan nog andere wegen, het is echt niet of pure slechte miserabele broodfok of goede stamboomfok.
- TessaThomas
- Zeer actief
Maar kan je dichtbij genoeg komen om ze én vast te houden en een spuit te geven?dagmar88 schreef:Er moet natuurlijk niks en extra grof doen al helemaal niet. Als je ze platspuit hoef je geen kwartier aan een hond in doodsangst te snokken, gaat nog sneller ook.TessaThomas schreef:Ach jemig, wat enorm zielig. Alleen al het willen wegkruipen is hartverscheurend, maar het in complete paniek vechten tegen de lijn vind ik ook echt vreselijk. Aan de ene kant snap ik wel dat het moet, ze moeten er toch 100 weghalen en ze moeten toch uit die kennels, maar arme honden...
Dat grove hoeft inderdaad echt niet. Optillen aan het vel bijvoorbeeld. Maar ik weet niet of het veilig was om ze op een andere manier te tillen of aan te raken. De transportboxen dichterbij lijkt mij wel een stuk fijner voor iedereen. Dat je ze alleen de kennel en de loods uit hoeft te krijgen.
-
- Zeer actief
Mensen zijn gewoon verwende secreten met al hun wensen. Je kan ook een herplaatser of gewoon een pup nemen van onbestemd ras. Daar kun je er ruim genoeg van vinden. En als je dan zo nodig een rashond wenst ga je naar een fokker. De meeste mensen hebben gewoon een hond volgens mij. Dus een bastaard van God weet waar.
Als ik om me heen kijk is er eigenlijk nooit iemand die een broodfok puppy gaat kopen. Dus ik begrijp ook niet precies welk volk die handel in stand houdt? Het heeft vast en zeker met status en wensen te maken. Niet wetende dat een herder uit de broodfok een van de laagste statussen geeft die je kan bedenken. Veel van die honden lijken niet eens op rashonden. Je zag in het filmpje overigens wel mooie witte ertussen. De Duitsers waren lelijk en raar. Tot en met flaporen aan toe. Leken mij afstammelingen van ooit goedkoop aangeschafte werkhonden die niet voldeden. Op de showhonden met mooie kleur en tekening leken ze in elk geval totaal niet.
Als ik om me heen kijk is er eigenlijk nooit iemand die een broodfok puppy gaat kopen. Dus ik begrijp ook niet precies welk volk die handel in stand houdt? Het heeft vast en zeker met status en wensen te maken. Niet wetende dat een herder uit de broodfok een van de laagste statussen geeft die je kan bedenken. Veel van die honden lijken niet eens op rashonden. Je zag in het filmpje overigens wel mooie witte ertussen. De Duitsers waren lelijk en raar. Tot en met flaporen aan toe. Leken mij afstammelingen van ooit goedkoop aangeschafte werkhonden die niet voldeden. Op de showhonden met mooie kleur en tekening leken ze in elk geval totaal niet.
- TessaThomas
- Zeer actief
Een Duitse Herder kost geen 2 maandsalarissen. Ja, er zijn duurdere en goedkopere vanuit de rasvereniging, maar je betaalt echt niet zo veel als bij andere rassen. Alleen blijven mensen die ook gewoon uit de broodfok halen. Mechelse herders ook en die zijn volgens mij ook bij lange na geen 2 maandsalarissen.Anja schreef:Helemaal mee eens.Biet schreef:Winstfactor uit de handel halen.
- dagmar88
- Zeer actief
Vangstok en een tweede persoon die hem snel in z'n reet prikt. Hooguit 30 seconden echte stress, door naar de volgende.TessaThomas schreef:
Maar kan je dichtbij genoeg komen om ze én vast te houden en een spuit te geven?
Dat grove hoeft inderdaad echt niet. Optillen aan het vel bijvoorbeeld. Maar ik weet niet of het veilig was om ze op een andere manier te tillen of aan te raken. De transportboxen dichterbij lijkt mij wel een stuk fijner voor iedereen. Dat je ze alleen de kennel en de loods uit hoeft te krijgen.
Ik geloof er trouwens geen zak van dat de prijs van rashonden er ook maar iets mee te maken heeft. Zat alternatieven.
Hoeft van mij ook geen liefdewerk oud papier te zijn als je daar je hele leven op inricht. En vraag elkaar de oren maar van de kop.
Als ze het zich kunnen veroorloven kieskeurig te zijn, is dat aan de fokker

De oepspups zijn ook niet met de eerste de beste mee naar huis gegaan. Je verzorgt ze niet om ze beschadigd weer terug te krijgen of op een asielsite/marktplaats terug te vinden.
Ze willen een rashond en die ophalen binnen twee uur nadat ze dat besloten hebben. Daar doe je niets aan.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Gisteren dat filmpje gezien maar hij blijft maar door mijn hoofd spelen
Als ik tijd en ruimte had zou ik zo dat ene witje ophalen en verzorgen . Wat een stress voor die arme dieren.
En wat zijn mensen dan beesten

Als ik tijd en ruimte had zou ik zo dat ene witje ophalen en verzorgen . Wat een stress voor die arme dieren.
En wat zijn mensen dan beesten
Fenneke en Baloe

Bedoel je die witte die met z'n bek open stilletjes in doodsangst aan het krijsen is terwijl hij in de lucht wordt gehouden? Die is 100x beter af met een genadespuit, daar bouw je nooit meer een vrolijke, lieve, betrouwbare hond van. Honden kunnen heel wat hebben en van heel veel terugkomen, maar deze is al een goed eind over dat randje heen.fenneke schreef:Gisteren dat filmpje gezien maar hij blijft maar door mijn hoofd spelen![]()
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Bij ons ras is dat helaas al de realiteit.-Saskia- schreef:Sterker nog, ik ben ervan overtuigd dat veel kopers bereid zouden zijn net meer voor een broodfokpup te betalen vanwege die onmiddellijke beschikbaarheid.
-
- Zeer actief
Dat weet je oprecht niet. Op het eerste oog ben ik het met je eens maar ik denk dat Bas niet veel anders heeft gereageerd toen ze door de politie van de straat werd gehaald. Bij de dierenarts is Bas dus precies zo.Sandra&co schreef:Bedoel je die witte die met z'n bek open stilletjes in doodsangst aan het krijsen is terwijl hij in de lucht wordt gehouden? Die is 100x beter af met een genadespuit, daar bouw je nooit meer een vrolijke, lieve, betrouwbare hond van. Honden kunnen heel wat hebben en van heel veel terugkomen, maar deze is al een goed eind over dat randje heen.fenneke schreef:Gisteren dat filmpje gezien maar hij blijft maar door mijn hoofd spelen![]()
Deze honden zaten in een doodstille schuur. Daar komen vreemde mannen die totale paniek veroorzaken en een voor één voor de ogen van de rest honden komen wegsleuren. Ik denk dat er zelfs doodnormale honden zo reageren als camera's en een groep mensen in huis dringen en de honden vangen en wegsleuren. Je weet echt oprecht niet hoe deze honden doen als je ze in je huis zet en daar negeert. Het kan zomaar dat de eigenaar zelf ze kwispelend en vrolijk uit die kennels kan halen.
Dit is echt een hele extreme situatie en de honden horen doodskreten van andere honden en schieten in totale paniek. Ik vrees oprecht het meest voor dat nest lab x RR. Die lijken daar geboren en opgegroeid en nooit uit de kennel geweest. Een aantal van die witte herders lijkt vooral bang voor de vangers. Die pups zijn helemaal bang. Nog nooit daglicht gezien.
Je kan ook gewoon gelijk hebben maar je weet het echt niet.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Denk ik ooklaeken schreef:Dat weet je oprecht niet. Op het eerste oog ben ik het met je eens maar ik denk dat Bas niet veel anders heeft gereageerd toen ze door de politie van de straat werd gehaald. Bij de dierenarts is Bas dus precies zo.Sandra&co schreef:Bedoel je die witte die met z'n bek open stilletjes in doodsangst aan het krijsen is terwijl hij in de lucht wordt gehouden? Die is 100x beter af met een genadespuit, daar bouw je nooit meer een vrolijke, lieve, betrouwbare hond van. Honden kunnen heel wat hebben en van heel veel terugkomen, maar deze is al een goed eind over dat randje heen.fenneke schreef:Gisteren dat filmpje gezien maar hij blijft maar door mijn hoofd spelen![]()
Deze honden zaten in een doodstille schuur. Daar komen vreemde mannen die totale paniek veroorzaken en een voor één voor de ogen van de rest honden komen wegsleuren. Ik denk dat er zelfs doodnormale honden zo reageren als camera's en een groep mensen in huis dringen en de honden vangen en wegsleuren. Je weet echt oprecht niet hoe deze honden doen als je ze in je huis zet en daar negeert. Het kan zomaar dat de eigenaar zelf ze kwispelend en vrolijk uit die kennels kan halen.
Dit is echt een hele extreme situatie en de honden horen doodskreten van andere honden en schieten in totale paniek. Ik vrees oprecht het meest voor dat nest lab x RR. Die lijken daar geboren en opgegroeid en nooit uit de kennel geweest. Een aantal van die witte herders lijkt vooral bang voor de vangers. Die pups zijn helemaal bang. Nog nooit daglicht gezien.
Je kan ook gewoon gelijk hebben maar je weet het echt niet.